

Prilagodba pristupačnosti
U Impact centru u Zadru održava se drugi sastanak partnera projekta BLUENE u organizaciji Razvojne agencije Zadarske županije, te se nastavlja i sutra, 26. rujna.
Projekt BLUENE financiran je iz programa Mediteran, a bavi se istraživanjem potencijala za iskorištavanje energije mora, takozvane plave energije (blue energy), na području Mediterana.
Energija mora ne odnosi se samo na vjetroelektrane, koje su se počele ubrzano širiti cijelom Europom, nego i na druge morske obnovljive izvore energije kao što su plimne barže, generatori na snagu valova, generatori na morske struje te iskorištavanje termalnog potencijala mora.
Ovi obnovljivi izvori energije u ranoj su fazi razvoja, ali predviđa se njihov ubrzan razvoj.
Temeljni su ciljevi projekta BLUENE identifikacija ključnih dionika sposobnih za pokretanje projekata za iskorištavanje plave energije na mediteranskom području, mapiranje postojećih inicijativa povezanih s rastom i razvojem u području iskorištavanja plave energije i definiranje smjernica za sljedeće programsko razdoblje.
Slični projekti već postoje u SAD-u, Velikoj Britaniji, Danskoj i Japanu dok se na Mediteranu tek razvijaju. Projekt BLUENE predstavlja podlogu za buduće investicije na području alternativnih obnovljivih izvora energije kao što je korištenje energije mora, na Mediteranu pa tako i u Hrvatskoj.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 497.200 eura, a vrijednost aktivnosti koje provodi ZADRA na području Zadarske županije iznosi 99.000 eura.Trajanje projekta je 12 mjeseci te će se održati još tri sastanka partnera.
Nositelj je projekta CONISMA – National Inter-University Consortium of Marine Sciences iz Italije, a partneri su ZADRA – Razvojna agencija Zadarske županije, BCNEcologia Urban Ecology Agency of Barcelona iz Španjolske te HCMR Hellenic Centre for Marine Research iz Grčke. Partneri u projektu provode istraživanje potencijala korištenja plave energije prvenstveno u svojim zemljama te postupno proširuju područje istraživanja na druge mediteranske zemlje i regije. Projektom je predviđeno uključivanje ključnih dionika i stručnjaka iz drugih europskih zemalja u Znanstveni odbor.
Istraživanja u projektu usmjerena su na dvije razine: znanstvenu, koja se odnosi na istraživanje i mapiranje područja s potencijalima za iskorištavanje plave energije, te stratešku, koja je usmjerena na obradu prikupljenih podataka i pripremu smjernica za buduće programsko razdoblje programa Mediteran, kao i na interakciju s ostalim programima.
Očekivani su rezultati projekta:
• usvojena znanja o potencijalima istraživanih područja, kao i o najnovijim tehnologijama u području plave energije;
• individualizacija temeljnih načela i resursa za izradu učinkovitih akcijskih planova u sljedećem programskom razdoblju;
• definicija preciznih smjernica za stvaranje održive suradnje u idućim godinama.
Autor: www.ezadar.hr
Ministarstvo poduzetništva i obrta, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije HAMAG-BICRO i Europska poduzetnička mreža Hrvatske su 16. rujna 2014. godine u Kino dvorani MINPO-a, organizirali informativnu radionicu „Obzor 2020- prilika za poduzetnike”. Radionicu je otvorio Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta te tom prilikom naglasio kako Obzor 2020 sadrži značajna financijska sredstva, cca 80 milijardi eura, i da se u taj europski program mogu javiti poduzetnici s područja Europske Unije u razdoblju 2014. do 2020. godine.
„U procesu privlačenja tog novca svi na neki način moramo biti partneri – mi u Ministarstvu, poduzetnici i potporne institucije, jer nam je cilj da u toj velikoj konkurenciji na tržištu EU određeni dio sredstava završi u Republici Hrvatskoj. Svaki milijun koji u smislu poticaja dođe u Hrvatsku je vrlo koristan, posebno kada se radi o istraživanju i inovacijama koja redovito dovode do novog proizvoda i usluge koji stvaraju visoku dodanu vrijednost.“ Prezentacije su prema najavljenom programu održali Antonija Mršić (načelnica sektora za međunarodnu suradnju i poticanje inovacija, MINPO), Renato Vrebac (nacionalna kontakt osoba (NCP) za mala i srednja poduzeća za Obzor 2020, HAMAG-BICRO) i Boris Golob (Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci, evaluator programa SME Instrument).
Prezentacije s radionice:
1. Obzor 2020 radionica
2. SME instrument
3. SME instrument – pogled evaluatora
Video snimke s radionice možete pogledati na sljedećim adresama:
Antonija Mršić, ‘Što Obzor 2020 nudi poduzetnicima?’ http://youtu.be/e2mhPYYbYlU
Renato Vrebac, ‘ SME Instrument – mogućnosti za inovativne tvrtke’ http://youtu.be/DFbTE25Hmy0
Boris Golob, ‘ SME Instrument – savjeti evaluatora’ http://youtu.be/XihzhrmlsL4
Renato Vrebac, ‘Europska poduzetnička mreža i SME Instrument’ http://youtu.be/6dTbybAbek4
Europska komisija objavila je poziv za javnu raspravu o novom EU Aktu za malo gospodarstvo (Small Business Act for Europe). EU Akt o malom gospodarstvu (SBA) vodeća je inicijativa politike EU-a kojom se podupiru mala i srednja poduzeća. Sastoji se od skupa mjera politika organiziranih oko deset načela, od „poduzetništva” i „pristupačne javne uprave” do „izlaska na međunarodno tržište”. Njegovim usvajanjem 2008. godine prepoznata je centralna uloga MSP-a u europskom gospodarstvu te potreba kreiranja sveobuhvatnog okvira za razvoj politika malog gospodarstva u EU i svim njenim zemljama članicama.
„Što europska mala i srednja poduzeća očekuju od buduće EU politike?“ ključno je pitanje na koje Europska komisija želi dobiti odgovor kroz ovu javnu raspravu. Od svog uvođenja SBA se pokazao vrlo dobrim alatom za razvoj politika malog gospodarstva. Izgrađivan prvenstveno na razmjeni najboljih praksi poticao je zemlje članice da prihvate najbolja rješenja, bez obzira iz koje zemlje potiču, te da i same predlože dobre ideje. U kombinaciji s inicijativama vezano za „pametnu regulativu“ SBA je također pomogao europskim malim i srednjim poduzećima da se uspješnije bore s ekonomskom krizom. Kako bi se interesi i potrebe malih i srednjih poduzeća još bolje identificirali u ranoj fazi i kako bi se u konačnici MSP-ima pomoglo u rješavanju problema koji otežavaju njihov razvoj, EK želi još više unaprijediti EU Akt o malom gospodarstvu i postići da su EU i nacionalne politike još više „MSP-friendly“. Cilj ove javne rasprave je sakupiti komentare, ideje i prijedloge svih zainteresiranih strana uključujući poduzetnike, poduzetničke potporne institucije, poslovne organizacije i sve ostale dionike koji sudjeluju u procesu razvoja politika za malo gospodarstvo. Ministarstvo poduzetništva i obrta, kao institucija koja je u našoj zemlji nositelj koordinacije svih aktivnosti vezano za EU Akt o malom gospodarstvu, poziva poduzetnike i sve druge dionike da ispunjavanjem ovog Upitnika daju svoj doprinos.
Upitniku možete pristupiti na:
http://ec.europa.eu/eusurvey/runner/NewSBAsurvey2014
Javna rasprava otvorena je do 15. prosinca 2014.
Poštovani,
Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na Nacionalnu konferenciju EU projekta GuardEn, koja će se održati 07. listopada 2014.g.
u prostorijama IMPACT – Europskog centra za međusektorsku suradnju, na adresi Put Stanova bb, u gradu Zadru.
Nacionalna konferencija projekta organizirana je u okviru projekta GuardEn – Guardians of Environment Framework: An Integrated Approach of Strategies for Prevention of Soil Pollution and Rehabilitation of Harmed Territories, financiranog iz EU Programa transnacionalne suradnje South East Europe http://www.southeast-europe.net/ .
Partnerstvo projekta GuardEn, ukupne vrijednosti preko 2 milijuna eura, čine predstavnici iz Hrvatske, Grčke, Italije, Slovenije, Srbije, Mađarske, Rumunjske i Bugarske.
Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA jedini je projektni partner – predstavnik Republike Hrvatske.
Zahvaljujući projektu GuardEn, za svaki od teritorija koje projekt obuhvaća izrađena je Strategija za prevenciju onečišćenja tla i voda.
Također, formirano je 11 transnacionalnih klastera i mreža stručnjaka za upravljanje okolišnim rizicima i prevenciju onečišćenja tla i voda.
Više informacija o projektu možete naći na www.guarden.eu .
U privitku Vam dostavljamo dnevni red nacionalne konferencije.
Predavači na konferenciji su predstavnici stručnih organizacija i projektni partneri.
Ciljani sudionici konferencije su stručnjaci iz područja zaštite okoliša, stručnjaci iz područja poljoprivrede, savjetnici iz područja zaštite okoliša i poljoprivrede,
predstavnici državne uprave i lokalne samouprave, stručne organizacije, predstavnici medija, udruge i svi zainteresirani.
Molimo Vas da do ponedjeljka, 06. listopada 2014. potvrdite svoje sudjelovanje meni osobno na e-mail ana.dusevic@zadra.hr , ili putem tel. 023 493 782.
Za sudionike sa mjestom boravka izvan Zadarske županije predlažemo smještaj u IMPACT centru http://www.impact-center.eu/category/289/subcategory/304
Želite li rezervirati smještajne kapacitete u IMPACT centru molimo pošaljite upit na info@impact-center.eu
Nadamo se Vašem sudjelovanju.
S poštovanjem,
Ana Dušević, B.A.Econ.
GuardEn Assistant Project Manager
Zadar County Development Agency ZADRA
A: Grgura Budislavica 99, 23000 Zadar, Croatia
Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA d.o.o. u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta organizira edukaciju ”Kako osmisliti i napisati projekt te dobiti sredstva iz EU fondova” koja će se održati 29. rujna – 02. listopada 2014., s početkom u 09:00 sati, u prostorijama Razvojne agencije Zadarske županije ZADRA d.o.o. na adresi: Grgura Budislavića 99 (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac), u gradu Zadru. Organizacija edukacije osigurana je sredstvima iz Programa Poduzetnički Impuls 2014.
Stručna edukacija biti će usmjerena na pripremu i upravljanje projektima (PCM) gdje će se polaznike korak po korak voditi kroz svaki segment projektnog ciklusa, od razvoja projekta i traženja partnera preko prijave i provedbe pa sve do evaluacije i završetka samog projekta. Polaznici će biti upoznati s načinom funkcioniranja sustava EU fondova u Hrvatskoj, metodom upravljanja projektnim ciklusom, metodologijom kako se započinje projekt i što svaki EU projekt mora sadržavati, logičkom matricom, analizama koje su potrebne da se stvori čvrsta osnova bilo kojeg kvalitetnog projekta, te proračunom projekta. Sudionici će imati prilike postaviti konkretne upite vezane uz natječaj i projektnu dokumentaciju, te diskutirati o vlastitim projektnim idejama i mogućnostima njihovog financiranja. Fokus će biti na diskusiji te snažnoj savjetodavnoj podršci temeljenoj na pozitivnim i negativnim iskustvima pri čemu svi polaznici mogu razriješiti određene nedoumice vezane uz vlastite projekte.
Edukacija je namijenjena mikro, malim i srednjim poduzećima koji namjeravaju svoje razvojne projekte sufinancirati iz strukturnih fondova EU (ERDF, ESF, EAFRD). Razvojni projekti mogu uključivati izgradnju objekata, nabavu opreme, edukaciju osoblja, i sl., i to u proizvodnim djelatnostima, u turizmu, u drugim uslužnim djelatnostima, te poljoprivredi i ruralnom razvoju.
Predavač je Ljiljana Horvat , iz tvrtke Superna d.o.o.
Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.
Molimo Vas da svoje sudjelovanje na edukaciji potvrdite do četvrtka 25. rujna 2014. godine, na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.
Internetska stranica projekta GuardEn www.guarden.eu intenzivno promovira aktivnosti, rezultate i partnerstvo projekta GuardEn. Koristan je alat u pružanju informacija o projektu GuardEn, i problematici onečišćenja tla i voda, koju projekt obrađuje. Internetska stranica projekta GuardEn pruža više informacija o problematici, koje su na raspolaganju svim zainteresiranima, prvenstveno dionicima iz primarnog i sekundarnog sektora poljoprivrede. Trajni virtualni forum izgrađen na stranici, omogućava razmjenu mišljenja i informacija između dionika iz različitih polja. Ovim putem pozivamo sve zainteresirane da se uključe i istraže mogućnosti koje im pruža ovaj izvor informacija.
Poštovani,
Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA i Algebra pozivaju Vas na trodnevnu besplatnu radionicu na temu Internet marketinga koja se održava u terminu od 01.10.2014 – 03.10.2014 od 09:00 – 17:00 sati.
Naučite koristiti najefikasniji marketing današnjice – Google AdWords kroz intenzivne radionice. Tijekom tri dana predavanja i vježbi ovladajte ovim marketinškim alatom učeći od Google certificiranih trainera koji će vam iz prve ruke pokazati kako uz pomoć čak i ograničenih promotivnih budžeta možete ostvariti prodajne i marketinške ciljeve.
Prvi dan naučit ćete koristiti Google AdWords kroz praktične primjere i demonstraciju. Drugi dan upoznat ćete se s oglasnim sustavom koju integrira sam Google kroz Search i Display mrežu. Treći dan naučit ćete koristiti Google Analytics kako biste mogli pratiti rezultate kampanje te koristeći informacije koje dobivate iz sustava donijeti ispravne marketinške i prodajne odluke.
Broj mjesta je ograničen stoga se prijavite i osigurajte svoje mjesto na vrijeme. Iskoristite priliku jer je seminar besplatan odnosno financiran od strane MINPO-a.
Predavanja se održavaju od 01. do 03.10.2014. u terminu od 09:00 – 17:00 sati prostoru Algebre, na adresi Špire Brusine 16/2 u gradu Zadru.
U slučaju interesa, lijepo Vas molimo da svoje prijave proslijedite gđi Danijeli Ražnjević na danijela.raznjevic@algebra.hr ili na broj 023 315 888.
U nastavku pogledajte CV predavača i nastavni plan radionice.
Krešimir Drvar
Životopis Krešimira Drvara kombinira informatiku i u velikoj mjeri, upravo turizam. Bio je voditelj informatičkih tečajeva za darovite informatičare u nekoliko škola, a i sam je već sa 17 godina položio zahtjevne ispite i završio Cisco CCNA akademiju, jedan od najviše cijenjenih certifikata u svijetu informatike. Autor je prvog priručnika o optimizaciji web stranica za tražilice na hrvatskom i vlasnik brojnih Google AdWords / Analytics Qualified Individual i Company certifikata, te je o tim temama predavao na brojnim konferencijama. Posljednjih godina isključivo se bavi Pay-per-Click metodama zakupa oglasnog prostora na Internetu te optimizacijom stranica za tražilice; posvećen je tome da pomogne tvrtkama da posjetitelje web stranica pretvore u kupce i važne buduće kontakte.
Krešimir Drvar svoje radno iskustvo stjecao je u raznim segmentima turizma, kao što su hoteli, kampovi, resorti, rent-a-car agencije i yachting, primarno se brinući za prodaju preko interneta. Imao je priliku raditi s nekima od vodećih svjetskih brandova u jednoj od najvećih svjetskih marketinških agencija, Omnicom Media Grupi, a trenutno radi na poziciji marketinškog menadžera za digitalne kanale u tvrtki Bluesun hotels & resorts. Također je i jedan od osnivača prvog regionalnog blog servisa.
Nastavni plan radionice
o Uvod u AdWords
o Upravljanje računom
o Kampanje i grupe oglasa
o Načini targetiranja:
o Prema ključnim riječima / izrazima
o Logacijski i jezični targeting
o Retargeting
o Formati oglasa
o Budžeti i licitacije
o Optimizacija
o Upravljanje većim brojem računa
o formati oglasa u search mreži
o kvaliteta oglasa i prihvatne stranice
o Pomoćni alati (keyword tool)
o Mjerenje i optimizacija
o Profitabilnost i rast
o Google prikazivačka mreža
o Tipovi oglasa
o Načini targetiranja (placements, topics, keywords, retarget)
o Oglašavanje na Youtubeu
o Tipovi oglasa
o Oglašavanje na mobilnim uređajima
o Uvod u analitiku web sjedišta
o Sučelje GA
o Kreiranje profila, instalacija kôda za praćenje
o Standardni izvještaji
o Real-time
o Posjetitelji (Audience)
o Izvori posjetitelja (Traffic sources)
o Sadržaj (Content)
o Konverzije
o Postavljanje ciljeva
o Praćenje događaja (Events)
o Proizvoljni izvještaji
o Integracija sa Webmaster tools
o Integracija sa AdWords servisom
o Google Trends
Prvi coworking dan će se održati u srijedu, 24. rujna 2014. godine u prostoru budućeg coworking centra COIN, na adresi Put Murvice 14 u Zadru.
Ova aktivnost je dio projekta pod nazivom ”Coworking Zadar – suradnjom do inovacija”, koji je odobren za financiranje na natječaju za izgradnju male poslovne infrastrukture iz programa IPA IIIC, komponente Regionalna konkurentnost. Projekt je započeo 14. lipnja 2014. godine, provodit će se 18 mjeseci, a ukupna je vrijednost projekta veća od 5,1 milijun kuna, uz 85% sufinanciranja iz fonda EU-a.
Projekt se bavi uspostavom coworking prostora i coworking zajednice u Zadru te promocijom coworking koncepta koji podrazumijeva poduzetništvo temeljeno na umrežavanju i obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Upravo prvi zajednički coworking radni dan organiziramo s ciljem izgradnje i jačanja zadarske coworking zajednice.
Coworking dan prvi je u nizu sličnih događanja koja će se organizirati tijekom provedbe projekta. Ovom prilikom simulirat će se radni dan u coworking prostoru i otvoriti mogućnosti za upoznavanje sudionika što će ih potaknuti na aktivno uključivanje u projekt.
Naime, okosnica coworking zajednice su ljudi, poduzetnici i nezavisni profesionalci (freelanceri), koji žele dijeliti radnu atmosferu, ideje, uvjerenja i resurse. U tom smislu, prvi coworking dan izuzetno je važan jerće velikom broju potencijalnih sudionika predstaviti coworking način rada i približiti prostor u kojem će se uspostaviti coworking u Zadru.
Simulacija coworking radnog dana uključivat će dio prostora u kojem će svi zainteresirani moći raditi na svojim računalima te dio u kojem će se moći upoznavati i razmjenjivati ideje i kontakti.
Osim toga, u toku dana organizirat će se radionica vezana za razvoj coworking zajednice, a u posljepodnevnom dijelu sudjelovati će i dva zanimljiva gosta, uspješna poduzetnika koji će s okupljenima podijeliti svoje poslovne i životne priče te svoja coworking iskustva i inspirirati na poduzetništvo.
Sergej Stanojkovski je redatelj, urednik, producent, savjetnik i predavač. Kao strastveni zaljubljenik u film, 2009. godine osniva Avvantura Forum Zadar Festival i Filmforumzadar Matchmaking, a svojim će nam iskustvom približiti potencijal suradnje filmske industrije i coworkinga.
Lovro Valčić stručnjak je za informacijske tehnologije, profesor i vlasnik IT tvrtke. Deset godina proveo je na Geofizičkom Institutu Svečilišta na Aljasci. Stručnjak je za razvoj i podršku informacijskih tehnologija, posebno za istraživanja na sveučilišoj razini i nastavne aktivnosti. Tamo je i stekao coworking iskustvo, u coworking prostoru koji je lokalna zajednica dijelila sa sveučilištarcima, a u kojem su testirani veliki informacijski sustavi.
Svi zainteresirani mogu se registrirati na linku
https://www.entrio.hr/event/prvi-otvoreni-coworking-dan-coin-zadar-1721
do 23.09.2014. godine u 12.00 sati budući da je broj mjesta ograničen.
Program prvog coworking dana:
10:00 – 11:00 Kava dobrodošlice
11:00 – 12:00 Predstavljanje projekta ‘’Coworking Zadar – suradnjom do inovacija’’, diskusija o projektu i odgovori na pitanja (Renata Marušić, voditeljica projekta i Šime Erlić, pročelnik Upravnog odjela za EU fondove Grada Zadra)
12:00 – 14:00 Radionica: Upoznavanje i mapiranje zadarske coworking zajednice (Matija Raos, Coworking Croatia/HDNP)
14:00 – 15:00 Pauza za coworking ručak i umrežavanje sudionika
15:00 – 16:30 Nastavak radionice, diskusija i zaključci
17:00 – 18:00 Predstavljanje inspirativnih primjera i poduzetničkih uspjeha: Sergej Stanojkovski i Lovro Valčić
Izrada & održavanje: Point Web Factory