

Prilagodba pristupačnosti
Poštovani,
obavještavamo Vas će se od 16.10. do 17.10. 2014. s početkom u 9h održati seminar za poduzetnike E-poslovanje. Seminar se provodi kao nastavak projekta Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja kojeg je sufinancirala Europska unija.
Predavač navedenog seminara je Domagoj Vidović.
U nastavku Vam dostavljamo Agendu seminara.
U cilju lakšeg praćenja seminara polaznici bi trebali ponijeti prijenosno računalo.
Molim Vas da svoje sudjelovanje na seminaru najavite do srijede 15. listopada 2014. godine, na e-mail: ivana.ivanovic@zadra.hr ili na broj telefona: 023 49 28 80.
Radujemo se Vašem dolasku!
PRVI DAN – 16.listopada 2014.
Razvoj online prisutnosti
Što je online prisutnost, koliko je I zašto važno za današnjeg malog i srednjeg poduzetnika I naposljetku – kako je izgraditi?
Pri čemu treba voditi računa kad se nastupa online, pogotovo na početku, te koji nam sve alati, platofrme stoje na raspolaganju I kojim se komunikacijskim tehnikama i načelima voditi?
4 sata
9-10 h Što je to brending, kako komunicirati svoje vrijednosti I poruke 1 sat
10-11 h Kako izabrati vizualni stil za svojproizvod I kako ga aplicirati 1 sat
11 – 11.30 h Pauza 30 min
11.30 – 12.30 h Koje društvene mreže izabrati za svoju prisutnost I zašto 1 sat
12.30 – 13 h Kako postaviti osnovnu komunikacijsku strategiju 30 min
13 – 14h Pauza za ručak
Besplatni i ostali alati za uspješni marketing na digitalnim kanalima
Više nego ikad, poduzetnicima prisutnima na webu dostupan je niz alata (plaćenih i besplatnih) kojima je moguće dosegnuti do svojih postojećih i budućih klijenata te ih redovno obavještavati o novitetima i proizvodima. Koje alate koristiti, kako, zašto i koliko?
4 sata
14 – 14.30 h Google AdWords, pregledi uspješni primjeri izperspektive e-poslovanja 30 min
14.30 – 15 h
Facebook Ads, pregledi uspješni primjeri iz perspektive e-poslovanja 30 min
15 – 15.30 h Upotreba bloga u e-poslovanju 30 min
Pauza od 30 min
16 – 17 h Content marketing, primjena u e-poslovanju 1 sat
DRUGI DAN – 17. listopada 2014.
Nastavak drugog dana / petak
9 – 10 h Newsletter – važnost, pregled platformi i primjena 1 sat
10 – 11 h Wordpress – besplatni CMS sustav, primjena i mogućnosti 1 sat
11 – 11.30 Mobilne platform u e-poslovanju 30 min
Pauza od 30 min
Društvene mreže u online poslovanju
Društvene mreže danas su standardni kanal za komunikaciju, kao I za poslovanje. Zajedno će mo otkriti na koji način koristiti društvene mreže te unaprijediti svoje poslovanje, povećati doseg te unaprijediti prisutnost svog brenda ili tvrtke.
11.30 – 13.30 Strategija nastupa naFacebooku (kako komunicirati I ostvarivati zacrtane ciljeve) 2 sata
13.30 – 14.30 Pauza za ručak
14.30 – 15 h Strategija nastupa naTwitteru (zašto je Twitter važan I kako iskoristiti njegov potencijal) 30 min
15 – 15.30 Ostale društvene mreže: YouTube, Pinterest, Flickr, Twitter, Instagram (pregled najboljih praksi i upotreba online) 30 min
15.30 – 16.30 h ROI (return of investment) na društvenim mrežama – Kako računati i razmišljati o ulaganju i povratu sredstava na društvenim mrežama 1sat
• Napomena: U sklopu seminara nužni su kompjuterski uređaji na kojima će polaznici pratiti linkove, pregledavati mogućnosti platforme te za praktičan rad na društvenim mrežama na virtualnim stvarima.
Iako Program ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2020. godine još uvijek nije odobren od strane Europske komisije, započeo je postupak objavljivanja natječaja iz nekih mjera. Kako je i bilo najavljeno od strane Ministarstva poljoprivrede, prvo je objavljen natječaj iz Mjere 5, odnosno Podmjere 5.2. koji je namijenjen potporama za ulaganja u obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala na poplavljenim područjima Vukovarsko srijemske županije. Nakon ovog natječaja, do kraja godine nas očekuje još nekoliko njih, a planirane datume njihove objave saznajte u niže navedenoj tablici:
Kompletan Program ruralnog razvoja RH za razdoblje 2014.-2020. dostupan je na: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/PRR_2014_01…
Postupak revidiranja Operativnog programa “Konkurentnost i kohezija 2014.-2020”. je u tijeku, a riječ je o dokumentu koji obuhvaća ulaganja Republike Hrvatske iz europskih strukturnih i investicijskih (ESI) fondova u sedmogodišnjem razdoblju od 2014.-2020. Za navedeni Operativni program, alokacija financijskih sredstava iz europskih strukturnih i investicijskih programa iznosi 6,881 milijardi, a obuhvaća sljedeće prioritetne osi:
Jačanje gospodarstva primjenom istraživanja i inovacija
Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije
Poslovna konkurentnost
Promicanje energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije
Klimatske promjene i upravljanje rizicima
Zaštita okoliša i održivost resursa
Povezanost i mobilnost
Socijalno uključivanje i zdravlje
Obrazovanje, vještine i cjeloživotno učenje
Tehnička pomoć
Tekst ovog dokumenta je izrađen u suradnji sa tijelima državne uprave, predstavnicima jedinica lokalne i regionalne samouprave, socijalnim partnerima i predstavnicima civilnog društva. Tijekom izrade ovog dokumenta održano je i nekoliko savjetovanja s javnošću o prioritetnim područjima ulaganja obuhvaćenih ovim programom. Cjelokupni proces koordiniralo je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije. U izradi dokumenta bitno je naglasiti i kontinuiranu suradnju sa službama Europske komisije, koja po završetku procesa usvaja operativne programe, odnosno formalno odobrava korištenje ESI fondova kako je opisano u tim programima.
Svi zainteresirani pozivaju se da do 27. listopada 2014. godine svoje komentare na tekst Operativnog programa dostave na sljedeću e-mail adresu: opkk@mrrfeu.hr.
Nacrt Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/OPKK_2014_2…
Prikaz prioriteta i specifičnih ciljeva nacrta Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/OPKK%20tabl…
Izvor: http://www.strukturnifondovi.hr/do-27-listopada-2014-web-konzultacije-o-…
Obavještavamo Vas će se od 9.10. do 10.10. 2014. održati edukacija Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije na temu “Informiranje i komunikacija s javnosti u kontekstu korištenja EU fondova ”za predstavnike JL(R)S u organizaciji Agencije za razvoj Zadarske županije, ZADRA NOVA.
Predavač navedene edukacije je mr.sc. Josip Matassi, voditelj odjela za međunarodnu suradnju Agencije za razvoj Zadarske županije, ZADRA NOVA.
U nastavku Vam dostavljamo Agendu edukacije.
1. dan
9:00 – 9:15 Uvodna riječ, prezentacija programa, trenera i polaznika
9:15 – 10:00 Komunikacija i vidljivost – temeljna načela
10:00 – 10:15 Pauza
10:15 – 12:00 Komunikacijska strategija i komunikacijski akcijski plan
12:00- 13:00 Pauza za ručak
13:00 – 14:00 Vježba
14:30 – 14:45 Pauza
14:45 – 16:00 Komunikacijski alati i kanali
2. dan
9:00 – 10:00 Vježbe
10:00 – 10:15 Pauza
10:15 – 12:00 Vježbe
12:00 – 13:00 Pauza za ručak
13:00 – 16:00 Individualne konzultacije
Ministarstvo poduzetništva i obrta predstavilo je elektroničku aplikaciju kroz koju će poduzetnike uključiti u proces izrade novih ili izmjena postojećih zakona i propisa. Izrada elektroničke aplikacije jedan je od načina izravne pomoći MINPO-a poduzetnicima putem koje će oni moći pratiti zakonodavne promjene, iznositi svoje stavove i komentare te predlagati zakone s područja poduzetništva i obrta.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
U Pozivu na dostavu projektnih prijedloga Obrazovanje za poduzetništvo i obrt, u okviru Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013., Prioriteta 1. objavljenom 29. srpnja 2014. godine, objavljena je izmjena natječaja koja se odnosi na produženje krajnjeg roka za podnošenje projektnih prijedloga. Tako je novi rok novi krajnji rok za podnošenje projektnih prijedloga 27. listopada 2014. godine. Opći cilj ovog poziva na dostavu projektnih prijedloga je podizanje razine kvalitete stručnog obrazovanja i usavršavanja, usvajanje poduzetničkih kompetencija, poticanje poduzetničke kulture u društvu te razvoj pozitivnog odnosa prema cjeloživotnom učenju u poduzetništvu radi rasta i razvoja poduzetništva te povećanja stope samozapošljavanja i zapošljavanja.
Više o izmijenjenom natječaju na: http://www.europski-fondovi.eu/content/obrazovanje-za-poduzetni-tvo-i-ob…
Izvor: http://www.strukturnifondovi.hr/natjecaji/94
Novi program mikrokreditiranja sa subvencioniranim kamatama “Kreditom do uspjeha 2014” trebao bi malim i srednjim poduzetnicima te obrtima biti dostupan već od ovogodišnjeg studenog, najavio je danas ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras.
Riječ je o kreditnom programu koji je na prošlotjednoj sjednici prihvatila hrvatska Vlada, s ciljem lakšeg financiranja poslovanja poduzetnika i poboljšanja njihove likvidnosti.
U sklopu programa su dvije kreditne linije, za konkurentnost i za likvidnost, s ukupno planiranim kreditnim potencijalom od 2,8 milijardi kuna za ukupno otprilike 2.000 kredita, te s planiranim iznosom subvencija od 133,5 milijuna kuna od 2015. do 2025.
Novac za subvencije je osiguran, kazao je Maras na današnjem susretu s novinarima u Ministarstvu, a smatra i da su u tom programu krediti i uvjeti povoljniji te da takvih, posebno za likvidnost, nema na hrvatskom tržištu.
Time se planira ‘ubaciti’ novac u male firme koje su u problemima, kako bi im se pomoglo da ih premoste, ali i potaknuti poslovne banke na mikrokreditiranje, koje je na hrvatskom tržištu relativno slabo, pojasnio je Maras.
S tim kreditima, u kojima kamate subvencionira država odnosno županije i Grad Zagreb, manje je rizika, a i to što jamstva daje Hamag/Bicro, znači da će na njih biti ‘navala’ i da će brzo ‘planuti’, uvjeren je Maras.
U taj će se program uključiti sve poslovne banke odnosno razgovarat će se, kako je kazao, samo s onima koje ponude nominalnu kamatnu stopu do najviše 7 do 8 posto, kako bi sa subvencijama kamate za krajnje korisnike bile od mogućih 2 pa do 4 posto.
Od ukupnih oko 2.000 kredita koji bi se odobrili u tom programu, najviše ili 1.500 bit će za uspješnost poslovanja odnosno likvidnost. Očekuje se da će oni prvi i ‘planuti’, jer se osim subvencionirane kamate nudi i jamstvo Hamag Bicroa do 80 posto iznosa kredita.
To su krediti za likvidnost (iz linije “Kreditom do uspješnog poslovanja”) koje će moći tražiti sva mala i srednja poduzeća za, kako je rečeno, ‘što god hoće’, u visini od 30 do 200 tisuća kuna te uz subvencioniranje kamate od 5 postotnih poena, što osigurava Ministarstvo poduzetništva i obrta, pa bi za korisnike kamatna stopa bila 3 posto.
Rok otplate tih kredita je do 4 godine, poček do 6 mjeseci, a banke će biti te koje će selekcionirati i odobravati te kredite, dodao je Maras.
U drugoj liniji iz tog programa (“Kreditom do konkurentnosti”), kojom je planirano otprilike 500 kredita, za obrtna sredstva, kupnju nove opreme i/ili slično poduzetnici će moći tražiti od 100 tisuća kuna do 5 milijuna kuna, otplaćivati ga do 10 godina uz poček od 2 godine i kamatu od 3 posto za proizvodne i 4 posto za uslužne djelatnosti. I za njih Hamag Bicro nudi jamstvo do 50 posto iznosa kredita, a osim Ministarstva, i županije se mogu uključiti u subvencioniranje kamata. (Hina)
U Impact centru u Zadru održava se drugi sastanak partnera projekta BLUENE u organizaciji Razvojne agencije Zadarske županije, te se nastavlja i sutra, 26. rujna.
Projekt BLUENE financiran je iz programa Mediteran, a bavi se istraživanjem potencijala za iskorištavanje energije mora, takozvane plave energije (blue energy), na području Mediterana.
Energija mora ne odnosi se samo na vjetroelektrane, koje su se počele ubrzano širiti cijelom Europom, nego i na druge morske obnovljive izvore energije kao što su plimne barže, generatori na snagu valova, generatori na morske struje te iskorištavanje termalnog potencijala mora.
Ovi obnovljivi izvori energije u ranoj su fazi razvoja, ali predviđa se njihov ubrzan razvoj.
Temeljni su ciljevi projekta BLUENE identifikacija ključnih dionika sposobnih za pokretanje projekata za iskorištavanje plave energije na mediteranskom području, mapiranje postojećih inicijativa povezanih s rastom i razvojem u području iskorištavanja plave energije i definiranje smjernica za sljedeće programsko razdoblje.
Slični projekti već postoje u SAD-u, Velikoj Britaniji, Danskoj i Japanu dok se na Mediteranu tek razvijaju. Projekt BLUENE predstavlja podlogu za buduće investicije na području alternativnih obnovljivih izvora energije kao što je korištenje energije mora, na Mediteranu pa tako i u Hrvatskoj.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 497.200 eura, a vrijednost aktivnosti koje provodi ZADRA na području Zadarske županije iznosi 99.000 eura.Trajanje projekta je 12 mjeseci te će se održati još tri sastanka partnera.
Nositelj je projekta CONISMA – National Inter-University Consortium of Marine Sciences iz Italije, a partneri su ZADRA – Razvojna agencija Zadarske županije, BCNEcologia Urban Ecology Agency of Barcelona iz Španjolske te HCMR Hellenic Centre for Marine Research iz Grčke. Partneri u projektu provode istraživanje potencijala korištenja plave energije prvenstveno u svojim zemljama te postupno proširuju područje istraživanja na druge mediteranske zemlje i regije. Projektom je predviđeno uključivanje ključnih dionika i stručnjaka iz drugih europskih zemalja u Znanstveni odbor.
Istraživanja u projektu usmjerena su na dvije razine: znanstvenu, koja se odnosi na istraživanje i mapiranje područja s potencijalima za iskorištavanje plave energije, te stratešku, koja je usmjerena na obradu prikupljenih podataka i pripremu smjernica za buduće programsko razdoblje programa Mediteran, kao i na interakciju s ostalim programima.
Očekivani su rezultati projekta:
• usvojena znanja o potencijalima istraživanih područja, kao i o najnovijim tehnologijama u području plave energije;
• individualizacija temeljnih načela i resursa za izradu učinkovitih akcijskih planova u sljedećem programskom razdoblju;
• definicija preciznih smjernica za stvaranje održive suradnje u idućim godinama.
Autor: www.ezadar.hr
Ministarstvo poduzetništva i obrta, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije HAMAG-BICRO i Europska poduzetnička mreža Hrvatske su 16. rujna 2014. godine u Kino dvorani MINPO-a, organizirali informativnu radionicu „Obzor 2020- prilika za poduzetnike”. Radionicu je otvorio Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta te tom prilikom naglasio kako Obzor 2020 sadrži značajna financijska sredstva, cca 80 milijardi eura, i da se u taj europski program mogu javiti poduzetnici s područja Europske Unije u razdoblju 2014. do 2020. godine.
„U procesu privlačenja tog novca svi na neki način moramo biti partneri – mi u Ministarstvu, poduzetnici i potporne institucije, jer nam je cilj da u toj velikoj konkurenciji na tržištu EU određeni dio sredstava završi u Republici Hrvatskoj. Svaki milijun koji u smislu poticaja dođe u Hrvatsku je vrlo koristan, posebno kada se radi o istraživanju i inovacijama koja redovito dovode do novog proizvoda i usluge koji stvaraju visoku dodanu vrijednost.“ Prezentacije su prema najavljenom programu održali Antonija Mršić (načelnica sektora za međunarodnu suradnju i poticanje inovacija, MINPO), Renato Vrebac (nacionalna kontakt osoba (NCP) za mala i srednja poduzeća za Obzor 2020, HAMAG-BICRO) i Boris Golob (Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci, evaluator programa SME Instrument).
Prezentacije s radionice:
1. Obzor 2020 radionica
2. SME instrument
3. SME instrument – pogled evaluatora
Video snimke s radionice možete pogledati na sljedećim adresama:
Antonija Mršić, ‘Što Obzor 2020 nudi poduzetnicima?’ http://youtu.be/e2mhPYYbYlU
Renato Vrebac, ‘ SME Instrument – mogućnosti za inovativne tvrtke’ http://youtu.be/DFbTE25Hmy0
Boris Golob, ‘ SME Instrument – savjeti evaluatora’ http://youtu.be/XihzhrmlsL4
Renato Vrebac, ‘Europska poduzetnička mreža i SME Instrument’ http://youtu.be/6dTbybAbek4
Europska komisija objavila je poziv za javnu raspravu o novom EU Aktu za malo gospodarstvo (Small Business Act for Europe). EU Akt o malom gospodarstvu (SBA) vodeća je inicijativa politike EU-a kojom se podupiru mala i srednja poduzeća. Sastoji se od skupa mjera politika organiziranih oko deset načela, od „poduzetništva” i „pristupačne javne uprave” do „izlaska na međunarodno tržište”. Njegovim usvajanjem 2008. godine prepoznata je centralna uloga MSP-a u europskom gospodarstvu te potreba kreiranja sveobuhvatnog okvira za razvoj politika malog gospodarstva u EU i svim njenim zemljama članicama.
„Što europska mala i srednja poduzeća očekuju od buduće EU politike?“ ključno je pitanje na koje Europska komisija želi dobiti odgovor kroz ovu javnu raspravu. Od svog uvođenja SBA se pokazao vrlo dobrim alatom za razvoj politika malog gospodarstva. Izgrađivan prvenstveno na razmjeni najboljih praksi poticao je zemlje članice da prihvate najbolja rješenja, bez obzira iz koje zemlje potiču, te da i same predlože dobre ideje. U kombinaciji s inicijativama vezano za „pametnu regulativu“ SBA je također pomogao europskim malim i srednjim poduzećima da se uspješnije bore s ekonomskom krizom. Kako bi se interesi i potrebe malih i srednjih poduzeća još bolje identificirali u ranoj fazi i kako bi se u konačnici MSP-ima pomoglo u rješavanju problema koji otežavaju njihov razvoj, EK želi još više unaprijediti EU Akt o malom gospodarstvu i postići da su EU i nacionalne politike još više „MSP-friendly“. Cilj ove javne rasprave je sakupiti komentare, ideje i prijedloge svih zainteresiranih strana uključujući poduzetnike, poduzetničke potporne institucije, poslovne organizacije i sve ostale dionike koji sudjeluju u procesu razvoja politika za malo gospodarstvo. Ministarstvo poduzetništva i obrta, kao institucija koja je u našoj zemlji nositelj koordinacije svih aktivnosti vezano za EU Akt o malom gospodarstvu, poziva poduzetnike i sve druge dionike da ispunjavanjem ovog Upitnika daju svoj doprinos.
Upitniku možete pristupiti na:
http://ec.europa.eu/eusurvey/runner/NewSBAsurvey2014
Javna rasprava otvorena je do 15. prosinca 2014.
Izrada & održavanje: Point Web Factory