

Prilagodba pristupačnosti
U periodu od 19.-22. studenog 2014. godine u Badajozu u Španjolskoj održan je 3. sastanak u sklopu EU projekta ENPCOM European Network for the Promotion of the Covenant of Mayors, program Europe for Citizens, na temu ”Mogućnosti djelovanja interakcijom između javnog i privatnog sektora u proizvodnim tvrtkama: inovacija, dijeljenje i energetska učinkovitost”.
Koordinator projekta, uz potporu udruženja Focus Europe, je Lega delle Autonomie Locali, mreža talijanskih lokalnih uprava koja se sastoji od gradova, provincija i regija, iz Italije. U projektu ukupno sudjeluje 29 partnera iz Italije, Španjolske, Hrvatske, Švedske, Danske, Albanije i Bugarske.Na sastanku je sudjelovala predstavnica Grada Zadra Ana Bajlo, voditeljica Odsjeka za energetsku učinkovitost koja je prezentirala projekte i planove Grada Zadra u području energetske učinkovitosti. Također su predstavljeni i primjeri dobre prakse u ostalim zemljama partnerima. U sklopu sastanka u gradu La Albuera provedeni su tehnički posjeti koncentrirane solarne elektrane i fotonaponske solarne elektrane te primjera korištenja obnovljivih izvora energije (fotonaponi, solarni kolektori, biomasa) u gradskom bazenu. Također je posjećen Glavni ured Ministarstva poljoprivrede u gradu Merida u kojem je predstavljena implementacija ESCO modela u zgradi Glavnog ureda i javnoj rasvjeti kao i sustav upravljanja i monitoringa. Nadalje, u gradu Caceres sudionici su imali priliku vidjeti ekološku javnu rasvjetu.
Više o projektu može se doznati na sljedećem linku: http://www.enpcom-project.eu/
ATTACHMENT | SIZE |
---|---|
![]() |
327.22 KB |
![]() |
22.11 KB |
Projekt se provodi u sklopu Operativnog programa za regionalnu konkurentnost 2007. – 2013. i usmjeren je na jačanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva u Republici Hrvatskoj. Projekt sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 2.978.400 eura.
Osim članova projektnog tima koji predvodi Stephen O’Mullane, na konferenciji je nazočio Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta. Uz osvrt na dosadašnje rezultate koje su prezentirali stručnjaci projekta SMEPASS II, na konferenciji je predstavljeno nekoliko primjera dobre prakse u dobivanju besplatnih savjetodavnih usluga s područja marketinga i razvoja proizvoda te upravljanja kvalitetom o kojima su govorili sami poduzetnici.
Besplatne savjetodavne usluge u okviru projekta SMEPASS II namijenjene su svim poduzetnicima koji žele ojačati konkurentnost radi očuvanja pozicije na domaćem ili osvajanja novih tržišta. Odabrane hrvatske tvrtke u sklopu ovoga projekta pripadaju sektorima važnima za Hrvatsku-kao što su turizam, proizvodnja hrane, prerada drveta i metala, ICT.
Projektom je predviđeno da besplatne savjetodavne usluge dobije najmanje 150 poduzetnika. U prva dva kruga prijava u projektu SMEPASS II (u studenom i prosincu 2013. te u travnju i svibnju 2014. godine) više od 100 malih i srednjih poduzetnika bilo je odabrano za dobivanje 14 vrsta besplatnih savjetodavnih usluga s područja marketinga i razvoja proizvoda te upravljanja kvalitetom. Tim su poduzetnicima na raspolaganju stručnjaci koji pružaju savjetodavne usluge posebno prilagođene potrebama svakome od njih.
U sklopu projekta je u lipnju 2014. godine bila odabrana prva skupina od 49 hrvatskih poduzeća za dobivanje usluga savjetovanja. Nakon toga je u studenom ukupno 36 stručnjaka iz Hrvatske i EU započelo suradnju s 54 poduzeća odabranih u drugom krugu prijava. U trećem i posljednjem krugu prijava koji je završio u listopadu ove godine bit će odabrano još pedesetak poduzeća.
Ministarstvo poduzetništva i obrta projekt SMEPASS II provodi u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom, Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) te Hrvatskom udrugom poslodavaca. Projekt je započeo danom stupanja Republike Hrvatske u punopravno članstvo EU i trajat će do lipnja 2015. godine. Provodi ga tvrtka Eurecna S.p.A iz Italije u konzorciju s tvrtkama WYG International Ltd. iz Velike Britanije, WYG Savjetovanje iz Hrvatske i Prysma Calidad y Medio Ambiente iz Španjolske.
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta organizira edukaciju u sklopu Programa Poduzetnički impuls za 2014. godinu.
Edukacija ” EBCL Europska potvrda poslovnih kompetencija- certifikat osnovnih i praktičnih poslovnih znanja” će se održati od 15.12.2014. do 18.12.2014., s početkom u 09:00 sati, u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na adresi: Grgura Budislavića 99 (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac), u gradu Zadru. Organizacija edukacije osigurana je sredstvima iz Programa Poduzetnički Impuls 2014.
Edukacija će obuhvati sljedeće teme:
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja, račun dobiti i gubitka, amortizacija
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo- Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata
Edukacija je namijenjena mikro, malim i srednjim poduzećima, koja žele steći nova znanja, razumjeti pojmove i značenje poslovnih pokazatelja, financijskih izvješća i poslovnog prava.
Predavač je Irma Dračić, vanjska suradnica za malo i srednje poduzetništvo i financije te EU fondove, Superna d.o.o.
Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.
Ova edukacija se smatra potporom male vrijednosti. Dnevni red dostavljamo Vam u nastavku.
Molimo Vas da svoje sudjelovanje na edukaciji potvrdite najkasnije do petka, 12.12.2014. godine, na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.
S poštovanjem,
Ravnateljica
Sanja Peričić
Dnevni red
Tema radionice: EBCL Europska potvrda poslovnih kompetencija- certifikat osnovnih i praktičnih poslovnih znanja
Ciljna skupina sudionika: Mikro, mala i srednja poduzeća koja žele steći nova znanja, razumjeti pojmove i značenje poslovnih pokazatelja, financijskih izvješća i poslovnog prava.
Organizator: Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA NOVA
Termin radionice: 15.-18.12.2014.
Način rada: Interaktivna radionica s rješavanjem zadataka i praktičnih primjera
Predavač: Irma Dračić, vanjska suradnica za malo i srednje poduzetništvo i financije te EU fondove, Superna d.o.o.
PRVI DAN (15.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja
– Struktura bilance stanja – Pravilo bilančne ravnoteže – Koliko je bogata tvrtka?
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Financijsko računovodstvo – bilanca stanja
– Pokazatelji zaduženosti – Mjerenje uspješnosti
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Financijsko računovodstvo – račun dobiti i gubitka
– Struktura računa dobiti i gubitka – Načelo nastanka poslovnog događaja – Amortizacija i metode obračuna amortizacije – Račun dobiti i gubitka u obliku izvještaja i usporedba s prikazom u obliku konta
|
DRUGI DAN(16.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Profitabilnost i pokazatelji profitabilnosti |
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Likvidnost i pokazatelji likvidnosti
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Poslovni ciljevi, omjeri i pokazatelji uspješnosti poslovanja
– Produktivnost i pokazatelji produktivnosti
|
TREĆI DAN (17.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Financijsko računovodstvo i računovodstvo troškova – Jedinica troška, element troška i troškovi prodaje
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Vrste troškova: fiksni i varijabilni troškovi – Točka pokrića troškova
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Kalkulacija cijena i računovodstvo troškova
– Direktni i indirektni troškovi – Granični doprinos – Troškovni i profitni centar
|
ČETVRTI DAN (18.12.2014.) | |
9:00 – 10:30 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – trgovac pojedinac – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – javno trgovačko društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – komanditno društvo
|
10:30 – 11:00 | Pauza za kavu |
11:00 – 12:30 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – d.o.o. i j.d.o.o. – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – d.d.
|
12:30 – 13:30 | Ručak |
13:30 – 15:00 |
Poslovno zakonodavstvo i trgovačko pravo
– Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – povezano društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – tajno društvo – Pregled pravnih oblika poslovnih subjekata – građanskopravna udruga |
15:00 | Završetak radionice |
ATTACHMENT | SIZE |
---|---|
![]() |
6.22 MB |
Konkretno, WISE program raditi će na poboljšanju znanja, vještina i poticanja sudionica da bi se mogle postići sljedeće aktivnosti:
Rok prijave na natječaj je 18. prosinac 2014. godine, a za polaznice je program besplatan. Program se izvodi na engleskom jeziku.
Izrada & održavanje: Point Web Factory