

Prilagodba pristupačnosti
U okviru programa Erasmus+ izrađen je online alat koji bi trebao pomoći svim organizacijama prihvatljivima u sklopu ove aktivnosti, a koje su u potrazi za projektnim partnerima. Alat je napravljen u sklopu dijela programa koji se odnosi na financiranje područja „Savezi znanja i savezi sektorskih vještina“.
Napravljen je uoči objave novih poziva za dostavu projektnih prijedloga, a sve s ciljem jednostavnije identifikacije partnera na nekom projektu. Kako bi se alat mogao koristiti, potrebno je kreirati vlastiti profil. Baza projektnih partnera može se pretraživati po više parametara: zemlja projekta, vrsta organizacije te vrsta projekta/natječaja.
Nakon registracije u sustav, sve zainteresirane strane mogu jednostavno doći u kontakt s potencijalnim partnerima kako bi uspostavili mrežu, te na taj način jednostavnije i kvalitetnije realizirali svoj projekt.
Link na online alat možete pronaći ovdje.
Temelj Operativnog programa Konkurentnost i Kohezija (OPKK) 2014.-2020. je analiza socioekonomskih okolnosti, utvrđenih prepreka za rast, izazova i razvojnih potreba u Hrvatskoj, u kontekstu Sporazuma o partnerstvu (SP), relevantnih strateških dokumenata Unije i država članica, njihovih povezanih ciljeva i temeljnih strateških odredaba. Ovaj se Operativni program sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) i Kohezijskog fonda (KF), a njegova se strategija temelji na koncentraciji ulaganja u 9 tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira (TC 1, TC 2, TC 3, TC 4, TC 5, TC 6, TC 7, TC 9 i TC 10) i njihovim specifičnim investicijskim prioritetima (IP), s daljnjim fokusom na konkretne ciljeve (KC) koje je potrebno ostvariti. Neke aktivnosti OPKK-a dopunjene su ulaganjima u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski resursi 2014. – 2020. (OPEHR), sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda (ESF).
Kako bi se postigli spomenuti ciljevi, raspoloživa sredstva EFRR-a i KF-a u okviru OPKK-a raspoređena su na sljedeća prioritetna područja:
Jačanje gospodarstva primjenom istraživanja i inovacija
Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije
Poslovna konkurentnost
Promicanje energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije
Klimatske promjene i upravljanje rizicima
Zaštita okoliša i održivost resursa
Povezanost i mobilnost
Socijalno uključivanje i zdravlje
Obrazovanje, vještine i cjeloživotno učenje
Više o tematskim ciljevima, investicijskim prioritetima i konkretnim ciljevima saznajte u dokumentu Operativnog programa: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/Nacrt%20OPK…
Izvor: http://www.strukturnifondovi.hr/
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta nastavlja sa trećom edukacijom u sklopu Programa Poduzetnički impuls za 2014. godinu. Edukacija ”Metodologija za izradu investicijskih elaborata” će se održati od 24.11.2014. do 26.11.2014., s početkom u 09:00 sati, u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na adresi: Grgura Budislavića 99 (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac), u gradu Zadru. Organizacija edukacije osigurana je sredstvima iz Programa Poduzetnički Impuls 2014.
Stručna edukacija obuhvat će sljedeće teme:
o Vrste investicijskih elaborata
o Poslovni plan – Od ideje do poslovnog plana
o Studija opravdanosti
o Analiza troškova i koristi
o Planiranje i organizacija razvoja poslovnog plana
o Studija izvodljivosti
o Analiza troškova i koristi (CBA studija)
Edukacija je namijenjena mikro, malim i srednjim poduzećima koja namjeravaju svoje razvojne projekte (su)financirati iz Strukturnih fondova EU.
Predavač je Ivana Đunđek, suradnik za financije iz tvrtke Superna d.o.o.
U nastavku se nalazi dnevni red edukacije.
Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.
Ova edukacija se smatra potporom male vrijednosti.
Molimo Vas da svoje sudjelovanje na edukaciji potvrdite najkasnije do petka, 21.11.2014. godine, na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.
S poštovanjem,
ZADRA NOVA
Tema radionice: Metodologija za izradu investicijskih elaborata
Ciljna skupina sudionika: Mikro, mala i srednja poduzeća koja namjeravaju svoje razvojne projekte sufinancirati iz Strukturnih fondova EU
Organizator: Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA NOVA
Termin radionice: 24.-26.11.2014.
Predavač: Ivana Đunđek, suradnik za financije, Superna d.o.o.
PRVI DAN (24.11.2014.)
9:00 – 10:30 Vrste inveticijskih elaborata
o Poslovni plan
o Studija opravdanosti
o Analiza troškova i koristi
Poslovni plan
– Od ideje do poslovnog plana – „Zašto trebamo poslovni plan?“
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30
Planiranje i organizacija razvoja poslovnog plana
o Definiranje osnovnih elemenata poslovnog plana
o Podaci o poduzetniku
o Predmet poslovanja
o nastanak poduzetničke ideje
o Tržišna opravdanost
o Financijski elementi ulaganja
o Pregled sadržaja poslovnih planova potrebnih za različite korisnike (banke i slično)
12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00
Praktičan rad polaznika na konkretnim primjerima – izrada poslovnog plana
DRUGI DAN(25.11.2014.)
9:00 – 10:30
Studija izvodljivosti
– Metodologija izrade studije izvodljivosti po propisanim sadržajima
o Sažetak projekta te osovne informacije o prijavitelju
o Usklađenost sa strateško/planskim dokumentima
o Definiranje ciljeva uz analizu izvedivosti opcija
o Dinamika realizacije projektnih aktivnosti
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30
– nastavak
o Analiza tržišta
o Identifikacija tehničkih potreba ulaganja
o Analiza lokacije
o Projekcija prihoda i troškova projekta
o Projekcija financijskih izvještaja i isplativosti projekta
12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00 Praktičan rad polaznika na konkretnim prijmerima – izrada studije izvodljivosti
TREĆI DAN (26.11.2014.)
9:00 – 10:30 Studija izvodljivosti (nastavak)
Analiza troškova i koristi (CBA studija)
• 8 koraka za izradu dobroj projektnog prijedloga
• Detaljna razrada sadržaja CBA studije kroz primjere
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30 • Financijska analiza
o Ukupni troškovi investicije (prihvatljivi i neprihvatljivi)
o Izračun stope sufinanciranja
o Projekcije operativnih rashoda i prihoda
o Financijska rentabilnost investicije (FNPV (C); FRR (C))
o Financijska održivost projekta
o Financijska odživost na državni kapital (FNPV (Kp); FRR (Kp))
• Ekonomska analiza i analiza rizika
• Analiza eksternih troškova i koristi
• Analiza ekonomske profitabilnosti (ENPV; ERR; B/C)
• Analiza osjetljivosti i rizika
12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00 Praktični rad u grupama na konkrentnim primjerima – izračun u excelu:
• Ukupni troškovi investicije (prihvatljivi i neprihvatljivi)
• Izračun stope sufinanciranja
• Projekcije operativnih rashoda i prihoda
• Financijska rentabilnost investicije (FNPV (C); FRR (C))
• Financijska održivost projekta
• Financijska rentabilnost nacionalnog kapitala (FNPV (Kp); FRR (Kp))
15:00 Završetak radionice
U sklopu projekta „HERA“ 5. studenog 2014. godine u hotelu Kolovare održala se radionica o razvoju, edukaciji i promociji ruta kulturnog turizma na jadranskom području u sklopu izrade Tematskih Akcijskih smjernica. Projekt „HERA- Upravljanje održivim turizmom zasnovanim na zajedničkom kulturnom nasljeđu Jadrana“, financiran Programa jadranske prekogranične suradnje, te vrijedan 8.842.600 EUR provodi,kao nositelj projekta,Zadarska županija uz suradnike Zadra Nova te još 18 partnera iz 8 različitih zemalja. Od ukupne vrijednosti projekta, dio koji se odnosi na Zadarsku županiju iznosi 814.763,91 eura od kojeg Europska unija su-financira 85% navedenog iznosa, odnosno 692.549,32 eura.
U ponedjeljak 03. studenog, u Kneževoj palači održana je konferencija povodom početka provedbe projekta “Obnova i turistička valorizacija kulturno turističkog kompleksa Kneževe palače”.
Koordinator projekta je Grad Zadar, a partneri su Narodni muzej Zadar, Turistička zajednica grada Zadra, Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRAnova, te Sveučilište u Zadru.
Na konferenciji su se predstavile sve projektne aktivnosti i potpi-sao partnerski sporazum.
“Kneževu palaču povijest je zabilježila još u 13. stoljeću. Prvi je put preuređena u 16., a još jednom u 19. stoljeću. Dugi je niz godina bila važan čimbenik u kulturnome životu Zadra kroz višenamjenske funkcije – Gradske knjižnice, Glazbeno-baletne škole i koncertne dvorane. U Domovinskom ratu pogođena je neprijateljskim granatama velikog kalibra koje su je ozbiljno oš-tetile i narušile joj statiku. Prva zahtjevna faza poratne obnove počela je 1999. godine. 2011. uz pomoć Grada Zadra i zadar-skog Konzervatorskog odjela, Narodni muzej pokrenuo je akciju privremenog osposobljavanja nekoliko dvorana u izložbene svrhe. Došlo je vrijeme da Kneževu palaču obnovimo i četvrti povijesni put. Kroz projekt “Obnove i turističke valorizacije kultur-no povijesnog kompleksa Kneževe palače”, bespovratnih 37.799.651,00 kuna milijuna kuna za tu je namjenu osigurano iz strukturnih fondova Europske unije. Od 144 kandidirana projekata, zadarski je među 15 odabranih! Čeka nas golem posao u iznimno kratkim rokovima. Neka Kneževa palača, potkraj 2016. godine zasja u punome sjaju na ponos svima nama!” – istaknuo je gradonačelnik Božidar Kalmeta govoreći o projektu.
Provedba ovog projekta, odobrenog za financiranje na natječaju za razvoj poslovne infrastrukture, iz Operativnog prog-rama Regionalna konkurentnost 2007.—2013., započela je 02. listopada 2014. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 37.799.651,00 kuna, uz 95% sufinanciranja, a projekt će se provoditi 24 mjeseca.
Projekt ima za cilj stvaranje prepoznatljivosti novog integriranog kulturno-turističkog proizvoda Zadra kroz obnovu i turističku valorizaciju Kneževe palače. Projekt rješava dugoročne potrebe grada, županije, te institucija u kulturi i turizmu za prezentacijom kulture na moderan, inovativan i atraktivan način, čime se podiže konkurentnost novog kulturno turističkog proizvoda, a što je direktan poticaj poduzetništvu čije usluge predstavljaju nastavak sveukupne turističke ponude grada. Re-konstrukcijom Kneževe palače ovaj dio Zadra postat će novi društveni, kulturni i turistički centar grada.
Projekt obnove Kneževe palače od velikog je značaja za Grad Zadar budući da se radi o prvim bespovratnim sredstvima za infrastrukturne zahvate iz strukturnih fondova u Hrvatskoj. Osim za infrastrukturne zahvate i obnovu Kneževe palače sred-stva će se iskoristiti i za jačanje kapaciteta za upravljanje Kneževom palačom, međunarodnu ljetnu školu, izradu marketing plana, te kompletnog vizualnog identiteta Kneževe palače. Tijekom 24 mjeseca trajanja provedbe projektom će koordinirati nositelj Grad Zadar.
Europska komisija potvrdila je jučer Sporazum o partnerstvu, krovni strateški dokument za korištenje 10,676 milijardi eura iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, a koji bi trebali poslužiti kao temelj održivog gospodarskog rasta i zapošljavanja u idućih 7 godina.
„Sporazum će biti temeljni izvor financiranja razvoja Hrvatske, koji će sigurno dati jednu novu šansu za jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, ali i za jačanje ukupnih uvjeta života u svim sferama“, rekao je potpredsjednik Grčić i pojasnio da pokriva više područja; kohezijsku politiku, prije svega orijentiranu prema jačanju konkurentnosti, zatim politiku vezanu za razvoj ljudskih potencijala, nadalje politiku ruralnog razvoja, znači razvoja najmanjih sredina, koje su tradicionalno opterećene razvojnim problemima te na kraju politiku vezanu za razvoj ribarstva.
„U tom smjeru ide i struktura financiranja, tako da će ukupna sredstva iz fondova iznositi oko 10,7 milijardi eura za idućih 7, odnosno 10 godina, ako uključimo i N+3 razdoblje“, rekao je potpredsjednik Grčić. Kazao je da je Hrvatska ovim Sporazumom o partnerstvu napravila veliki posao, jer za razliku od svih drugih zemalja članica, Hrvatska je sličan posao morala odraditi paralelno i za polovicu 2013. godine.
„To smo sve morali ponoviti za novu financijsku perspektivu i kao što vidite, proveli smo to uspješno i uspjeli se do kraja mandata sadašnje Komisije izboriti za prihvaćanje Sporazuma o partnerstvu. Dodao je i da Hrvatsku očekuje i priprema Operativnih programa, u smislu finalne razrade i finalnog usklađivanja sa Europskom komisijom.
Potpredsjednik Vlade također je kazao da je ključni razlog rebalansa proračuna manjak prihoda, za otprilike 2,6 milijardi kuna, a s druge strane rebalansiranje dijela rashoda, s obzirom da je došlo do promjene određene strukture rashoda proračuna. „Krajnji efekt na rashodnoj strani je ipak smanjenje te rashodne strane što, u odnosu na prvotno planirano, samo govori o čvrstoj opredijeljenosti Vlade da kontrolira rashode države“, rekao je potpredsjednik.
Što se tiče medijskih napisa o novom zaduženju, istaknuo je da u ovom trenutku nema takve odluke: „Vlada će to još precizno procijeniti i odrediti trenutak u kojem će krenuti u novo zaduženje za refinanciranje postojećih dugova, a i dijelom financiranje deficita.“ Na kraju je naglasio da je važno da niti jedna najveća obaveza, posebno vezana za mirovine, socijalna davanja i plaće, nije upitna. „Prema tome, imajte povjerenja u hrvatsku Vladu“, zaključio je potpredsjednik Grčić. (vlada.gov.hr)
Grad Zadar kao koordinator projekta te projektni partneri: Narodni muzej Zadar, Turistička zajednica grada Zadra, Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA nova i Sveučilište u Zadru u ponedjeljak, 03. studenog 2014. godine u 12 sati u Koncertnoj dvorani Kneževe palače održali su početnu konferenciju povodom početka provedbe projekta “Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače”.
Na dnevnom redu konferencije je uz uvodni pozdrav ispred partnerskih institucija bio predstavljen projekt “Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače” te je predstavljen i potpisan partnerski sporazum.
Provedba ovog projekta, odobrenog za financiranje na natječaju za razvoj poslovne infrastrukture, iz Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.-2013., započela je 02. listopada 2014. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 37.799.651.651,00 kuna, uz 95% sufinanciranja, a projekt će se provoditi 24 mjeseca.
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA će u svojstvu partnera sudjelovati na projektu “EU-FIN, European Union Fishing Network”, kojeg financira program “Europa za građane” unutar prioritetne osi 2 “Demokratski angažman i građanska participacija-Mjera mreže gradova”.Vrijednost navedenog projek kojemu je u fokusu održivo ribarstvo jest 80,000 eura. Projekt okuplja 18 partnera, a vodeći partner je The Istituto Zooprofilattico Sperimentale della Sicilia “A.Mirri”.Projekt nastoji stvoriti mrežu europskih gradova koji dijele jaku i bogatu tradiciju u ribarstvu. Navedni projekt će kroz ovu mrežu promovirati važnost Europske unije i važnost integracije u ribrarstvu na europskoj razini.
U utorak 28.10.2014. godine, s početkom u 10.00 sati održan je prvi coworking doručak na lokaciji budućeg coworking prostora u ulici Put Murvice 14.
Coworking doručak dio je aktivnosti projekta ”Coworking Zadar – suradnjom do inovacija”, koji je odobren za financiranje na natječaju za izgradnju male poslovne infrastrukture iz programa IPA IIIC, komponente Regionalna konkurentnost, započeo je 14. lipnja 2014. godine, a provodit će se 18 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta veća je od 5,1 milijun kuna, uz 85% sufinanciranja iz fonda EU-a. Nositelj projekta je Grad Zadar, a partneri suUdruženje obrtnika Zadar, Zadarska županija, Razvojna agencija Zadarske županije i HGK – Županijska komora Zadar. Suradnici na projektu su Sveučilište u Zadru, Poduzetnički inkubator Zadar I BIOS iz Osijeka. Kroz projekt će se izgraditi i u potpunosti opremiti coworking prostor, a projektne aktivnosti promovirat će coworking koncept.
Fokus coworking doručka bila su pitanja vezana uz uređenje budućeg COIN prostora. Arhitekti Damjan Uzelac i Ivan Zaninović uveli su prisutne u problematiku participatornih, suradničkih prostora te im približili europske i svjetske primjere dobre prakse. Nakon zajedničke rasprave o idejnom rješenju uređenja COIN-a, pripremljena je lista sugestija i potencijalnih unapređenja. Produkt dizajner i moderator aktivnosti Matija Raos održao je participatornu radionicu “CODESIGNING COIN Zadar”, čiji je cilj bio prikupiti što više ideja i razmišljanja sudionika vezanih uz uređenje budućeg prostora i pratećeg programa, koji će biti osnova za kreiranje funkcionalnih i ambijentalnih objekata i intervencija u prostoru. Za potrebe radionice svaki je sudionik donio ili naveo jedan osobni objekt koji ih asocira na radni prostor ili radni dan, a koji će dijeliti poveznicu i sa budućim zadarskim coworking prostorom.
Prvi coworking doručak završio je u 14 sati.
U sklopu programa teritorijalne suradnje, programa SEE (The South East Europe Programme), objavljena je publikacija sa projektima financiranima u sklopu četvrtog poziva za dostavom projektnih prijedloga iz ovog programa. Publikacija sadrži kratak opis svakog projekta (uključujući web stranicu, proračun i popis zemalja partnera), njegove ciljeve i postignuća. Program SEE jedinstveni je instrument koji je u okviru teritorijalne suradnje integriran u regionalnu politiku Europske unije, a ima za cilj poboljšati integraciju i konkurentnost u području razvoja transnacionalnih partnerstva i zajedničkog djelovanja. Projekti koji se podupiru programom moraju uključivati četiri ključne osi: inovacije, okoliš, dostupnost i održivi rast. Financiranje projekata kombinira se sredstvima iz tri fonda: ERDF-a, IPA-e i ENPI-a, a u programu sudjeluje 9 zemalja članica Europske unije i 7 zemalja izvan granica Unije. Više o financiranim projektima saznajte u publikaciji.
Link za publikaciju: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/SEE%2B4th%2…
Izvor: http://www.southeast-europe.net/en/news_and_events/news/seeprogrammenewp…
Izrada & održavanje: Point Web Factory