Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Konferencija u povodu početka provedbe projekta „Coworking Zadar – Suradnjom do inovacija“

U utorak 26. kolovoza, s početkom u 11 sati, na adresi Put Murvice 14 u Zadru održat će se javna konferencija u povodu početka provedbe projekta „Coworking Zadar – Suradnjom do inovacija“.

 

Koordinator projekta je Grad Zadar, a partneri su Udruženje obrtnika Zadar, Zadarska županija, Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Zadar, te Razvojna agencija Zadarske županije – ZADRA. Suradnici na projektu su Sveučilište u Zadru i Poduzetnički inkubator BIOS iz Osijeka. Na konferenciji će se predstaviti projektne aktivnosti i projektni tim te će potpisati Partnerski sporazum.

Provedba ovog projekta, odobrenog za financiranje na natječaju za izgradnju male poslovne infrastrukture iz programa IPA IIIC, komponente Regionalna konkurentnost, započela je 14. lipnja 2014. godine. Ukupna je vrijednost projekta veća od 5,1 milijun kuna, uz 85% sufinanciranja, a projekt će se provoditi 18 mjeseci.

Projekt se bavi uspostavom coworking prostora i coworking zajednice u Zadru te promocijom coworking koncepta, koji podrazumijeva poduzetništvo temeljeno na umrežavanju i obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Za razliku od uobičajenog uredskog okruženja, poduzetnici koji svoju djelatnost obavljaju u coworking prostoru samostalni su i neovisni. Coworking zajednica teži sinergijskom učinku koji nastaje kao posljedica zajedničkog rada skupine talentiranih pojedinaca u istom prostoru. Za coworkere se otvara cijeli niz mogućnosti, ovisno o njihovoj želji za interakcijom – od spontanog upoznavanja, razmjene ili prenošenja znanja i iskustava, do umrežavanja, suradnje i pronalaženja novih klijenata ili angažmana.

Cilj projekta je potaknuti razvoj poduzetništva i samozapošljavanje te povećati konkurentnost mikropoduzetnika Zadarske županije. Projekt će kroz pokretanje coworking prostora koji odgovara potrebama korisnika, povećati mogućnosti samozapošljavanja i poboljšati usluge podrške za male i srednje poduzetnike, te osnažiti coworking zajednicu korisnika u Zadarskoj županiji. Navedeni će se ciljevi postići smanjenjem troškova poslovanja uz intenzivniju interakciju s poduzetnicima iz različitih sektora, što će poticati njihov razvoj i stvaranje nove mreže poslovnih kontakata, a u konačnici će pridonijeti stvaranju novih radnih mjesta samozapošljavanjem. Povezivanje s međunarodnim coworking inicijativama i njihova pozitivna iskustva motivirat će lokalne poduzetnike i na širenje poslovanja na strana tržišta.

Nakon službenog dijela programa nastavit će se druženje i razmjena ideja za Coworking Zadar uz prigodan domjenak.

 

info@coinzadar.hr

www.coinzadar.hr

 

Voditeljica projekta

Renata Marušić

mob.: 098/331–805; tel.: 023/493–781

email: renata.marusic@zadra.hr

Obzor2020: pozivi za iskaz interesa financijskim posredničkim institucijama i natječaji za inovativne poduzetnike

Objavljen poziv za iskaz interesa namijenjen posredničkim tijelima za provedbu financijskih instrumenata za inovacije

Europska komisija i Europska Investicijski Fond (EIF) objavili su poziv za iskazivanje interesa za odabir financijskih posredničkih tijela za financiranje inovativnih malih i srednjih poduzetnika  The InnovFin SME Guarantee Facility. Prihvatljivi prijavitelji su financijske institucije koje osiguravaju kredite, odnosno jamstva malim i srednjim poduzetnicima za inovacijske projekte.  Putem ovog mehanizma EIF i EU preuzimaju dio rizika financijskih institucija za plasman sredstava (kredita ili jamstva) u iznosima od 25.000 do 7.5 milijuna EUR.


Poziv za iskaz interesa

Za opće informacije o financiranju malih i srednjih poduzeća u okviru programa Obzor2020 informirajte se ovdje.

 
Aktualni natječaji za program SME Instrument namijenjen inovativnim malim i srednjim poduzetnicima 

U tijeku su otvoreni natječaji za dostavu projektnih prijedloga unutar programa SME Instrument (stup: Industrijsko vodstvo –Industrial Leadership/Innovation in SMEs). Radi se o programu isključivo namijenjenom malim i srednje velikim poduzetnicima koji se bave inovacijskim aktivnostima. Projekti se ocjenjuju prema kriteriju izvrsnosti, disruptivnosti tehnološkog rješenja (razina tehnološkog iskoraka u odnosu na postojeće stanje), potencijalu komercijalizacije te europskog i međunarodnog rasta poslovanja. Natječaj za 2014. godinu otvoren je do 17.prosinca, međutim postoje među-rokovi kada se prikupljaju do tada pristigle prijave projekata i vrši evaluacija (navedeni su kod svakog pojedinog poziva).
Unutar programa moguće je prijaviti projekt na dva tipa natječaja:
  • Faza 1 – fokus na izradu studije izvodljivosti inovacijskih projekata, maksimalnog iznosa potpore do 50.000 EUR, intenziteta potpore do 70%
  • Faza 2 – fokus na razvoj u svrhu demonstracije, iznos potpore od 500.000 do 2,5 milijuna EUR, intenzitet potpore do 70%

Općenito o programu SME Instrument


Odgovori na često postavljana pitanja (srpanj 2014.)



Kontakti za više informacija:

  • Podrška poduzetnicima:
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije HAMAG-BICRO
Renato Vrebac, nacionalna kontakt osoba za Obzor 2020, SME & Access to Risk Finance
renato.vrebac@hamagbicro.hr
  • Zastupanje u Europskoj komisiji:
Ministarstvo poduzetništva i obrta MINPO
Antonija Mršić, članica programskog odbora za Obzor2020, SME & Access to Risk Finance pri Europskoj komisiji
antonija.mrsic@minpo.hr

 
Kontakti za više informacija o drugim tematskim područjima

Početkom kolovoza počele prijave za D2.2 Stipendije i D2.3 Naukovanje!

Prvog kolovoza ove godine (1.8.2014.) su počele prijave za mjere D 2.2 Stipendije učenicima u obrtničkim zanimanjima i D 2.3 Naukovanje za obrtnička zanimanja.


Prijavu mogu podnijeti:

D2.2 Stipendije učenicima u obrtničkim zanimanjima: Područne obrtničke komore, udruženja obrtnika i subjekti malog gospodarstva (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) sukladno zakonskoj definiciji.
D2.3 Naukovanje za obrtnička zanimanja: Subjekti malog gospodarstva (isključivo obrti,trgovačka društva i zadruge) sukladno zakonskoj definiciji.

Detalje pročitajte OVDJE.

Prijavni obrasci i dokumentacija nalaze se OVDJE.

Nove javne konzultacije u sklopu prekograničnih programa

S ciljem što bolje izrade programskih dokumenata, objavljene su javne konzultacije iz prekograničnih programa Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014. – 2020. i Hrvatska-Srbija 2014. – 2020. Stoga se poziva sva zainteresirana javnost da izrazi svoje mišljenje o predloženom sadržaju budućih programskih dokumenata. U proteklom razdoblju procesa programiranja, izrađeni su nacrti programskih dokumenata koji sadržavaju analizu stanja programskog područja, tematske prioritete, ciljeve i aktivnosti, te postavljene indikatore rezultata novog Programa. Konzultacije za oba prekogranična programa otvorene su do 1. rujna 2014. godine.
IPA Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014.-2020.: http://www.mrrfeu.hr/default.aspx?id=4238
IPA Hrvatska-Srbija 2014.-2020.: http://www.mrrfeu.hr/default.aspx?id=4237
Sslika: Google Images

Objavljena nova pitanja i odgovori iz natječaja “Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici – faza 3”

U sklopu Poziva na dostavu projektnih prijedloga iz Europskog socijalnog fonda pod nazivom “Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici – faza 3” objavljena su nova pitanja i odgovori potencijalnih prijavitelja. Odgovori na pitanja dostupni su u kategoriji “Dokumentacija” za svaki od natječaja. Opći cilj ovog poziva na dostavu projektnih prijedloga jest unaprijediti mogućnosti zapošljavanja pružajući podršku razvoju učinkovitih i uključivih socijalnih usluga, a rok prijave projekata je 5. rujna 2014. godine.

Na jesen prvi natječaji iz Programa ruralnog razvoja 2014.-2020.

Krajnji rok za usvajanje Programa ruralnog razvoja RH, ali i Programa ostalih zemalja članica, od strane Europske Komisije (EK) je 15.1.2015. Do trenutka konačnog odobrenja, RH će, na vlastiti rizik, započeti s provedbom nekih mjera novog Programa. Prema najavi, prvi će natječaj biti iz Mjere 5. „Obnova poljoprivrednog proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama i katastrofalnim događajima te uvođenje odgovarajućih preventivnih aktivnosti“.
Osnova za prijavu na taj natječaj biti će dokument o procjeni štete koje je izdalo Državno povjerenstvo za procjenu štete od elementarnih nepogoda. Potpore iznose do 100% prihvatljivih troškova, a prihvatljivi troškovi su:
  • Obnova poljoprivrednog zemljišta i tla
  • Obnova i rekonstrukcija poljoprivrednih gospodarskih objekata i infrastrukture
  • Kupnja i sadnja višegodišnjih biljaka te kupnja životinja
  • Obnova ili kupnja mehanizacije i opreme za poljoprivrednu proizvodnju u visini procijenjene štete
Nakon mjere obnove, očekuju nas Mjera 4. „Ulaganje u materijalnu imovinu“, sa svojim podmjerama Ulaganja u poljoprivredna gospodarstva te Prerada, razvoj i trženje poljoprivrednih proizvoda. To će biti nastavak dosadašnjih IPARD mjera 101 i 103, no uz širi opseg i intenzitet financiranja uz maksimalnu potporu od 5 milijuna EUR po projektu. Potom slijedi i objava natječaja iz Mjere 7. „Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima“ namijenjene jedinicama regionalne i lokalne samouprave, javnim poduzećima i ustanovama u naseljima do 5.000 stanovnika. Početkom slijedeće godine, nakon usvajanja Programa ruralnog razvoja, otavrati će se natječaji iz ostalih mjera, uključujući ruralni turizam.
Program ruralnog razvoja 2014.-2020.: http://goo.gl/6mCEpB

Radionica za natječaj „Provedba mjere 2.1. Proizvodne investicije u akvakulturi“

Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva u suradnji sa Agencijom za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju organizira informativno-edukativnu radionicu pod nazivom „Provedba mjere 2.1. Proizvodne investicije u akvakulturi“, a koja će se održati u Zagrebu, u četvrtak 21. kolovoza 2014. godine u 11,00 sati u prostorijama Ministarstva poljoprivrede, Ulica grada Vukovara 78, dvorana na II. katu. Radionica je namijenjena prvenstveno korisnicima koji se planiraju prijaviti za korištenje sredstava u okviru ove mjere. Zbog ograničenog broja mjesta, mole se zainteresirani da svoje sudjelovanje na radionici obavezno potvrde putem e-maila: martina.kudeljnjak@mps.hr ili na telefon 01/6443-182, najkasnije do srijede, 20. kolovoza 2014. godine, do 15,00 sati. Također, u slučaju većeg broja zainteresiranih korisnika, prema potrebi održati će se dodatne radionice.

Pregled aktualnih natječaja za bespovratna sredstva iz EU fondova

Donosimo Vam natječaje za bespovratna sredstva iz fondova Europske unije koji su trenutno otvoreni, a na koje se mogu prijaviti različite vrste prijavitelja (poduzetnici, obrtnici, jedinice lokalne samouprave, udruge, obrazovne institucije, znanstvene institucije).
Naziv natječaja: Fond za razvoj turizma u 2014. godini 
Rok prijave: 31.10.2014.
 
Naziv natječaja: Istraživačke stipendije za profesionalni razvoj mladih istraživača i poslijedoktoranada
Rok prijave: 20.10.2014.
 
Naziv natječaja: Obrazovanje za poduzetništvo i obrt
Rok prijave: 01.10.2014.
 
Naziv natječaja: Jačanje sposobnosti organizacija civilnoga društva za pružanje socijalnih usluga
Rok prijave: 22.09.2014.
 
Naziv natječaja: Mikro projekti podrške inovativnim aktivnostima malih organizacija civilnog društva za lokalni razvoj
Rok prijave: 06.10.2014.
 
Naziv natječaja: Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici – faza 3
Rok prijave: 05.09.2014.
 
Naziv natječaja: Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira
Rok prijave: 13.10.2014.
 
Naziv natječaja: Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i potrebama tržišta rada – faza II
Rok prijave: 15.09.2014.

U Hrvatskoj će se izgraditi 13 centara za gospodarenje otpadom

„U Hrvatskoj će biti izgrađeno 13 centara za gospodarenje otpadom. Prva dva, Marišćina i Kaštijun, započet će s radom do kraja ove godine. Za 5 će se u sljedećih šest mjeseci podnijeti zahtjevi za financiranje prema EU, a natječaji za preostalih 6 idu do kraja 2015. Upravo je izdano i rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš te okolišna dozvola za Centar za gospodarenje otpadom u Biljanima Donjim za Zadarsku županiju. Kako bismo do kraja 2018. uspostavili sve centre ubrzane su sve aktivnosti na pripremi dokumentacije i povlačenju sredstava iz EU fondova“, rekao je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović danas u Zadru.

Ministar Zmajlović sa suradnicima  predstavio je cjeloviti sustav gospodarenja otpadom sa naglaskom na centrima za gospodarenje otpadom predstavnicima lokalne samouprave i komunalnih društava sa područja Zadarske županije.
Na okruglom stolu sudjelovao je i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić koji je kazao kako je gospodarenje otpadom iznimno važan segment ulaganja iz EU fondova, te jedno od ključnih pitanja za mnoge gospodarske grane, posebice turizam.

“Od gotovo 5 milijardi kuna osiguranih za izgradnju centara gospodarenja otpadom u Hrvatskoj, čak 3,2 milijarde su bespovratna EU sredstva. Uz te investicije, ugovoreni su ili su pred ugovaranjem značajni projekti u vodoopskrbi, prometu, jačanju konkurentnosti naših poduzetnika, poboljšanju poslovne infrastrukture i drugim područjima. Svi ti projekti koji će se financirati milijardama eura iz EU fondova doprinijet će oporavku građevinskog sektora, a time i gospodarskom rastu, te ravnomjernijem regionalnom razvoju” – istaknuo je potpredsjednik Grčić.

Do kraja 2018. godine Hrvatska treba uspostaviti cjeloviti sustav gospodarenja otpadom.
Ciljevi koji su zacrtani u Zakonu o održivom gospodarenju otpadom i preuzeti iz pristupnih pregovora s  Europskom unijom su smanjenje odlaganja i povećanje recikliranja, zatim sanacija postojećih odlagališta otpadom i izgradnja centara za gospodarenje otpadom.  

„Nakon deset godina stagnacije na svim područjima, u samo dvije godine napokon se zaista vide značajni pomaci u razvrstavanju otpada – u posljednjih dvije i pol godine Fond je sufinancirao projekte izgradnje reciklažnih dvorišta, mobilnih jedinica, nabave komunalne opreme ukupne vrijednosti čak 400 milijuna kuna. Ove investicije u samo 2 godine značajno premašuju vrijednost investicija u proteklih 8 godina zajedno, tijekom dva mandata prethodnih vlada. Sanacije odlagališta su nakon godina stagnacije ponovo krenule, kao i aktivnosti na izgradnji centara za gospodarenje otpadom. Ovo pokazuje da napokon postoji stvarna politička volja za promjene.“ – rekao je ministar Zmajlović.

Ministar je naglasio kako je, na žalost, previše vremena izgubljeno jer nije bilo političke volje za uvođenje cjelovitog sustava gospodarenja otpadom. Upravo zahvaljujući jasnoj političkoj volji ove Vlade, gospodarenje otpadom postalo je ključna tema u državi i napokon se događaju velike promjene u uvođenju primarne selekcije, premda je takva obaveza postojala i po zakonu iz 2005. godine.

Kasni se, na žalost, i sa izgradnjom centara za gospodarenje otpadom te se nakon 10 godina nalazimo u poziciji da se tek ove godine otvaraju prva dva, Marišćina i Kaštijun. Ali zato će se u sljedećih šest mjeseci za sufinanciranje prijaviti još 5 centara za gospodarenje otpadom, a natječaji za preostalih 6 idu do kraja 2015. godine.
Ministar je istaknuo kako je važno da se krenulo i da se stigne ispuniti cilj, a to je uvođenje cjelovitog sustava gospodarenja otpadom do kraja 2018. godine.

Centri za gospodarenje otpadom jedan su od ključnih elemenata za uspostavu cjelovitog sustava gospodarenja otpadom.
U Hrvatskoj će ih ukupno biti izgrađeno 13. Iako je Plan gospodarenja otpadom u RH omogućavao 21 centar, odnosno po jedan u svakoj županiji, dodatnim analizama i studijama pokazalo se da je 13 CGO-a optimalno i po cijeni za građane prihvatljivo rješenje.

Među 5 centara koji će se u narednih 6 mjeseci prijaviti za sufinanciranje je i regionalni centar za gospodarenje otpadom Piškornica koji će pokrivati 4 županije. Također, za CGO Biljane Donje za Zadarsku županiju upravo je izdano Rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš te okolišna dozvola.

Sada slijedi izrada preostale potrebne dokumentacije i ishođenje dozvola što će biti odrađeno do kraja ove godine, te će početkom 2015. biti raspisan natječaj za izvođenje radova. Otvaranje CGO-a Biljane Donje očekuje se do kraja 2017. godine. Vrijednost projekta je preko 420 milijuna kuna, od čega je 70% sredstava iz EU fondova.
Upravo je izrađena i zadnja studija kojom su analizirane potrebe i optimalna rješenja za 7 Panonskih županija.
 

Objavljen poziv za iskaz interesa za COSME financijske instrumente

Svake godine najmanje 60% sredstava COSME programa odnosit će se na financijske instrumente. Financijski instrumenti COSME programa koriste se s ciljem investiranja u mala i srednja poduzeća u fazi rasta i to kroz 2 instrumenta:
·         garancije za kredite MSP do 150.000 € (Loan Guarantee Facility)
·         direktno ulaganje u fondove rizičnog kapitala koji investiraju u MSP u fazi rasta(Equity Facility for Growth).Financijska sredstva na temelju ugovora s Europskom komisijom osigurava Europski investicijski fond. Sredstva se plasiraju  u izravnoj suradnji s nacionalnim financijskim institucijama (banke, garancijska društva i fondovi, fondovi rizičnog kapitala) kao financijskim posrednicima. Podupiru se investicije u tehnološki razvoj, transfer tehnologije i prekogranično širenje poslovnih aktivnosti. Hrvatske financijske institucije zainteresirane da postanu financijski intermedijari  mogu se prijaviti izravno Europskom investicijskom fondu.

Sva dokumentacija dostupna je na slijedećim linkovima:

Sve informacije dostupne su, također, i na web stranici Europskog investicijskog fonda: http://www.eif.org/what_we_do/equity/single_eu_equity_instrument/index.htm

Potkategorije

Izrada & održavanje: Point Web Factory