

Prilagodba pristupačnosti
Jedan od rijetkih primjera uspješnog korištenja sredstava iz pretpristupnih fondova u privatnom sektoru prezentiran je u ponedjeljak, 11. kolovoza 2014., u IMPACT centru d.o.o. u Zadru gdje je održana završna konferencija projekta „EE MAREX – Energy Efficiency manufacture in Marex-elektrostroj“ tvrtke Marex-elektrostroj d.o.o. Zadar.
Za projekt tvrtke Marex-Elektrostroj d.o.o. u 2013. godini Europska unija osigurala je sredstva iz Europskog fonda za regionalni razvoj, u okviru Operativnog programa za regionalnu konkurentnost 2007.- 2013. A da je riječ o važnom i dobro pripremljenom projektu najbolje govori podatak da je ušao u krug od 53 odabrane tvrtke među više od 1000 prijavljenih.
Vodeći ljudi na projektu objasnili su kako je smisao konferencije predstavljanje rezultata projekta kao primjera dobre prakse u području korištenja obnovljivih izvora energije te su pozvali sve koji su zainteresirani sa slične projekte u svojim tvrtkama da im se jave jer su ima savjetom i iskustvom spremni pomoći.
Konferenciju je otvorila voditeljica projekta Tatjana Beneti koja je podsjetila prisutne na početak provođenja projekta ukupne vrijednosti 151.694,57 € (1.135.801,41 kn) od čega je Europska unija sufinancirala 84,70 posto vrijednosti budžeta odnosno 128.485,30 € (962.023,79 kn). Projekt je započeo 20. lipnja 2013., a datum službenog završetka projekta je 19. kolovoza 2014.godine.
Opći cilj projekta je povećanje konkurentnosti tvrtke na tržištu koja će se temeljiti na razvoju energetske učinkovitosti i zelenoj ekonomiji kroz sve poslovne procese čime će se naglasiti orijentiranost tvrtke kao društveno odgovornog subjekta koji takvom politikom pridonosi razvoju i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.
Provedene projektne aktivnosti obuhvaćale su: upravljanje projektom, izradu studije učinkovitosti projekta, nabavu opreme za foto-naponsku elektranu te instalaciju iste na krovištu poslovne zgrade, edukaciju djelatnika i promotivne aktivnosti – objasnile su Tatjana Beneti, voditeljica projekta i Stefani Mikulec, suradnica na projektu.
U Beneti i Mikulec, koje su činile projektni tim, drugo tijelo na projektu je bio Koordinacijski odbor (čiji su članovi Vedrana Kevrić predstavnica ZADRA-e i Dinko Basioli predstavnik HGK-e ). Njihov posao je bio koordiniranje i upravljanje projektom na strateškoj razini.
Konačni rezultati projekta su:
-Izgradnja samostalnog fotonaponskog solarnog sustava-električne centrale (na krovištu poslovne zgrade) čime je osiguran preduvjet za uštedu energije (na razini postojeće tehnološke opremljenosti)
-Osigurani su preduvjeti za razvojni potencijal kroz uvođenje novih tehnologija u proizvodni proces temeljen na energetskoj učinkovitosti i zaštiti okoliša
-Osigurana je kvalitetnija kvalifikacijska struktura zaposlenika
-Osigurani su preduvjeti za proširenje suradnje s obrazovnim ustanovama na području praktične obuke učenika.
Važnost ovog projekta kao poticaj ostalim privatnim tvrtkama da apliciraju za EU fondove ali i da razmišljaju i posluju zeleno naglasili su Šime Erlić, pročelnik Upravnog odjela za Eu fondove Grada Zadra te Tihomir Tomčić, ravnatelj Strukovne škole Vice Vlatković.
Dinko Basioli iz zadarske HGK ja pak poručio poduzetnicima da je put kroz EU birokraciju trnovit no da je uspjeh moguć.
S njime su se složile i Beneti i Mikulec, istaknuvši kako su radom na ovom projektu stekle puno novih znanja.
Piše:
U okviru implementacije projekta GuardEn, u kojemu Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA sudjeluje kao nositelj projekta za područje Zadarske županije, a ujedno je i jedni projektni partner iz Republike Hrvatske, objavljen je drugi newsletter projekta. Dokument Vam dostavljamo putem sljedeće poveznice Drugi Newsletter projekta GuardEn (1)
U navedenom newsletteru dostupne su informacije o projektu – opis projekta, ciljeva i projektnih aktivnosti. Nadalje, dostupan je i opis partnerstva, svakog od partnera i dosadašnjih projektnih aktivnosti – radionica za podizanje svijesti o problematici kojom se projekt bavi, trening radionicama za trenere, trening seminarima, i sastancima i konferencijama projekta GuardEn.
U slučaju interesa za dodatnim informacijama, možete nas kontaktirati putem broja: 023 493 782. Također, na raspolaganju Vam je i web stranica agencije www.zadra.hr, projekta www.guarden.eu, te službene Facebook stranice istih.
Podsjećamo – Projekt Guardians of Environment Framework : An Integrated Approach of Strategies for Prevention of Soil Polution and Rehabilitation of Harmed Territories- GuardEn prijavljen je na natječaj programa South East Europe i odobren, a s provedbom je započeo 28.09.2012. godine. Ukupno trajanje projekta je 24 mjeseca, a ukupna vrijednost projekta 2.125.000,00 EUR. U provedbu projekta uključeno je ukupno 11 projektnih partnera iz ukupno 8 zemalja: Hrvatske, Grčke, Mađarske, Italije, Slovenije, Rumunjske, Bugarske i Srbije.
Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo je 9. srpnja 2014. godine Otvoreni javni poziv za podnošenje prijava za sudjelovanje u Programu obrazovanja za međunarodno poslovanje International Trade Management ITM 2014, koji se u Republici Hrvatskoj provodi prvi put, u suradnji s International Worldwide Foundation iz Kraljevine Švedske. International Trade Management koncept je razvijen pod pokroviteljstvom Europske unije, u suradnji trgovinskih vijeća i udruga malih i srednjih poduzetnika sedam europskih država (Švedske, Norveške, Islanda, Grčke, Mađarske, Slovenije i Litve) te je bio proglašen najboljim konceptom obrazovanja za međunarodno poslovanje od strane Europske komisije.
Program obrazovanja za 20 polaznika odvijat će se u Zagrebu i Švedskoj, na engleskom jeziku, od rujna do prosinca 2014. godine, u trajanju do 24 dana, kroz sljedeće aktivnosti:
– radionice „Putovnica za izvoz“ u okviru kojih će polaznici, uz dodatna individualna savjetovanja međunarodno priznatih stručnjaka, izrađivati izvozne poslovne planove za tvrtke u kojima su zaposleni;
– seminare koje održavaju međunarodno priznati stručnjaci na područjima: istraživanje međunarodnih tržišta, multikulturalnost, tržišne strategije, upravljanje promjenama, vještine prodaje za izvoz;
– individualna savjetovanja;
– međunarodno umrežavanje i studijski posjet švedskim tvrtkama.
Prijave za sudjelovanje u Programu obrazovanja podnose subjekti malog gospodarstva, za svoje zaposlenike koji su fakultetski obrazovane osobe, ekonomske ili tehničke struke, od 27 do 40 godina starosti, s odličnim znanjem engleskog jezika, a rade na poslovima vezanim za međunarodno poslovanje. Prednosti sudjelovanja u Programu obrazovanja za međunarodno poslovanje International Trade Management za tvrtke i polaznike su povećanje izvoza, stjecanje najnovijih znanja i vještina na području međunarodnog poslovanja te izrađen izvozni poslovni plan.
Izmjenama i dopunom Otvorenog javnog poziva podnošenje prijava produljeno je do 29. kolovoza te je također proširen obuhvat tvrtki (po djelatnostima) koje mogu podnijeti prijavu.
Više informacija nalazi se na sljedećoj poveznici: Ministarstvo poduzetništva i obrta – [NOVO] Javni poziv za podnošenje prijava za sudjelovanje u Programu obrazovanja za međunarodno poslovanje International Trade Management ITM 2014 kao i na stranicama www.minpo.hr.
Sva pitanja uputite na: itm-croatia(at)minpo.hr.
Kao dio programa Horizon 2020, Europska Komisija je namijenila određena sredstva koja se ulažu u obliku podrške malom i srednjem poduzetništvu u okviru SME instrumenta. Mali i srednji poduzetnici sa snažnim potencijalom rasta i ambicijama da postanu svjetski lideri, mogu dobiti do 2,5 milijuna eura (za projekte iz područja zdravlja do 5 milijuna eura), a nudi im se i mogućnost poslovne podrške i mentorstva. SME Instrument je alat razvijen od strane Europske komisije i usmjeren je na međunarodno orijentirana mikro, mala i srednja poduzeća (SME) koja razvijaju inovativne ideje s velikim potencijalom.
Izrada & održavanje: Point Web Factory