Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Objavljen poziv za prijavu projektnih prijedloga u program Eurostars

shutterstock_71149642Obaviještavamo vas kako je objavljen poziv za prijavu projektni prijedloga u Eurostars program za istraživanje i razvoj. Eurostars je zajednička inicijativa EUREKA-e i Europske komisije kojim upravlja EUREKA program. Obzirom na dugogodišnje uspješno postojanje EUREKA-e Europska komisija odlučila je dati doprinos razvojnim aktivnostima malih i srednjih poduzeća na način da sudjeluje u sufinanciranju do 25 % od javnog udjela sufinanciranja.

Natjecatelji:
Program je namijenjen malim i srednje velikim poduzećima koji se bave razvojno–istraživačkim aktivnostima. Ne postoje tematska ograničenja, a projekti se mogu aplicirati za bilo koje tehnološko područje pod uvjetom da imaju civilnu svrhu te da obuhvaćaju razvoj novog proizvoda, procesa ili usluga. Kao i kod individualnih EUREKA projekata osnovni kriterij sudjelovanje je minimalno dvije zemlje članice programa Eurostars, a nositelj projekta treba biti istraživačka tvrtka (R&D performing SME), dok ostali partneri mogu biti mala i srednje velika poduzeća. Barem 50% ukupnih projektnih troškova vezanih uz aktivnosti R&D moraju ostvariti mala ili srednja R&D poduzeća (R&D performing SMES), no taj postotak ne može uključivati troškove podugovaranje. Prema hrvatskim nacionalnim pravilima, znanstveno-istraživačke institucije mogu se uključiti u projekt s hrvatske strane kao dodatni partner na projektu.

Intenzitet potpore

Maksimalni iznos bespovratne potpore po pojedinom projektu Eurostarsa iznosi najviše 50% udjela hrvatskog partnera na projektu ili maksimalno 150.000 EUR, ovisno što je manje za trajanje projekta do tri godine. Partneri iz drugih zemalja dobivaju potporu sukladno pravilima i procedurama u njihovim zemljama.

Izvor potpore

Projekti Eurostarsa financiraju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske za program EUREKA. Zaduženo tijelo za provedbu programa u Hrvatskoj je HAMAG-BICRO koje pruža financijsku potporu prihvatljivim projektima u skladu sa slijedom na krajnjoj rang-listi evaluacijskog odbora prema važećim prethodno ustanovljenim nacionalnim pravilima financiranja. Na temelju rezultata evaluacije i raspoloživih sredstava HAMAG-BICRO natjecatelju daje ponudu financiranja.

Način prijave i potrebna dokumentacija

Projekti se prijavljuju isključivo preko jedinstvenog internetskog sučelja na www.eurostars-eureka.eu

  1. Registracija – kako bi natjecatelji bili u mogućnosti predati svoju projektnu prijavu obvezni su se registrirati na navedenoj stranici
  2. Priprema projektne prijave – nakon registracije omogućeno je on-line popunjavanje obrasca prijave
  3. Prijava – finalno slanje ispunjenog on-line prijavnog obrasca i propisanih aneksa od strane programa Eurostars najkasnije do zaključenja poziva
  4. Nacionalna prijava – hrvatski natjecatelji obvezni su prema nacionalnim pravilima dostaviti dokumentaciju na nacionalnu evaluaciju u HAMAG-BICRO, a upute su na: www.bicro.hr/index.php/eurostars

 

Rok za podnošenje prijava:
11.09.2014. do 20:00 h

Dodatne informacije i upute

Službene informacije o ONLINE prijavi projekata – www.eurostars-eureka.eu/home/guidelines

Nacionalna pravila za Eurostars – Priručnik za program Eurostars  www.bicro.hr/index.php/eurostars/dokumenti

Uskoro će se za zainteresirane hrvatske sudionike organizirati praktična radionica s ciljem upoznavanja pravila programa te nacionalnih procedura. Datum održavanja bit će objavljen naknadno.

Tvrtkama koje žele prijaviti projekt, a nemaju strane partnere, HAMAG-BICRO u okviru Europske poduzetničke mreže (EEN) može pomoći u traženju adekvatnih stranih partnera.

 

Kontakt osoba:
Vedran Đidara
Nacionalni koordinator programa EUREKA i Eurostars
Tel: + 385 1 23 52 628
vedran.didara@bicro.hr 
eurostars@bicro.hr 

Krajem godine novi natječaji iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova

U Hrvatskoj gospodarskoj komori u organizaciji Centra za EU održan sastanak Zajednice poslovnih savjetnika sa predstavnicima iz Ministarstva poduzetništva i obrta te Ministarstva poljoprivrede. Predstavnica Ministarstva poduzetništva i obrta, gđa. Dijana Bezjak, održala je prezentaciju o programiranju za proračunsko razdoblje 2014-2020 u tematskom cilju: jačanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća te je najavila buduće natječaje za poduzetnike, sufinancirane iz fondova EU. Pri tome je posebno naglašeno da se u posljednjem kvartalu 2014.g. očekuje odobrenje 4 programa potpore, na temelju koji će se raspisivati natječaji.
Planirani programi potpore su idući:
  1. Program potpora za ulaganja u unapređenje postojećih tehnologija i razvoj novih proizvoda, procesa i /ili usluga (indikativni iznos: 130 mil. EUR)
  2. Podrška poduzećima u ispunjavanju standarda i certificiranju proizvoda u svrhu povećanja konkurentnosti i pristupa međunarodnim tržištima (indikativni iznos: 70 mil. EUR)
  3. Podrška stvaranju napredne poslovne infrastrukture i povezanih naprednih poslovnih usluga koje se nude poduzetnicima (indikativni iznos: 40 mil. EUR)
  4. Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa (indikativni iznos: 5 mil. EUR)
Predstavnica Ministarstva poljoprivrede, gđa. Davorka Hajduković, prezentirala je mjere ruralnog razvoja iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj. Iz ponuđenog paketa mjera Europske komisije, RH se temeljem sektorskih analiza i javne rasprave održane u ožujku i srpnju 2013. g., odlučila na provedbu 16 mjera, koje su detaljnije prezentirane na sastanku.
Prezentacija (Program ruralnog razvoja RH za razdoblje 2014.-2020.): http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/prr_2014_20…

 

Besplatan upis u sudski registar

Izmjena Zakona o sudskom registru donosi novu olakšicu za poduzetnike koji namjeravaju osnovati društvo s ograničenom odgovornošću.

Naime, ovim se Zakonom regulira objava upisa trgovačkih društava tako da  objava osnivanja društava u Narodnim novinama koja je stajala oko 900 kuna više nije obvezna.

Poduzetnici koji namjeravaju osnovati društvo s ograničenom odgovornošću više neće imati obavezu objave osnivanja u Narodnim novinama, što danas košta oko 900 kuna.

Stupanjem na snagu ovog Zakona upis društava na internetskoj stranici sudskog registra bit će besplatan.

 

Novi financijski instrumenti za mala i srednja poduzeća

Predstavljena je nova generacija financijskih instrumenata Europske unije kojima će se pomoći malim i srednjim poduzetnicima u razdoblju od 2014. do 2020. godine. Na konferenciji o pristupu programima EU-a za financiranje u organizaciji Europske komisije i Ministarstva poduzetništva i obrta na kojoj su sudjelovali predstavnici financijskih institucija i poslovnih organizacija dan je pregled budućih financijskih instrumenata EU-a dostupnih u okviru programa COSME i Horizon 2020. Osim toga, na spomenutoj konferenciji raspravljalo se i o mehanizmima tih instrumenata kako bi se financijske institucije u Hrvatskoj potaknulo da postanu posrednici za programe EU-a. Učinkovito partnerstvo između institucija EU-a i tržišnih subjekata usmjereno na poboljšanje pristupa financiranju za MSP-ove preduvjet je uspješne primjene financijskih instrumenata. Konferencija je jedno u nizu događanja u okviru Infodana o pristupu financiranju EU-a koji se održavaju u svim državama članicama i na kojima se predstavljaju novi financijski instrumenti EU-a.

Više o programima COSME i Horizon 2020 pogledajte ovdje.

Središnji državni portal

Kako bi olakšali pristup informacijama izvršne vlasti, uspostavljeno je centralno internetsko rješenje za informacije – Središnji državni portal. Cilj navedenog projekta je na jednom mjestu, nedvosmisleno, jednostavno i moderno prezentirati strukturu, funkciju i ulogu svih tijela državne uprave.

Više informacija ovdje.

Objavljene odluke o odabiru projekata iz programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva“

Ministarstvo turizma objavilo je odluke o odabiru projekata iz programa „Konkurentnost turističkog gospodarstva“ u 2014. godini, kojim s ukupno 26,65 milijuna kuna sufinancira turističke razvojne projekte usmjerene obogaćivanju turističke ponude, stvaranju inovativnih turističkih proizvoda, povećanju zaposlenosti, umrežavanju pružatelja usluga u turističke klastere te unaprjeđenju međunarodne turističke prepoznatljivosti.

Više o samim odlukama i daljnjim informacijama možete pronaći ovdje.

Započela dodjela bespovratnih sredstava iz Poduzetničkog impulsa

Svečanim potpisivanjem ugovora, Ministarstvo poduzetništva i obrta dodijelilo je danas bespovratna sredstva u okviru Poduzetničkog impulsa 2014. za Mjere A1: Mikro poduzetništvo i obrt te Mjere B1: Malo i srednje poduzetništvo i obrt. U prvom krugu odobrena su bespovratna sredstva za ukupno 56 poduzetnika i obrtnika u vrijednosti preko 29 milijuna kuna.

 

Link na vijest ovdje.

Novi mini vodiči za bolju informiranost poduzetnika

Na jučer održanoj drugoj nacionalnoj konferenciji projekta „BIZimpact II“ – Poboljšavanje informiranosti hrvatske poslovne zajednice, predstavljena su nova četiri mini vodiča za male i srednje poduzetnike: Porez na dodanu vrijednost nakon pristupanja Europskoj uniji, Javna nabava, Sustavi upravljanja energijom i Upravljanje sustavom kvalitete i rizicima.

Mini vodiči donose najaktualnije informacije s navedenih područja, pregled i prikaz utjecaja propisa na poslovnu zajednicu te popis institucija i izvora gdje mali i srednji poduzetnici mogu potražiti dodatne informacije.

Voditelj projektnog tima Ricardo Pinto otvorio je konferenciju predstavljajući projektne aktivnosti koje imaju za cilj unaprijediti informiranost poslovne zajednice, komunikaciju i dijalog između poduzetnika i nadležnih institucija te aktivno uključiti poduzetnike u izradu novih zakona i propisa. Ujedno je izrazio zadovoljstvo izlaskom novih mini vodiča i zahvalio se stručnjacima iz hrvatskih institucija koji su sudjelovali u izradi vodiča.

Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras zahvalio je projektnom timu i stručnjacima na potpori koju pružaju ministarstvu pri unapređenju konkurentnosti hrvatskog malog poduzetništva. Naglasio je kako se ulaskom Hrvatske na jedinstveno tržište Europske unije značajno promijenilo poslovno okruženje za hrvatske poduzetnike, ali su se otvorile i brojne nove mogućnosti. Ukazujući na važnost vodiča naveo je primjer javne nabave čija se vrijednost na jedinstvenom tržištu procjenjuje na oko 50 milijardi eura.  Kada bi samo 10% od toga otišlo na hrvatsko malo poduzetništvo učinci bi bili vrlo značajni, naglasio je Maras. Maras je pritom ponovio kako „Ministarstvo sustavno radi na pronalasku rješenja za povećanje likvidnosti malog i srednjeg poduzetništva, a kao jedan od koraka na tom putu je i plaćanje PDV na naplaćene, a ne izdane račune, što bi se odnosilo na sve male poduzetnike s godišnjim prometom do 3 milijuna kuna“ .

U predstavljanju mini vodiča sudjelovali su stručnjaci projekta: Anton Florijan Barišić i Katarina Gaži Pavelić te Renata Tomljenović iz Uprave za sustav javne nabave Ministarstva gospodarstva i Mirko Vuković iz  Hrvatskog zavoda za norme.

Projekt BIZimpact II – Poboljšavanje informiranosti hrvatske poslovne zajednice je projekt čiji je cilj poboljšati poslovnu klimu u Hrvatskoj i konkurentnost malog gospodarstva. Glavni korisnik projekta je Ministarstvo poduzetništva i obrta Republike Hrvatske (MINPO), a ostali korisnici su: Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), Hrvatska gospodarska komora (HGK), Hrvatska obrtnička komora (HOK), Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) i Hrvatski savez zadruga (HSZ).

Više informacija o projektu možete pronaći na: www.bizimpact.hr.

Poziv za sudjelovanje na konferenciji „Predstavljanje EU financijskih instrumenata za razdoblje 2014. – 2020. “EU Access to Finance Day” 1.7.2014. Zagreb“

Europska komisija i Ministarstvo poduzetništva i obrta zajednički organiziraju Info dan “EU Access to Finance Day” (Pristup financiranju) koji će se održati u Zagrebu 1. srpnja 2014. godine u hotelu Westin. Cilj Info dana je predstaviti novu generaciju EU financijskih instrumenata za potporu malim i srednjim poduzećima za razdoblje od 2014. do 2020. godine, te pružiti informacije o načinu njihovog korištenja u Hrvatskoj. Učinkovito partnerstvo između EU institucija i institucija u Hrvatskoj koje omogućuju pristup financijama za mala i srednja poduzeća preduvjet je za uspješnu implementaciju financijskih instrumenata.

| Program događanja

Stoga će se na Info danu posebno predstaviti financijski instrumenti u okviru novih COSME i HORIZON 2020 programa te način kako se financijske institucije u Hrvatskoj mogu kandidirati za status financijskih intermedijara. Prezentirat će se, također, hrvatska iskustva u korištenju financijskih instrumenata kroz CIP program koji je, kao prethodnica COSME programa, bio aktivan od 2007. do 2013. godine, te Europski strukturni i  investicijski fondovi.

Info dan će otvoriti g. Branko Baričević, voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta.

Pozivi za sudjelovanje upućeni su svim relevantnim financijskim institucijama i poslovnim organizacijama.

Prijavi se OVDJE.

26. i 27. lipnja u Zadru s početkom u 9 sati održat će se koordinacijski sastanak radnog paketa 5 „Pločasti vapnenac kao prirodna baština“.

Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA d.o.o. partner je na projektu RoofOfRock i domaćin koordinacijskog sastanka za radni paket broj 5 – Pločasti vapnenac kao prirodna baština koji će se održati 26. i 27. lipnja 2014. godine u Hotelu Kolovare, Bože Peričića 14, 23000 Zadar. Razvojna agencija Zadarske županije, kao partner, provodi aktivnosti ovog projekta na području Zadarske županije u iznosu od 162.171,65 eura. Nositelj projekta je Geološki zavod Slovenije, a uz ZADRA-u je uključeno još 8 partnera iz Italije, Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. Projekt se provodi kroz program IPA Jadranska prekogranična suradnja 2007-2013.

Na sastanku će osim predstavnika ZADRA-e sudjelovati još predstavnici Geološkog zavoda Slovenije, Odsjeka za matematiku i geoznanosti Sveučilišta u Trstu, Javne ustanove Park Škocjanske jame te razvojnih agencija iz Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske i Zapadnohercegovačke županije.

 

Konkretni ciljevi radnog paketa 5 u kojem je pločasti vapnenac istraživan kao prirodna baština:

  • Identificirati porijeklo kamena korištenog u arhitekturi (popis kamenoloma) i analizirati prostornu raspodjelu izvorišnih područja u odnosu na mjesta prirodne baštine kao što su parkovi, zaštićena područja;
  • Prepoznati paleontološki sadržaj izdanaka pločastog vapnenca i procijeniti njegovu važnost kao značajku prirodne baštine;
  • Okarakterizirati prirodna svojstva vapnenca korištenog kao građevinski materijal i okarakterizirati prirodna svojstva i opseg pojavljivanja u prirodi konkretno pločastog vapnenca;
  • Prepoznati loše i dobre prakse radi zaštite prirodnog okoliša tijekom eksploatacijskih aktivnosti u krškim područjima uključenima u projekt;
  • Identificirati preostale prirodne resurse i analizirati uvjete za održivo korištenje ovog kamenog dobra i pripremiti temelje za zajednički zakonsku regulativu.   Sustav protokola najbolje prakse u identifikaciji, istraživanju, eksploataciji i upotrebi građevinskog kamena bit će napravljen kako bi se omogućilo adekvatno upravljanje vapnencem. Pločasti vapnenac koristit će se kao simbol zajedničke povijesti koja neminovno vodi u zajedničku budućnost u svrhu adekvatne promocije;
  • Promovirati izvanredne izdanke pločastog vapnenca kao pitanje prirodne baštine;
  • Educirati zainteresirane sudionike (prostorni projektanti, konzervatori i lokalna vlast), zaštiti od eksploatacije visoku prirodnu vrijednost pločastih vapnenca i promovirati njihovu održivu eksploataciju.

 

Kao dio koordinacijskog sastanka 26. lipnja 2014. godine s početkom u 11.30 sati održat će se i konferencija za predstavnike medija.

 

Potkategorije

Izrada & održavanje: Point Web Factory