

Prilagodba pristupačnosti
U sklopu provedbe projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije”, financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda, provodi se projektna aktivnosti 4.3 Organizacija foruma za izradu Implementacijskog plana SRLJPZŽ.
Zbog značajne uloge koju ovaj dokument ima u gospodarskom i cjelokupnom razvoju ljudskih potencijala na području Zadarske županije, vrlo je važna i njegova uspješna provedba. Proces uspješne provedbe Strategije zahtijeva kvalitetno izrađen implementacijski okvir zbog čega su u razdoblju od 22.1.2016 do 12.2.2016. godine organizirani sastanci četiri foruma na temu izrade navedenog plana.
Na sastancima foruma okupili su se članovi Partnerskog vijeća za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala Zadarske županije, kao i svi ključni sudionici iz područja civilnog sektora, zapošljavanja, obrazovanja i socijalnog uključivanja. Sudionici su kroz konstruktivnu i argumentiranu raspravu dali svoje prijedloge za kreiranje strukture i sadržaja Implementacijskog plana Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije 2014.-2020. koji će izložiti institucionalni, financijski i vremenski okvir provedbe Strategije te detaljno objasniti proces prikupljanja i vrednovanja razvojnih projekata i inicijativa s područja razvoja ljudskih potencijala i zapošljavanja na razini Zadarske županije. U konačnici će ovaj Implementacijski plan rezultirati učinkovitijom i efikasnijom upotrebom dostupnih izvora financiranja.
Osim prikupljanja ulaznih podataka za izradu Implementacijskog plana, na forumima se također raspravljalo o provedenoj analizi lokalnog tržišta rada, a koja je također provedena u sklopu projekta „STEP FORWARD“.
U situaciji kada je nezaposlenost, kako u državi, tako i u županiji, sve veća, posebna pažnja mora se pokloniti rješavanju ovog gorućeg pitanja. Projektom „STEP FORWARD“, u sklopu kojeg je provedeno istraživanje lokalnog tržišta rada u Zadarskoj županiji, a čiji rezultat su izrađeni standardi zanimanja za sljedeća pilot zanimanja (kuhar, komercijalist, recepcioner, mehaničar u održavanju, menadžer u turizmu), radi se upravo na tome – nastoji se dati doprinos rješavanju ovog ključnog problema.
Projektni tim se nada kako će svojim radom doprinijeti usuglašavanju između potreba tržista rada i ponude radne snage koju nude obrazovne institucije. Krajnji cilj je osposobiti mlade ljude koji će, po zavšetku školovanja, u potpunosti odgovarati potrebama tržišta rada na način da će biti posve sposobni obavljati posao za koji su se školovali što, u ovom trenutku, nažalost, nije situacija.
Također, na ovaj način nastoji se izbjeći i odlazak mladih ljudi iz Zadarske županije što bi se u velikoj mjeri postiglo ukoliko bi im se osigurao posao.
Jasno je da se radi o začaranom krugu, no uočeni su ključni problemi na kojima, među ostalima, radi i cijeli tim projekta „STEP FORWARD“.
Zaključci s foruma bit će implementirani u izradi finalnog oblika Implementacijskog plana Strategije razvoja ljudskih potencijala, a čija će izrada biti gotova do kraja provedbe projekta „STEP FORWARD“.
Prostor moderne zgrade ICAB poslovnog i tehnološkog parka u Brusselsu, u kojem je smješten Betacowork coworking prostor bio je mjesto drugog sastanka međunarodnog projektnog tima projekta „European Coworking Network“ koji se održao od 11. do 12. veljače 2016.
Sastanak je okupio predstavnike partnerskih organizacija: Grada Zadra, Udruge za promicanje socijalnih inovacija Pokreni ideju (Impact Hub Zagreb), Socialas inovacijas centrs iz Latvije, P-55 Ltd (LOFFICE) iz Mađarske, Sociedad de Promocion Economica de Gran Canaria iz Španjolske te nositelja projekta Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE i domaćina, Betacowork Collaborative Working iz Belgije.
Tijekom sastanka projektni partneri informirali su se o provedenim aktivnostima i realiziranim rezultatima u proteklom razdoblju, dogovarali su aktivnosti i rokove za nastavak projekta, razmatrali su nove komunikacijske platforme za praćenje napretka projekta i razmjenu informaciju među partnerima. Osim toga, dogovorene su procedure i dokumentacija nužna za financijsko izvještavanje prema projektnom koordinatoru i Agenciji za mobilnosti i programe Europske unije.
Projekta ima za cilj promovirati koncept coworkinga među mladima kako bi ih se potaknulo na samozapošljavanje i poduzetništvo. Partneri u projektu su operateri coworking prostora u različitim zemljama pa će projekt omogućiti i povezivanje njihovih korisnika te stjecanje novih znanja, iskustava i kontakata kako za coworking korisnike, tako i za one koji upravljaju coworking prostorima. Vrijednost projekta je 170.000,00 EUR-a, trajat će do kolovoza 2017. godine, a u cijelosti je financiran iz programa Erasmus+.
Na službenoj web stranici programa Europske unije namijenjenog financiranju projekata zaštite okoliša i ublažavanja klimatskih promjena – programa LIFE, objavljen je indikativni plan rokova za prijavu na pozive u 2016. godini. Potencijalni prijavitelji stoga mogu krenuti u pripremu projekata i planirati prijavu istih. Osim rokova za prijavu, objavljena su i indikativna sredstva namijenjena za ulaganja unutar pojedinog područja. Službena objava poziva iz ovog programa očekuje se u drugoj polovici svibnja, dok su rokovi za prijavu prema kategorijama ulaganja definirani u niže navedenoj tablici:
INDICATIVE PLANNING FOR THE LIFE CALL 2016 | ||||
---|---|---|---|---|
Project type | Subprogramme/ priority objective |
Deadline | Indicative Budget (EUR) | Submission route |
Traditional projects | Climate (all objectives: CCA, CCM and GIC) | 07-Sep-16 | 239,000,000 | eProposal |
Environment (ENV – Environment and Resource Efficiency) | 12-Sep-16 | |||
Environment (NAT – Nature and Biodiversity and GIE – Environmental Governance and Information) | 15-Sep-16 | |||
Preparatory Projects | Environment* | 20-Sep-16 | 1,920,000 | paper to DG ENV |
Technical Assistance Projects | Environment | 20-Sep-16 | 800,000 | paper to DG ENV |
Technical Assistance Projects | Climate | 20-Sep-16 | 160,000 | paper to EASME |
Integrated Projects | Environment | 26-Sep-16 | 79,200,000 | paper to DG ENV |
Integrated Projects | Climate | 26-Sep-16 | 16,000,000 | paper to EASME |
* There will be no Preparatory project call under the Climate sub-programme for 2016 |
Više informacija o programu Life možete vidjeti na poveznici:
http://ec.europa.eu/environment/life/funding/life.htm#planning16
Novoosnovana lokalna inicijativa „Plodovi mora“ obuhvaća područje općina Kali, Preko, Kukljica i Sali, te Grada Zadra sa pripadajućim naseljima.
Osnivačka skupština lokalne akcijske skupine u ribarstvu – „Plodovi mora“ održana je u četvrtak 4. veljače, u 12 sati u Općinskoj vijećnici u Kalima.
Lokalna skupina u ribarstvu partnerstvo je gospodarskog, civilnog i javnog sektora, a po pravnom statusu je udruga. Osniva se radi povećanja zaposlenosti i teritorijalne kohezije. Novoosnovana udruga „Plodovi mora“ zasad okuplja osamnaest članica – osnivača, a sjedište joj je u Kalima.
Prostorno obuhvaća područje općina Kali, Preko, Kukljica i Sali, te Grada Zadra i zadarskih otoka sa svim pripadajućim naseljima. Među članicama su još poznate ribarske zadruge, tvrtke i obrti poput Kali tune, Cromarisa i Mardešića, te civilne udruge s područja grada Zadra i zadarskih otoka – Otočni sabor, Eko Zadar i druge.
Pet jedinica lokalne samouprave među osnivačima ujedno je i minimalni broj za osnivanje i dobivanje statusa FLAG-a (Lokalne akcijske skupine u ribarstvu). Ribarstveno područje mora imati više od 10 tisuća, a manje od 150 tisuća stanovnika, što je uvjet koji sa svojih 80-ak tisuća stanovnika FLAG „Plodovi mora“ također ispunjavaju.
Za predsjednika udruge na Skupštini je izabran Šime Kosor iz Ribarske zadruge Omega 3, a za voditeljicu Nina Mrkonja, oboje jednoglasno podržani.
Prijava na natječaj otvoren do 1. ožujka
Nakon osnivačke skupštine udruga još mora proći registraciju kod Ureda državne uprave u Zadru, a sve kako bi se uspjela prijaviti na natječaj za „Pripremnu potporu“ koji je otvoren do 1. ožujka 2016. Udrugu tako narednih dana očekuje ubrzana priprema potrebne dokumentacije.
Operativni program: OP Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.
Tip natječaja: Ograničeni poziv na dostavu projektnih prijedloga (bespovratna sredstva)
Status: najava
Nadležno tijelo: Ministarstvo gospodarstva
Područje: istraživanje, tehnološki razvoj i inovacije
Sažetak: Ograničeni poziv na dostavu projektnih prijedloga (sa modalitetom trajnog poziva) za podršku razvoju Centara kompetencija provodit će se u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., Prioritet 1- Jačanje gospodarstva primjenom istraživanja i inovacija; Investicijski prioritet 1b – Promicanje poslovnih ulaganja u inovacijama i istraživanjima te razvoj veza i sinergija između poduzeća, istraživačko razvojnih centara i visokog obrazovanja, Specifični cilj 1.b.2. Povećanje aktivnosti istraživanja i razvoja poslovnog sektora kroz stvaranje povoljnog inovacijskog okruženja.
S obzirom da se radi o ograničenom postupku kroz Poziv za iskaz interesa za ispunjavanje kriterija za prijavu na Ograničeni poziv bit će odabrani Prijavitelji koji će imati pravo javljanja na Ograničeni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za podršku razvoju Centara kompetencija.
Temeljem Poziva bit će dodijeljene potpore za razvoj Centara kompetencija i povezanih projekata istraživanja, razvoja i inovacija čime će se povećavati aktivnosti istraživanja, razvoja i inovacija u poslovnom sektoru u okviru tematskih i pod-tematskih prioritetnih područja Strategije pametne specijalizacije Republike Hrvatske kroz.
Temeljem donesenog Programa potpora državne potpore temeljem ovog Poziva bit će:
– potpore za projekte istraživanja i razvoja temeljem članka 25. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora,
– potpore za ulaganje u istraživačku infrastrukturu kojom upravljaju Centri kompetencija, na koje se odnosi članak 26. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora,
– potpore za inovacijske klastere na koje se odnosi članak 27. Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora.
Centri kompetencija (CEKOM-i) mogu biti uspostavljeni kroz tri organizacijska modela:
U Modelu 1. A. CEKOM je organizacija za istraživanje i širenje znanja (izuzev javnih znanstvenih organizacija upisanih u Upisnik znanstvenih organizacija) koja ima učinkovitu suradnju sa najmanje dva poduzetnika i po potrebi jednom ili više organizacija za istraživanje i širenje znanja na projektima istraživanja i razvoja.
U Modelu 1. B. CEKOM je Konzorcij između najmanje dva poduzetnika i jedne ili više javnih znanstvenih organizacija upisanih u Upisnik znanstvenih organizacija koji imaju učinkovitu suradnju na projektima istraživanja i razvoja.
U Modelu 2. CEKOM je Inovacijski klaster koji uključuje najmanje tri poduzetnika i po potrebi jednu ili više organizacija za istraživanje i širenje znanja koji imaju učinkovitu suradnju na projektima istraživanja i razvoja.
U Modelu 3. CEKOM je pravni subjekt koji upravlja istraživačkom infrastrukturom
Prihvatljivi prijavitelji sukladno predviđenim modelima CEKOM-a su sljedeći:
Model 1. A. Prihvatljiv prijavitelj je organizacija za istraživanje i širenje znanja (izuzev javnih znanstvenih organizacija upisanih u Registar znanstvenih organizacija) koja je registrirana u Republici Hrvatskoj.
Model 1. B. Prihvatljiv prijavitelj je poduzetnik koji je ovlašteni punomoćnik Konzorcija koji ima sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u Republici Hrvatskoj.
Model 2. Prihvatljiv prijavitelj je poduzetnik koji vodi Inovacijski klaster (organizacija klastera) koji ima sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u Republici Hrvatskoj.
Model 3. Prihvatljiv prijavitelj je pravni subjekt (isključujući poduzetnike) koji ulaže u istraživačku infrastrukturu i ima sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu u Republici Hrvatskoj.
Prihvatljiv prijavitelj u sva tri modela CEKOMA mora biti član hrvatskog klastera konkurentnosti – dokazuje se potvrdom da je prijavitelj postao član jednog ili više hrvatskih klastera konkurentnosti.
Prihvatljivi partneri u 1.a i 1.b i 2. modelu CEKOM-a su poduzetnici, javne znanstvene organizacije upisane u Upisnik znanstvenih organizacija i ostale organizacije za istraživanje i širenje znanja. Prihvatljivi Partneri su poduzetnici i organizacije za istraživanje i širenje znanja koji imaju potpisan Ugovor o konzorciju u cilju učinkovite suradnje na projektima istraživanja i razvoja.
Za dodjelu potpora iz ovog Poziva u Državnom proračunu Republike Hrvatske osigurana su sredstva u iznosu od 105.000.000,00 EUR*. Najniža vrijednost potpore koji se može dodijeliti projektu je1.000.000,00 EUR*, dok najviša vrijednost potpore koja se može dodijeliti projektu iznosi15.000.000,00 EUR*.
Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću provedeno je u periodu od 23. srpnja 2015. do 21. kolovoza 2015., te je objavljeno izviješće o provedenom savjetovanju na mrežnim stranicama središnjeg državnog portala e-Savjetovanja.
Javna objava pred-odabira očekuje se krajem prvog kvartala 2016. godine.
* Iznosi će biti izraženi u HRK, izračunato po Inforeuro tečaju na dan objave Poziva
rogram transnacionalne suradnje Interreg ADRION 2014. -2020. poziva javne i privatne organizacije sa sjedištem u Jadranskoj i jonskoj regiji na dostavu prijava u okviru prvog poziva na dostavu projektnih prijedloga. Detaljne uvjete i rokove za 1. poziv na dostavu projektnih prijedloga možete pronaći u Priručniku za prijavu (“Application Manual”) uključenom u Paket za prijavitelje (“Application Package”). Paket za prijavitelje predstavlja integralni dio ove objave poziva i može se preuzeti s programske web stranice www.interregadrion.eu.
Poziv će biti otvoren od 01. veljače 2016. do 25. ožujka 2016. do 17:00 (CET) te će se prijave vršiti u jednom koraku; projektni prijedlog s informacijama o opsegu projekta, ciljevima, aktivnostima, proračunu, partnerstvu te sva tražena popratna dokumentacija mora se dostaviti do naznačenog roka. Projektni prijedlozi dostavljaju se na engleskom jeziku putem elektronskog sustava za praćenje (e-MS) dostupnom na www.interregadrion.eu.
U Programu transnacionalne suradnje Interreg Adrion sudjeluju četiri države članica Europske unije: Grčka, Hrvatska, Italija i Slovenija te četiri IPA države: Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Srbija. Ukupan budžet programa (bez nacionalnog sufinanciranja) iznosi 99.156.616 eura, od čega će se iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) financirati 83.467.729 eura, a iz Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) 15.688.887 eura.
Opći cilj Programa transnacionalne suradnje Interreg Adrion je putem inovativnih politika i upravljačkih procesa osnažiti europske integracije među partnerskim državama te korištenjem bogatih prirodnih, kulturnih i ljudskih resursa u okruženju Jadranskog i Jonskog mora povećati ekonomsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju Programskog područja.
Programski dokument (Interreg V-B Adriatic-Ionian Cooperation Programme) usvojen od strane Europske komisije 20. listopada 2015. godine predstavlja pravnu osnovu ovog poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Izrada Županijske razvojne strategije Zadarske županije do 2020. godine u punom je jeku. U skladu s tim održan je drugi po redu sastanak radnih skupina na kojem je predstavljena vizija te postavljeni ciljevi i prioriteti što je po metodologiji izrade bio sljedeći korak, nakon što su na prvom sastanku definirane i usvojene osnovna i SWOT analiza.
Sastanak se održao 3. veljače 2016. godine, u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije, sa početkom u 10 sati, u organizaciji Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE. Na poziv Agencije sastanku se odazvalo 60 ključnih dionika iz javnog, civilnog i privatnog sektora koji su kroz konstruktivnu raspravu definirali konačni prijedlog ciljeva i prioriteta Županijske razvojne strategije.
Na samom početku sastanka ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE Sanja Peričić upoznala je prisutne sa novom vizijom Zadarske županije. Osim vizije predstavljeni su definirani ciljevi koji su u skladu sa ciljevima dokumenta Europa 2020 kojih je također tri.
Osim ravnateljice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, sastanak su predvodili i njena zamjenica Marica Babić te predstavnik ex- ante evaluatora, Ekonomskog instituta u Zagrebu, prof.dr. Nenad Starc.
S obzirom da se radi o ključnom strateškom dokumentu za razvoj Zadarske županije poduzete su dodatne metodološke mjere u njegovoj izradi. Tako je prof.dr. Starc na sastanku predstavio matricu kojom su dionici utvrđivali međusobnu razinu utjecaja među pojedinim prioritetima te im dodjeljivali ocjene ovisno o razini utjecaja.
Na ovaj način utvrđeni su ključni prioriteti za realizaciju zacrtanih strateških ciljeva za razvoj Zadarske županije.
Projekt European Coworking Network (Cowork.Net) provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA kao koordinator međunarodnog partnerstva. Projekt je započeo je s provedbom 10. kolovoza 2015. godine, a financiran je kroz program Erasmus+.
Ovim projektom uspostavit će se partnerstvo i suradnja između šest coworking prostora u različitim europskim zemljama. Betacowork Collaborative Working iz Belgije domaćin je drugog sastanka projektnog tima koji će se održati 11. i 12. veljače u Brusselesu.
Na sastanku će se razgovarati o dosadašnjim aktivnostima vezanim za realizaciju planiranih projektnih outputa te dogovoriti daljnji koraci vezani za administrativnu provedbu i diseminaciju. Ovaj sastanak okupit će međunarodni projektni tim iz Belgije, Hrvatske, Latvije, Mađarske i Španjolske. Projektni tim koji uključuje predstavnike partnerskih organizacija odnosno, voditelje projekta i administrativno osoblje svih sedam partnera.
Projekt „AgVenturers – motivacija i edukacija nezaposlenih mladih ljudi iz ruralnih područja u zaleđu Zadarske županije za samozapošljavanje u maslinarstvu i vinogradarstvu“ provodi se od 6. veljače 2015. godine u sklopu programa dodjele bespovratnih sredstava „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja – faza II“ iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Razvoj ljudskih potencijala. Trajanje projekta je 18 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta je 151.575,90 EUR, od čega Europska unija financira 76,97% odnosno 116.667,97 EUR.
Nositelj projekta je Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Zadar, a partneri na projektu su Grad Benkovac, Srednja škola kneza Branimira Benkovac, Poljoprivredna zadruga „Maslina i vino„ Polača, Hrvatska poljoprivredna komora, Pučko otvoreno učilište Zadar, Obrtnička komora Zadarske županije, Hrvatska gospodarska komora i Razvojna agencija Zadarske županije ZADRA NOVA.
U cilju dodatnog podizanja svijesti mladih ljudi o potencijalu koji leži u domaćoj poljoprivredi i njihovog dodatnog motiviranja za pokretanje vlastitog posla u poljoprivredi, organiziran je jednodnevni posjet uspješnim vinogradarima i maslinarima s područja Ravnih kotara u zaleđu Zadarske županije. Najbolji način da se utječe na motivaciju je putem primjera dobre prakse. Nezaposleni mladi ljudi, polaznici obrazovanja za maslinare i vinogradare 27.siječnja 2016. godine u pratnji voditelja projekta, asistenta voditelja projekta, projektnog koordinatora za Hrvatsku poljoprivrednu komoru i 4 stručnjaka iz Poljoprivredne zadruge Maslina i vino posjetili su uspješne maslinare i vinogradare.
Polaznici obrazovanja za vinogradare posjetili su vinogradare Božu Bačića u Podgrađi i Dragana Čerinu u Podlugu. Polaznici obrazovanja za maslinare posjetili su maslinare Antu Dusparu i Dragana Vujkovića u Smilčiću. Polaznici obrazovanja za maslinare su u studenom 2015. zajedno s predavačem Ivicom Kostovićem, dipl. ing. poljoprivrede, posjetili uljaru Nadin čiji je vlasnik Željko Vrsaljko iz Nadina. Mladi maslinari su se u uljari upoznali s procesom prerade maslina i proizvodnje maslinovog ulja te isprobali tek prerađeno maslinovo ulje.
U Poduzetničkoj učionici Srednje škole kneza Branimira Benkovac u siječnju 2016. godine održana je Radionica za podizanje svijesti i Trening o poticajima za poljoprivrednu proizvodnju i osnovama prijavljivanja polaznicima obrazovanja za maslinare i vinogradare. Radionicu su provele projektna koordinatorica za Hrvatsku poljoprivrednu komoru Snježan Tolić, profesorica na Poljoprivrednom fakultetu u Osijeku i projektna koordinatorica za Grad Benkovac Paulina Kulaš, pročelnica Upravnog odjela za prostorno uređenje, stambeno komunalne poslove i razvoj. Trening su proveli projektna koordinatorica za Hrvatsku poljoprivrednu komoru i savjetnik za mjere APZ-a Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Područnog ureda Zadar.
Radionica za podizanje svijesti je organizirana kako bi se podigla svijest mladih ljudi o važnosti ruralnog razvoja te im se ukazalo na brojne mogućnosti za angažman u poljoprivredi u njihovom životnom okruženju. Mladi polaznici osposobljavanja za maslinare i vinogradare su informirani o različitim poticajima za poljoprivrednike i poduzetnike te educirani gdje tražiti informacije i kako se prijaviti za poticaje.Upoznati su sa programom ruralnog razvoja Republike Hrvatske 2014.-2020. i mogućnostima financiranja od strane EU te kako osnovati obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG).
Polaznici su ujedno informirani i o mjerama aktivne politike zapošljavanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u 2016. godini. Projekt se provodi sa ciljem povećanja zapošljivosti i poboljšanja životnih uvjeta mladih iz ruralnih krajeva u zaleđu Zadarske županije kroz osposobljavanje za samozapošljavanje u maslinarstvu i vinogradarstvu.
Ciljana skupina su nezaposleni mladi do 29 godina starosti iz ruralnih područja Zadarske županije. Osposobljavanje maslinara i vinogradara je besplatno. Teoretski dio obrazovanja provodi se u Srednjoj školi kneza Branimira Benkovac u novoopremljenoj Poduzetničkoj učionici, a praktični dio osposobljavanja se provodi u PZ Maslina i vino u Polači.
Za dodatne informacija o projektu javite se na telefon: 023 300 827 ili osobno na adresu: Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured Zadar, Stjepana Držislava 7, 23 000 Zadar, soba 27.
U srijedu, 27. siječnja 2016. godine, u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije održana je početna konferencija projekta”FOSTER CHILDREN RIGHTS – Promicanje prava male djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji”
Nositelj ovog 130.186,90 eura vrijednog projekta je Udruga Društvo „Naša djeca“ Zadar, a partneri su Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Grad Zadar, Zadarska županija, Caritas Zadarske nadbiskupije, Udruga odgajatelja „Maraške“ Zadar te Volonterski centar Zadar. Provedba ovog projekta je počela 1. studenog 2015. godine, a završava 30. travnja 2017. godine. Predstavljanju su nazočili predstavnici svih partnerskih institucija, predstavnici raznih udruga i institucija te predstavnici medija.
Konferenciju je otvorio župan Zadarske županije, Stipe Zrilić,nakon kojeg su se gostima obratili Sanja Peričić, ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Šime Erlić, pročelnik upravnog odjela za EU fondove u Gradu Zadru, te Marijana Juravić, predsjednica udruge Društvo „Naša djeca“ Zadar.
Jedan od predavača na konferenciji je bila i Marina Grbić, zaposlena na projektu kao stručnjak za djecu s teškoćama u razvoju. Gospođa Grbić je prisutne upoznala sa sadržajem i posebnostima projekta ”FOSTER CHILDREN RIGHTS – Promicanje prava male djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji”.
Nakon spomenutih izlaganja predsjednica udruge Društvo „Naša djeca“ Zadar Marijana Juravić, župan Zadarske županije Stipe Zrilić,ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE Sanja Peričić, predstojnica udruge odgajatelja „Maraške“ Edita Tadić, i ravnateljica Volonterskog centra Zadar Marija Pletikosa, popisali su ugovor o suradnji na provedbi projekta”FOSTER CHILDREN RIGHTS – Promicanje prava male djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji”.
Izrada & održavanje: Point Web Factory