

Prilagodba pristupačnosti
Koncipiran je kao odgovor na razvojne prioritete lokalne i područne razine i predstavlja podršku gospodarskoj i socijalnoj revitalizaciji slabije razvijenih područja te jačanju socijalne kohezije i održivog razvoja.
Program se provodi po metodologiji ESI fondova, čime izravno doprinosi jačanju i daljnjem razvoju administrativnih kapaciteta samih korisnika, s ciljem učinkovitijeg povlačenja sredstava ESI fondova. Kroz program se na godišnjoj razini sufinanciraju projekti jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave razvrstanih u skupinu razvijenosti ispod 100% prosjeka Republike Hrvatske, a za koje se ocjenjuje da će poboljšati standard i kvalitetu života lokalnog stanovništva, pridonijeti znatnijem razvoju pojedinih područja i stvoriti preduvjete za održivi gospodarski i društveni razvoj.
Kroz Program je u prethodnom razdoblju financirano 600 projekata, čime je ispunio svega 23% potreba najslabije razvijenih područja Republike Hrvatske.
Poziv za iskaz interesa za Program održivog razvoja lokalne zajednice za 2016. je upravo objavljen i možete ga preuzeti ovdje.
Svoje prijedloge za poboljšanje programa pošaljite na e-mail adresu: porlz@mrrfeu.hr
Provedbena jedinica Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Sektor za provedbu programa regionalnoga razvoja, od 15.-23. ožujka 2016. održati će radionice o provedbi Programa održivog razvoja lokalne zajednice za 2016. po slijedećem rasporedu koji možete pogledati ovdje.
Upravljačko tijelo, Agencija za regionalni razvoj RH, objavljuje 1. poziv na dostavu projektnih prijedloga za Interreg IPA program prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014. – 2020. Prvi poziv na dostavu projektnih prijedloga otvoren je za četiri prioritetne osi programa. Ukupna vrijednost poziva je 25.016.349,00 EUR od kojih 21.262.897,00 EUR predstavlja EU su-financiranje, a 3.752.452,00 EUR predstavlja nacionalno su-financiranje.
Rok za dostavu projektnih prijedloga putem elektronskog sustava za praćenje (electronic Monitoring System) je 10. lipnja 2016. godine u 15:00h. Svi potrebni detalji o prvom pozivu na dostavu projektnih prijedloga te prijavni paket nalaze se na službenoj stranici Programa: http://www.interreg-hr-ba-me2014-2020.eu/.
Svrha ovog petodnevnog događanja bila je široj javnosti i potencijalnim korisnicima predstaviti sve mogućnosti korištenja europskih strukturnih i investicijskih fondova, kao i dobrobiti koju oni nose Republici Hrvatskoj.
U okviru svakog pojedinog dana predstavljene su mogućnosti financiranja iz različitih tematskih područja ulaganja u financijskoj perspektivi 2014.-2020., prikazani primjeri dobre prakse i razmjenjena iskustva kroz panel diskusije u slijedećim tematskim područjima: poslovna konkurentnost, mogućnosti za poduzetnike; kulturna baština i socijalna uključenost, održivost resursa i energetska učinkovitost, znanost, tehnologija i mobilnost; Europski socijalni fond – stvaranje mogućnosti; program ruralnog razvoja te operativni program pomorstvo i ribarstvo. “Tjedan EU fondova” posjetilo je 1300 zainteresiranih posjetitelja.
Detaljan program „Tjedna EU fondova“ možete pogledati ovdje, a u nastavku preuzeti prezentacije predstavljene tijekom održavanja ovog događaja.
Svečano otvorenje Tjedna EU fondova
Uvodno predstavljanje prioritetne osi – Nenad Livun, MINPO
Predstavljanje primjera uspješnih projekata financiranih kroz OP Regionalna konkurentnost 2007.-2013.
Provedba projekata i javna nabava – Rade Dubreta, HAMAG-BICRO
Podrška poslovnoj konkurentnosti kroz financijske instrumente – Damir Gubić, MRRFEU
Najčešće pogreške u izradi prijava – Sanja Mudrić Rešetar i Angela Paleka, MINPO
Strategija pametne specijalizacije kao preduvjet za korištenje ESI fondova za istraživanje, tehnološki razvoj I inovacije, Marija Rajaković, MINGO
Strateški projekt Podrška provedbi klaster inicijativa, Emina Štefičič, MINGO
Strateški projekt Podrška uspostavi Inovacijske mreže za industriju i razvoju tematskih inovacijskih platformi, Goran Basarac, MINGO
Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za Podršku razvoju centara kompetencija, Sanja Rajaković Pedljo, MINGO
Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja, Sanja Rendić Miočević, MINGO
Postupak dodjele bespovratnih sredstava za javni poziv Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja i uloga Posredničkog tijela razine 2, Mario Antolić, HAMAG-BICRO
Prirodna i kulturna baština u okviru SC 6c – Damir Tomasović, MRRFEU
Socijalno uključivanje i zdravlje u okviru PO 8 – Juraj Ivanković, MRRFEU
Održivi urbani razvoj ITU i mali gradovi – Franka Vojnović, MRRFEU
Obrazovanje, vještine i cjeloživotno učenje u okviru PO 9 – Juraj Ivanković, MRRFEU
Energetska obnova javnih i stambenih zgrada – Ines Androić Brajčić, MGIPU
Podupiranje energetske učinkovitosti u javnoj infrastrukturi u okviru SC 4c i 4d – Vjekoslav Jukić, MINGO
Ulaganja u vodnokomunalnu infrastrukturu i sustav upravljanja katastrofama u okviru OPKK – Elizabeta Kos, MINPOLJ
Ulaganja u vodnokomunalnu infrastrukturu – primjeri dobre prakse i izazovi – Ivica Plišić, Hrvatske vode
Povećanje energetske učinkovitosti u okviru SC 4b – Bruno Grubešić, MINGO
Prilagodba klimatskim promjenama u okviru SC 5a1 – dr. sc. Branka Pivčević Novak, Željko Šimek, MZOIP
Ulaganje u sektor otpada SC 6i – MZOIP
Poboljšanje sustava upravljanja i praćenja kvalitete zraka – Sandra Krmpotić, MZOIP
Zaštita i obnova bioraznolikosti u okviru 6iii – Ana Kobašlić, MZOIP
Infrastruktura i kapaciteti za istraživanje i inovacije u okviru SC 1a1 – MZOS
Informacijske i komunikacijske tehnologije u okviru SC 2c1 – Radojka Tomašević, MRRFEU
Razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija u 2014.-2020. – Martina Škvorc, MPPI
Povezanost i mobilnost u okviru PO 7 – Luko Vuletić, Petra Grgasović, Tomislav Hodak, MPPI
Četvrti dan informativno-edukativnog događaja „Tjedan EU fondova“, pod nazivom „ESF – stvaranje mogućnosti“, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava organiziralo je predstavljanje poziva za dodjelu bespovratnih sredstava u okviru Europskog socijalnog fonda.
Događanje je otvorila pomoćnica ministrice rada i mirovinskoga sustava, Katarina Ivanković Kneževićkoja je u svom uvodnom govoru istaknula glavne odrednice Europskog socijalnog fonda i Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. „Operativni program ima dvojaku ulogu, on je ujedno i razvojan i socijalan. U mnogim aktivnostima i ciljevima naslanja se na druge fondove i proračunska sredstva te predstavlja bitan kotač u mehanizmu budućeg razvoja naše domovine“, naglasila je pomoćnica Katarina Ivanković Knežević.
Za više od 300 sudionika predstavnici tijela u Sustavu upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda predstavili su pozive za dodjelu bespovratnih sredstava koji su planirani u 2016. godini u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski 2014. – 2020.
Predstavljanje Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., Katarina Ivanković Knežević, MRMS
I. tematska cjelina – Zapošljavanje
Predstavljanje operacije: Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja – faza III – Luka Rajčić, MRMS
II. tematska cjelina – Socijalna uključenost
Predstavljanje operacije: Uključivanje marginaliziranih skupina na tržište rada, Ana Klofutar, MSPM
Predstavljanje operacija: Umjetnost i kultura za mlade, Umjetnost i kultura 54+, Anastazija Magaš, MK
Predstavljanje operacije: Promocija zdravlja i prevencija bolesti – Faza I, Željko Miličević, MIZ
Predstavljanje operacije: Poboljšanje pristupa ranjivih skupina tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva, Ivana Alilović, MINT
Predstavljanje operacije: Socijalno poduzetništvo – faza 1, Filip Miličević, MRMS
III. tematska cjelina – Obrazovanje
Predstavljanje operacija najavljenih za 2016. godinu, Hrvoje Bakić, MZOS
IV. tematska cjelina – Dobro upravljanje
Predstavljanje operacije: Podrška organizatorima volontiranja za unaprjeđenje menadžmenta volontera i provedbu volonterskih programa, Stela Fišer Marković, UZUVRH
Predstavljanje mjere 7 Programa ruralnog razvoja RH 2014-2020. – Marin Kukoč, MINPOLJ
*Operativni programa za pomorstvo i ribarstvo Republike Hrvatske za programsko razdoblje 2014.-2020. sa naglaskom na akvakulturu – mr.sc. Irena Jahutka, MINPOLJ
*Provedba mjere u Produktivna ulaganja u akvakulturu – Jelena Jerbić, MINPOLJ
* Prezentacije će biti dodane naknadno
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), u suradnji sa nevladinom organizacijom WorldChicago i Europskom poduzetničkom mrežom, organizira „Chicago Collaboration Week“ koji će se održati od 14. do 18. ožujka 2016. godine u Zagrebu, Zadru, Splitu i Varaždinu.
Tom prilikom, HAMAG-BICRO u suradnji sa COIN-om, prvim coworking prostorom u Zadru, održat će predavanje za lokalnu zajednicu kako bi upoznali startup-ove, poduzetnike, studente i predstavnike potpornih institucija s američkom dobrom praksom na temu poduzetništva. Predavanje se održava 17. ožujka 2016. godine s početkom u 14:00 sati u prostorijama coworking prostora COIN Zadar na adresi Put Murvice 16, 2. kat. Sudjelovanje na predavanju se ne naplaćuje te je otvoreno za sve zainteresirane.
Glavna tema je razvoj poduzetničkog ekosustava u Hrvatskoj kroz primjere iz Chicaga. Renomirani svjetski stručnjaci predstavit će svoja iskustva u području kreiranja suradničkog ekosustava za poticanje poduzetništva i inovacija kroz kolaborativne prostore te poslovno umrežavanje.
Nicole Vasquez, osnivačica i direktorica coworking prostora The Shift upoznat će sudionike s osobnim iskustvom u vođenja coworking prostora u Chicagu te primjerima najbolje prakse razvoja coworking prostora i platformi za suradnju poduzetnika.
Kako razviti poduzetničku klimu sudionici će imati prilike čuti od Keitha Bradleya koji se više od 16 godina bavi upravljanjem i razvojem IT sustava u raznim industrijama kao što su obrazovanje, zdravstvo i neprofitni sektor.
Matija Bumbak, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika predstavit će šibenski Urbani inkubator 2.0. Novootvoreni Urbani inkubator smješten u staroj gradskoj jezgri okuplja šibenske poduzetnike, kreativce i sve koji to žele postati pružajući zajednički prostor za rad i korištenje visoko-tehnološke opreme poput 3D tehnologije za dizajn i razvoj.
Ovo događanje dio je dugoročne orijentacije COIN coworking Zadar usmjerene na razvoj poticajnog okruženja za rast i razvoj malih poduzetnika.
Program događanja donosimo u nastavku.
Stvaranje platformi za suradnju – Zadar
14:00 Uvodna riječ – HAMAG BICRO
14:15 COIN Zadar – nova platforma za suradnju poduzetnika u Zadru, COIN domaćin
14:30 Šibenski urbani inkubator – nova platforma za suradnju poduzetnika u Šibeniku, Matija Bumbak
14:45 Razvoj poduzetničkih gradova, Keith Bradley
15:10 Razvoj prostora za suradnju i primjeri dobre prakse, The Shift, Nicole Vasquez
15:40 Kraj
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO), u suradnji sa nevladinom organizacijom WorldChicago i Europskom poduzetničkom mrežom, organizira „Chicago Collaboration Week“ koji će se održati od 14. do 18. ožujka 2016. godine u Zagrebu, Varaždinu, Zadru i Splitu. Cilj događanja je upoznati studente, startup-ove, poduzetnike i znanstveno-istraživačke institucija s američkom dobrom praksom kroz različita predavanja i radionice na temu poduzetništva.
Tom prilikom će se 14. ožujka 2016. godine u Zagrebu (Forum Zagreb, Radnička cesta 50) održati konferencija ‘Creating Collaborative Platforms‘ za predstavnike razvojnih agencija, tehnoloških parkova, coworking prostora, akceleratora i inkubatora iz cijele Hrvatske na kojoj će glavna tema bitirazvoj poduzetničkog ekosustava u Hrvatskoj kroz primjere iz Chicaga. Renomirani svjetski stručnjaci predstavit će svoja iskustva u području kreiranja suradničkog ekosustava za poticanje poduzetništva i inovacija kroz kolaborativne prostore, poslovno umrežavanje te ulogu društvenih mreža.
Nicole Vasquez, osnivačica i direktorica coworking prostora The Shift, upoznat će sudionike konferencije s dobrom praksom vođenja coworking prostora u Chicagu, razvoja poslovanja, strateškog traženja partnerstva i organizacije događanja. Scott L. Steward, stručnjak za razvoj startup strategija i pozicioniranja na tržištu putem integrirane marketinške komunikacije, predstavit će Tech Teens progam u sklopu kojeg studenti iz nerazvijenih zajednica uče programirati i plasirati svoja rješenja na tržište. Kako razviti internacionalni startup sudionici će imati prilike čuti od Keitha Bradleya koji se više od 16 godina bavi upravljanjem i razvojem IT sustava. Terra Winstonprisutnima će predstaviti svoje dugogodišnje iskustvo u razvoju liderskih vještina i organizacije poslovanja koje je stekla radom u tvrtkama Google, PepsiCo, Merck, Abbot i Dallas Cowboys. Osnivačica marketinške tvrtke Socialty za strateško upravljanje medijima i društvenim mrežama,Marina Christos predstaviti će poduzetnicima izazove i prilike pozicioniranja poduzeća na društvenim mrežama.
U sklopu Voogle konferencije First sale to global scale koja će se održati sljedeći dan, 15. ožujka 2016. godine, u Varaždinu, predavači će govoriti o različitim pristupima rastu poslovanja i profitabilnosti, razlikama između startup-a i korporacija te snazi društvenih mreža. Na konferenciji će se upriličiti i natjecanje na kojem će se startup-ovi boriti za vrijedne nagrade.
Are YOU Connected like a PRO? – tema je trećeg dana Chicago Collaboration Week-a koja će se održati u srijedu 16. ožujka na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu s početkom u 16 sati. Predavanje je namijenjeno studentima svih fakulteta koji žele saznati kako stvoriti i razvijati svoju mrežu poslovnih kontakata, kako upravljati vlastitim medijskim kanalima društvenih mreža te kako preuzeti karijeru u vlastite ruke.
Nastavak Chicago Collaboration Weeka bit će 17. ožujka u Zadru te 18. ožujka u Splitu održavanjem radionica za lokalnu zajednicu u suradnji sa coworking prostorom COIN u Zadru te uredom za transfer tehnologije u Splitu. Partneri cjelokupnog programa WorldChicago – Tech Innovation, Entrepreneurship and Education su i CEED iz Slovenije i DoIT iz Bosne i Hercegovine koje će gostujući predavači posjetiti u sklopu svog posjeta Hrvatskoj.
Creating Collaborative Platforms – 14.3.2016. Zagreb (potporne institucije)
Are YOU Connected like a PRO? – 16.3.2016. Zagreb (studenti)
Službeni jezik događanja je engleski.
U dvorani za sastanke Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, u petak 4. ožujka 2016. godine, održana je jednodnevna edukativna radionica na temu „Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa s područja zapošljavanja“.
Radionicu je vodila gospođa Andrea Vugrinović, direktorica poduzeća Superna d.o.o. Iskustvo je stekla radeći kao dugogodišnja direktorica Agencije za razvoj Varaždinske županije i pročelnica upravnog odjela za gospodarstvo Međimurske županije, sudjelujući u pripremi i provedbi projekata na većini natječaja financiranih sredstvima EU u Hrvatskoj te kroz programe Europske Zajednice. Gospođa Vugrinović je certificirani regionalni trener za pripremu projekata. Savjetovala je poduzetnike raznih sektora o mogućnostima uključivanja u projekte koji potiču privatni sektor. Trenutno je konzultant za Halifax Consulting/GIZ na projektu Municipal Planning Support IPA 2007 u Srbiji gdje radi sa 27 općina i gradova na poboljšanju strateškog planiranja razvoja.
Radionica „Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa s područja zapošljavanja“ održana je u sklopu projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije” čiji je nositelj Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA.
ZADRA NOVA započela je,10. prosinca 2014. godine, s provedbom ovog 42.611,10 eura vrijednog projekta koji Europska unija sufinancira sa 29.849,08 eura iz Europskog socijalnog fonda.
Lokalni partneri na projektu su Zadarska županija i Hrvatski zavod za zapošljavanje – Područni ured Zadar, a predviđeno trajanje projekta je 20 mjeseci.
Kroz ovu radionicu sudionici su stekli znanja o strukturnim fondovima EU i Programima Unije te mogućnostima apliciranja na iste pri čemu je poseban naglasak stavljen na Europski socijalni fond. Osim europskih izvora financiranja predavačica je pojasnila i lokalne te nacionalne izvore financiranja kao i potencijalne načine kreditiranja.
Posebno se osvrnula na zapošljavanje pojedinih skupina na tržištu rada koje su teže zapošljive.
Kroz interaktivnu raspravu sudionici su, zajedno sa predavačicom, nastojali povezati svoje projekte sa potencijalnim izvorima financiranja.
Izvrstan odaziv članova Partnerskog vijeća za tržište rada jasan je dokaz prepoznavanja važnosti jedne ovakve radionice za lokalno tržište zapošljavanja koje bi trebalo „oživiti“ pomoću sredstava europskih fondova.
Pozivamo Vas na jednodnevnu edukativnu radionicu „Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa s područja zapošljavanja“ koja će se održati 4. ožujka 2016. godine s početkom u 8.30 sati u dvorani za sastanke Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, na adresi Grgura Budislavića 99 u Zadru.
Radionica se održava u sklopu projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije” čiji je nositelj Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA .
ZADRA NOVA započela je, 10. prosinca 2014. godine, s provedbom ovog 42.611,10 eura vrijednog projekta koji Europska unija sufinancira s 29.849,08 eura iz Europskog socijalnog fonda.
Lokalni partneri na projektu su Zadarska županija i Hrvatski zavod za zapošljavanje – Područni ured Zadar, a predviđeno vrijeme trajanja projekta je 20 mjeseci.
Cilj radionice „Mogućnosti financiranja projekata i inicijativa s područja zapošljavanja“ jest educirati članove Partnerskog vijeća za tržište rada o ključnim informacijama vezanim za pripremu projekata i inicijativa iz područja zapošljavanja te za traženje odgovarajućih izvora financiranja za projekte i inicijative kojima se nastoji povećati zaposlenost ili zapošljivost određenih ciljnih skupina na tržištu rada.
Materijali za edukaciju te promotivni materijal projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije” osigurani su za sve polaznike, a sudjelovanje na radionici je potpuno besplatno.
Prijave na radionicu vrše se na e-mail adresu lana.tortic@zadra.hr, a budući da je broj mjesta ograničen, molimo Vas da prijave (ime, prezime i organizacija) izvršite najkasnije do 2. ožujka u 16:00 sati.
Službeni poziv, kao i program rada radionice možete vidjeti ovdje.
U okviru IPA programa Jadranske prekogranične suradnje 2007.-2013., objavljen je poziv za podnošenje projektnih prijedloga pod nazivom „Targeted Call on EUSAIR“.
Projektne prijave trebaju biti dostavljene Zajedničkom tehničkom tajništvu IPA programa Jadranske prekogranične suradnje 2007.-2013., najkasnije do 11. ožujka 2016. godine, do 21:00 sat po talijanskom vremenu. Napominjemo da su u okviru ovog poziva prihvatljivi isključivo prijavitelji koji su već financirani u okviru prvog, drugog i strateškog poziva programa IPA Jadranska prekogranična suradnja 2007.-2013.
Prijavni obrazac kao i sve ostale informacije o pozivu možete pronaći na web stanici programa putem poveznice:
http://www.adriaticipacbc.org/index.asp?page=interna&level=news_detail&idcontent=1041
Hrvatska gospodarska komora raspisala je treći natječaj za dodjelu vaučera “Moj EU projekt”. Natječaj je namijenjen isključivo članicama Komore, korisnicima sredstava iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, a kroz njega osiguran iznos od 150.000 kuna. Sredstva su namijenjena sufinanciranju izrade projekata za prijavu na natječaje “Prerada proizvoda ribarstva i akvakulture” i “Produktivna ulaganja u akvakulturu”, koje raspisuje Uprava ribarstva Ministarstva poljoprivrede. Hrvatska gospodarska komora planira dodijeliti 15 vaučera namijenjenih izradi prijavne dokumentacije za projekte, što uključuje ispunjavanje prijavnih obrazaca, izradu financijske konstrukcije projekta, odnosno ostalih dokumenata propisanih natječajima raspisanima od strane nadležnog provedbenog tijela.
Natječaj je otvoren do 29. veljače 2016. godine, a prijave za dodjelu vaučera dodijeljuju se prema redosljedu zaprimanja.
Više informacija potražite ovdje.
Nakon što su, na prethodno održanom sastanku radnih skupina, definirani ciljevi i prioriteti Županijske razvojne strategije, red je došao i na definiranje mjera za postizanje prioriteta i ostvarivanje postavljenih ciljeva.
Tako je 16. veljače 2016. godine u Maloj vijećnici Doma Zadarske županije održan sastanak pročelnika županijskih odjela budući su oni odgovorni za provedbu određenih mjera te su njihovi odjeli nositelji provedbe.
Zadatak pročelnika je da u okviru svog proračuna i nadležnosti iznesu prijedloge mjera koje će se provoditi u razdoblu provedbe same Strategije.
Na spomenutom sastanku ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE gospođa Sanja Peričić i njena zamjenica gospođa Marica Babić upoznale su pročelnike sa strogo definiranom metodologijom za raspisivanje mjera.
S obzirom da je proračun za tekuću godinu već usvojen, definirane mjere ući će u proračun za sljedeću godinu.
Nakon što mjere budu donešene održat će se fokus grupe na kojima će se usuglašavati točno definirane mjere.
Izrada & održavanje: Point Web Factory