Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Konferencija povodom početka provedbe projekta “Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače”

U ponedjeljak 03. studenog, u Kneževoj palači održana je konferencija povodom početka provedbe projekta “Obnova i turistička valorizacija kulturno turističkog kompleksa Kneževe palače”.
Koordinator projekta je Grad Zadar, a partneri su Narodni muzej Zadar, Turistička zajednica grada Zadra, Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRAnova, te Sveučilište u Zadru.

Na konferenciji su se predstavile sve projektne aktivnosti i potpi-sao partnerski sporazum.
“Kneževu palaču povijest je zabilježila još u 13. stoljeću. Prvi je put preuređena u 16., a još jednom u 19. stoljeću. Dugi je niz godina bila važan čimbenik u kulturnome životu Zadra kroz višenamjenske funkcije – Gradske knjižnice, Glazbeno-baletne škole i koncertne dvorane. U Domovinskom ratu pogođena je neprijateljskim granatama velikog kalibra koje su je ozbiljno oš-tetile i narušile joj statiku. Prva zahtjevna faza poratne obnove počela je 1999. godine. 2011. uz pomoć Grada Zadra i zadar-skog Konzervatorskog odjela, Narodni muzej pokrenuo je akciju privremenog osposobljavanja nekoliko dvorana u izložbene svrhe. Došlo je vrijeme da Kneževu palaču obnovimo i četvrti povijesni put. Kroz projekt “Obnove i turističke valorizacije kultur-no povijesnog kompleksa Kneževe palače”, bespovratnih 37.799.651,00 kuna milijuna kuna za tu je namjenu osigurano iz strukturnih fondova Europske unije. Od 144 kandidirana projekata, zadarski je među 15 odabranih! Čeka nas golem posao u iznimno kratkim rokovima. Neka Kneževa palača, potkraj 2016. godine zasja u punome sjaju na ponos svima nama!” – istaknuo je gradonačelnik Božidar Kalmeta govoreći o projektu.

Provedba ovog projekta, odobrenog za financiranje na natječaju za razvoj poslovne infrastrukture, iz Operativnog prog-rama Regionalna konkurentnost 2007.—2013., započela je 02. listopada 2014. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 37.799.651,00 kuna, uz 95% sufinanciranja, a projekt će se provoditi 24 mjeseca.
Projekt ima za cilj stvaranje prepoznatljivosti novog integriranog kulturno-turističkog proizvoda Zadra kroz obnovu i turističku valorizaciju Kneževe palače. Projekt rješava dugoročne potrebe grada, županije, te institucija u kulturi i turizmu za prezentacijom kulture na moderan, inovativan i atraktivan način, čime se podiže konkurentnost novog kulturno turističkog proizvoda, a što je direktan poticaj poduzetništvu čije usluge predstavljaju nastavak sveukupne turističke ponude grada. Re-konstrukcijom Kneževe palače ovaj dio Zadra postat će novi društveni, kulturni i turistički centar grada.
Projekt obnove Kneževe palače od velikog je značaja za Grad Zadar budući da se radi o prvim bespovratnim sredstvima za infrastrukturne zahvate iz strukturnih fondova u Hrvatskoj. Osim za infrastrukturne zahvate i obnovu Kneževe palače sred-stva će se iskoristiti i za jačanje kapaciteta za upravljanje Kneževom palačom, međunarodnu ljetnu školu, izradu marketing plana, te kompletnog vizualnog identiteta Kneževe palače. Tijekom 24 mjeseca trajanja provedbe projektom će koordinirati nositelj Grad Zadar.

Europska komisija usvojila Partnerski sporazum s RH – temelj povlačenja sredstava iz fondova EU

Europska komisija potvrdila je jučer Sporazum o partnerstvu, krovni strateški dokument za korištenje 10,676 milijardi eura iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, a koji bi trebali poslužiti kao temelj održivog gospodarskog rasta i zapošljavanja u idućih 7 godina.

„Sporazum će biti temeljni izvor financiranja razvoja Hrvatske, koji će sigurno dati jednu novu šansu za jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, ali i za jačanje ukupnih uvjeta života u svim sferama“, rekao je potpredsjednik Grčić i pojasnio da pokriva više područja; kohezijsku politiku, prije svega orijentiranu prema jačanju konkurentnosti, zatim politiku vezanu za razvoj ljudskih potencijala, nadalje politiku ruralnog razvoja, znači razvoja najmanjih sredina, koje su tradicionalno opterećene razvojnim problemima te na kraju politiku vezanu za razvoj ribarstva.

„U tom smjeru ide i struktura financiranja, tako da će ukupna sredstva iz fondova iznositi oko 10,7 milijardi eura za idućih 7, odnosno 10 godina, ako uključimo i N+3 razdoblje“, rekao je potpredsjednik Grčić. Kazao je da je Hrvatska ovim Sporazumom o partnerstvu napravila veliki posao, jer za razliku od svih drugih zemalja članica, Hrvatska je sličan posao morala odraditi paralelno i za polovicu 2013. godine.

„To smo sve morali ponoviti za novu financijsku perspektivu i kao što vidite, proveli smo to uspješno i uspjeli se do kraja mandata sadašnje Komisije izboriti za prihvaćanje Sporazuma o partnerstvu. Dodao je i da Hrvatsku očekuje i priprema Operativnih programa, u smislu finalne razrade i finalnog usklađivanja sa Europskom komisijom.

Potpredsjednik Vlade također je kazao da je ključni razlog rebalansa proračuna manjak prihoda, za otprilike 2,6 milijardi kuna, a s druge strane rebalansiranje dijela rashoda, s obzirom da je došlo do promjene određene strukture rashoda proračuna. „Krajnji efekt na rashodnoj strani je ipak smanjenje te rashodne strane što, u odnosu na prvotno planirano, samo govori o čvrstoj opredijeljenosti Vlade da kontrolira rashode države“, rekao je potpredsjednik.

Što se tiče medijskih napisa o novom zaduženju, istaknuo je da u ovom trenutku nema takve odluke: „Vlada će to još precizno procijeniti i odrediti trenutak u kojem će krenuti u novo zaduženje za refinanciranje postojećih dugova, a i dijelom financiranje deficita.“ Na kraju je naglasio da je važno da niti jedna najveća obaveza, posebno vezana za mirovine, socijalna davanja i plaće, nije upitna. „Prema tome, imajte povjerenja u hrvatsku Vladu“, zaključio je potpredsjednik Grčić. (vlada.gov.hr)

Potpisan partnerski sporazum za obnovu Kneževe palače u Zadru

Grad Zadar kao koordinator projekta te projektni partneri: Narodni muzej Zadar, Turistička zajednica grada Zadra, Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA nova i Sveučilište u Zadru u ponedjeljak, 03. studenog 2014. godine u 12 sati u Koncertnoj dvorani Kneževe palače održali su početnu konferenciju povodom početka provedbe projekta “Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače”.

Na dnevnom redu konferencije je uz uvodni pozdrav ispred partnerskih institucija bio predstavljen projekt “Obnova i turistička valorizacija kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače” te je predstavljen i potpisan partnerski sporazum.

Provedba ovog projekta, odobrenog za financiranje na natječaju za razvoj poslovne infrastrukture, iz Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.-2013., započela je 02. listopada 2014. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 37.799.651.651,00 kuna, uz 95% sufinanciranja, a projekt će se provoditi 24 mjeseca.

ZADRA NOVA partner na projektu “EU-FIN, European Union Fishing Network”

Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA će u svojstvu partnera sudjelovati na projektu “EU-FIN, European Union Fishing Network”, kojeg financira program “Europa za građane” unutar prioritetne osi 2 “Demokratski angažman i građanska participacija-Mjera mreže gradova”.Vrijednost navedenog projek kojemu je u fokusu održivo ribarstvo jest 80,000 eura. Projekt okuplja 18 partnera, a vodeći partner je The Istituto Zooprofilattico Sperimentale della Sicilia “A.Mirri”.Projekt nastoji stvoriti mrežu europskih gradova koji dijele jaku i bogatu tradiciju u ribarstvu. Navedni projekt će kroz ovu mrežu promovirati važnost Europske unije i važnost integracije u ribrarstvu na europskoj razini.

Održan prvi coworking doručak u COIN-u

U utorak 28.10.2014. godine, s početkom u 10.00 sati održan je prvi coworking doručak na lokaciji budućeg coworking prostora u ulici Put Murvice 14.

Coworking doručak dio je aktivnosti projekta ”Coworking Zadar – suradnjom do inovacija”, koji je odobren za financiranje na natječaju za izgradnju male poslovne infrastrukture iz programa IPA IIIC, komponente Regionalna konkurentnost, započeo je 14. lipnja 2014. godine, a provodit će se 18 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta veća je od 5,1 milijun kuna, uz 85% sufinanciranja iz fonda EU-a. Nositelj projekta je Grad Zadar, a partneri suUdruženje obrtnika Zadar, Zadarska županija, Razvojna agencija Zadarske županije i HGK – Županijska komora Zadar. Suradnici na projektu su Sveučilište u Zadru, Poduzetnički inkubator Zadar I BIOS iz Osijeka. Kroz projekt će se izgraditi i u potpunosti opremiti coworking prostor, a projektne aktivnosti promovirat će coworking koncept.

Fokus coworking doručka bila su pitanja vezana uz uređenje budućeg COIN prostora. Arhitekti Damjan Uzelac i Ivan Zaninović uveli su prisutne u problematiku participatornih, suradničkih prostora te im približili europske i svjetske primjere dobre prakse. Nakon zajedničke rasprave o idejnom rješenju uređenja COIN-a, pripremljena je lista sugestija i potencijalnih unapređenja. Produkt dizajner i moderator aktivnosti Matija Raos održao je participatornu radionicu “CODESIGNING COIN Zadar”, čiji je cilj bio prikupiti što više ideja i razmišljanja sudionika vezanih uz uređenje budućeg prostora i pratećeg programa, koji će biti osnova za kreiranje funkcionalnih i ambijentalnih objekata i intervencija u prostoru. Za potrebe radionice svaki je sudionik donio ili naveo jedan osobni objekt koji ih asocira na radni prostor ili radni dan, a koji će dijeliti poveznicu i sa budućim zadarskim coworking prostorom.

Prvi coworking doručak završio je u 14 sati.

Publikacija o projektima financiranima iz prekograničnog programa suradnje SEE (The South East Europe Programme)

U sklopu programa teritorijalne suradnje, programa SEE (The South East Europe Programme), objavljena je publikacija sa projektima financiranima u sklopu četvrtog poziva za dostavom projektnih prijedloga iz ovog programa. Publikacija sadrži kratak opis svakog projekta (uključujući web stranicu, proračun i popis zemalja partnera), njegove ciljeve i postignuća. Program SEE jedinstveni je instrument koji je u okviru teritorijalne suradnje integriran u regionalnu politiku Europske unije, a ima za cilj poboljšati integraciju i konkurentnost u području razvoja transnacionalnih partnerstva i zajedničkog djelovanja. Projekti koji se podupiru programom moraju uključivati četiri ključne osi: inovacije, okoliš, dostupnost i održivi rast. Financiranje projekata kombinira se sredstvima iz tri fonda: ERDF-a, IPA-e i ENPI-a, a u programu sudjeluje 9 zemalja članica Europske unije i 7 zemalja izvan granica Unije. Više o financiranim projektima saznajte u publikaciji.

Link za publikaciju: http://www.europski-fondovi.eu/sites/default/files/dokumenti/SEE%2B4th%2…

Izvor: http://www.southeast-europe.net/en/news_and_events/news/seeprogrammenewp…

Nova sredstva iz programa COSME za pomoć malim i srednjim poduzećima

Europska komisija i Europski investicijski fond (EIF) potpisali su ovog tjedna ugovor kojim će se europskim malim i srednjim poduzećima osigurati dodatnih 25 milijardi eura u idućih sedam godina. Zahvaljujući 1,3 milijardi eura alociranih u sklopu programa COSME, ukupno će 25 milijardi eura biti mobilizirano financijskim posrednicima do 2020. godine. Ovim se sporazumom utire staza za pružanje kapitala i financiranja malim i srednjim poduzećima, a od strane Europskog investicijskog fonda se očekuje poziv za iskaz interesa prihvatljivih financijskih institucija koje bi malim i srednjim poduzećima izdavale kredite i jamstva. Program COSME djeluje u svojstvu jamca financiranja, tako da banke mogu davati kredite i zajmove različitim oblicima poduzeća. Na taj se način iz jednog eura u obliku jamstva, ostvaruje i do 30 eura financijskih sredstava pomoći za mala i srednja poduzeća. Temeljem prethodnika programa COSME – programa CIP, očekuje se kako će se ovim sredstvima financirati čak 90% poduzetnika koji imaju 10 ili manje zaposlenih, a upravo je to kategorija tvrtki koja se suočava s najvećim problemima prilikom traženja kredita.

Više o programu COSME: http://www.europski-fondovi.eu/content/cosme-programsko-razdoblje-2014-2…

Izvor: http://ec.europa.eu/enterprise/magazine/articles/smes-entrepreneurship/a…

Operativni program Regionalna konkurentnost 2007.-2013. Shema dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu (RC.1.1.05)

U okviru Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.-2013., Prioritetne osi 1. Razvoj i unaprjeđenje regionalne infrastrukture i jačanje atraktivnosti regija, Mjere 1.1 Podrška razvoju javne infrastrukture, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je objavilo 4. prosinca 2013. godine Poziv za dostavu projektnih prijava za Shemu dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu (broj poziva: RC.1.1.05) koji je bio otvoren do 21. veljače 2014. godine. Ukupni indikativni proračun Poziva je pri objavi iznosio 205.561.125,00 HRK nakon čega je povećan. Proračun je prvi put povećan na 291.206.729,88 HRK za neutrošena sredstva na završenim projektima iz prva dva poziva za Shemu dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu, neugovorena sredstva iz trećeg poziva te za sredstva planirana za objavu dvaju ograničenih poziva za pripremu projekata je iznosio, a drugi put je povećan na 356.684.548,39 HRK sredstvima iz državnog proračuna slijedom prigovora podnesenih na rezultate provjere prihvatljivosti za koje je naknadnom provjerom utvrđeno da su osnovani.

Cilj Poziva je razvoj javne poslovne infrastrukture: poduzetničkih zona, poduzetničkih potpornih institucija, razvojno-istraživačke i turističke infrastrukture kako bi se potaknuo rast malih i srednjih poduzeća, privukla ulaganja, unaprijedio turistički potencijal u Republici Hrvatskoj te na taj način doprinijelo uravnoteženom regionalnom razvoju.

Na Poziv za dostavu projektnih prijava za Shemu dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu pristigle su 144 projektne prijave. Nakon provedenog postupka procjene, kojeg su proveli Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije i Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU), za 15 projekata donijete su odluke o financiranju slijedom čega su izrađeni ugovori o dodjeli bespovratnih sredstava. Ukupni iznos dodijeljenih bespovratnih sredstava za odabranih 15 projekata iznosi 356.684.548,39 HRK.

Popis korisnika s kojima je potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava zajedno s kratkim podacima o projektima nalazi se u tablici s popisom ugovorenih projekata.

Popis korisnika s kojima je potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava

Operativni program Regionalna konkurentnost 2007.-2013. Shema dodjele bespovratnih sredstava za poslovnu infrastrukturu (RC.1.1.05)

Održana edukacija MRRFEU na temu „Strateško planiranje kao osnovica za pripremu projekata „

Obavještavamo Vas da je 16.i 17.10. 2014. održana edukacije Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije na temu „Strateško planiranje kao osnovica za pripremu projekata „ koju je za predstavnike JL(R)S u organizaciji Agencije za razvoj Zadarske županije proveo Josip Matassi, voditelj za regionalni razvoj ZADRE NOVE.

Poziv na edukaciju – ”Kako provesti Eu projekt”

Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta nastavlja sa edukacijom u sklopu Programa Poduzetnički impuls za 2014. godinu. Edukacija ”Kako provesti Eu projekt” će se održati u razdoblju od utorka, 28.10.2014. do četvrtka 30.10.2014., s početkom u 09:00 sati, u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na adresi: Grgura Budislavića 99 (Poduzetnički inkubator Novi Bokanjac), u gradu Zadru. Organizacija edukacije osigurana je sredstvima iz Programa Poduzetnički Impuls 2014.

Stručna edukacija obuhvat će sljedeće teme:
• Što nakon potpisivanja ugovora?
• Kako planirati implementaciju- aktivnosti i financije?
• Postupci ugovaranja- postupci javne nabave, pregovarački postupak
• Izvještavanje na Eu projektima
• Pravila informiranja i vidljivosti
• Praćenje i kontrola provedbe projekta

Edukacija je namijenjena mikro, malim i srednjim poduzećima koja namjeravaju svoje razvojne projekte (su)financirati iz Strukturnih fondova EU.
Predavač je Darko Ivanić iz tvrtke Superna d.o.o. koji ima bogato iskustvo u provedbi projekata financiranih iz EU fondova.
Svi polaznici oslobođeni su kotizacije.
Ova edukacija se smatra potporom male vrijednosti.

Molimo Vas da svoje sudjelovanje na edukaciji potvrdite najkasnije do ponedjeljka, 27. listopada 2014. godine, na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.

S poštovanjem,

Ravnateljica:
Sanja Peričić, dipl.oec.

Tema radionice: Kako provesti EU projekt
Ciljna skupina sudionika: Mikro, mala i srednja poduzeća koja namjeravaju svoje razvojne projekte sufinancirati iz Strukturnih fondova EU
Organizator: Agencija za razvoj Zadarske županije – ZADRA NOVA
Termin radionice: 28.-30.10.2014.
Predavač: Darko Ivanić, suradnik za poduzetništvo i financije, Superna d.o.o.

DNEVNI RED

PRVI DAN (28.10.2014.)
9:00 – 10:30 Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava
Posebni uvjeti ugovora
Opći uvjeti ugovora
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30 Projektni tim
Uspostava projektnog tima
Upravljanje projektnim timom
Planiranje provedbe projekata
Plan aktivnosti
Plan nabave
Plan potrošnje sredstava
12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00 Upravljanje financijama
Financijsko razdoblje
Financiranje projekta i način plaćanja
Prihvatljivi izdaci
Neprihvatljivi izdaci
Isplata predujma
Zahtjev za nadoknadom sredstava
Financijska revizija projekta

DRUGI DAN(29.10.2014.)
9:00 – 10:30 Postupci javne nabave za subjekte koji nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi
Procedura jedne ponude
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30 nastavak
Pregovarački postupak
12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00 nastavak
Lokalni otvoreni postupak s objavom obavijesti o nabavi u NN

TREĆI DAN (30.10.2014.)
9:00 – 10:30 Pravila informiranja i vidljivosti
Pravila izvještavanja
Periodično izvještavanje
Izvještavanje nakon provedbe projekta
10:30 – 11:00 Pauza za kavu
11:00 – 12:30 Pravila i postupci izmjene ugovora

Raskid ugovora

12:30 – 13:30 Ručak
13:30 – 15:00 Vlasništvo nad imovinom
Trajnost projektnih rezultata
Praćenje i kontrola provedbe projekta
15:00 Završetak radionice

Izrada & održavanje: Point Web Factory