Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

COSME – program kojim EU namjerava pomoći malim i srednjim poduzećima

Europska komisija posvetila je pažnju pomoći malim i srednjim poduzećima i njihovom prevladavanju financijskih problema s kojima se trenutno suočavaju. Pomoć se krije iza imena COSME kojim se želi takvom tipu poduzeća omogućiti financijska sredstva, budući da ona stvaraju robu, usluge i radna mjesta širom Europe.

COSME je novi program Europske unije čiji su fokus mala i srednja poduzeća, a njegova će financijska sredstva olakšati pristup tržištima poduzećima unutar i izvan Europske unije. Sredstva će se koristiti za stvaranje povoljnog poduzetničkog okruženja kroz poticanje poduzetničke kulture u Europi te jačanje održive konkurentnosti poduzeća u Europi.
Programom će se pružiti garancije malim i srednjim poduzećima u iznosu do 150.000 eura, kojim se nudi lakši i bolji pristup venture kapitalu. Očekuje se kako će značaj ovog novog programa biti velik, jer bi se jednim uloženim eurom u obliku državnog jamstva za mala i srednja poduzeća, trebalo stvoriti između 20 i 30 dodatnih eura. Svake bi godine ovaj program treba pridonijeti povećanju EU BDP-a u iznosu od 1,1 milijardu eura, pomoći oko 40.000 europskih tvrtki u stvaranju i spašavanju 30.000 radnih mjesta te omogućiti pokretanje oko 1200 novih proizvoda, usluga ili procesa.
COSME će također omogućiti i podržati internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća, Erasmus za male i srednje poduzetnike, edukaciju poduzetnika, IPR helpdesk te smanjenje administrativnog tereta. Program kreće sa radom 2014. godine i trajati će do 2020. godine, a raspolagati će sa budžetom od 2,3 milijarde eura.

Poziv na seminar ”Poduzetnički projekti“ – kako ih pokrenuti i voditi

Dana 30. rujna i 1. listopada 2013. godine će se održati seminar na temu ”Poduzetnički projekti“ – kako ih pokrenuti i voditi. Seminar će se održati u prostorijama Poduzetničkog inkubatora, Grgura Budislavića 99 (Novi Bokanjac). Planirano trajanje seminara je ponedjeljak od od 10,00 do 16,00 sati, a u utorak od 9,00 do 13,00 sati.

Seminar omogućuje uvid u osnovne karakteristike poduzetništva i razumijevanja ključnih elemenata pokretanja novog poduzetničkog poduhvata, te  omogućuje razradu poslovnih ideja polaznika i aktivnu diskusiju o svim temama seminara.

Seminar je dio projekta Coworking tjedan koje organizira Razvojna agencija Zadarske županije, nositelj inicijative pokretanja coworking prostora u Zadru. Coworking se odnosi na specifični oblik poduzetništva koji se temelji na obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Zbog nižih troškova vezanih za korištenje prostora, resursa i opreme, coworking olakšava pokretanje vlastitog posla ili unapređenje postojećeg poslovanja.

Seminar je namijenjen poduzetnicima-početnicima i onima koji će to tek postati.

Teme seminara:

         Poduzetništvo: opća i osobna slika – okviri, okruženje i trendovi

         Ideje – nastajanje i razvoj poduzetničkih ideja

         Poduzetnički poduhvat – snage, mogućnosti, težnje, rezultati

         Razrada poslovnog modela (Bussines Model Canvas)

         Poduzetništvo kao fleksibilan projekt –  ključni  resursi, niski troškovi, mali rizici

         Organizacijski oblici poduzetništva i financijsko upravljanje

Predavač je Miljenka Plazonić Bogdan, suosnivač  Impact Huba Zagreb – mjesta za rad i podršku poduzetnika koji stvaraju pozitivne promjene u društvu.

Molim Vas da svoje sudjelovanje na seminaru potvrdite najkasnije do petka 27. rujna 2013. godine na e-mail: zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023/492-880.

 

Coworking Zadar logo

Koordinacijski sastanak Upravnog odbora projekta GuardEn u Bugarskoj, 7-8/10/2013

Partnerstvo EU projekta GuardEn, čija se implementacija provodi u sklopu transnacionalnog programa suradnje Jugoistočna Europa (South East Europe Transnational Cooperation Programme), a čiji je Bugarski predstavnik Poljoprivredno sveučilište u Plovdivu, sa zadovoljstvom objavljuje kako će se od 7. do 8. listopada 2013. u Sofiji održati drugi sastanak Upravnog odbora projekta. Predstavnici partnerske institucije za područje Zadarske županije, Razvojne agencije Zadarske županije ZADRA-e, ujedno i članovi Upravnog odbora projekta GuardEn, prisustvovati će dvodnevnom sastanku.

Program sastanka predviđa pregled projektnih aktivnosti, kao što je analiza trenutnog stanja upravljanja okolišnim rizicima, izrada i upravljanje okvira Guardians of Environment, osnivanje u upravljanje transnacionalnom mrežom GuardEn stručnjaka, i ostalim paralelnim projektnim aktivnostima. Projektni partneri diskutirati će o implementacijskom procesu, rokovima i aktivnostima koje slijede unutar sljedećih šest mjeseci provedbe projekta.

Glavni cilj projekta GuardEn poboljšanje je zaštite okoliša kroz uspostavu GuardEn sustava (razvoj niza metodoloških alata koji će služiti kao pomoć tvrtkama da se približe GuardEn statusu, usvajanje međunarodnih standarda kao što su ISO 14000 i EU Program ekološkog upravljanja i revizije-EMAS ), razvoj metodologije za racionalno strateško planiranje prevencije zagađenja na lokalnoj razini, razvoj lokalnih klastera za prevenciju onečišćenja tla i vode.

U slučaju interesa za sudjelovanjem u aktivnostima projekta GuardEn, ili dodatnim informacijama, možete se obratiti u Razvojnu agenciju Zadarske županije ZADRA-u, na broj telefona 023/493 782.

 

SEE_colour_jointly

 

GuardEn

EU+LOGO

 

 

Predstavljanje II. faze projekta BIZimpact

Nakon uspješno završene prve faze projekta Poboljšavanje informiranosti hrvatske poslovne zajednice (BIZimpact), započinje II. faza projekta s ciljem daljnjeg poboljšavanja poslovne klime i konkurentnosti. Tijekom provedbe projekta radit će se na informiranju poslovne zajednice o budućim učincima u zakonodavnim područjima koja su ključna za poslovanje u Hrvatskoj, procjeni njihovih ekonomskih učinaka, razvoju javno privatnog dijaloga, širenju informacija i podizanju svijesti te razvoju kapaciteta korisnika projekta za organiziranje informativnih kampanja.
Projekt je dio programa „Regionalna konkurentnost“ koji je financiran sredstvima IPA programa Europske unije i Vlade Republike Hrvatske u iznosu od 1.5 milijuna eura. Projekt traje 24 mjeseca od ožujka 2013 do ožujka 2015. godine.
Glavni korisnik projekta je Ministarstvo poduzetništva i obrta, dok su ostali korisnici: Hrvatska agencija za malo gospodarstvo i inovacije (HAMAG INVEST), Hrvatska gospodarska komora (HGK), Hrvatska obrtnička komora (HOK), Hrvatska udruga poslodavac (HUP) i Hrvatski savez zadruga (HSZ).
Slika: google images

Odobren Operativni program za regionalnu konkurentnost 2007.-2013.

Europska komisija je dana 6. rujna 2013. godine odobrila Operativni program „Regionalna konkurentnost” za pomoć Hrvatskoj za programsko razdoblje od 1.siječnja 2007. do 31. prosinca 2013. godine. Republika Hrvatska je Komisiji podnijela prijedlog za reviziju višegodišnjeg Operativnog programa „Regionalna konkurentnost” za pomoć Zajednice iz Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) donesenog 29. studenoga 2007. i izmijenjenog 31. listopada 2012. godine. Revizija se odnosi na ažurirani tekst operativnog programa i njegov financijski plan, a ključna novost je da Operativnom programu iz Europskoga fonda za regionalni razvoj (EFRR) dodaje iznos od 108 400 000 eura.
Operativni program 2007-2013 sadrži sljedeće prioritetne osi:
1. Razvoj i unapređenje regionalne infrastrukture i
jačanje atraktivnosti regija
2. Jačanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva
3. Tehničku pomoć
Svaka prioritetna os sadrži određeni stupanj sufinanciranja što je vidljivo iz teksta spomenute Odluke, dok najviši iznos pomoći iz Europskoga fonda za regionalni razvoj dodijeljen u okviru operativnog programa, izračunat s obzirom na prihvatljive javne
izdatke, iznosi 187 779 595 eura s time da su plaćeni izdaci u okviru operativnog programa prihvatljivi od 15. prosinca 2008.
U sklopu programa financirati će se sheme dodjele bespovratnih sredstava koje su namijenjene regionalnim i lokalnim jedinicama, malim i srednjim poduzetnicima te akademskoj i istraživačkoj zajednici. Također, financirati će se i veliki infrastrukturni projekti koji su navedeni u Prilogu.
Slika: google images

Anketa o e-poslovanju za hrvatske male i srednje poduzetnike

Projekt E-poslovanje  pokrenuo je online anketu koja bi pokazala stavove i potrebe hrvatskih malih i srednjih poduzetnika o e-poslovanju.

Želimo znati na koji Vam način možemo pomoći u Vašem korištenju e-poslovanja, kako bi Vaša tvrtka bila što uspješnija u svom poslovanju.

Ispunjavanje ankete traje svega nekoliko minuta. Molimo kliknite ovdje [link: http://www.surveymonkey.com/s/8Y8JF9J ] za dovršetak ankete.

 

Anketa je dostupna i na linku www.eposlovanje.eu.

 

 

Hvala lijepa na sudjelovanju!

Poziv svim zainteresiranima unutar sektora poljoprivrede za sudjelovanje u projektu GuardEn

Ovim putem pozivaju se svi zainteresirani za sudjelovanje u provedbi projekta GuardEn, koji bi svojim doprinosom projektu mogli pozitivno utjecati na ostvarenje ciljeva projekta.

 

Projekt  GuardEn:

Namjena – Koncept: Razvoj integriranog mehanizma s ciljem podrške racionalnoj izradi te učinkovitoj implementaciji lokalnih strategija za prevenciju i rehabilitaciju ekoloških rizika, namijenjenih područjima kojima prijeti onečišćenje tla ili vode.

U ovom smislu, partnerstvo tvrdi kako bi “ključ rješenja” mogao biti u rukama samih onečišćivača (regionalnih tvrtki): moraju biti vođeni ka socijalno odgovornom stavu i ponašanju, koji se izražava kroz sljedeće:

a)            Osobna predanost u vezi sa susretanjem i prekoračenjem zahtjeva relevantnog zakonodavstva ili praksi, korištenjem ekološki prihvatljivih proizvodnih praksi. Između ostalog, to ne samo da će uključivati poštivanje zakona, nego i primjenu (trajnu, sustavnu i učinkovitu) standarda povezanih s okolišem (poput ISO 14000, EMAS i sličnih) ili modela korporativne odgovornosti (primjerice ISO 26000), kao i dugotrajnije strategije, poput primjene i aplikacije “održivih oblika” poslovne aktivnosti (proizvodnja/prerada organskih ili integriranih obrađenih prehrambenih proizvoda, održivi oblici turizma, investicije namijenjene okolišno-prihvatljivoj proizvodnji i sličnom).

b) Postati “aktivni i svjesni” članovi lokalnih suradničkih platformi usmjereni na prevenciju onečišćenja i poduzimanje rehabilitacijskih aktivnosti:

–              U smislu regionalnih tvrtki (posebno malih i srednje velikih poduzeća i poljoprivrednih zadruga): Stalno-sustavno sudjelovanje u takvim vrstama sinergijske akcije, stavljanje raspoloživih resursa na raspolaganje zajednici, koji bi mogli biti korisni u suočavanju s onečišćenjem tla i voda te u izradi i provedbi programa rehabilitacije (npr. nadležno osoblje, oprema, itd.), čime postaju “GuardEn” (čuvari okoliša).

–              Što se tiče većih tvrtki: One djeluju-u većini slučajeva-kao voditelji mišljenja regionalnih malih i srednje velikih poduzećima i njihov glavni pružatelj usluga znanja. Oni mogu izravno utjecati na manje tvrtke u poslovnom lancu prema boljem pristupu zaštiti okoliša. Štoviše, oni posjeduju know-how o takvim ključnim pitanjima, dok su često i upoznati s konceptom društveno odgovornog poslovanja  i prakse. U tom smislu, oni bi mogli djelovati kao motivatori i mentori malim i srednje velikim poduzećima u spomenutom području, kao i “stručni suradnici” lokalne samouprave u projektiranju i praćenju primjene odgovarajućih strategija, politika i akcijskih planova.

Okvir uveden od strane partnerstva odgovara spomenutoj situaciji; on ima za cilj razvijanje svjesnih, društveno odgovornih poduzeća (posebice poljoprivredno-prehrambenog i “susjednih” sektora), koji će s jedne strane usvojiti i primijeniti relevantne “čiste” standarde, kodove i prakse u vlastitim proizvodnim procesima, dok će s druge strane volontirati za ulazak – na koordiniran i sustavan način-na  suradničke strategije na lokalnoj razini,  za preventivne i korektivne akcije prema prevenciji i rehabilitaciji zagađenja tla i vode (i, općenito, protiv prirodnih katastrofa).

Partnerstvo će u potpunosti iskoristiti prednost svog transnacionalnog sastava, koji će pomoći identificirati najbolje prakse, dostupnu stručnost i prikladne primjere (case study) iz regija s boljom zaštitom okoliša, koji će se koristiti prilikom motiviranja i olakšavanja napretka takvog nastupa u regijama slabijeg učinka.

 

U tom kontekstu, specifični ciljevi projekta prikazani su kako slijedi:

a)            Izrada “modela sustava GuardEn”:

–              Definicija “GuardEn” profila poduzeća

–              Razvitak niza metodoloških alata za podršku poduzećima ususret “GuardEn statusu”.

b)           Razvoj “Metodologija za racionalno strateško planiranje prevencije onečišćenja tla i rehabilitacije na lokalnoj razini”.

Između ostalog, spomenuto će:

–              Nastojati ostvariti pozitivnu, koordiniranu akciju lokalnih poduzeća i ostalih sudionika srodnih kategorija, i, sukladno tomu, pokrenuti podizanje razine svjesnosti , motivacije i pitanja socijalnog dijaloga / socijalnih konzultacija i sudjelovanja.

–              Osigurati evaluaciju kapaciteta poduzeća i drugih aktera, i zacrtati njihove uloge i doprinose.

–              Usmjeriti se na razvoj skupova pokazatelja i indikatora koji dopuštaju multi-kriterije analize utjecaja, kako u poduzeću (potencijalne izravne i neizravne koristi, u slučaju da postane “GuardEn tvrtka”) tako i na razini zajednice.

–              Osigurati integraciju i korištenje modernih znanstvenih metoda i tehnika u svim aspektima predloženih problema (npr. mjerenje i praćenje problema,  matematički modeli za okolišne i društveno-ekonomske analize učinka, itd.)

–              Identificirati studije (case studies) okolišno odgovornog obavljanja industrijske djelatnosti, koje pokrivaju ključne sektore poput mljekarstva i prerade mliječnih proizvoda, klaonica, mesa i prerade mesa, maslina i maslinovog ulja.

c)            Projektiranje-izrada lokalnih suradničkih obrazaca / klastera za prevenciju onečišćenja vode i tla, i sanaciju tla, i podrške od strane transnacionalne mreže stručnjaka (sustava organizacija i djelatnosti, etički kodeks).

Obje strukture imat će mandat za redovito pružanje informacija, osposobljavanje i umrežavanje s drugim ključnim sudionicima u borbi protiv izazova ekoloških performansi.

 

Kontakt za informacije:

Ana Dušević, struč. spec. oec. / B.A.Econ.

GuardEn Assistant Project Manager

 

Razvojna agencija Zadarske županije / Zadar County Development Agency

A: Grgura Budislavica 99, 23000 Zadar, Croatia

T: +385 23 492 883

G: +385 98 920 3550

F: +385 23 492 881

Edukacije o EU fondovima za potrebe gospodarstva

Suradnjom Razvojne agencije Zadarske županije i Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, 16. – 19. rujna će biti organiziran seminar pod nazivom Edukacije o EU fondovima za potrebe gospodarstva.

Cilj edukacije je steći znanja vezano uz mogućnosti financiranja iz EU fondova, pripreme i provedbe projekata za potrebe gospodarstva.

Molim vas da svoje sudjelovanje na seminaru najavite najkasnije do četvrtka, 12. rujna na e-mail zadra@zadra.hr ili na broj telefona 023 49 28 80.

Centar planinskog turizma Sveto Brdo – projekt perspektivan za financiranje iz EU fondova

Projekt “Centar planinskog turizma Sveto Brdo” je perspektivan projekt za financiranje iz fondova EU-a u razdoblju 2014.-2020. godine. Projekt će stoga i dalje imati podršku Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije kroz Program pripreme i provedbe razvojnih projekata za financiranje iz EU fondova.

Riječ je o projektu koji predstavlja jedinstven turistički proizvod, koji do sada nije bio razvijen u Hrvatskoj, a niti u bližoj regiji. CPT Sveto Brdo nalazit će se na području Parka prirode Velebit, na samoj granici sa Nacionalnim parkom Paklenica, a povezivati će Općinu Lovinac (mjesto Sveti Rok) i Ličko-senjsku županiju sa Općinom Jasenice (mjesto Rovanjska) i Zadarskom županijom.
Procijenjena vrijednost projekta je 120 milijuna eura, a njime će se izgraditi niz pješačkih, planinarskih, biciklističkih i skijaških staza, te kabinska žičara preko Velebita i smještajni kapaciteti. Projektom se želi povezati prirodna raznolikost (zaleđe, planinu i more) te stvoriti nova i autentična turistička ponuda koja je prilagodljiva različitim preferencijama turista.
Slika: google images

 

EK odobrila Nacionalni strateški referentni okvir 2013

Europska komisija 26. kolovoza 2013. odobrila je plan ulaganja Hrvatske za korištenje sredstava kohezijske politike EU-a u iznosu od 449,4 milijuna EUR koji su joj dodijeljeni 1. srpnja 2013. kada je pristupila EU-u. Nacionalni strateški referentni okvir (NSRO) koji su pripremila hrvatska nadležna tijela utvrđuje prioritete ulaganja za hrvatske regije u cilju ubrzanja gospodarskog rasta i stvaranja radnih mjesta poticanjem konkurentnosti cijele zemlje. Strateški projekti s jasnim, unaprijed utvrđenim ciljevima koji se podudaraju s tim prioritetima moraju se brzo utvrditi kako bi se ovo vrijedno ulaganje najbolje iskoristilo prije isteka roka 2016. godine.

NSRO je krovni strateški dokument kojim se utvrđuje strategija ulaganja iz fondova koji su na raspolaganju Republici Hrvatskoj od stupanja u članstvo Europske unije, točnije, strukturnih fondova (Europski fond za regionalni razvoj i Europski socijalni fond) te Kohezijskog fonda. Dokument obuhvaća razdoblje od 1. srpnja 2013. do 31. prosinca 2013. kada završava financijska perspektiva EU te predstavlja okvir za utvrđivanje opsega i sadržaja operativnih programa.

Ukupna financijska omotnica za RH iz strukturnih fondova i Kohezijskog fonda u financijskoj perspektivi EU 2007.-2013. g. iznosi 449,4 milijuna eura. Od navedenog iznosa, 438,2 milijuna eura namijenjeno je ostvarivanju cilja konvergencije (prvi cilj Kohezijske politike EU), dok je 11,2 milijuna eura namijenjeno ostvarivanju cilja Europske teritorijalne suradnje (treći cilj Kohezijske politike EU), koji se u RH ostvaruje kroz programe prekogranične i transnacionalne suradnje.

Više informacija ovdje.

 

Potkategorije

Izrada & održavanje: Point Web Factory