Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Kandidiranje projekata za dodjelu bespovratnih sredstava temeljem programa Fond za razvoj turizma u 2013. godini

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO TURIZMA

objavljuje

J A V N I   P O Z I V  

Za kandidiranje projekata za dodjelu bespovratnih sredstava temeljem programa

Fond za razvoj turizma u 2013. godini

 

  1. Predmet Javnog poziva je dodjela sredstava iz Fonda za razvoj turizama – razvoj turističke infrastrukture i očuvanje turističke resursne osnove.

 

  1. Iz sredstava Fonda za razvoj turizma (u daljnjem tekstu Fond) financirat će se sljedeća područja:

 

Poticanje razvoja javne infrastrukture

Očuvanje turističke resursne osnove – turističkih atrakcija

 

  1. Za dodjelu bespovratnih sredstava Fonda prijaviti se mogu kao predlagatelji projekta:

Pravne osobe (Jedinice lokalne i područne/regionalne samouprave, trgovačka društva u njihovom ili državnom vlasništvu, turističke zajednice, javne ustanove nacionalnih parkova i parkova prirode).

 

  1. Ministarstvo zadržava pravo od predlagatelja projekta zatražiti na uvid dodatna pojašnjenja i dodatnu dokumentaciju.

 

  1. Prijave se dostavljaju na adresu:

 

Naziv i adresa prijavitelja

 

MINISTARSTVO TURIZMA RH

„Prijava na javni poziv – FOND ZA RAZVOJ TURIZMA – ne otvaraj„

Prisavlje 14

10 000 ZAGREB

 

 

 

  1. Nepotpuni zahtjevi i zahtjevi zaprimljeni izvan roka neće se uzimati u obzir. Subjekti koji u prethodne tri godine nisu izvršili ugovorne obveze prema Ministarstvu, odnosno koji su nenamjenski trošili prethodno dodijeljena bespovratna sredstva, ne mogu se prijaviti u tekućoj godini.
  1. 7.       Cjeloviti tekst Programa, obrazac Zahtjeva – FT/13  sastavni su dio ovog Javnog poziva i nalaze se na internetskim stranicama Ministarstva www.mint.hr
  1. 8.       Javni poziv je otvoren do  4. 11. 2013. godine

 

 

 

Za program Kreativna Europa 1,8 milijardi eura

Cilj programa je poduprijeti europsku kinematografiju, kulturni i kreativni sektor u skladu sa strategijom Europa 2020.Europska unija donijela je novi program Kreativna Europa za razdoblje 2014. do 2020. čiji je cilj poduprijeti europsku kinematografiju, kulturni i kreativni sektor s ciljem doprinosa održivom rastu i zapošljavanju u skladu sa strategijom Europa 2020 koja promiče pametni, održivi i inkluzivni razvoj. Za program je predložen proračun od 1,8 milijardi eura.
Prema europskim istraživanjima, kultura igra važnu ulogu u ekonomiji Europske unije gdje kulturne i kreativne industrije sudjeluju s ukupno 4.5 % europskog BDP-a i čine 3.8 % zaposlenih na europskoj razini (više od 8.5 milijuna radnih mjesta). Istraživanja su također pokazala da je u razdoblju od 2000. do 2007. godine zaposlenost u kulturnom i kreativnom sektoru rasla u prosjeku 3.5 % godišnje. Kreativna Europa stoga odgovara na ove trendove strateškim pristupom i planom ulaganja s očekivanim najvećim učinkom.
Program će spojiti tri dosadašnja programa, odnosno programe Kultura, Media i Media Mundus u jedan program. Ovi se sektori suočavaju s istim izazovima uključujući i tržišnu fragmentaciju kao rezultat kulturne i jezične raznolikosti i globalizacije. Ali imaju također i isti cilj – očuvanje i promicanje kulturne i jezične raznolikosti i jačanja konkurentnosti s ciljem doprinosa općem rastu i zaposlenju.
Procijene su Komisije da će u razdoblju od 2014. do 2020. godine najmanje 8 000 kulturnih organizacija, 300 000 umjetnika, kulturnih profesionalaca i njihovih proizvoda primiti potporu za prekograničnu suradnju što će im pomoći u stjecanju iskustva i stvaranju međunarodne karijere.
Više o programu Kreativna Europa: http://www.europski-fondovi.eu/program/kreativna-europa
Slika: google images

Primopredaja osobnog vozila u svrhu projekta „Talking Books”

Danas je uz prisutstvo predstavnika medija obavljena primopredaja osobnog automobila u za potrebe projekta „Talking Books- improving accessibility of public library services for blind and visually impaired persons”.

Podsjećamo, projekt “Talking Books“ financiran je u okviru IPA prekograničnog programa Hrvatska-Bosna i Hercegovina 2007.-2013. Opći cilj projekta je doprinijeti poboljšanju kvalitete života i socijalne kohezije u Zadarskoj županiji i banjalučkoj regiji, omogućujući slijepim i slabovidnim osobama pristup obrazovanju. Poseban cilj projekta je poboljšanje dostupnosti javnih usluga namijenjenih slijepim i slabovidnim osobama u Zadarskoj županiji i banjalučkoj regiji.

Glavne projektne aktivnosti su upravljanje projektom, poboljšanje pristupačnosti usluga utemeljenih u zajednici kroz korištenje nove opreme i nabavke vozila za potrebe provedbe projekta, jačanje ljudskih kapaciteta zaposlenika i slijepih i slabovidnih osoba, razmjena iskustava između institucija i izrada zvučnih knjiga, i promocija projekta. Ukupan prihvatljivi trošak aktivnosti je 99.889,47 EUR, od čega 49.955,17 EUR za područje Zadarske županije. Projekt je započeo 20. ožujka 2013, i predviđeno trajanje projekta je 12 mjeseci.

Novonabavljenim vozilom će djelatnici Znanstvene knjižnice odlaziti do slijepih i slabovidnih korisnika u Zadarskoj županiji, te će ih educirati u korištenju računala kako bi korisnici usvojeno znanje primijenili u svakodnevnom životu.

 

Ana Dušević

Pomoćnica voditeljice projekta

Talking Books

Ažurirana lista programa izobrazbe iz programa Mladi na djelu i Erasmus+

Na mrežnim stranicama Agencije za mobilnost i programe EU ažurirana je lista međunarodnih programa osposobljavanja u sklopu Plana osposobljavanja i suradnje. Osposobljavanja su namijenjena svima koji su aktivni u radu s mladima s ciljem osnaživanja u njihovom radu, te onima koji žele prijaviti projekt kroz program Mladi na djelu ili Erasmus+ na predstojećim rokovima.
Osposobljavanja su tematska, povezana s ciljevima i prioritetima programa Mladi na djelu i daju dobar temelj za kvalitetnu prijavu i provedbu budućih projekata, ali i za svakodnevni rad s mladima.
Oblici aktivnosti u okviru Plana osposobljavanja i suradnje:
  • Međunarodni treninzi
  • Međunarodni kontakt seminari
  • Studijski posjeti
  • Nacionalni treninzi
Ažuriranu listu osposobljavanja pogledajte ovdje: http://www.mobilnost.hr/index.php?id=372
Slika: google images

Obavijest – Javni poziv za iskaz interesa poduzetnika za identifikaciju projektnih prijedloga

Javni poziv za iskaz interesa poduzetnika za identifikaciju projektnih prijedloga zatvoren je 30. lipnja 2013. godine. Javni poziv bio je namijenjen prikupljanju projektnih prijedloga između kojih će biti izabrani oni kojima će biti pružene savjetodavne usluge u pripremi potrebne dokumentacije za prijavu na buduće natječaje za korištenje sredstava Strukturnih fondova.

Kao rezultat ovog javnog poziva odabranim projektnim prijedlozima se neće isplaćivati financijska potpora, nego će se pružiti stručna pomoć u pripremi projekta, a koja može uključivati provedbu sljedećih aktivnosti:

–        priprema i pregled studije izvodljivosti, uključujući analizu troškova i koristi (CBA);
–        priprema/revizija/ažuriranje tehničkog dijela projekta (tehničke pojedinosti provedbe);
–        priprema relevantne natječajne dokumentacije (engl. Terms of Reference (ToR), tehničkih specifikacija/troškovnika (engl. Bill of Quantities (BoQ) te dokumentacije za sekundarnu nabavu;
–        izrada prijave (aplikacije) za projekt (ukoliko je primjenjivo).
Od ukupno 227 zaprimljenih projektnih prijedloga107 projektnih prijedloga zadovoljiloje sve kriterije administrativne provjere te im je upućen poziv da dostave odgovarajuće dokaze i kompletnu dokumentaciju kojom raspolažu. Temeljem zaprimljene dokumentacije stručni evaluacijski tim će izvršiti odabir onih projekata koji će se, sukladno mogućnostima prijavitelja, pripremiti za apliciranje na natječaje za dodjelu bespovratne potpore. Očekuje se da će drugi korak vrednovanja biti završen do kraja rujna.

Usluge savjetovanja u pripremi projektne dokumentacije pružat će stručnjaci angažirani kroz projekt „Promocija i pružanje savjetodavnih usluga malom i srednjem poduzetništvu „ (SMEPASS II), koji se provodi u sklopu programa IPA, a čiji je korisnik Ministarstvo poduzetništva i obrta. U okviru projekta SMEPASS II planira se pružiti pomoć za pripremu projektne dokumentacije najmanje 10 projekata.

Budući natječaji za dodjelu bespovratnih sredstava iz Strukturnih fondova bit će otvoreni svim zainteresiranim prijaviteljima koji ispunjavaju uvjete prihvatljivosti. Dakle, neovisno o ovom Javnom pozivu za iskaz interesa, na budućim natječajima moći će se jednako prijaviti projekti koji nisu dostavili prijavu na ovaj Javni poziv, kao i oni koji su se prijavili, ali nisu odabrani za dobivanje tehničke pomoći u pripremi prijave.

Shema bespovratne potpore malim i srednjim poduzetnicima

Natječaji za dodjelu bespovratnih potpora u nadležnosti Ministarstva poduzetništva i obrta objavljivat će se sukladno Operativnom programu za regionalnu konkurentnost 2007-2013.

Pravo na dodjelu bespovratnih sredstava iz Europskih fondova, odnosno konkretno iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR), mali i srednji poduzetnici mogu ostvaritiputem javnog natječaja. U natječajnoj dokumentaciji za svaki pojedini javni natječaj precizno se definiraju svi uvjeti koje je potrebno ispuniti kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje sredstvima Strukturnih fondova.

Natječaji su namijenjeni pravnim i fizičkim osobama koje se definiraju kao subjekti malog gospodarstva sukladno člancima 2. i 3. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/2002, 63/2007, 53/2012 i 56/2013). Osim uvjeta propisanih Zakonom, prijavitelj treba imati sjedište na području Republike Hrvatske te je bitno da se projekt provodi na teritoriju Republike Hrvatske. Pri tom osnivač tvrtke može biti osoba i/ ili tvrtka iz drugih zemalja (EU ili drugih).

U tijeku je priprema natječajne dokumentacije za dodjelu bespovratnih sredstava čija se objava planira do kraja 2013 godine. Planira se objava dvije sheme potpora ukupne vrijednosti preko 33 milijuna EUR:

1.       Povećanje gospodarske aktivnosti i konkurentnosti malih i srednjih poduzeća  – prema Općim pravilima o skupnim izuzećima (GBER) sukladno Karti regionalnih potpora
2.       Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije za poboljšanje poslovnih procesa– prema pravilima o potporama male vrijednosti (de minimis).
Projekti koji će ostvariti pravo na bespovratnu potporu putem ovih natječaja moraju biti završeni do polovice 2016. godine.

Korisnici će morati osigurati sredstva za sufinanciranje i pokriće neprihvatljivih troškova.

Potporom stečena imovina treba ostati u vlasništvu najmanje 5 godina nakon završetka projekta.

Detalji o visini iznosa potpora za financiranje provedbe projekata bit će objavljeni prilikom objave svakog budućeg natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava pojedinačno, a konkretna visina potpore za svaki projekt pojedinačno ovisi o vrsti aktivnosti koja se provodi tj. prihvatljivosti pojedinih troškova/izdataka.

Za prvu navedenu shemu bespovratnih potpora visina iznosa bespovratne potpore računat će se prema odredbama pravila o državnim potporama, točnije prema odredbama Općih pravila o skupnim izuzećima (engl. General Block Exemption Regulation – GBER) te Karti regionalnih potpora. Planira se da će visina potpore(odnosi se na prihvatljive troškove) iznositi od najmanje 500.000 do najviše 3,5 mil. EUR.

U prvoj gore navedenoj shemi bespovratnih potpora, će se po prvi puta iz EU fondova financirati aktivnosti malih i srednjih poduzetnika vezano uz turizam, a koje između ostalog obuhvaćaju ulaganja u materijalnu i/ili nematerijalnu imovinu povezanu s izgradnjom novih te osuvremenjivanjem i unaprjeđenjem kvalitete postojećih ugostiteljskih smještajnih objekata te njihovih pripadajućih pomoćnih objekata namijenjenih pružanju usluga.

Svi natječaji, pa tako i oni namijenjeni malim i srednjim poduzetnicima, kao i uvjeti njihove provedbe, bit će pravovremeno objavljivani na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova) www.strukturnifondovi.hr te obavijest o natječajima na stranici Ministarstva poduzetništva i obrta (www.minpo.hr).

Coworking Zadar ide dalje – Organiziran Coworking tjedan u Zadru

Zadar – Inicijativa Coworking Zadar na čelu s Razvojnom agencijom Zadarske županije, nakon prvog coworking dana održanog 8. svibnja 2013. godine, ponovno nudi mogućnost iskustva o rada u coworking okruženju. U tjednu od 30. rujna do 4. listopada predviđaju se različite aktivnosti usmjerene na poticanje poduzetništva i poslovno povezivanje kao i promociju zanimanja vezanih za informatičke tehnologije.

Coworking predstavlja vrstu poduzetništva temeljenu na umrežavanju i obavljanju samostalne djelatnosti različitih profesionalaca u zajedničkom radnom prostoru. Coworking koncept doživljava veliki boom u svijetu o čemu najbolje govori informacija o velikom porastu coworking prostora u posljednjih nekoliko godina, pa je tako broj prostora porastao sa 30 u 2006. na 3000 u 2013. godini.

Zbog svega navedenog, Inicijativa Coworking Zadar već dvije godine radi na promociji Coworking koncepta na području grada Zadra putem organiziranih  prezentacija, radionica i coworking simulacija.

 

U svrhu daljnje promocije ovog iznimno popularnog i učinkovitog  oblika rada, ZADRA je organizirala Coworking tjedan sa sljedećim rasporedom:

U ponedjeljak i utorak u prostorijama ZADRE održati će se seminar na temu poduzetničkog projekta, sa svrhom poticanja mladih nezaposlenih osoba na poduzetništvo. Tako će se na seminaru moći dobiti mnoštvo korisnih informacija o okvirima, okruženju i trendovima u poduzetništvu, pravilnom razvoju poduzetničkih ideja, razradi poslovnog modela kao i o alternativnim oblicima u poduzetništvu s posebnim naglaskom na coworking .

 

Srijeda je rezervirana za najmlađe. Udruga Programerko iz Zagreba će održati radionicu programiranja za školsku djecu, na kojoj će djeca, uz vodstvo predavača imati priliku naučiti izrađivati interaktivne priče, animacije, igre ili glazbu u alatu Scratch. Naime, jedna od namjera Inicijative je i promovirati zanimanje IT stručnjaka među mlađom populacijom, kao i poticati razvoj informatičkih vještina kod djece osnovnoškolske dobi.

 

U četvrtak će se u prizemlju zgrade Rektorata Sveučilišta održati prezentacija koncepta coworkinga za širu javnost kao i simulacija coworkinga. Na ovaj način posjetitelji će se moći detaljno upoznati sa konceptom, te doživjeti atmosferu rada u takvom prostoru.

 

U petak će se održati okrugli stol inicijative Coworking  Zadar, na temu aktivnosti daljnjeg poticanja razvoja koncepta, pripreme projekata u tu svrhu, te pronalaženja potencijalnih izvora financiranja. Isti dan održati će se brojne aktivnosti networkinga na kojima će sudjelovati i partnerske institucije Zagreba, Osjeka i BiH.

Ovaj događaj će se iskoristiti i za najavu prvog zadarskog Hakatona, svojevrsnog natjecanja IT stručnjaka u programiranju. Bitno je napomenuti da su upravo IT – stručnjaci jedni od najčešćih korisnika coworking prostora.

 

OSOBA ZA KONTAKT:

Marica Babić

Voditeljica odjela za EU fondove

Razvojna agencija Zadarske županije

Tel: 023/492-886

e-mail: marica.babic@zadra.hr

 

MINPO Vas poziva na Radionicu Export Accelerator

Poštovani poduzetnici,

Ukoliko se bavite izvozom i da imate predznanje o e-poslovanju, pozivamo Vas na radionicu Export Accelerator u Ministarstvo poduzetništva i obrta.  Radionica bi Vam mogla biti od velike koristi.

 

U slučaju interesa, molimo Vas da se registrirate putem priloženog linka.

 

POZINICA-e-POSLOVANJE-WORKSHOP

MINPO dodijelio 8 milijuna kuna za tehnološke parkove i inkubatore

Ministarstvo poduzetništva i obrta dodjelilo je 12 bespovratnih potpora za proširenje i opremanje postojećih te pokretanje novih poduzetničkih inkubatora u ukupnom iznosu od 8.026.352 kune. Potpore su dodjeljene u okviru mjere C2 (Razvoj poduzetničke infrastrukture i poslovnog okruženja – Tehnološki parkovi i poduzetnički inkubatori) iz programa Poduzetnički impuls 2013.
Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras pojasnio je da su za razliku od prošlih godina kad su potpore za poduzetničku infrastrukturu ponajprije dodjeljivane poduzetničkim zonama u ovoj godini uglavnom dodjeljene poduzetničkim inkubatorima jer „želimo staviti u funkciju imovinu koju gradovi i općine već imaju, a nije dovoljno iskorištena za poticanje poduzetništva i pokretanje novih tvrtki i obrta.“ Zbog toga je u proračunu Poduzetničkog impulsa 2013. za razvoj tehnoloških parkova i poduzetničkih inkubatora namijenjeno 15 milijuna kuna bespovratnih sredstava koja će se utrošiti za uređenje i opremanje prostora za prihvat malih i srednjih poduzetnika čija se djelatnost temelji na visokim tehnologijama i inovacijama i usto povećava zaposlenost. Na natječaj je pristigla 31 prijava. Natječaj je još uvijek otvoren i ministar Maras vjeruje da će preostalih oko 7 milijuna kuna biti dodjeljeno do kraja 2013. godine.

Dvanaest odobrenih potpora „otišlo“ je u sve hrvatske regije, od Dubrovačko-neretvanske županije, preko Istre, Kvarnera, Varaždinske i Koprivničko–križevačke županije do Slavonije. Šest od dvanaest potpora, odnosno oko 60 posto odobrenih sredstava, dodjeljeno je gradovima i općinama iz slavonskih županija koje su, naglasio je ministar Maras, u ratu najviše stradale, pa je u obnovu njihova gospodarstva potrebno i najviše ulagati.
Prosječni iznos dodijeljenih potpora je oko 670 tisuća kuna – najniži je oko 150 tisuća kuna, a najviši oko 1,4 milijuna kuna. U projekte za koje su odobrene potpore lokalne samouprave uložit će najmanje 25 posto vlastitih sredstava tako da će ukupna vrijednost svih projekata iznositi gotovo 11 milijuna kuna. Realizacijom tih projekata raspoložive površine za prihvat novih tvrtki u poduzetničkim inkubatorima povećat će se za 4.641 četvorni metar. U 2013. godini planirano je inkubiranje 167 novih tvrtki u kojima će se zaposliti 845 zaposlenika, a dodatno će u tim novim prostorima u 2014. I 2015 godini biti inkubirano još 125 novih tvrtki s 407 novozaposlenih. U trogodišnjem ciklusu ukupno će, dakle, biti pokrenuto gotovo 300 novih tvrtki s preko 1200 novih zaposlenika u poduzetničkim inkubatorima kojima su u ovoj godini dodjeljene bespovratne potpore iz mjere C2 Poduzetničkog impulsa.

Izvor: www.minpo.hr

 

Od 1. siječnja 2015. ukida se obvezno članstvo u HOK-u

Ukidanje obveznog članstva u Hrvatskoj obrtničkoj komori od 1.siječnja 2015. godine najvažnija je izmjena u prijedlogu Zakona u obrtu koja je predložena između prvog i drugog čitanja u Hrvatskom saboru, naglasio je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je najavio da će u naredna dva-tri tjedna predloženi zakon otići u drugo čitanje u saborskoj proceduri.

Više informacija ovdje.

 

Potkategorije

Izrada & održavanje: Point Web Factory