

Prilagodba pristupačnosti
Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na početku konferenciju projekta “STEP FORWARD – Korak naprijed u jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije”, koja će se održati 05.03.2015. godine u 13.00 sati, u Velikoj vijećnici Doma Zadarske županije, na adresi Božidara Petranovića 8.
Projekt STEP FORWARD čija je provedba započela 10.12.2014. nastavak je projekta Kompetentni dionici – snažno partnerstvo, financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, a partneri na projektu su Zadarska županija i Hrvatski zavod za zapošljavanje – Područni ured Zadar. Opći cilj projekta STEP FORWARD je doprinijeti rastu i održivosti zapošljavanja u Zadarskoj županiji jačanjem kapaciteta lokalnih dionika kroz partnerski okvir.
Specifični cilj projekta je doprinijeti jačanju kapaciteta Lokalnog partnerstva za zapošljavanje Zadarske županije kroz poboljšanje operativnosti i učinkovitosti rada provedbi i praćenju provedbe Strategije razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije 2015-2020, te upravljanju lokalnim inicijativama za poticanje zapošljavanja. Središnja nit projekta je osnivanje i uspostava Centra za inicijative u zapošljavanju i razvoju ljudskih potencijala kao administrativne jedinice u Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, koji će predstavljati institucionalizaciju Tajništva Lokalnog partnerstva za zapošljavanje.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 42.611,10 €.
U slučaju interesa, molimo Vas da svoju prijavu za sudjelovanje podnesete na broj 023 492 880, najkasnije do srijede 04.03.2015.g.
Nadamo se Vašem sudjelovanju!
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA
Od 28.02. do 07.03.2015. pod Erasmus plus programom u Zagrebu, odviti će se 8 dana radionica razmjene znanja i dobre prakse iz područja informatičko-komunikacijskih tehnologija na kojem će sudjelovati 32 mladih iz EU zemalja. Dio radionica je otvoren za javnost te ovim putem pozivamo sve zainteresirane da nam se pridruže i obogate svoju riznicu znanja.
Predavanja i radionice će se održati iz područja Facebooka, LinkedIN-a, Twittera, Gmaila, MailChimpa te mobilnih aplikacija Viber i WhatsApp. Sudionici na projektu dolaze iz partnerskih organizacija Cultural Artistic Association Plac iz Slovenije, Ecomission 21st Century Association iz Bugarske te domaće organizacije Urbana mladež iz Zagreba. Specifičnost ovoga projekta razmjene mladih je da su sudionici također i predavači te se prijenos znanja odvija u jednoj opuštenoj i neformalnoj atmosferi. Mladi istražuju nova područja, usvajaju nova znanja te ujedno uče biti predavači. Projekt je baziran na volonterskoj osnovi te financiran od strane Europske unije.
Besplatna predavanja i radionice otvorene za javnost su sljedeće;
Osnove Facebook reklama 03.03. utorak od 10:00 – 11:00h
LinkedIn kao poslovni profil 04.03. srijeda od 10:00 – 11:00h
Gmail osnove 04.03. srijeda od 15:00 – 16:00h
MailChimpa – profesionalni vizualni emailing 06.03. petak od 10:00 – 11:00h
Napomena: S obzirom da su sudionici iz europskih država sva predavanja i radionice održati će se na engleskom jeziku.
Molimo sve zainteresirane da najave svoj dolazak na urbanamladez@gmail.com.
Potrebno je poslati ime i prezime te radionicu na kojoj ćete sudjelovati.
Sve aktivnosti će se održati u Funk Lounge Hostelu na adresi Rendićeva 28, Zagreb.
Nakon završetka radionica, na internet portalu urbane mladeži www.urbanamladez.hr moći ćete skinuti rezultate projekta ove razmjene.
Urbana mladež je neprofitna udruga čiji je glavni cilj okupljanje mladih i aktiviranje njihova potencijala. Bavimo se organiziranjem i provođenjem programa, projekata i akcija iz područja neformalnog obrazovanja i samoobrazovanja, poduzetništva, multimedije, urbane kulture te glazbe i plesa. Udruga Urbana mladež vodi se jednostavnim principom ˝Mladi za mlade˝ što znači da su naši voditelji i predavači, isto kao i članovi, mlade osobe.
Program Poduzetnički impuls 2015. predstavljen je u četvrtak, 26. veljače 2014., u velikoj dvorani IMPACT centra, u gradu Zadru. Prezentaciju Programa održali su predstavnici Ministarstva poduzetništva i obrta MINPO, Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije HAMAG BICRO i Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA ispred više od 130 zainteresiranih osoba. Ispred Ministarstva poduzetništva i obrta sudjelovali su ministar Gordan Maras i pomoćnica ministra Zdenka Lončar. Poduzetnicima, obrtnicima, predstavnicima potpornih institucija i ostalim zainteresiranima Program su predstavile i predstavnice HAMAG INVESTA gospođe Irma Mogić i Tamara Pavić, te zamjenica ravnateljice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, gospođa Marica Babić.
Program Poduzetnički impuls 2015., ukupne vrijednosti 4,37 milijardi kuna, namijenjen je razvoju i povećanju konkurentnosti hrvatskih malih i srednjih poduzetnika. Ovogodišnji program najvredniji je od 2012. godine od kad se provodi. Poduzetnički impuls 2015. u najvećoj će se mjeri, više od 88 posto, financirati sredstvima iz proračuna Europske unije, dok će ostatak sredstava biti raspoloživ iz državnog proračuna.
Sredstva ovogodišnjeg Poduzetničkog impulsa namijenjena su proizvodnji i turizmu, poduzetničkoj infrastrukturi, informatizaciji proizvoda te povećanju kvalitete proizvoda, a tu su i potpore koje poduzetnicima i obrtnicima omogućuju lakši pristup financiranju, internacionalizaciju poslovanja te ulaganja u istraživanje i razvoj i obrazovanje. Ove godine program se provodi u tri osnovna programa – “Mikro i malo poduzetništvo i obrt”, “Sredstva iz fondova EU” te “Lakši pristup financiranju”.
Prvi natječaji bit će otvoreni već u ožujku. Predstavnici nadležnog ministarstva, HAMAG BICRO-a i ZADRA NOVA-e pozvali su prisutne na sudjelovanje u Programu Poduzetnički impuls 2015. kako bi unaprijedili vlastite poslovne rezultate, da budu konkurentniji na tržištu i izvoze, te da stvaraju nova radna mjesta i vrijednosti.
Više informacija o Programu možete potražiti na poveznici: www.minpo.hr
POVJERENSTVO ZA JAMSTVA ZA PRERAĐIVAČKU
INDUSTRIJU I INOVACIJE U PRERAĐIVAČKOJ INDUSTRIJI
ZA 2014. GODINU
KLASA: 403-03/14-01/2
UR.BROJ: 2198-1-95/02-15-11
Zadar, 27. veljače 2015. godine
JAVNI POZIV
za iskaz interesa za dodjelu jamstva na poduzetničke kredite u sklopu programa
„JAMSTVENOG FONDA ZA PRERAĐIVAČKU INDUSTRIJU I INOVACIJE U PRERAĐIVAČKOJ INDUSTRIJI ZA 2014. GODINU“
1) KORISNICI JAMSTVA
Korisnici jamstava mogu biti gospodarski subjekti – mali i srednji poduzetnici i obrti, čija je pretežita djelatnost definirana djelatnostima proizvodnje u područjima navedenim u članku 1. Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu izdavanja jamstava za dobivanje gospodarskih kredita i načinu korištenja kredita temeljem Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj industriji za 2014. godinu za Zadarsku županiju, koji su registrirani u RH, u većinskom su privatnom vlasništvu i imaju ekonomski opravdano ulaganje dokazano Poslovnim planom ili Investicijskom studijom, i koji ulažu na području Zadarske županije.
2) IZNOS I NAMJENA SREDSTAVA
Jamstvo pokriva najviše 75% iznosa neotplaćene glavnice kredita odnosno maksimalno 1.500.000,00 kuna po jednom poduzetniku, za kredite s rokom otplate najduže 10 godina, bez obzira radi li se o već postojećem poduzetniku ili poduzetniku početniku.
Početnikom se smatra poduzetnik čije poslovanje ne traje duže od 2 godine.
Jamstva se koriste za sljedeće namjene:
1. za financiranje ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu koja su nastala kao rezultat inovacije u omjeru 70% (materijalne imovine) i 30% (nematerijalne imovine),
2. za financiranje ulaganja u modernizaciju tehnološkog procesa,
3. za obrtna sredstva vezana za provedbe modernizacije tehnološkog procesa do maksimalno 500.000,00 kn.
3) UVJETI ODOBRENJA JAMSTVA
Jamstvo iz Jamstvene sheme moguće je odobriti samo onom poduzetniku koji ispunjava uvjete za odobrenje poduzetničkog kredita, a nema dovoljno vlastitih instrumenata osiguranja za povrat traženog poduzetničkog kredita, pa odobrenje kredita takvom poduzetniku ne bi bilo moguće bez potpore iz ove Jamstvene sheme.
Da bi se rizik ne naplate jamstva smanjio na najmanju moguću mjeru, jamstva će se odobravati poduzetnicima kojima „kreditna kvaliteta“ u tablici prikazanoj u poglavlju 3.3 Obavijesti Komisije o primjeni članka 87. i 88. Ugovora o Europskoj zajednici u području državnih potpora u obliku jamstva (52008XC0620(02), SL C 155, 20.06.2008.) i Ispravku Obavijesti Komisije o primjeni čl. 87. i 88. Ugovora o Europskoj zajednici u području državnih potpora u obliku jamstva (52008XC0620(02)R(01), SL C 244, 25.09.2008.) nije niža od razine „dovoljna sposobnost plaćanja“.
Godišnji iznos naknade koju plaća poduzetnik/ korisnik jamstva na 75% neotplaćene glavnice kredita iznosi 1,32% i odnosi se na:
• naknadu za korištenje jamstva u iznosu od 0,8%. Naknada se primjenjuje na stvarni iznos jam-stva, a korisnik jamstva plaća naknadu jednom godišnje, pri izdavanju jamstva, te početkom svake godine trajanja jamstva,
• naknadu za godišnji administrativni trošak u iznosu od 0,2%,
• jednogodišnju premiju rizika za prikladan iznos kapitala (godišnji troškovi kapitala) u iznosu od 0,32%.
Po odobrenju zahtjeva za jamstvo poduzetnik mora dostaviti potpornoj instituciji instrument osiguranja za izdano jamstvo, što je zadužnica u visini iznosa jamstva uvećanu za 10%, ovjerena kod javnog bilježnika.
4) POSLOVNE BANKE
Krediti za koje je moguće podnijeti zahtjev za jamstvo mogu se realizirati kod poslovnih banaka koje su prihvatile Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu izdavanja jamstava za dobivanje gospodarskih kredita i načinu korištenja kredita temeljem Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj industriji za 2014. godinu za Zadarsku županiju. To su: Veneto Banka d.d., Sberbank d.d. i OTP banka Hrvatska d.d.
5) POSTUPAK ODOBRAVANJA I IZDAVANJA JAMSTVA
Ako tijekom postupka odobrenja poduzetničkog kredita banka utvrdi da poduzetnik ispunjava uvjete za odobrenje kredita, ali da raspolaže s nedovoljnim instrumentima osiguranja tražbine po kreditu, upućuje poduzetnika na pokretanje postupka za odobrenje jamstva iz Jamstvenog fonda. Zahtjev za odobrenje jamstva podnosi poduzetnik – tražitelj kredita skupa s propisanom dokumentacijom.
O odobrenju zahtjeva za izdavanjem jamstva odlučuje tročlano Povjerenstvo za odlučivanje o izdavanju jamstva Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj
industriji za 2014. godinu Zadarske županije. Odluke se donose na sjednicama Povjerenstva većinom glasova svih nazočnih članova Povjerenstva. Konačnu ocjenu o dodjeli kredita uz odobrenu garanciju iz Jamstvenog fonda donosi poslovna banka kod koje je kredit zatražen. Ne postoji zakonsko pravo na izdavanje jamstva.
Svi koraci u postupku odobravanja i izdavanja jamstva definirani su Pravilnikom o uvjetima, kriterijima i načinu izdavanja jamstava za dobivanje gospodarskih kredita i načinu korištenja kredita temeljem Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj industriji za 2014. godinu za Zadarsku županiju.
6) ZAHTJEV ZA IZDAVANJEM JAMSTVA
Zahtjev za izdavanjem jamstva podnosi se na propisanom obrascu koji se nalazi u prilogu ovog Poziva. Uz zahtjev se prilaže obvezna dokumentacija utvrđena člankom 7. Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu izdavanja jamstava za dobivanje gospodarskih kredita i načinu korištenja kredita temeljem Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj industriji za 2014. godinu za Zadarsku županiju. Zahtjev sa obveznom dokumentacijom dostavlja se u jednom primjerku u pisanom obliku putem pošte ili osobno na adresu: Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Grgura Budislavića 99, 23000 Zadar.
7) TRAJANJE JAVNOG POZIVA
Javni poziv otvoren je od 27. veljače 2015. godine do iskorištenja sredstava.
8) DODATNE INFORMACIJE
Sve dodatne informacije mogu se doznati putem:
• internetske stranice: www.zadra.hr
• telefona: 023 492-880
• e-maila: zadra@zadra.hr
PRILOZI:
1. Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu izdavanja jamstava za dobivanje gospodarskih kredita i načinu korištenja kredita temeljem Programa Jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i ino-vacije u prerađivačkoj industriji za 2014. godinu
2. Program jamstvenog fonda za prerađivačku industriju i inovacije u prerađivačkoj industriji za
2014.godinu
3. Obrazac zahtjeva za izdavanjem jamstva
PREDSJEDNICA POVJERENSTVA
Sanja Peričić, dipl.oec.
Poštovani,
Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na predstavljanje programa poticanja poduzetništva i obrta Poduzetnički impuls 2015, u organizaciji Ministarstva poduzetništva i obrta Republike Hrvatske i regionalnog koordinatora Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA. Službeno predstavljanje Programa za Zadarsku županiju održat će se u četvrtak 26. veljače, u 15,00 sati u prostorijama Impact centra, na adresi Put Stanova bb.
Poduzetnički impuls namijenjen je povećanju konkurentnosti sektora, povećanju poslovnih aktivnosti istraživanja i razvoja, povećanju investicija, komercijalizaciji inovacija, razvoju malih i srednjih poduzeća temeljenih na znanju te povećanju poduzetničkih znanja kao i prijenosu znanja. Ukupna vrijednost Programa Poduzetnički impuls 2015. iznosi 4,37 milijardi kuna. Program će se u najvećoj mjeri (88,7%) financirati sredstvima iz proračuna Europske unije, dok će ostatak sredstava (11,3%) biti raspoloživ iz državnog proračuna. Ove godine program se provodi u tri osnovna programa – “Mikro i malo poduzetništvo i obrt”, “Sredstva iz fondova EU” te “Lakši pristup financiranju”.
U slučaju eventualnih pitanja vezano uz Program Poduzetnički Impuls, lijepo Vas molimo da kontaktirate Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na broj 023 492 880.
Zbog izrazito velikog interesa i ograničenog broja mjesta, lijepo Vas molimo da u slučaju interesa svoju prijavu podnesete na zadra@zadra.hr . Svi prijavljeni dobiti će povratnu informaciju o zaprimljenoj prijavi. Nadamo se Vašem dolasku.
S poštovanjem,
Ravnateljica
Sanja Peričić
Vlada Republike Hrvatske je u četvrtak, 19. veljače, usvojila Program poticanja poduzetništva i obrta – Poduzetnički impuls 2015. vrijedan 4,37 milijardi kuna. Ovogodišnji program namijenjen razvoju i povećanju konkurentnosti hrvatskih malih i srednjih poduzetnika i najvredniji je od 2012. godine od kada se provodi.
Poduzetnički impuls 2015. u najvećoj će se mjeri, ukupno 88 posto, financirati sredstvima iz proračuna Europske unije, dok će ostatak sredstava biti raspoloživ iz državnog proračuna. Ove godine program se provodi u tri osnovna programa – “Mikro i malo poduzetništvo i obrt”, “Sredstva iz fondova EU” te “Lakši pristup financiranju”.
“Za mikro i malo poduzetništvo i obrt, odnosno jačanje konkurentnosti prerađivačke industrije i uslužnih djelatnosti te istraživanje i razvoj i poduzetničko okruženje i promociju poduzetnicima će na raspolaganju biti gotovo 119 milijuna kuna. Drugo programsko područje temelji se na Operativnom programu konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Riječ je o sredstvima iz fondova EU ukupne vrijednosti 3,89 milijardi kuna. Tako su poduzetnicima na raspolaganju sredstva namijenjena proizvodnji, turizmu, poduzetničkoj infrastrukturi, informatizaciji proizvoda te povećanju kvalitete proizvoda. Na koncu, kroz program “Lakši pristup financiranju” Ministarstvo poduzetništva i obrta planira uložiti gotovo 370 milijuna kuna, a poduzetnicima i obrtnicima na taj će način biti omogućeni jeftiniji krediti, mikrokrediti i kreditna jamstva”, objasnio je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras napomenuvši kako prvi natječaji za sredstva iz Poduzetničkog impulsa kreću u ožujku.
Najniža potpora poduzetnicima i obrtnicima unutar programa Poduzetnički impuls je 10 tisuća kuna, a najveća 15 milijuna kuna. Očekuje se da će biti podijeljeno 1.300 potpora.
“Otakada smo počeli s provedbom programa, veći naglasak stavili smo na učinkovitosti javnih sredstava, odnosno manji broj potpora veće prosječne vrijednosti. Sustav dodjele potpora u potpunosti je usklađen s načinom i uvjetima korištenja sredstava iz fondova EU, uz veću transparentnost”, poručio je ministar Maras dodajući kako će poduzetnici već od ponedjeljka imati prilike sudjelovati na informativnim radionicama na kojima će se poduzetnicima i obrtnicima detaljno predstaviti plan provedbe Impulsa.
Poduzetnički impuls namijenjen je povećanju konkurentnosti sektora, povećanju poslovnih aktivnosti istraživanja i razvoja, povećanju investicija, komercijalizaciji inovacija, razvoju malih i srednjih poduzeća temeljenih na znanju te povećanju poduzetničkih znanja kao i prijenosu znanja.
Informativne radionice za poduzetnike kreću od ponedjeljka 23. veljače, a njihov raspored možete pronaći u prezentaciji.
Na sjednici održanoj u srijedu, Vlada RH usvojila je novi program mikrokreditiranja za poduzetnike i obrtnike koji provodi Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO). Kroz ovaj Kreditni program poduzetnicima je omogućeno financiranje osnovnih sredstava od minimalno 60% iznosa kredita pri čemu će se podržati nabava strojeva i opreme, alata i uređaja, kupnja ili adaptacija zemljišta i poslovnih objekata kao i razvoj softverskih, IT rješenja i ostale nematerijalne imovine. Također, osigurat će se i financiranje obrtnih sredstava do maksimalno 40% iznosa kredita. Najniži iznos kredita je 10 tisuća, najviši 120 tisuća kuna, a fiksna kamatna stopa 0,99 posto godišnje. Rok otplate kredita je do 5 godina uključujući poček od 6 mjeseci“, objasnio je ministar Maras. “Novi kreditni program našim poduzetnicima i obrtnicima nudi lakši pristup financiranju po najpovoljnijoj kamatnoj stopi na tržištu čime se olakšava samozapošljavanja i rast osnovanih mikro i malih poduzeća”, kazao je ministar poduzetništva i obrta prilikom predstavljanja novog programa nazvanog “Mikrokreditiranje – prvi korak u poduzetništvo”.
Za kredite poduzetnika osigurano je pet milijuna kuna iz državnog proračuna i to za poduzetnike i obrtnike koji posluju do 24 mjeseca te zadovoljavaju uvjete definicije subjekata malog gospodarstva.
Ovo je treća godina provedbe mikro-kreditiranja poduzetnika koje je započelo kao pilot projekt 2013. Prilikom predstavljanja novog programa Darko Liović, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a podsjetio je kako je u protekle dvije godine kroz taj projekt njegova Agencija pomogla oko 80 poduzetnika koji na vrijeme plaćaju svoje obaveze. Svrha ovog Kreditnog programa je potaknuti poduzetničku aktivnost, osigurati nova radna mjesta te pokrenuti samozapošljavanje.
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u 2015. godini uvodi Potprogram Razvoj jadranskih otoka kojim se dodjeljuju sredstva osigurana u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2015. godinu i projekcijama za 2016. i 2017. godinu (Narodne novine, broj 148/14) jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave za svrhovito ulaganje u razvoj infrastrukture i gospodarstva na hrvatskim otocima.
Objavljenim Javnim pozivom za dostavu projekata razvoja jadranskih otoka u 2015. pozivaju se sve zainteresirane jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koje u svojim administrativnim granicama obuhvaćaju naseljene otoke i njima pripadajuće povremeno naseljene i nenaseljene otoke i otočiće te poluotok Pelješac da dostave svoje prijave za realizaciju projekata usklađenih s ciljevima Potprograma.
Javni poziv se odnosi na projekte vezane za radove na modernizaciji, sanaciji, izgradnji, rekonstrukciji, adaptaciji i dogradnji objekata komunalne, društvene i javne infrastruktura, objekata kojima se potiče zaštita okoliša, energetska učinkovitost i obnovljeni izvori energije te objekata osnovne poduzetničke infrastrukture i infrastrukture koja ima svrhu unaprjeđenja turističke ponude.
Na osnovu kriterija i u skladu s raspoloživim sredstvima, u postupku odabira može se dobiti najviši kumulativni iznos sufinanciranja do 2.000.000,00 kuna s PDV-om dok je najmanji iznos sredstava koji Ministarstvo za jedan projekt može odobriti 50.000,00 kuna s PDV-om.
Javni poziv se odnosi na projekte/aktivnosti na projektu koje su započete i provode se u 2015. godini te se sredstva Ministarstva mogu koristiti samo u 2015. godini.
Najmanji udjel podnositelja prijave u sufinanciranju pojedinog projekta ovisi o skupini u koju je podnositelj prijave razvrstan Odlukom o razvrstavanju jedinica lokalne i područne samouprave prema stupnju razvijenosti (Narodne novine, broj 158/13) odnosno mjestu provedbe projekta u slučaju da je prijavitelj jedinica područne (regionalne) samouprave.
Podnositelji prijave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, sudjeluju u sufinanciranju pojedinog projekta minimalno sa sljedećim udjelima:
– najmanje 10% ukupnih prihvatljivih troškova projekta za podnositelje prijava iz I. skupine;
– najmanje 15% ukupnih prihvatljivih troškova projekta za podnositelje prijava iz II. skupine;
– najmanje 20% ukupnih prihvatljivih troškova projekta za podnositelje prijava iz III. skupine;
– najmanje 30% ukupnih prihvatljivih troškova projekta za podnositelje prijava iz IV. skupine;
– najmanje 40% ukupnih prihvatljivih troškova projekta za podnositelje prijava iz V. skupine.
Zainteresirani podnositelji podnose prijavu za dodjelu sredstva u skladu s Uputama za prijavitelje . Svaki podnositelj prijave može podnijeti najviše dvije prijave. Prijave se podnose na Obrascima za prijavu projekta . Rok dostave prijava je 27. veljače 2015.
Sve informacije nalaze se i na linku: http://www.mrrfeu.hr/default.aspx?id=7496
Datum objave:
13.02.2015.
Datum završetka natječaja:
13.04.2015.
Status: Otvoren
Tip sredstava: Bespovratna sredstva (darovnice)
Program: INTERREG EUROPE
Sektor: Regionalni razvoj
Regija: Hrvatska
Budžet:
80.000.000,00 €
Kratak opis natječaja:
Program Interreg CENTRAL EUROPE financira se sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF) unutar cilja Europske teritorijalne suradnje u sklopu kojeg podupire regionalnu suradnju među zemljama Središnje Europe u razdoblju od 2014. do 2020. godine. Ovim se programom podupire suradnje između devet srednjoeuropskih zemalja koje su članice Europske unije: Austrije, Češke, Hrvatske, Italije (Emilia-Romagna, Friuli Venezia Giulia, Liguria, Lombardia, Piemonte, Provincia Autonoma Bolzano, Provincia Autonoma Trento, Valle d’Aosta i Veneto), Mađarske, Njemačke (Baden-Württemberg, Bavarska, Berlin, Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Saska, Saska-Anhalt i Thüringen), Poljske, Slovenije i Slovačke.
Prvi poziv za dostavu projektnih prijedloga otvoren je za sve prioritetne osi programa i specifične ciljeve u koje uključujemo:
Prioritetna os 1: Suradnja na inovacijama kako bi Središnja Europa postala konkurentnija
Specifični ciljevi:
Poboljšanje održivih veza između dionika u inovativnim sustavima s ciljem jačanja regionalnih inovacijskih kapaciteta u Središnjoj Europi,
Unaprjeđenje vještina i poduzetničkih kompetencija s ciljem jačanja ekonomskih i socijalnih inovacija u srednjoeuropskim zemljama.
Prioritetna os 2: Suradnja na strategijama niske razine CO2 u zemljama Središnje Europe
Specifični ciljevi:
Razvoj i implementacija rješenja za povećanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u javnoj infrastrukturi,
Poboljšanje teritorijalnih strategija i politika namijenjenih ostvarivanju niske razine CO2 i ublažavanju klimatskih promjena,
Unaprjeđenje kapaciteta za planiranje mobilnosti u ulozi niže emisije CO2 u urbanim područjima.
Prioritetna os 3: Suradnja u području prirodnih i kulturnih resursa za održivi razvoj u Središnjoj Europi
Specifični ciljevi:
Poboljšanje integriranih kapaciteta za upravljanje okolišem namijenjenih zaštiti i održivom korištenju prirodne baštine i resursa,
Unaprjeđenje kapaciteta za održivo korištenje kulturne baštine i resursa,
Poboljšanje upravljanja okolišem na području funkcionalnih urbanih područja kako bi ona postala prihvatljivija za život.
Prioritetna os 4: Suradnja u prijevozu s ciljem boljeg povezivanja Središnje Europe
Specifični ciljevi:
Unaprjeđenje planiranja i koordinacije regionalnih putničkih transportnih sustava s ciljem bolje povezanosti s nacionalnim i europskim transportnim mrežama,
Unaprjeđenje koordinacije između dionika u transportu s ciljem povećanja udjela multimodalnih ekoloških rješenja.
Prihvatljivi prijavitelji:
Na Pozivu mogu sudjelovati:
Nacionalna, lokalna i regionalna tijela javne vlasti,
Privatne institucije uključujući i privatna poduzeća koja imaju pravnu osobnost,
Međunarodne organizacije koje unutar nacionalnog zakonodavstva sudjeluju u Programu.
Iznos sufinanciranja:
Preporučena vrijednost projektnih prijedloga u sklopu prvog Poziva je između 1 i 5 milijuna eura.
Stopa sufinanciranja:
Sufinanciranje je kategorizirano prema zemljama sudionicima na sljedeći način:
Do 85% za prijavitelje iz Hrvatske, Češke, Mađarske, Poljske, Slovačke i Slovenije,
Do 80% za prijavitelje iz Austrije, Njemačke i Italije,
Do 80% za prijavitelje koji dolaze iz regija izvan programa Central Europe.
Izvor: http://www.interreg-central.eu/index.php?id=987
Dokumenti:
ATTACHMENT SIZE
Dokumentacija.zip 6.61 MB
Zvonimir Vrančić, zamjenik gradonačelnika Grada Zadra, izjavio je pred okupljenim zadarskim poduzetnicima na manifestaciji Poslovni uzlet u organizaciji Poslovnog dnevnika da Grad stoji iza svojih poduzetnika. „Naš uspjeh je vaš uspjeh, kao što je vaš uspjeh naš uspjeh“, kazao je Vrančić u klubu Arsenal u Zadru dodavši da gradska uprava želi doprinijeti razvoju poduzetništva. Nabrajajući što Zadar nudi poduzetnicima, Vrančić je između ostalog rekao da Grad sufinancira kamate za kredite određenih tipova poduzetništva te da subvencionira niskotarifne letove zračne kompanije Ryanair u skladu s financijskim mogućnostima. Izrazivši želju poduzetnicima da nešto nauče na predavanjima koji se održavaju u sklopu manifestacije, Vrančić je poručio poduzetnicima: „Računajte na nas!“. Zadarski župan Stipe Zrilić objasnio je da županija ima koordinacijsku ulogu koja se sastoji od donošenja strateških dokumenata, a upravo je u pripremi Županijska razvojna strategija od 2014. do 2020. godine. „Možda malo kasnimo, ali taj iznimno važan dokument će se uskoro donijeti kao podloga za povlačenje novca iz Europske unije“, kazao je Zrilić. Kako je kazao, svi opći planovi koje donosi županija ne služi samo za usmjeravanje javne vlasti, nego i poduzetnika. „Moramo ostvariti pretpostavke za razvoj malog i srednjeg poduzetništva u skladu sa svojim mogućnostima“, naglasio je Zrilić. Županija će posebnu pažnju usmjeriti na poljoprivredu, odnosno na razvoj poljoprivrednih potencijalima bogatih Ravnih kotara u zaleđu Zadra.
„Želimo povezati poljoprivredu s turizmom kako bi naši poljoprivrednici iskoristili maksimum“, kazao je Zrilić. Istaknuvši da je županija mnogo uložila u gradnju poslovne i prometne infrastrukture, Zrilić je kazao da županija želi snažnije povezati znanost s gospodarstvom. „Zato pripremamo tri centra kompetitivnosti: Kreativne industrije, plavo-zeleni i metalurški“, najavio je Zrilić. Dodao je da je u županiji u prošloj godini zabilježen rast prihoda poduzetnika, kao i pad nezaposlenosti, nadajući se da će slična biti i 2015. godina. „To će biti znak da izlazimo iz krize“, izjavio je Zrilić. Nadica Žužak, pomoćnica ministra poduzetništva i obrta nadovezala se na Zrilića kazavši da će Ministarstvo učiniti sve što može da se iz krize izađe što prije. „Naša podrška projektu Poslovnog uzleta nije deklaratorna, nego i stvarna jer vjerujemo da je bitno ulagati u znanje kako bi bili što konkurentniji i izašli iz krize“, kazala je Žužak. Pozvala je poduzetnike da se jave na javne pozive za dodjelu sredstava u 2015. godini. „U ovoj godini imat ćemo 13 javnih poziva za dodjelu sredstava iz EU te osam za sredstva iz nacionalnog programa“, pozvala je Žužak najavivši radionice na kojima će poduzetnici učiti kako što uspješnije aplicirati projekte.
Izrada & održavanje: Point Web Factory