Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Održan mjesečni sastanak ministrice regionalnoga razvoja i fondova Europske unije sa županima i regionalnim koordinatorima.

U srijedu, 6. rujna 2017. godine, u Zagrebu je održan mjesečni sastanak ministrice regionalnoga razvoja i fondova Europske unije sa županima i regionalnim koordinatorima.

Tijekom sastanka, predstavnici Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije predstavili su aktivnosti vezane uz izradu paketa novih zakona u ingerenciji Ministarstva, natječaje u tijeku kao i planirane aktivnosti.

Ministrica Žalac, u svojem je pozdravnom obraćanju izvijestila okupljene župane i regionalne koordinatore o dodatnih 231 milijuna kuna namjenskih sredstava koje je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije osiguralo u okviru Fonda za regionalni razvoj te kojima će biti sufinancirani projekti koje nije moguće financirati sredstvima iz fondova Europske unije.

“Veseli me što Vam danas ovdje mogu reći da je objavljen Poziv za dostavu zahtjeva za sufinanciranje po Programu podrške poboljšanju materijalnih uvjeta u osnovnim i srednjim školama za koji je osigurano 40 milijuna kuna. Ovaj je program naš odgovor na loše programiranje operativnih programa koji ne reflektiraju razvojne prioritete lokalne i područne razine”, istaknula je ministrica Žalac i pojasnila da će se spomenutim sredstvima sufinancirati izgradnja, dogradnja, rekonstrukcija, adaptacija i opremanje školskih objekata.

Osim toga, ministrica je najavila i potpisivanje Sporazuma s regionalnim koordinatorima kojim će se urediti međusobna prava i obveze u procesu izrade Nacionalne razvojne strategije do 2030. godine i pripreme zalihe lokalnih razvojnih projekata. Za spomenute aktivnosti na kojima će regionalni koordinatori surađivati s Ministarstvom, osiguran je 21 milijun kuna te će svakom regionalnom koordinatoru biti dodijeljeno milijun kuna.

Još jedan novi Program koji je ministrica najavila je Program pripreme lokalnih razvojnih projekata prihvatljivih za financiranje iz ESI fondova u okviru kojeg je osigurano 120 milijuna kuna kroz 3 proračunske godine. “Iznimno je važno da već sada krenemo s pripremama za iduće financijsko razdoblje kako bismo imali što više projekata spremnih za prijavu na sufinanciranje iz fondova Europske unije”, rekla je ministrica te istaknula da će spomenuta sredstva ubrzati provedbu i apsorpciju sredstava koja su na raspolaganju Republici Hrvatskoj, a Poziv na dostavu projektnih prijedloga bit će objavljen 15. rujna 2017.

Konačno, županima i regionalnim koordinatorima ministrica je najavila i dodjelu dodatnih 50 milijuna kuna za one najugroženije županije i jedinice lokalne samouprave, u cilju smanjivanja zaostajanja i razlika u razvoju putem Programa održivog razvoja lokalne zajednice i Programa podrške regionalnom razvoju.

Ispred župana i predstavnika regionalnih koordinatorima, uvodno se obratio i predsjednik Hrvatske zajednice županija i župan Goran Pauk koji je izrazio veliko zadovoljstvo komunikacijom jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s ministarstvom. „Svi s terena, regionalni koordinatori i razvojne agencije, uključeni su u procese izrade zakona. Konačno se doista osjećamo kao čimbenici politike regionalnoga razvoja, ne samo u provedbi već i u njezinu stvaranju.“ naglasio je župan Pauk.

Očuvanje crkvice na Puntamici u središtu projekta RUINS

Predromanička crkva svete Stošije na Puntamici ovih je dana bila poprište sastanka brojnih međunarodnih stručnjaka projekta RUINS. Ova građevina iz 9. stoljeća predstavlja važnu povijesno-religijsku baštinu ovoga područja koja je arhitektonski sačuvana u izvornom obliku.

Crkvica je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske te se dugo raspravljalo o potrebi njenog očuvanja i zaštite, kao i informiranja građana o njenoj važnosti.

Upravo to će se, među ostalim, ostvariti kroz projekt vrijedan 1.765.421,10 eura a na kojem sudjeluju partneri iz Poljske, Češke, Italije, Slovenije i Slovačke.

Nakon obilaska same crkvice, koji su organizirali Grad Zadar i Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA kao projektni partneri, uslijedio je niz predavanja i konferencija Konzervatorskog odjela u Zadru i Sveučilišta u Zadru na temu razvijanja modela korištenja i očuvanja crkvice, kao i suvremenog upravljanja istom.

Nakon što su obišli zadarsku pilot lokaciju projektni partneri nastavili su put prema Sloveniji, gdje je Grad Velenje 25. kolovoza organizirao studijski posjet dvorcu Šalek koji je odabran kao pilot lokacija od strane slovenskih partnera unutar projekta.

Naime, radi se o dvorcu koji leži na strmom brdu nad naseljem Šalek te je napušten nakon 1770. godine, no ruševine kule dvorca i danas su središnja točka u Velenju. Kula, koja je pretežno očuvana do danas, bila je najstariji dio dvorca te je znamenita po svojom obliku, obzirom da je tlocrtno trokutnog oblika i kao takva jedinstvena u slovenskom prostoru.

Po obilasku dvorca održana su predavanja i rasprava o potrebama njegovog očuvanja, a partneri su, temeljem ova dva održana studijska putovanja, kreirali i početnu verziju sadržaja integriranog modela korištenja i očuvanja povijesnih ruševina u Srednjoj Europi.

 

Održan radni sastanak regionalnih koordinatora Jadranske Hrvatske u Zadru

Dana 31. kolovoza 2017. Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA bila je domaćin radnog sastanka regionalnih koordinatora Jadranske Hrvatske. Predstavnicima regionalnih koordinatora predstavljeni su primjeri uspješno provedenih projekata financiranih EU sredstvima, i to Coin Coworking Zadar te Kneževa palača. Na sastanku je bilo riječi o aktualnim i nadolazećim natječajima iz Prioritetne osi 3. Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., problematici vezanoj uz projekte u pripremi i provedbi te razmjeni iskustva uz nadolazeće zakonske promjene relevantne za regionalne koordinatore.

 

Započela je provedba projekta SMART COMMUTING – projekt koji će pridonijeti rješavanju problema prometnih gužvi u Zadru

SMART COMMUTING je novi projekt Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE kojim se, zajedno s ostalim projektima s temom održive mobilnosti, planira započeti rješavanje prometnih gužvi u gradu Zadru, s naglaskom na područje poluotoka.

U slijedeće 3 godine, koliko traje projekt, uspostaviti će se koordinacijska struktura u koju će biti uključeni predstavnici Grada i okolnih općina zajedno s tvrtkama javnog prijevoza.

Ova koordinacijska struktura pomoći će u postizanju održivog planiranja i unutarnje koordinacije. Različite zajedničke akcije – SWOT analiza, institucionalna platforma na funkcionalnoj urbanoj razini, obuka i usavršavanje ljudskih resursa, pilot aktivnosti – podržat će očekivane promjene koje se sastoje od povećanja kapaciteta javnog sektora koji sudjeluje u planiranju održive mobilnosti, u kombinaciji s nekim konkretnim rješenjima, kako bi funkcionalna urbana područja (FUA) centralne Europe bila oslobođena od ugljika.

Upravo uspostava koordinacijske strukture i nadolazećih pilot aktivnosti, bila je tema prvog projektnog sastanka održanog u Riminiju 20. i 21. srpnja, 2017. godine. Zajedno s vodećim partnerom gradom Rimini te projektnim partnerima iz Austrije, Slovenije, Češke i Mađarske, dogovorile su se prve projektne aktivnosti i predstavili primjeri dobre prakse u održivoj mobilnosti.

Ukupna vrijednost projekta je 1.555.337,00 EUR, od čega ZADRA NOVA kao projektni partner raspolaže s iznosom od 138.257,00 EUR.

Početna konferencija projekta izgradnja i opremanje dnevnih bolnica odjela za pulmologiju, onkologiju, infektorlogiju i dermatologiju Opće bolnice Zadar te adaptacija i opremanje dnevne bolnice službe za kirurgiju

U Općoj bolnici Zadar, u četvrtak, 13. srpnja 2017. godine, održana je početna konferencija projekta izgradnje i opremanja dnevnih bolnica odjela za pulmologiju, onkologiju, infektologiju i dermatologiju Opće bolnice Zadar te adaptacija i opremanje dnevne bolnice službe za kirurgiju, u čijoj pripremi je zajedno s nositeljem projekta Općom bolnicom Zadar sudjelovala Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA.
Riječ je o projektu koje je prijavljen na ograničeni poziv za dostavu projektnih prijedloga Poboljšanje isplativosti i pristupa dnevnim bolnicama i/ili dnevnim kirurgijama u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.
Opća bolnica Zadar je jedna od 28 prihvatljivih prijavitelja u kategoriji kliničkih bolničkih centara, kliničkih bolnica, klinika i općih bolnica, a projekt se može financirati iz bespovratnih sredstava u iznosu do 100% prihvatljivih izdataka.
Ovim je projektom, ukupne vrijednosti 49.998.615,00 kuna, predviđena priprema gradilišta za izgradnju nove zgrade Odjela za pulmologiju, onkologiju, infektologiju i dermatologiju a nakon rušenja postojeće zgrade odjela za infektologiju te adaptaciju postojeće zgrade kirurgije kao i nabavu odgovarajuće opreme dnevnih bolnica. Projekt je od iznimnog značaja za pacijente Zadarske županije, ali i šireg regionalnog područja, jer će se uz bolju dijagnostiku i kvalitetnije zdravstvene usluge smanjiti liste čekanja kao i osigurati liječenje pacijenata najsuvremenijim metodama.

Uz pomoć ZADRE NOVE obogaćena turistička ponuda 12 turističkih objekata

Na adresu ZADRE NOVE stigla je obavijest o odobrenim sredstvima za projekte obogaćivanja turističke ponude. Tako su, uz pomoć ZADRE NOVE, odobrena sredstva za 10 novih bazena, rekonstrukciju broda za krstarenje i obogaćivanje ponude dodatnim sadržajem kuće za odmor.

Sredstva su odobrena od strane Ministarstva turizma te su se svi korisnici okupili u ZADRI NOVOJ dana 6. srpnja 2017. u 10 sati, na dogovor oko daljnjih koraka vezanih uz realizaciju odobrenih projekata.

ZADRA NOVA se tako, i kroz ovaj natječaj, aktivno uključila u pružanje podrške malim i srednjim poduzetnicima u cilju podizanja njihove konkurentnosti i konkurentnosi županije općenito.

Ovim natječajem ZADRA NOVA osigurala je iznos od 490.000,00 kuna nepovratnih sredstava poduzetnicima čija je svrha obogaćivanje turističke ponude, a samim time i produljenje turističke sezone.

Na Malti predstavljeni rezultati istraživanja održive urbane mobilnosti

U posljednje vrijeme svjedoci smo kako se sustavno radi na planiranju urbane mobilnosti kojom bi se omogućio održivi prometni razvoj regije u skladu s europskim i nacionalnim strategijama i planovima.

Upravo toj svrsi pridonosi i 2,468,337.75 eura vrijedan projekt Mobilitas sufinanciran iz programa Mediteran 2014. – 2020., a  u sklopu kojeg je održan sastanak svih partnera na Malti 12. i 13. lipnja.

Sastanku su nazočili i predstavnici ZADRE NOVE kako bi, u koordinaciji sa ostalim partnerima, napravili reviziju dosadašnjih aktivnosti te pomno isplanirali nadolazeće. Sastanci su to čija je svrha, među ostalim, osigurati neometanu provedbu zacrtanih aktivnosti te umanjiti eventualne rizike.

ZADRA NOVA, kao uostalom i ostali partneri, na sastanku je predstavila rezultate istraživanja i prikupljanja indikatora vezanih za održivu urbanu mobilnost za sve destinacije na kojima će se odvijati projektne aktivnosti. Rezultati istraživanja i prikupljeni podaci će se koristiti kao početna točka pri pripremi zajedničkih inovativnih rješenja u urbanoj mobilnosti koja će pridonijeti smanjenju pritiska na prometnu infrastrukturu i smanjenju emisija stakleničkih plinova.

Kako bi se smanjila emisija stakleničkih plinova poseban naglasak će se staviti na davanje podrške javnom prijevozu i alternativnim vidovima prijevoza, posebno pješačkom i biciklističkom.  Upravo na taj način ostvarit će se održivost prometnog sustava regije, uz planiranje pješačkih staza, pješačkih zona, infrastrukture javnog prijevoza kao i infrastrukture za električne automobile.

Uzmemo li da je promet jedan od gorućih problema kako grada Zadra tako i cijele županije, posebno za vrijeme turističke sezone, benefiti od jednog ovakvog projekta su neosporni.

Projekt Mobilitas završava 30. travnja 2019. godine kada bi trebale biti dovršene i sve planirane aktivnosti.

Kroz projekt RUINS započelo novo partnerstvo ZADRE NOVE s institucijama unutar zemalja Središnje Europe

Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA novim projektom RUINS (Sustainable re-use, preservation and modern management of historical ruins in Central Europe) planira udahnuti „novi život“ srednjovjekovnim ruševinama, točnije  crkvi sv. Stošije na Puntamici.

Ovom 1.765.421 eura vrijednom projektu, koji je započeo 1. lipnja 2017. godine, cilj je kroz kombinaciju istraživačkih zadataka i konzervatorskih poslova unutar odabranih pilot lokacija među 5 gradova Središnje Europe, među kojima je i Zadar, osmisliti moderan način upravljanja ruševinama koristeći njihove suvremene i društveno korisne funkcije, uz očuvanje povijesnih vrijednosti.

Uz ZADRU NOVU na ovom projektu sudjeluje još osam partnera iz Slovačke, Slovenije, Poljske, Italije i Češke te Grad Zadar kao drugi hrvatski partner. Radi se o istraživačkim i znanstvenim centrima, klasterima baštine, sveučilištu, udrugama, razvojnoj agenciji te jedinicama lokalne samouprave. Vodeći partner je Tehnološko Sveučilište iz Lublina, Poljska. Svaki od partnera odlučit će se za pilot lokaciju na svom području koja će se istraživati za vrijeme trajanja projekta.

Pilot lokacije unutar projekta se razlikuju svojom veličinom, oblikom, namjenom i prenamjenom te će se, uzimajući u obzir svu diferenciranost lokacija, kreirati jedan Univerzalni transnacionalni model suvremenog korištenja srednjovjekovnih ruševina kao i smjernice za korištenje istog. Odabrana srednjovjekovna ruševina, kao pilot lokacija u gradu Zadru, je već spomenuta crkva sv. Stošije na Puntamici koju će u kolovozu ove godine posjetiti svi partneri na projektu.

Početak  provedbe projekta označila je početna konferencija održana 12. i 13. lipnja u poljskom Lublinu.

Bila je to prilika za bolje upoznavanje partnera i prezentaciju svoje organizacije i pilot lokacije. Osim toga, tijekom sastanka na konferenciji izlistan je detaljan plan provedbe projekta od strane vodećeg partnera.

Kako bi iskoristili prisutnost svih partnera poljski partneri su, kroz studijsko putovanje, predstavili svoju pilot lokaciju – Dvorac u Janowiecu. Bila je to idealna prilika da se prisutne upozna sa poviješću Dvorca, njegovom prvotnom namjenom i suvremenom prenamjenom, ali i sa problematikom modernog upravljanja i očuvanja.

Predviđeno trajanje projekta RUINS, sufinanciranog sa 85 posto sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj, je 36 mjeseci tijekom kojih će se dati odgovori i rješenja na gore spomenute probleme.

 

 

 

Završna konferencija i sastanak u sklopu European Coworking Network

U sklopu provedbe projekta „European Coworking Network”, dana 15. lipnja 2017. godine u Las Palmasu (Gran Canaria, Španjolska), održana je završna konferencija projekta, ujedno i posljednja aktivnost na projektu.

Konferencija je okupila različite dionike uključene u poticanje poduzetništva mladih, operatere coworking prostora, projektne partnere i druge zainteresirane. Projektni partneri su predstavili realizirane intelektualne rezultate zainteresiranim sudionicima. Na okruglom stolu razgovaralo se o razvoju coworking prostora i trendovima u coworking svijetu, a organiziran je i obilazak nekoliko coworking prostora u Las Palmasu.

Osim sudjelovanja na konferenciji, predstavnici projektnog tima sudjelovali su i na šestom te ujedno i posljednjem sastanku projektnog tima. Na sastanku se raspravljalo o dosad održanim javnim događanjima koji promoviraju projektne rezultate, a dio sastanka bio je posvećen administrativnim i financijskim pitanjima vezanim za završetak projekta.

U proteklih 24 mjeseci kroz niz dvodnevnih događanja, konferencija i međusobnog umrežavanja, projekt je omogućio povezivanje njihovih korisnika coworking prostora te stjecanje novih znanja i iskustava i kontakata kako za coworking korisnike tako i za one koji upravljaju coworking prostorima. Sve aktivnosti projekta i projektni rezultati bili su usmjerene na poticanje poduzetničkih aktivnosti mladih ljudi s naglaskom na kolaborativne modele poput coworking prostora. Projektni rezultati uključuju:

  • „Usporedna studija modela coworkinga u privatnom, javnom i civilnom sektoru“
  • Edukativni modul „Postani poduzetnik“
  • Priručnik „Kako organizirati coworking događaj za mlade“

Navedeno je dostupno na sljedećem linku: http://eucoworknet.com/publications/

Nositelj projekta je Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA. Kao partnerska organizacija na projektu je sudjelovao Grad Zadar te Impact Hub Zagreb iz Hrvatske, Betacowork Collaborative Working iz Belgije, Socidedad de Promocion Economica de Gran Canaria iz Španjolske, P-55 Ltd – LOFFICE iz Mađarske i Socialas inovacijas centrs iz Latvije. Vrijednost projekta je 170.000,00 eura, a financiran je u potpunosti unutar programa Erasmus+.

Održan Budapest Youth#challenge

Nakon događanja održanih u Zadru, Zagrebu, Gran Canariji, Bruxellesu i Rigi u organizaciji partnera, LOFFICE organizirao je prvi BudapestYouth#Challenge koji se održao 1. i 2. lipnja 2017. Ovo dvodnevno događanje usmjereno je na mlade od 18-30 godina koji se žele inspirirati i umrežiti kako bi krenuli u pokretanje vlastitih ideja.

BudapestYouth#Challenge jedna je od aktivnost projekta European Coworking Network kojeg je pokrenula ZADRA NOVA kao koordinator ovog međunarodnog projekta koji okuplja još 6 partnera iz različitih europskih zemalja (Grad Zadar, Impact Hub Zagreb iz Hrvatske, Socialas inovacijas centrs iz Latvije, P-55 Ltd – LOFFICE iz Mađarske, Sociedad de Promocion Economica de Gran Canaria iz Španjolske te Betacowork Collaborative Working iz Belgije). Projekt ima za cilj promovirati koncept coworkinga među mladima kako bi ih se potaknulo na samozapošljavanje i poduzetništvo te je u cijelosti financiran iz programa Erasmus+.

Projektne aktivnosti i rezultati usmjereni su na poticanje poduzetničkih aktivnosti mladih ljudi s naglaskom na coworking prostore. Stoga je i cilj ovog događanja bio omogućiti mladima da prošire znanja o poduzetništvu, da razviju svoje poduzetničke vještine i da između ostaloga otkriju je li poduzetnički put onaj koji ih zanima te kamo ih to može odvesti. Tijekom ova dva dana, timovi mladih i njihovi mentori zajedno su radili na osmišljavanju poduzetničke ideje kombinirajući tri hashtaga na temu #raznolikost kao početnu točka prilikom generiranja ideja. Prije konkretne obrade ideja, članovi tima odslušali su masterclassove na temu poslovnog razvoja, komunikacije i strategije gdje su sudionici stekli potrebno znanje koje su koristili za razvoj ideje. BudapestYouth#challenge je ujedno i zadnji u nizu organiziranih događanja u sklopu Cowork.NET-a obzirom da projekt završava u kolovozu 2017.

 

Izrada & održavanje: Point Web Factory