

Prilagodba pristupačnosti
U Tuzli je u ponedjeljak, 2.12. i utorak, 3.12.2019. godine održana finalna konferencija projekta CODE.
Kada je početnom konferencijom u Zadru u srpnju 2017. godine započela implementacija projekta CODE, projektni partneri iz Mostara, Tuzle, Zadra i Nikšića najavili su provedbu seta aktivnosti kojima će doprinijeti unapređenju poduzetničkog okruženja u prekograničnom području.
Trideset mjeseci kasnije, finalnom konferencijom proslavljeni su postignuti rezultati i ostvareni ciljevi. Pozdravnim govorom Roberta Martića, direktora BIT Centra iz Tuzle, svečano je otvorena konferencija koja je započela prikazivanjem promotivnih video uradaka coworking prostora otvorenih u partnerskim gradovima. Ana Marija Tahija, predstavnica vodećeg partnera Grada Zadra, prezentirala je projektne rezultate među kojima se posebno ističe uspostava četiri coworking prostora, provedeni mentorski programi, organizirani različiti promotivni događaji, seminari, treninzi, lokalni sastanci, međunarodne konferencije i hackathoni, kreirane studije izvodljivosti uspostavljanja IT klastera u Tuzli, Zadru i Nikšiću.
Drugi dan konferencije obilježile su dvije panel diskusije vezane uz tematiku coworking prostora i mentorstva. Prvu panel diskusiju obilježila je dinamična razmjena iskustava o četiri projektom uspostavljena coworking prostora, a o izazovima s kojima su se suočavali tijekom dosadašnjeg rada Code Hub-ova u Mostaru, Tuzli, Zadru i Nikšiću govorili su predstavnici projektnih partnera Ana Bogdanović, Vedrana Ajanović, Lidija Perić i Aleksandar Janičić uz moderiranje Renate Marušić. O važnosti mentorstva za mlade ljude, ali i pravim koracima u kreiranju kvalitetnog i adekvatnog mentorskog programa u drugoj panel diskusiji s moderatoricom dr. sc. Sabinom Đonlagić Alibegović razgovarali su Meliha Gekić Lerić, Vesna Glavaš Hrustić i Haris Selmanović.
Projektne partnere Grad Zadar, Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, INTERA Tehnološki Park, BIT Centar i Inovaciono preduzetnički centar Tehnopolis do kraja godine čeka implementacija posljednjih aktivnosti, ali i priprema za njihov nastavak kroz projekt 2CODE odabran za sufinanciranje u okviru drugog poziva na dostavu projektnih prijedloga iz Programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020.
Predstavnici partnera u sklopu projekta ADRIREEF okupili su se 21. i 22. studenoga 2019. u Rijeci na trećem sastanku. Glavna tema sastanka bio je monitoring prirodnih i umjetnih grebena na pilot lokacijama, nabavljanje opreme i aktiviranje ključnih dionika u projekt.
Održane su prezentacije na kojima su predstavljeni rezultati sastanaka s dionicima i prezentacije o kupljenoj opremi koja je nužna kako bi se vršio monitoring pilot lokacija. Drugi dan sastanka napravio se pregled odrađenih aktivnosti i plan za provedbu nadolazećih aktivnosti, predložen je dnevni red znanstvene radionice koja će biti održana 5. prosinca 2019. godine u Anconi.
Jedan od ciljeva ADRIREEF – „Inovative exploitation of Adriatic Reefs in order to strengthen blue economy“ projekta, u kontekstu Jadranskog mora, je usklađivanje održivog upravljanja, istraživanja i praćenja stanja te jačanje kapaciteta.
Na području Italije određene su četiri pilot lokacije (dva prirodna grebena i dva umjetna grebena) dok su u Hrvatskoj tri pilot lokacije (prirodni grebeni) na kojima će se vršiti istraživanja i praćenje stanja kako bi se odredile mogućnosti navedenih lokacija u svrhu unaprjeđenja i jačanja sektora plave ekonomije. Pilot lokacije u Hrvatskoj su: Plićina Konjsko (Primorsko – goranska županija), Plić Lagnjići (Zadarska županija) i otok Vis (Splitsko – dalmatinska županija).
Pilot lokacija Plić Lagnjići nalazi se na sjeveroistočnom dijelu Dugog otoka. Riječ je o prirodnom grebenu na kojem se nalazi potopljena olupina broda. Na navedenoj lokaciji provode se ribolovne aktivnosti. S obzirom na plićine pomorski promet se ne odvija u blizini obale. Budući da je ova lokacija uključena u ekološku mrežu Luke Soliščice (HR3000067) s ciljem zaštite pješčanih staništa, livada Posidonije i uvala, provođenje istraživanja na tom području moglo bi biti od velikog značaja ne samo za očuvanje već i za potrebe održivog razvoja. Aktivnosti koje se planiraju provesti kroz fazu praćenja uključuju: geomorfološko mapiranje grebena, mjerenje parametara vodenog stupca radi procjene kakvoće vode i oceanografskog stanja, istraživanje sedimenta koji okružuju greben, zajednice bentosa nastanjene na mekim i tvrdim podlogama te riblje vrste. Rezultati će se koristiti kako bi se odredile prednosti lokacije za provođenje turističkih aktivnosti u dogovoru s plavom ekonomijom, poput rekreativnog ronjenja.
Projekt ADRIREEF je financiran iz programa prekogranične suradnje Interreg Italija – Hrvatska 2014. – 2020., ukupna vrijednost projekta iznosi 2.814.830,00 eura. Vodeći partner projekta je Grad Ravenna. Od Hrvatskih partnera uz Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na projektu sudjeluju još Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj SUNCE, Sveučilište u Zadru, Javna ustanova RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko dalmatinske županije, Institut Ruđer Bošković i Pomorski fakultet u Rijeci. Uz grad Ravennu, projektni partneri iz Italije su: ARPAE Emilia – Romagna, Consiglio Nazionale delle Ricerche – CNR, ARPAE Puglia, Instituto Nazionale di Oceanografia e di Geofisica Sperimentale – OGS.
Stvaranje i marketing novog turističkog proizvoda temelj su uspješne turističke priče koju prati i puno truda, inovativnosti i suradnje - zaključak je to seminara održanog u ponedjeljak, 2. prosinca 2019. u Kneževoj palači u Zadru.
Kako je održavanje seminar "Stvaranje i marketing novog turističkog proizvoda" jedna od aktivnosti u sklopu provedbe projekta ADRION 5 SENSES okupljene je na samom uvodu pozdravila Nika Cohen, viša stručna suradnica u Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA. Naime, upravo je Agencija ZADRA NOVA jedini hrvatski partner u ovom međunarodnom projektu kojim se potiče stvaranje turističkih proizvoda koji stimuliraju svih pet osjetila turista.
„U okviru projektne aktivnosti stvaranja Brenda jadransko jonske regije ZADRA NOVA organizirala je Seminar kako bih približila dionicima marketinške strategije turističkih proizvoda i usluga. Za tehničku pomoć pri pripremi i provedbi Seminara angažirali smo obrt za usluge i savjetovanje u turizmu Feel Croatia na čelu s Ivanom Surać ujedno i moderatorom cjelokupnog događaja. Primjerima dobre prakse Zadarske županije nastojali smo predočiti uspješne marketinške strategije te iz prve ruke saznati kako su se proizvođači nosili s eventualnim problemima i kako su ih riješili.“ - pojasnila je voditeljica projekta Nika Cohen.
Uspješnu pašku priču potvrđenu nagradama predstavila je Martina Pernar Škunca iz Paške sirane , a jedinstveni ninski cvijet soli Ivan Ivanac iz Solane Nin. O izazovima s kojima se susreo pri plasiranu na tržište vina i likera od domaćih sorti kao što su maraška ili maraština progovorio je Mario Fiolić, dok je zlatom ovjenčani maslinar Božo Surać predstavio svoje maslinovo ulje Koruna. Nije zaboravljena niti smokva, kraljica Mediterana koje je glavni sastojaka delicija brenda Šinjorina Smokva iza kojeg stoji Sandra Babac. Tamara Tomas Dušević predstavila je pak svoj nadasve originalane Adriatic Shell proizvode i Coral wine vina iz mora. A željno iščekivani Mediteranski armerun interaktivni foto brevijar čija objava se uskoro očekuje predstavili su Bruno Ćurko i Stipe Surać. Nakon predstavljanja primjera dobre prakse i turističkih proizvoda koji na najbolji način predstavljaju Zadarsku županiju uslijedili su panel diskusija i zaključak pod stručnim vodstvom Ivane Surać.
Projekt ADRION 5 SENSES usmjeren je na stvaranje novog turističkog proizvoda koji stimulira svih pet osjetila turista kreiranjem Mape doživljaja s ciljem obuhvaćanja zvukova, boja, tekstura, mirisa i gastronomskih osobitosti transnacionalnog područja. Kroz projekt će se dizajnirati i razviti višejezična web platforma te će se pokrenuti virtualni izložbeni centri kod svakog projektnog partnera. U provedbu projekta uključeno je devet partnera iz osam zemalja – po jedan iz Hrvatske (Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA), Italije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Albanije i Crne Gore, te dva iz Grčke.
Sredstva projekta ADRION 5 SENSES osigurana su kroz INTERREG V-B Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. – 2020., prioritetna os 2 – Održiva regija. Ukupna vrijednost projekata je 1.437.076,09 eura, dok je budžet ZADRA NOVE 166.696,20 eura.
Kako promovirati kulturnu i prirodnu baštinu zaleđa, unaprijediti povezanost zaobalja s obalnim područjima te kako valorizirati turističke potencijale kontinentalnih područja, pitanja su o kojima se raspravljalo na drugom projektnom sastanku projekta MAnagement and DEvelopment of INLANDs - MADE IN-LAND održanom od 27. do 28. studenoga 2019. u središnjem dijelu talijanske regije Molise. Domaćin sastanka bila je općina Riccia koja je ujedno i projektni partner.
U projektnom području prisutni su veliki pritisci zbog turističke posjećenosti u najužim obalnim područjima, dok s druge strane veliki kulturni, prirodni i gastronomski turistički potencijal kontinentalnih dijelova partnerskih regija ostaje neiskorišten.
Razvojem Prekogranične strategije za održivi ekonomski razvoj zaleđa te provedbom tri Pilot aktivnosti usmjerenih na promociju turističkih sadržaja, doprinijet će se uravnoteženoj turističkoj posjećenosti između obalnih i kontinentalnih dijelova partnerskih regija. Informacijski centri i Eko muzeji, dvije su pilot aktivnosti predviđene na području Italije, dok je na području dviju županija u Hrvatskoj, Zadarskoj i Istarskoj županiji, predviđen razvoj i implementacija brenda za turističku promociju i razvoj zaleđa. Projektne aktivnosti uključivat će lokalne zajednice na području zaleđa i obale, u suradnji s kojima će se razviti teritorijalni brend, a kroz zajedničke marketing planove i IT alate promovirat će se materijalna i nematerijalna kulturna i prirodna baština u skladu sa razvojem i potrebama lokalne zajednice.
Tijekom sastanka partnerstvu su predstavljene analize kulturnih i prirodnih dobara projektnog područja te su prezentirane inicijalni planovi za razvoj pilot aktivnosti.
Osim Agencije ZADRA NOVA, partneri na projektu koji traje 30 mjeseci, s hrvatske strane su i Sveučilište u Zadru te Agencija za ruralni razvoj Istre ltd. Pazin, dok s talijanske strane u projektu sudjeluje još sedam partnerskih institucija iz područja obrazovanja, zaštite kulturne i prirodne baštine, jedinica regionalne (područne) i lokalne samouprave te civilnog sektora.
Sredstva za financiranje projektom predviđenih aktivnosti osigurana su kroz Program prekogranične suradnje Interreg Italija-Hrvatska 2014.-2020. Ukupna vrijednost projekta 2.814.830,00 eura, s EU financiranjem u iznosu od 2.392.605,50 eura (85%).
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA objavila je javni poziv za dodjelu potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja.
U sklopu projekta „SOS - Surađuj i ostvari sebe“ trenutno je otvoren javni poziv za dodjelu potpora za samozapošljavanje u iznosu do 71.000 kuna. Da bi im sredstva bila odobrena prijavitelji svoju ideju moraju izložiti kroz poslovni plan i biti pripadnici ciljane skupine.
Svi detalji samog Poziva objavljeni su na mrežnoj stranici Agencije ZADRA NOVA - poveznica.
Svima koji su zainteresirani za sudjelovanje za prijavu na javni poziv, Agencija ZADRA NOVA osigurava stručnu pomoć kroz radionicu na temu općeg mentoringa koja će održati 4.12. 2019. s početkom u 12 sati u prostorijama COIN-a (Put Murvice 14, 23000 Zadar), tako da zainteresirani u suradnji sa stručnjacima mogu na jednom mjestu dobiti sve relevantne informacije o aktivnostima vezanima uz realizaciju poduzetničke ideje. Broj polaznika je ograničen, a prijavljuje se putem poveznice.
Projekt SOS – Surađuj i ostvari sebe, provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je u 100% iznosu financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III", ukupna vrijednost mu je 1.925.833,68 kuna
Kako osmisliti poslovnu ideju, razviti ju i prilagoditi tržištu te na kraju prezentirati i pred stručnim žirijem? Odgovor na ovo pitanje dobili su sudionici Zadar Youth Challenge-a.
Naime, u sklopu projekta „SOS – Surađuj i ostvari sebe“ u prostorijama COIN-a organiziran je Zadar Youth Challenge, dvodnevno događanje usmjereno nezaposlenim mladima u dobi od 18 do 30 godina. Uz mentore i predavače sudionici su intenzivno radili na razvijanju poduzetničke ideje kroz timski rad i kombiniranje tri ključne riječi. Sudionike su mogli pratiti i predavanja na kojima su im bila prezentirana osnovna znanja potrebna za oblikovanje i razvoj poslovne ideje te kako istu prezentirati i prilagoditi tržištu.
Stručni sud je bio jednoglasan - sudionici su pokazali iznimnu kreativnost, snalažljivost kao i volju da uspiju na zahtjevnom tržištu rada.
Nakon prezentacije (pitcha) stručni žiri (Branka Lukić – Illeconcept, Ana Odvitović – Inovativni Zadar, Selma Čmelik – Zona Plus) je imao težak zadatak jer sve predstavljene poslovne ideje bile su jako dobre te odlično osmišljenje i razrađene. No pobjednik se morao izabrati, a kako je stručni žiri naglasio - presudile su nijanse.
Članovi grupe Empiria proglašeni su najboljom grupom, a njihova ideja bazirala se na platformi za umrežavanje lokalnih turističkih vodiča, ali i svih onih koji bi htjeli upoznati nove ljude kroz prezentaciju svog grada turistima, ali tako da potencijalni turist koji ih unajmi doživi destinaciju kroz oči lokalaca.
Cilj Zadar Youth Challengea je promovirati suradnju među mladima kako bi im se pružila podrška u postizanju vidljivosti i skupljanju potpore u trenutku kada postaju poduzetnici.
Zadar Youth Challenge jedna je od brojnih aktivnosti projekta "SOS – Surađuj i ostvari sebe". Tako su kroz projekt održane četverodnevne radionice namijenjene budućim poduzetnicima koje će im pomoći u pripremi za natječaj za dodjelu financijskih potpora poduzetnicima početnicima. Radionice, koje su se u prostoru COIN-a održale od 18. do 21. studenog, bile su oblikovane za buduće poduzetnike koji nemaju prethodnih znanja o poduzetništvu. Cilj radionica bio je pripremiti i informirati buduće poduzetnike o tome kako uklopiti svoje poslovne ideje u realne okvire, jasno sagledati poslovne prilike, te usmjeriti i voditi poslovne aktivnosti i troškove. Sudionici su naučili više o osnovama poduzetništva, o pokretanju poslovanja i marketingu, te financijskom poslovanju i izradi poslovnog plana.
Trenutno je otvoren i javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za samozapošljavanje u iznosu do 71.000,00 kuna.
Projekt SOS - Surađuj i ostvari sebe provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je u 100% iznosu financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III", ukupna vrijednost mu je 1.925.833,68 HRK.
Započeo je Zadar Youth Challenge, dvodnevno događanje usmjereno nezaposlenim mladima u dobi od 18 do 30 godina.
Uz mentore i predavače sudionici će intenzivno raditi na razvijanje poduzetničke ideje kroz timski rad i kombiniranje tri ključne riječi. Radeći u grupama, 20 mladih oblikuje svoje ideje za izlazak iz nezaposlenosti. Ideje će biti prezentirane pred javnošću i stručnim žirijem, a najbolja će biti i nagrađena. Prilika im je to ujedno za povezivanje s vršnjacima, umrežavanje s postojećim poduzetnicima i tvrtkama te ostvarivanje kontakta s drugim kreativnim pojedincima.
Zadar Youth Challenge jedna je od brojnih aktivnosti projekta "SOS – Surađuj i ostvari sebe".
Prošlog tjedna su održane četverodnevne radionice namijenjene budućim poduzetnicima koje će pomoći zainteresiranima u pripremi za natječaj za dodjelu financijskih potpora poduzetnicima početnicima. Radionice su bile oblikovane za buduće poduzetnike koji nemaju prethodnih znanja o poduzetništvu. Cilj radionica je bio pripremiti i informirati buduće poduzetnike o tome kako uklopiti svoje poslovne ideje u realne okvire, jasno sagledati poslovne prilike, te usmjeriti i voditi poslovne aktivnosti i troškove. Radionice su održavane u prostoru zadarskog COIN-a od 18. do 21. studenoga 2019. godine.
Sudionici su naučili više o osnovama poduzetništva, o pokretanju poslovanja i marketingu zatim o financijskom poslovanju i izradi poslovnog plana. Radni primjerak svog poslovnog plana potom su prezentirali kako bi „simulirali“ situaciju prije one stvarne koja čeka sve buduće poduzetnike u potrazi za financijskom podrškom za pokretanje njihova posla.
Nadolazeća aktivnost projekta je objava javnog poziva za dodjelu bespovratnih sredstava za samozapošljavanje u iznosu do 71.000,00 kuna.
Projekt SOS - Surađuj i ostvari sebe provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je u 100% iznosu financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III", ukupna vrijednost mu je 1.925.833,68 HRK.
Program SOS Start se ovog tjedna nastavio kroz održavanje četverodnevne radionice namijenjene budućim poduzetnicima koje će pomoći zainteresiranima u pripremi za natječaj za dodjelu financijskih potpora poduzetnicima početnicima. Radionice su bile oblikovane za buduće poduzetnike koji nemaju prethodnih znanja o poduzetništvu.
Cilj radionica je bio pripremiti i informirati buduće poduzetnike o tome kako uklopiti svoje poslovne ideje u realne okvire, jasno sagledati poslovne prilike, te usmjeriti i voditi poslovne aktivnosti i troškove. Radionice su održavane u prostoru zadarskog COIN-a od 18. do 21. studenoga 2019. godine.
Sudionici su naučili više o osnovama poduzetništva, o pokretanju poslovanja i marketingu zatim o financijskom poslovanju i izradi poslovnog plana. Radni primjerak svog poslovnog plana potom su prezentirali kako bi „simulirali“ situaciju prije one stvarne koja čeka sve buduće poduzetnike u potrazi za financijskom podrškom za pokretanje njihova posla.
Program je dio aktivnosti projekta SOS - Surađuj i ostvari sebe kojeg provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III" ukupne vrijednosti 1.925.833,68 HRK.
Projekt s aktivnostima nastavlja dalje pa su u tijeku prijave za Zadar Youth Challenge!
U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Zadar dana 15. studenoga 2019. godine održane su dvije Prezentacije Akcijskog plana. Jedna prezentacija bila je namijenjena stručnoj, a druga općoj javnosti.
Između raznih projektnih aktivnosti koje su partneri proveli od srpnja 2017. godine, kada je započela provedba projekta pa do danas, donošenje Akcijskog plana o održivoj upotrebi pesticida zauzima središnje mjesto. Riječ je o dokumentu koji dolazi nakon dvije godine sustavnog razvoja prognostičke mreže i praćenja laboratorijskih analiza ostataka pesticida na biljnom materijalu i tlu.
„Svi se mi hranimo i ovo bi trebala biti tema koja nas svih interesira“; istaknuo je Daniel Segarić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo, vodno gospodarstvo, ruralni i otočni razvoj Zadarske županije na samom početku susreta te dodao kako su: „provedene laboratorijske analize tijekom proteklih 28 mjeseci najbolja preporuka da proizvodimo i kupujemo lokalno“.
Prezentaciju Akcijskog plana o održivoj upotrebi pesticida u poljoprivrednoj proizvodnji održali su doc.dr.sc. Tomislav Kos sa Sveučilišta u Zadru, ujedno i Edukacijski koordinator na projektu PESCAR te doc.dr.sc. Josip Ražov, vanjski stručni suradnik na projektu.
U samom startu provedbe projekta svaki od partnera je imao neke prednosti u odnosu na ostale. Suradnjom i razmjenom iskustava stvorena je jedna dobra sinergija među partnerima. Svi su složni kako štetnici ne poznaju granice, a time prekogranični oblici suradnje postaju nužni preduvjet ostvarenja dugoročnih ciljeva. „Najveći problem prekomjerne upotrebe pesticida je rezistentnost štetočina (gljivičnih oboljenja i kukaca) stoga nikom u industriji nije cilj prekomjerno korištenje pesticida“; – rekao je doc.dr.sc. Ražov. U sklopu provedbe projekta za sada je objavljeno ukupno 57 preporuka i niz napomena. „Smartphone je unio revoluciju“, zaključio je doc.dr.sc. Ražov tom prigodom te objasnio kako poljoprivrednici žele informacije u trenutku, a objava preporuka putem radija, novina, web stranice agroprognoza.eu te Viber grupe AgroprognozaEU Zadar omogućila je upravo to.
Smisao razvoja EU poljoprivredne politike nije samo proizvodnja hrane nego i briga za okoliš te razvoj ruralnih krajeva, a čak 31% ukupnog proračuna EU usmjeren je na poljoprivredu i razvoj ruralnog područja. „Europska unija nema problem količine hrane već njezine kvalitete“; objasnio je doc.dr.sc. Kos. Iako se bilježi porast ekološke proizvodnje, ona ne može biti temeljni oblik poljoprivredne proizvodnje. Uz ekološki sustav poljoprivredne proizvodnje postoji i sustav integrirane proizvodnje. Oba sustava podrazumijevaju prskanje samo onda kada je to potrebno.
Više o integriranoj zaštiti bilja i dr. važnim informacijama može se pročitati u Akcijskom planu o održivoj upotrebi pesticida.
„Interesi su nam svima isti, čak i s onima koji žive od prodaje pesticida“; naglasio je doc.dr.sc. Perica Bulić iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Hercegovačko – neretvanske županije, ujedno i partner na projektu PESCAR.
Prognostički modeli kao instrument konkurentne poljoprivredne proizvodnje postojali su i prije ovoga projekta, o čemu svjedoči ne samo kontinuirana suradnja između djelatnika Ministarstva poljoprivrede i stručnjaka na projektu PESCAR već i koordinacija između spomenutih dionika prilikom kreiranja i objave preporuka.
Voditeljica Službe Ministarstva poljoprivrede, Uprave za stručnu podršku poljoprivredi i ribarstvu, Gordana Dragun prisjetila se početaka prognozne službe u Zadarskoj županiji koja je s radom započela 2000. godine te na kraju dodala: „Ovo je jedan od rijetkih projekata koji je pozitivan i hvalevrijedan u svakom smislu“.
Iako službena provedba projekta završava 31. prosinca 2019. godine, cilj je svih uključenih strana da se pozitivna praksa koja je uspostavljena projektom nastavi i u budućnosti.
Ne propusti Zadar Youth Challenge! Događaj koji je namijenjen upravo tebi! Ako si mlad (18 do 30 godina), nezaposlen i imaš poduzetničku ideju, a ne znaš kako ju razviti i ostvariti, Zadar Youth Challenge potaknut će te da postaneš poduzetnik. Također, dobit ćeš priliku povezati se sa svojim vršnjacima, postojećim poduzetnicima i tvrtkama te drugim kreativnim pojedincima koji stvaraju promjene.
Kroz projekt "SOS – Surađuj i ostvari sebe" odabrani sudionici dobit će priliku za razvijanje poduzetničke ideje timskim radom i kombiniranjem tri ključne riječi, a sve uz potporu stručnog mentora. Ideje će biti prezentirane pred javnošću i stručnim žirijem, a najbolja će biti i nagrađena.
Zadar Youth Challenge održava se 25. i 26. 11. u prostorijama COIN-a s početkom u 9 sati!
Prijavi se putem poveznice, broj sudionika je ograničen i prijave će se prihvaćati redoslijedom zaprimanja, zabavi se i razvij svoju poduzetničku ideju. Sve informacije o projektu i Zadar Youth Challenge možete pronaći na društvenim mrežama (FB: "SOS – Surađuj i ostvari sebe").
Projekt SOS je financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III" ukupne vrijednosti 1.925.833,68 HRK. Uz nositelja projekta Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, partneri na projektu su Zadarska županija i Hrvatski zavod za zapošljavanje.
Izrada & održavanje: Point Web Factory