

Prilagodba pristupačnosti
U četvrtak 01. listopada 2015. godine s početkom u 10.00 sati u Grand hotelu Neum u Neumu održana je Konferencija o energetskoj učinkovitosti u sklopu projekta „CB-GREEN-prekogranično, zeleno, obnovljivo i energetski učinkovito umrežavanje“. Konferenciju je organizirala Općina Neum zajedno sa svojim projektnim partnerima i Centrom za ekonomski, tehnološki i okolinski razvoj (CETEOR) iz Sarajeva.
Savjetovanja o energetici u Bosni i Hercegovini organiziraju se već petu godinu za redom te je ove godine kroz više konferencija održano „V. Savjetovanje o energetici u BiH sa međunarodnim sudjelovanjem“. Konferencija o energetskoj učinkovitosti održana je u sklopu konferencije na temu: „Energetska učinkovitost i obnovljivi izvori energije“. Cilj konferencije bio je prezentiranje projekta CB-GREEN, njegovih ciljeva i aktivnosti te podizanje svijesti o energetskoj učinkovitosti. Značajan dio projekta CB-GREEN odnosi se na postavljanje energetski učinkovitih sistema javne rasvjete u općini Neum i gradu Zadru te izradu Akcijskih planova energetske učinkovitosti, uz organiziranje info dana o energetskoj učinkovitosti, niza radionica, promotivnu kampanju i slično. S obzirom na to, posebna pažnja u sklopu konferencije posvećena je upravo temama: „Energetski učinkovita urbana javna rasvjeta“ i „Energetska učinkovitost u građevinarstvu“.
Projekt CB-GREEN financira Europska unija putem IPA komponente II – Prekogranična suradnja između Hrvatske i Bosne i Hercegovine 2007-2013. Cilj projekta „CB-GREEN“ je zaštititi i očuvati okoliš te potaknuti uporabu održivih izvora energije u Zadarskoj županiji i Hercegovačko-neretvanskom kantonu kroz zajedničke aktivnosti i kampanje podizanja svijesti javnosti o energetskoj učinkovitosti i uporabi sustava koji koriste obnovljive izvore energije u javnom sektoru. Projekt provode Općina Neum, Grad Mostar, Regionalna razvojna agencija za Hercegovinu REDAH iz Bosne i Hercegovine te Grad Zadar, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i NVO „Eko-Zadar“ iz Hrvatske.
Na Konferenciji su sudjelovali gradonačelnik i predstavnici Grada Mostara, načelnik i predstavnici Općine Neum, predstavnici Zadarske županije i Grada Zadra, razvojne agencije iz BiH i Hrvatske te drugi dužnosnici.
Obavještavamo Vas da Centar za inicijative u zapošljavanju i razvoju ljudskih potencijala uvodi radno vrijeme za konzultativne sastanke s članovima Partnerskog vijeća za tržište rada i razvoja ljudskih potencijala Zadarske županije kao i za sve zainteresirane dionike s područja tržišta rada i razvoja ljudskih potencijala.
Konzultativni sastanci su namijeni članovima Partnerstva i svim ključnim dionicima kojima je potrebna savjetodavna pomoć vezano za strukturiranje njihovih potencijalnih aktivnosti na području rada i razvoja ljudskih potencijala.
Radno vrijeme je svakog utorka , od 08:00h do 13:00h i svakog četvrtka, od 12:00h do 16:00h.
Svoj termin sastanka možete dogovoriti putem maila na zadra@zadra.hr i ivana.ivanovic@zadra.hr ili putem telefona na broj 023/492-880 i 023/492-884.
Podsjećamo Vas da Centar za inicijative u zapošljavanju i razvoju ljudskih potencijala djeluje kao poseban odsjek unutar Odjela za regionalni razvoj Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, Grgura Budislavića 99, Novi Bokanjac (Poduzetnički inkubator, 2. kat).
Također Vas zamoljavamo ukoliko imate određenu projektnu ideju vezano za područje tržište rada i razvoja ljudskih potencijala da je prijavite u bazu projektnih ideja Strategije razvoja ljudskih potencijala 2014-2020
kako bi Vas se pomoglo u realizaciji iste.
Baza projektnih ideja nalazi se na sljedećem linku: http://kompetentni-dionici.com/strategija-2014-2020/baza-projektnih-ideja/ , a lozinka za unos podataka je: baza2.
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je u Narodnim novinama broj 104/15 natječaj za provedbu podmjere 6.1. “Potpora za pokretanje poslovanja mladim poljoprivrednicima”, provedba tipa operacije 6.1.1. “Potpora mladim poljoprivrednicima“.
Korisnici ove mjere su mladi poljoprivrednici, osobe starije od 18 i mlađe od 40 godina na dan podnošenja Zahtjeva za potporu, koji posjeduju odgovarajuća stručna znanja i vještine te su po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu postavljeni kao nositelji poljoprivrednog gospodarstva, ali ne duže od osamnaest mjeseci prije podnošenja zahtjeva za potporu. Također, poljoprivredno gospodarstvo za koje korisnik traži potporu u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu pripada ekonomskoj veličini iskazanoj u ukupnom standardnom ekonomskom rezultatu poljoprivrednog gospodarstva od 8.000 eura do 49.999 eura.
Potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava za provođenje prihvatljivih aktivnosti navedenih u poslovnom planu, a visina potpore po korisniku iznosi 50.000 eura u kunskoj protuvrijednosti.
Napominjemo da korisnici moraju biti upisani u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu obzirom da se zahtjev za potporu podnosi u elektronskom obliku putem AGRONET-a. Zahtjevi za potporu mogu se početi popunjavati i podnositi u AGRONET-u od 05. listopada 2015. do 23. prosinca 2015.
Detaljnije o samoj podmjeri možete pronaći na ovom linku: http://www.apprrr.hr/podmjera-61-potpora-za-pokretanje-poslovanja-mladim-poljoprivrednicima-1630.aspx
30. rujna 2015. godine Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je Javni poziv za sufinanciranje energetske obnove višestambenih zgrada. Rok za prijavu na natječaj je 12.11.2015. godine, a predmet ovoj Javnog natječaja je dodjela sredstava Fonda suvlasnicima postojećih višestambenih zgrada putem upravitelja zgrada, a radi sufinanciranja energetske obnove postojećih višestambenih zgrada. Za više informacija o natječaju i potpuni pregled potrebnih dokumenata posjetite http://www.fzoeu.hr/hr/nacionalni_javni_pozivi_i_natjecaji/
Program je osmišljen u okviru cilja Europske teritorijalne suradnje i nudi financijsku potporu za transnacionalne projekte koji pridonose razvoju inovativne, bolje pristupačne i održive dunavske regije.
Program transnacionalne suradnje Dunav 2014. -2020. poziva javne i privatne organizacije sa sjedištem u dunavskoj regiji na dostavu prijava u okviru prvog poziva na dostavu projektnih prijedloga. Detaljne uvjete i rokove za 1. poziv na dostavu prijedloga možete pronaći u Priručniku za prijavu (“Application Manual”) uključenom u Paket za prijavitelje (“Application Pack”). Paket za prijavitelje predstavlja integralni dio ove objave poziva i može se preuzeti s programske web stranice http://www.interreg-danube.eu/calls/calls-for-proposals/first-call.
Poziv će biti otvoren kao postupak na dostavu projektnih prijedloga u dva koraka, počevši od 23.09.2015. Obrazac za prijavu za prvi korak (iskaz interesa) mora se dostaviti najkasnije do 3. studenog 2015. u 15:00h (CET) prijenosom dokumenta na web stranicu programa (http://www.interreg-danube.eu/). Odabrani projektni prijedlozi bit će pozvani da naknadno podnesu puni obrazac za prijavu (Full Application Form) kao drugi korak u cijelom postupku.
U Programu transnacionalne suradnje Dunav sudjeluje devet država članica Europske unije: Austrija, Njemačka (dvije regije: Baden-Württemberg i Bavarska), Slovačka, Češka, Slovenija, Mađarska, Rumunjska, Bugarska i Hrvatska; tri IPA države: Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Srbija te dvije ENI partnerske države: Moldavija i Ukrajina (četiri regije: Chernivetska Oblast, Ivano-Frankiviska Oblast, Zakarpatska Oblast, Odessa Oblast). Ukupan budžet programa (bez nacionalnog sufinanciranja) iznosi 221.924.597,00 eura, od čega će se iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) financirati 202.095.405,00 eura.
Program je osmišljen u okviru cilja Europske teritorijalne suradnje i nudi financijsku potporu za transnacionalne projekte koji pridonose razvoju inovativne, bolje pristupačne i održive dunavske regije. Program podržava integraciju politika u Podunavlju kroz projekte koji se bave rješavanjem ključnih izazova i mogućnosti u regiji. Strateška vizija je “integracija politika” ispod razine EU i iznad nacionalne razine u pojedinim područjima djelovanja. Transnacionalni projekti trebali bi utjecati na nacionalne, regionalne i lokalne politike.
Kako bi se postigao viši stupanj teritorijalne integracije vrlo heterogenog područja Podunavlja, Program transnacionalne suradnje Dunav će djelovati kao pokretač politika s ciljem rješavanja zajedničkih izazova i potreba koje proizlaze iz specifičnih područja. Stoga se očekuje da transnacionalna suradnja dostavi konkretne rezultate kroz razvoj i praktičnu provedbu različitih okvira, alata i usluga.
Programski dokument (Interreg V-B Danube Cooperation Programme) usvojen od strane Europske komisije 20. kolovoza 2015. godine predstavlja pravnu osnovu ovog poziva na dostavu projektnih prijedloga
Više informacija potražite na poveznici :
http://www.interreg-danube.eu/
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i Grad Zadar protekli su tjedan bili domaćini sastanka međunarodnog projektnog tima koji se održao u Zadru 24. i 25. rujna 2015. godine. Na sastanku su sudjelovali predstavnici partnerskih organizacija, a dogovorene su detaljne projektne aktivnosti koje će europski partneri provoditi unutar novog projekta European Coworking Network. Vrijednost projekta je 170.000,00 EUR-a, trajat će do kolovoza 2017. godine, a u cijelosti je financiran iz programa Erasmus+.
Nositelj projekta je Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, a partneri u projektu su Grad Zadar i udruga za promicanje socijalnih inovacija Pokreni ideju (Impact Hub Zagreb) kao partneri iz Hrvatske, Betacowork Collaborative Working iz Belgije, Socialas inovacijas centrs iz Latvije, P-55 Ltd (LOFFICE) iz Mađarske i Sociedad de Promocion Economica de Gran Canaria iz Španjolske.
Aktivnosti ovog projekta imaju za cilj promovirati koncept coworkinga među mladima kako bi ih se potaknulo na samozapošljavanje i poduzetništvo. Partneri u projektu su operateri coworking prostora u različitim zemljama pa će projekt omogućiti i povezivanje njihovih korisnika te stjecanje novih znanja, iskustava i kontakata kako za coworking korisnike, tako i za one koji upravljaju coworking prostorima.
Tijekom dvodnevnog sastanka definiran je akcijski plan, zadaci i obaveze partnera te su razmatrani potencijalni problemi i izazovi u provedbi. Predstavljen je logotip projekta i dogovoren komunikacijski plan kao i strategija pristupa ciljnim skupinama, a raspravljani su i financijski te administrativni aspekt projekta.
Sastanak projektnog tima održan je u multimedijalnoj dvorani budućeg COIN coworking prostora u ulici Put Murvice u Zadru, a koji se renovira i oprema u okviru tekućeg projekta Coworking Zadar financiranog iz programa IPA IIIC, komponente Regionalna konkurentnost.
U okviru implementacije EU projekta I-CIA of SMEs, u kojemu Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA sudjeluje kao nositelj projekta za područje Zadarske županije i jedni projektni partner iz Republike Hrvatske, objavljen je 4. newsletter projekta.
Dokument Vam dostavljamo u privitku.
U navedenom newsletteru dostupne su informacije o trenutnom statusu provedbe projekta, i aktivnostima čija se implementacija očekuje u skorašnje vrijeme.
Podsjećamo, CIA of SMEs projekt je transfera inovacija, s naglaskom na strukovno obrazovanje i osposobljavanje.
Projekt je odobren unutar poziva na dostavu projektnih prijedloga iz 2013. i financiran putem EU Programa za cjeloživotno učenje (EU Lifelong Learning Programme), potprograma Leonardo da Vinci.
Koordiniran je od strane partnera Istanbul Ferrous and Non-Ferrous Exporters’ Association IDDMIB.
Trajanje projekta je 24 mjeseca. Projekt je započeo s provedbom u svibnju 2014. godine i završiti će s provedbom u travnju 2016. godine.
Primarni cilj I-CIA of SMEs projekta je poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća u Litvi, Bugarskoj, Grčkoj, Hrvatskoj i Turskoj, podržavajući osoblje u području kompetitivne inteligencije (CI Competitive Intelligence) i strategije.
Općenito, projekt ima za cilj podizanje svijesti o važnosti kompetitivne inteligencije i strategije u malim i srednjim poduzećima, i povećanje broja ljudi koji su vješti u području kompetitivne inteligencije na tržištu rada.
U slučaju Vašeg interesa za dodatnim informacijama, na raspolaganju Vam je i web stranica projekta www.i-ciaofsmesproject.eu
Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta i Darko Liović, predsjednik Uprave Hrvatske agencije za malo gospodarstvo inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) pokrenuli su u petak u Bjelovaru program „StartCo – realiziraj vlastitu poslovnu ideju”. Riječ je o početnom paketu potpore poduzetnicima koji posluju do dvije godine ili onima koji tek kreću u poduzetničke vode. Svi oni, naime, mogu dobiti ukupno osam tisuća kuna potpore, i to 4.000 kuna kako bi nabavili informatičku opremu te isto toliko za izradu svoje prve internetske stranice.
„Cilj nam je potaknuti građane na ulazak u poduzetništvo i omogućiti im jednostavnije i jeftinije osnivanje poduzeća. Također, već postojećim poduzetnicima želimo olakšati početne korake i realizaciju njihovih poslovnih ideja. Informatička oprema i web stranica danas je nužna za svakog poduzetnika pa će ova potpora našim poduzetnicima sigurno biti od velike koristi“, objasnio je ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras dodajući kako je StartCo još jedna u nizu mjera i potpora skrojenih za male poduzetnike i sve faze njihova poslovanja.Predstavljajući program StartCo, ministar Maras osvrnuo se i na iznimno pozitivne rezultate malih i srednjih poduzetnika koji su uvelike doprinijeli rastu gospodarstva.
„Mali i srednji poduzetnici bilježe izvrsne rezultate – rast dobiti, rast izvoza, rast ukupnih prihoda, ali i rasta broja zaposlenih. To je značajno utjecalo rast hrvatskog gospodarstva ali sigurno je i poticaj drugima da se upuste u poduzetništvo“, poručio je Maras napomenuvši da se nada da će samozapošljavanje i ulazak u poduzetništvo postati sve veći trend u Hrvatskoj. Svi zainteresirani za program StartCo moći će se prijaviti od petka 18. rujna, kada starta i službena web stranica startco.hr.
Tko može dobiti potporu?
Korisnici ovoga Programa su osobe koje u trenutku podnošenja zahtjeva za bespovratnu potporu još nemaju registriran vlastiti subjekt malog gospodarstva, a planiraju osnovati trgovačko društvo, obrt ili samostalnu djelatnost. Također, potporu mogu ostvariti poduzetnici početnici koji su poduzeće, odnosno obrt osnovali u protekla 24 mjeseca, a prethodno nikada nisu bili vlasnici ili većinski suvlasnici poduzeća, odnosno obrta.
Za što se može dobiti potpora?
Potpora se dodjeljuje u obliku dva vaučera, svaki pojedinačne vrijednosti 4.000,00 kuna. Jedan vaučer može se iskoristiti za izradu prve internetske stranice, a drugi za nabavu IT opreme, odnosno računala, printera, računalnih programa, fax uređaja, multifunkcionalnih uređaja, kopirnih uređaja te licence.
Kako se prijaviti?
Svi zainteresirani za ostvarivanje potpore, od petka 18. rujna mogu podnijeti zahtjev za bespovratnu potporu dostavom popunjenog vaučera na adresu HAMAG-BICRO-a ili ispunjavanjem on-line prijavnice na internetskim stranicama www.startco.hr. Najkasnije pet radnih dana od dana zaprimanja popunjenog obrasca, prijavitelj će dobiti pisanu obavijest o prihvaćanju prijave te ostvarenju statusa prihvatljivog korisnika potpore. U roku od 60 dana od ostvarenja statusa prihvatljivog korisnika potpore, isti je dužan na adresu HAMAG-BICRO-a dostaviti potvrde o osnivanju poduzeća te račune o troškovima kako bi im se isplatila potpora.
U svrhu izrade Županijske razvojne strategije Zadarske županije do 2020. godine, razvojnog strateškog dokumenta čiju izradu koordinira Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, u utorak 15. rujna održano je 5 sastanaka fokus grupa. Riječ je o fokus grupama Poduzetništvo, Odgoj i obrazovanje, Gospodarstvo, Zdravstvo i Poljoprivreda i ruralni razvoj.
U Maloj vijećnici Doma Zadarske županije održala se fokus grupa s temom poduzetništva. Nazočili su joj svi ključni dionici iz sektora poduzetništva sa područja Zadarske županije. Ono što je prvotno istaknuto među sudionicima privatnog sektora fokus grupe Poduzetništvo je potreba udruživanja manjih poduzeća s više manjih ili jednim većim poduzećem prilikom apliciranja na sredstva iz EU fondova ili sredstva iz nacionalnih natječaja. Takvo udruženje se ne mora odvijati nužno među poduzećima istih djelatnosti, već bi bilo dobro udružiti različite djelatnosti, kako bi se stvorio kombinirani nastup. Prilikom promoviranja, poduzeća se susreću s ograničavajućim financijskim sredstvima za posjećivanje i sudjelovanje na raznim sajmovima koja se održavaju u Hrvatskoj i drugim zemljama Europe. S obzirom na to, ističe se potreba podizanja marketinških aktivnosti i promocije poduzetnika. Rasprava se među sudionicima vodila dijelom i na temu poduzetničkih zona gdje su se kao glavne istaknule tehničke prepreke, slaba lokalna suradnja te dugotrajan birokratski postupak.
Druga fokus grupa održavala se paralelno sa Poduzetništvom a odnosila se na Odgoj i obrazovanje. Ključni dionici ove skupine dali su svoje viđenje situacije u ovom sektoru. Naglašeni su problemi imovinsko – pravnih odnosa, ali i loša pokrivenost ruralnog dijela županije vrtićima. Izraženo je zadovoljstvo stručnošću zaposlenika u vrtićima koji prate edukacije kako bi se dalje razvijali i napredovali. Kod osnovnih i srednjih škola situacija znatno varira pa tako škole izvan područja grada Zadra nemaju problema sa prostorom jer bilježe pad broja učenika zbog depopulacije koja prati ruralne dijelove Zadarske županije. S druge pak strane, u gradu Zadru je identificiran problem nedostatnih školskih infrastrukturnih objekata, zbog čega se nastava odvija u dvije smjene. Istaknuto je i kako zadarsko srednjoškolsko obrazovanje nudi sve programe strukovnog obrazovanja osim kože i tekstila, te kako su zadarski učenici vrlo konkurentni prilikom upisa na fakultete.Zadarsko sveučilište odavno je primijetilo problem nedostatka kadra u prirodoslovlju te su u skladu s tim prisutnima nudili rješenje u vidu obrazovanja tog kadra.
Prigodni ambijent zadarske podružnice HGK upriličio je sastanak fokus grupe najznačajnijih aktera zadarskog gospodarstva. Kao permanentni problem navodi se učestala promjena zakonske regulative, nefleskibilnost kune dugogodišnjom rigidnom monetarnom politikom, nedostatak državnih potpora kao i razumijevanja ministarstva za realno stanje. Prijeko potrebna je sinergija između institucija, sveučilišta i gospodarstvenika kako bi se iskristaliziralo u kojem pravcu se želi ići te dobilo adekvatne kadrove. Nepravovremena briga o budućnosti, globalnoj konkurenciji, stanju tržišta i inovacijama dovela je do stanja da mnogi uzimaju poslove niže razine. Ne postoji integralni pristup od inovatora, pripreme, ekonomske računice, proizvodne trake do marketinga. Javlja se prostor za međudjelovanje manjih firmi sa većima unutar proizvodnog procesa.Gospodarstvenici priliku razvoja vide u blizini zračne luka kao i nove pomorske luke ali nužnost je odlučiti smjer razvoja županije (IT, poljoprivreda, transport, startup, prerada metala) te dugogročnije promišljati strategiju (15-30 godina) kako bi se ostvarili potrebni preduvjeti za željenu razinu razvoja županije.
Fokus skupina Zdravstvo ističe kako za zdravstvo postoje nacionalno definirani pravci. Istaknut je nedostatak specijalističkog znanja na području županije, te se nadaju programima specijalizacije za razvoj znanja.Sudionici fokus skupine Zdravstvo izrazili su potrebu za razvojem palijativne skrbi. Kao ključna stavka tijekom cijele rasprave nametala se potreba da se osigura dostupnost zdravstvene zaštite na području cijele županije, a ne samo u gradovima. Posebno su ovdje istaknuti otoci, a prijedlog je da se to postigne formiranjem mobilnih timova.Fokus skupina pohvalila je neke od usluga zadarskog zdravstva među koji su i rad hitne pomoći, rane intervencije, prevencije ovisnosti, i dežurstva pedijatara u čijem financiranju sudjeluje i Grad Zadar. Kao jaka snaga zadarskog zdravstva istaknuta je ortopedija. Prepoznat je i istaknut potencijal da Specijalna bolnica za ortopediju u Biogradu na Moru postane Centar izvrsnosti za ortopediju, a Psihijatrijska bolnica Ugljan Centar izvrsnosti za psihičko zdravlje.
Odličan odaziv bio je u fokus grupi Poljoprivrede i ruralnog razvoja održanoj u prostorijama Male vijećnice Zadarske županije gdje se na jednom mjestu okupilo probrano društvo predstavnika Grada i Županije, LAG-ova, razvojnih agencija, Hrvatskih šuma i voda, Sveučilišta i Ekonomskog instituta te brojnih drugih važnih županijskih aktera.Međudjelovanje triju ključih elemenata otegotna je okolnost za adekvatan razvoj poljoprivrede a posljedično i ruralnog područja Zadarske županije navode sudionici. Naime, neadekvatno navodnjavanje obradivih površina kao i nestašica vode na otocima čine osnovnu prepreku. Nadalje, usitenjenost posjeda te neriješeni imovinsko-pravni odnosi diljem županije sprečavaju stvaranje većih gospodarskih subjekata u poljoprivrednom sektoru. Trojstvo zatvara problem adekvatnih kadrova jer poljoprivrednici nedovljno surađuju sa sveučilištem što dovodi do nedostatka stručnjaka zbog čega nema unapređenja kvalitete proizvoda.Ipak prilike za bolju budućnost se naziru u vidu snažnijeg povezivanja poljoprivrede sa vrlo razvijenim sektorom turizma, brendiranjem proizvoda, sadnjom rentabilnih kultura te korištenjem IT rješenja kako bi se modernizirao proces proizvodnje te kretalo u korak sa europskom konkurencijom.
U srijedu, 16. rujna održano je 5 sastanaka fokus grupa sa sljedećim temama: turizam, kultura, socijalna skrb, ribarstvo i institucionalno upravljanje.
Fokus grupa pod temom turizma održala se u Maloj vijećnici Doma Zadarske županije, a započela je predstavljanjem svih prisutnih sudionika iz privatnog i javnog turističkog sektora. Problemi koji su uočeni na razini razvoja turizma cijelog područja Zadarske županije su povezani s potrebom produljenja turističke sezone. Teško je ostvariti turističku sezonu tokom svih dana u godini, no predložena idejna rješenja vode u smjeru organiziranja sadržaja za turiste preko vikenda tokom svih mjeseci. Veća organiziranost i ponuda tokom zimskih mjeseci nametnuta je ograničenim boravkom turista u otvorenom prostoru. Nadalje, sudionici su pokrenuli diskusiju o niskotarifnim aviokompanijama i problemima modela sufinanciranja od strane privatnog sektora. Raspravljajući o smještajnim kapacitetima, prisutni su se dotakli problema kategorizacije objekata koja je zastarjela i neprilagođena današnjim uvjetima te učestalim izmjenama zakona koje predstavljaju dodatan problem. Osim toga, navedeno je i kako se treba orijentirati prema raznim vidovima turizma – od zdravstvenog i wellness do nautičkog turizma. Zaključno su sudionici istaknuli potrebu snažnije turističke promociju grada Zadra kroz povezivanja grada s ostalim dijelovima županije, a naročito s ruralnim.
Zadarska zavisna i nezavisna kulturna scena te predstavnici institucija okupili su se u prostorijama ZADRE NOVE na „kulturnoj“ fokus grupi. Ustanovljeno je da iako se za kulturu u proračunu županije postotno izdvaja više nego na razini države, postoji problem nedostatka sredstava kao i nedostatak jasnog i transparentnog kriterija financiranja kulturnih dionika. Najviše se očituje na nedovoljno razvijenoj nezavisnoj kulturi koja je nužna kao perjanica kritike društva i nositelju kreativnosti koja vapi za rješavanjem problema izvedbenog prostora i logističke podrške. Potrebna je uža suradnja sa školama i sveučilištem kako bi se pravovremeno educirala publika te rasla baza konzumenata kulturnih događanja a posljedično i razina kulture u društvu. Prilika razvoja je u vidu ostvarenja suradnje kulture sa turizmom, povećati prisutnost kulturnih događaja u ostatku županije te posebno sa otocima te kvalitetnije oglašavanje događanja i njihovo tempiranje održavanja.
Fokus grupa Socijalne skrbi okupila se u prostorima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Dionici ove grupe redom su predstavnici udruga, centara, domova i gradskog odjela, nadležnih za područje socijalne skrbi i zdravstva. Sektor socijalne skrbi u Zadarskoj županiji najčešće se susreće sa problemom nedostatka prostora, financijski ne mogu pokriti sve potrebne usluge, a nedostaje im i kadra. Ono što su posebno istaknuli jest potreba za kvalitetnim administrativnim kadrom koji će im pomoći u apliciranju na EU fondove. Nadalje, grupa je posebno pohvalila rad Volonterskog centra Zadar i njihovu pomoć kod pripreme EU projekata. Kao veliku prednost Zadarske županije istaknuli su kvalitetno djelovanje Kabineta za ranu prevenciju te istaknuli potrebu za Centrom za palijativnu skrb. Uvelike im nedostaje kapaciteta za smještaj dementnih osoba i osoba kojima je potrebna palijativna skrb. Socijalna skrb na području grada prilično je zadovoljavajuća. Problem je u ruralnim dijelovima i otocima za koje bi trebalo osposobiti mobilne timove koji bi bili u stanju posjetiti i rubne dijelove županije i tim stanovnicima osigurati usluge socijalne skrbi.
Razmatrajući probleme županijske i lokalne razine, sudionici fokus grupe Ribarstvo raspravljali su najviše o nedostatku kapaciteta iskrcajnih mjesta i potrebi uređenja obalne infrastrukture. Drugi važan problem ovog sektora je nedostatak radne snage, koji se javlja unatoč velikoj nezaposlenosti i plaćama koje su za traženu stručnu spremu na prihvatljivoj razini. Povezano s radnom snagom, istaknuo se i problem niske razine educiranosti u sektoru ribolova i prerade. Sudionici su iznijeli prijedlog osnivanja udruge koju bi predstavljali dionici ovog sektora, a koji bi se sastajali kvartalno, s ciljem iznošenja problema, načina rješavanja problema, apliciranja projekata na sredstva iz EU fondova te sakupljanje dokumentacije za državne natječaje. Za razvoj sektora iznesen je i prijedlog poticanja obitelji na osnivanje manufaktura u kojima bi obrađivali ribu do finalnog proizvoda. Poticanjem i osnivanjem obiteljskih malih ribarnica dao bi se poticaj kulturi hranjenja ribom te bi riba bila dostupnija na više mjesta. Uz ove prijedloge, dan je i prijedlog nabave dizalice za brodove koji tonu, u svrhu izbjegavanja ekološke katastrofe.
Posljednja, trinaesta fokus grupa okupila je pročelnike županijskih odjela, predstavnike razvojnih agencija, Sveučilišta te Zavoda za prostorno uređenje Zadarske županije. Tema vodilja fokus grupe bila je problematika kojom se svakodnevno susreću. Sveprisutan je nedostatak optimalnog financiranja kako bi se zamišljeni projekti mogli provesti. Razvojnih ideja ne nedostaje, ali zato nedostaju sredstva za potrebno sufinanciranje od strane institucija kao i kvalitetnog obrazovanog kadra kojem je nerijetko primamljiviji realni sektor. Prijeko potrebni infrastrukturni projekti onemogućeni su i nepotpunim zemljišnim knjigama te neriješenim imovinsko-pravnim odnosima. Nadalje, česte promjene prostornih planova također ne olakšavaju izradu potrebne dokumentacije za kvalitetne projektne prijedloge. Kvalitetna zdravstvena zaštita posebno imajući u vidu ograničeni budžet prisutna je diljem županije, ali otvara se prostor većeg socijalnog djelovanja zdravstva u vidu otvaranja hospicija te centra za osposobljavanje invalida za svakodnevni život i tržište rada. Veći razvoj poljoprivrednih subjekata prijeći problem okrupnjivanja zemljišta kao i potreba rješavanja problema navodnjavanja. Navodi se potreba ukidanja nerealiziranih turističkih zona, prenamjena ali i povećanje broja hotela radi kvalitetnije turističke ponude.
{gallery}galerije/zrs-do-2020-godine-odrzani-sastanci-fg-turizam-kultura-socijalna-skrb-ribarstvo-i-institucionalno-upravljanje{/gallery}Izrada & održavanje: Point Web Factory