15:36:58 | 07.05.2015

Poduzetnički impuls 2015. – Objavljen Javni poziv – Revitalizacija poslovnih prostora

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE Ministarstvo poduzetništva i obrta KLASA: 311-01/15-01/30 URBROJ: 516-04-01/1-15-20 Zagreb, 7.5.2015.O B J A V LJ U J E JAVNI POZIV iz programa „PODUZETNIČKI IMPULS“ Program poticanja poduzetništva i obrta za 2015. godinu PRVO PROGRAMSKO PODRUČJE Revitalizacija poslovnih prostora    Datum objave: 7. svibnja 2015.1.  PREDMET I TRAJANJE JAVNOG POZIVA  Predmet ovog Javnog poziva je dodjela […]
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
Ministarstvo poduzetništva i obrta
KLASA: 311-01/15-01/30
URBROJ: 516-04-01/1-15-20
Zagreb, 7.5.2015.O B J A V LJ U J E
JAVNI POZIV

iz programa
„PODUZETNIČKI IMPULS“
Program poticanja poduzetništva i obrta za 2015. godinu

PRVO PROGRAMSKO PODRUČJE
Revitalizacija poslovnih prostora

 
 
 
Datum objave: 7. svibnja 2015.

1.  PREDMET I TRAJANJE JAVNOG POZIVA 
 
Predmet ovog Javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava Ministarstva poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za aktivnost Revitalizacija poslovnih prostora.
Poziv se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva  (www.minpo.hr), a prijave se zaprimaju isključivo 21. 05. 2015. do 23.06. 2015. godine.
 
 
2. CILJEVI I PRIORITETI JAVNOG POZIVA
 
Prioritet ovog Javnog poziva je jačanje konkurentnosti mikro i malih poduzetnika i poticanje njihovog rasta i razvoja.
 
Cilj ovog Javnog poziva je stavljanje u funkciju poslovnih prostora u državnom vlasništvu i vlasništvu jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave.
 
3. IZNOS SREDSTAVA 
 
Davatelj potpore je Ministarstvo poduzetništva i obrta.
 
U proračunu Ministarstva na proračunskoj aktivnosti A817060 planirano je ukupno 2.812.500,00 kuna za dodjelu bespovratnih potpora temeljem ovog Javnog poziva.
 
 
4. KORISNICI KOJIMA JE JAVNI POZIV NAMIJENJEN
 
Ovaj Javni poziv namijenjen je mikro i malim poduzetnicima sukladno Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine.[1]
 
 

 
UPUTE ZA PODNOŠENJE PRIJAVE
5. UVJETI ZA PODNOŠENJE PRIJAVE
Prijavu mogu podnijeti:
Mikro i mala poduzeća:

  • registrirana prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti NKD 2007 (NN 58/07 i 72/07) za sva područja osim za Područje A (Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo), Područje I (Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića), Područje R (Djelatnosti kockanja i klađenja) i Područje C i G(Djelatnosti proizvodnje i prodaje kruha i peciva)
  • koja imaju sjedište na području Republike Hrvatske,
  • koja imaju važeći ugovor o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
  • koja  imaju podmirene obveze plaćanja zakupnine za poslovne prostore,
  • koja imaju najmanje 1 zaposlenog,
  • koja nemaju evidentiran dug po osnovi javnih davanja o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava,
  • koja imaju podmirene obveze prema zaposlenicima,
  • koja su u skladu s Odredbama o potporama male vrijednosti (UREDBA KOMISIJE (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore[2]),
  • koja imaju u cijelosti opravdane i namjenski iskorištene dodijeljene potpore male vrijednosti ako su iste dobili (izuzetak su bespovratne potpore dodijeljene za provedbu projekata čiji ugovoreni rok za završetak još nije istekao),
  • nad kojima nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije.
  • nad čijim pojedinačnim vlasnicima i partnerskim i povezanim subjektima nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije.

 
 

 
TABELARNI PRIKAZ UVJETA I DOKUMENTACIJE KOJOM SE DOKAZUJE ISPUNJENJE UVJETA
Dokumentaciju koju nije potrebno podnositi u prijavi, Ministarstvo službenim putem pribavlja od nadležnih institucija.

R.br. UVJETI DOKUMENTACIJA KOJOM SE DOKAZUJE ISPUNJENJE UVJETA ZA PODNOSITELJE PRIJAVA KOJI SU U SUSTAVU PRIJAVE POREZA NA DOBIT DOKUMENTACIJA KOJOM SE DOKAZUJE ISPUNJENJE UVJETA ZA PODNOSITELJE PRIJAVA KOJI SU U SUSTAVU PRIJAVE POREZA NA DOHODAK
1 Pravni oblik Podnositelja prijave Izvadak iz nadležnog registra koje pribavlja Ministarstvo
2 Veličina gospodarskog subjekta (broj zaposlenih i ukupni prihodi/  ukupna aktiva) – Skupna izjava;
– Uvid u REGOS i registre FINA-e (pribavlja Ministarstvo)
– Skupna izjava
-Preslike ovjerenih Prijava poreza na dohodak, odnosno Preslike Prijava poreza na dohodak s potvrdom zaprimanja/Rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak
– Uvid u REGOS (pribavlja Ministarstvo)
3 Sjedište na području RH Izvadak iz nadležnog registra kojeg pribavlja Ministarstvo
4 Podnositelj prijave nema evidentiran dug  po osnovi javnih davanja Potvrda nadležne Porezne uprave
5 Podnositelj prijave ima podmirene obveze prema zaposlenicima Skupna izjava RPP/2015
6 Podnositelj prijave je u skladu s Odredbama o potporama male vrijednosti (Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimispotpore) Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Uvid u registre, MINPO-a, HAMAG-BICRO-a  te ostalih institucija davatelja potpora male vrijednosti (pribavlja Ministarstvo)
7 Podnositelj prijave ima u cijelosti opravdane dodijeljene potpore male vrijednosti, ako su iste dobili (izuzetak su bespovratne potpore dodijeljene za provedbu projekata čiji ugovoreni rok za završetak još nije istekao) Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Uvid u registre, MINPO-a, HAMAG-BICRO-a  te ostalih institucija davatelja potpora male vrijednosti (pribavlja Ministarstvo)
8 Nad Podnositeljem prijave, pojedinačnim vlasnicima te partnerskim i povezanim subjektima s Podnositeljem prijave nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije Izvadak iz Sudskog/Obrtnog registra (pribavlja Ministarstvo)
9 Podnositelju prijave nije izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela navedenih u Skupnoj izjavi RPP/2015 Skupna izjava RPP/2015
10 Dokaz o  pravu korištenja poslovnog prostora u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave Ugovor o zakupu poslovnog prostora
11 Podnositelj prijave ima podmirene obveze plaćanja zakupnine Skupna izjava RPP/Uvid u evidenciju Državnih nekretnina d.o.o. ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 
6.  PRIHVATLJIVE PROJEKTNE AKTIVNOSTI, PRIHVATLJIVI I NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Prihvatljive projektne aktivnosti su:

  1. Uređenje i opremanje poslovnog prostora u dugoročnom najmu
  2. Prilagodba, prenamjena i proširenje poslovnog prostora
  3. Prilagodba poslovnog prostora za osobe s invaliditetom

 
Prihvatljivi troškovi su:
 

  1. Svi troškovi uređenja i opremanja poslovnog prostora
  2. Svi troškovi prilagodbe, prenamjene i proširenja poslovnog prostora
  3. Troškovi vezani uz prilagodbu poslovnog prostora za osobe s invaliditetom

 
Neprihvatljivi troškovi su:

  1. Troškovi nastali prije datuma podnošenja prijave na Javni poziv
  2. Porez na dodanu vrijednost te sve ostale zakonom regulirane pristojbe
  3. Nabava rabljene opreme
  4. Najam opreme
  5. Nabava/najam vozila
  6. Carinske i uvozne pristojbe, ili bilo koje druge naknade (bankovne naknade, tečajne razlike i sl.)
  7. Troškovi kupovine poslovnog prostora ili zemljišta,
  8. Troškovi zakonski obaveznog stručnog osposobljavanja
  9. Potrošni materijal, sitni inventar, nabava sirovina/repromaterijala.

 
 
7. IZNOSI, INTENZITET POTPORE I NAČIN ISPLATE  
Najniži iznos potpore koji se može dodijeliti je   20.000,00 kuna,
Najviši iznos potpore koji se može dodijeliti je   50.000,00 kuna.
 
Intenzitet potpore označava udio sredstava s kojim davatelj potpore sudjeluje u financiranju projektnog prijedloga.
 
Za Podnositelje prijava koji su mikro i mala poduzeća intenzitet potpore može dosegnuti do 100% od ukupno prihvatljivih troškova iskazanih u tablici proračuna projektnog prijedloga.
 
Prije  dodjele bespovratne potpore, Ministarstvo će izvršiti  provjeru svih dodijeljenih bespovratnih de minimis potpora sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore).
Bespovratne potpore temeljem ovog Javnog poziva dodjeljuju se sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore te su Podnositelji prijave dužni uz prijavu priložiti Izjavu o korištenim potporama male vrijednosti.
 
Temeljem spomenute Uredbe maksimalan iznos svih potpora male vrijednosti, koje jednom poduzetniku mogu biti dodijeljene tijekom razdoblja od tri fiskalne godine ne smije biti veći od 200.000 EUR,uključujući i potporu dobivenu u okviru ovog Javnog poziva.
 
Pojmom „jedan poduzetnik” sukladno Uredbi obuhvaćena su sva poduzeća koja su u najmanje jednom od sljedećih međusobnih odnosa:

  1. jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom poduzeću
  2. jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog poduzeća
  3. jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili društvenog ugovora tog poduzeća;
  4. jedno poduzeće koje je dioničar ili član u drugom poduzeću,kontrolira samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća, većinu glasačkih prava dioničara ili glasačkih prava članova u tom poduzeću.

 
Poduzeća koja su u bilo kojem od navedenih odnosa preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.
Ministarstvo sredstva za odobrene projektne prijedloge isplaćuje na žiro račun Korisnika u dva dijela:

  • 80% iznosa dodijeljene potpore po zaključenju Ugovora, nakon što Korisnik dostavi Ministarstvu potpisani Ugovor i solemniziranu bjanko zadužnicu
  • ostatak iznosa potpore do maksimalno 100% od ukupno prihvatljivih troškova iskazanih u utvrđenoj tablici proračuna nakon odobrenja Izvještaja o provedbi projekta, ali ne prije 1.1.2016. godine.

 
Neće se prihvaćati projektni prijedlozi onih Podnositelja prijave koji su za istu namjenu i za iste aktivnosti dobili bespovratna sredstva iz drugih programa u okviru nacionalnog proračuna i drugih javnih izvora, javnih fondova Europske unije i izvan Europske unije.
 
Ako se utvrdi da je Korisniku potpore blokiran poslovni račun, Ministarstvo neće izvršiti isplatu sredstava te se oslobađa obveze isplate odobrenih sredstava. Ministarstvo će dopisom obavijestiti Korisnika potpore o navedenome.
 
Informacije o statusu raspoloživih sredstava objavit će se na mrežnim stranicama Ministarstva www.minpo.hr pod prečacem „Vodič za poduzetnike“  gdje će biti dostupne informacije o ukupnom iznosu svih pozitivno ocijenjenih projektnih prijava te popis trenutnog stanja svih
 
8. NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE
 
Prijava za dodjelu bespovratne potpore podnosi se putem Prijavnog obrasca RPP/2015. Uz ispunjeni Prijavni obrazac RPP/2015 obavezno se podnosi  tražena dokumentacija. Dokumentacija se prilaže uz Prijavni obrazac redoslijedom kako je navedeno u točki 9. ovog Javnog poziva, te mora biti uvezana s numeriranim stranicama.
 
Radi pravilne i učinkovite obrade, prijava (Prijavni obrazac RPP/2015 s obveznom projektnom dokumentacijom) mora biti uvezana na način da čini jednu cjelinu sa svom obveznom projektnom dokumentacijom (točka 9. Javnog poziva). Sve stranice prijave moraju biti numerirane na način da čine jednu cjelinu i to počevši od prve do zadnje bez obzira na sadržaj pojedine stranice. Prijave koje nisu uvezane i numerirane na spomenuti način, neće biti uzete u razmatranje.
 
Prijava (Prijavni obrazac RPP/2015 s traženom dokumentacijom) podnosi se u dva uvezana primjerka (jedan u izvorniku i jedan u preslici) unutar jedne omotnice,isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom u zatvorenoj omotnici od 21.05.2015. do 23.06.2015. godine na adresu: 
 
MINISTARSTVO PODUZETNIŠTVA I OBRTA
„Prijava na Javni poziv – REVITALIZACIJA POSLOVNIH PROSTORA“
Ulica grada Vukovara 78
                                                                           10000 ZAGREB
Vanjska omotnica mora sadržavati puno ime i adresu Podnositelja prijave s vidljivim datumom predaje pošiljke u poštanski ured. Datum na vanjskoj omotnici smatrat će se trenutkom podnošenja prijave na Javni poziv.
 
Prijave poslane prije datuma otvaranja i nakon zatvaranja Javnog poziva neće se uzimati u razmatranje.
Prijave koje na vanjskoj omotnici ne budu imale oznaku datuma predaje u poštanski ured, neće biti uzete u razmatranje.
 
9. OBVEZNA PROJEKTNA DOKUMENTACIJA
 
Prijava Podnositelja mora sadržavati sljedeću dokumentaciju redom kako je navedeno:
 

  1. Ispunjeni Prijavni obrazac RPP/2015,
  2. Ispunjena Izjava o korištenim potporama male vrijednosti,
  3. Ugovor o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
  4. Potvrda nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja u izvorniku (ne starija od 30 dana od datuma podnošenja prijave) za Podnositelja prijave,
  5. Podaci o solventnosti (BON2/SOL2) ne stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave,
  6. Preslika ovjerene (umjesto ovjere priznaje se i potvrda zaprimanja) Prijave poreza na dohodak za 2014. godinu  (za Podnositelje prijave obveznike prijave poreza na dohodak),
  7. Rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za 2014. godinuza Podnositelje prijave koji dohodak utvrđuju temeljem paušalnog dohotka,
  8. Ponude za projektne aktivnosti za koje se traže sredstva potpore – 3 ponude za svaku stavku u tablici proračuna projektnog prijedloga ako je moguće
  9. Skupna izjava RPP 2015.

 
DOKUMENTACIJA ZA DODATNE BODOVE 

  1. Preslika Uvjerenja o stjecanju statusa tradicijskog, odnosno umjetničkog obrta
  2. Preslika Rješenja nadležne ustanove za osobe s invaliditetom (civilni i vojni invalidi)
  3. Izjava Podnositelja prijave o pripadnosti romskoj nacionalnoj manjini

 
Sva dokumentacija koja zahtijeva potpis Podnositelja prijave mora biti u izvorniku i ovjerena pečatom i potpisom od strane vlasnika/osobe/a ovlaštenih za zastupanje, odnosno ako je Podnositelj prijave obrt, potpisom vlasnika i pečatom obrta.
 
NAPOMENA: Nakon podnošenja prijave na Javni poziv, nije moguće izvršiti povrat predane dokumentacije, niti u izvorniku, niti u preslikama.
 
 
 
 
10. POSTUPAK ODOBRAVANJA BESPOVRATNE POTPORE
 
Pristigle prijave vrednovat će se u tri koraka:

  1. Administrativna provjera i provjera prihvatljivosti,
  2. Ocjena projektnog prijedloga,
  3. Provjera proračuna.

 
 
10.1. ADMINISTRATIVNA PROVJERA  I PROVJERA PRIHVATLJIVOSTI
 
Pristigle prijave provjeravat će se sukladno Obrascu za administrativnu provjeru i provjeru prihvatljivosti  u slučaju bilo kojeg odgovora „NE“ bit će automatski odbačene te se neće uzimati u obzir za daljnje ocjenjivanje.
 
OBRAZAC ZA ADMINISTRATIVNU PROVJERU I PROVJERU PRIHVATLJIVOSTI

DA NE
1 Prijava je podnesena sukladno propisanim uvjetima Javnog poziva
  1. Vanjska omotnica sadrži datum i vrijeme predaje u poštanski ured
  1. Prijava je predana u poštanski ured u propisanom roku
  1. Zaprimljena prijava uvezena je sukladno uputama u točki  8. Javnog poziva
  1. Zaprimljena prijava ima numerirane stranice sukladno uputama u točki 8. Javnog poziva
2 Izvadak iz nadležnog registra (pribavlja Ministarstvo)
  1. Podnositelj prijave ima odgovarajući oblik registracije gospodarskog subjekta
  1. Podnositelj prijave ima sjedište u Republici Hrvatskoj
  1. Nad Podnositeljem prijave nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije
3 Priložen je Prijavni obrazac u traženom formatu objavljenom uz Javni poziv
  1. Prijavni obrazac ovjeren pečatom i potpisan od strane vlasnika ili osobe ovlaštene za zastupanje
  1. Prijavni obrazac je u potpunosti ispunjen sukladno danim uputama
  1. Priložen je proračun projekta u traženom formatu
  1. Traženi iznos potpore nije niži od 20.000,00 kn odnosno ne prelazi 50.000,00 kn
  1. Traženi iznos potpore ne prelazi 100% ukupnih prihvatljivih troškova iskazanih u proračunu projekta
4 Priložena je preslika Prijave poreza na dohodak za 2014. godinu ovjerena od strane Porezne uprave (umjesto ovjere priznaje se i potvrda zaprimanja)
NE ODNOSI SE NA PODNOSITELJE PRIJAVE OBVEZNIKE PRIJAVE POREZA NA DOBIT
5 Priloženo je Rješenje kojim se utvrđuje godišnji paušalni porez na dohodak za 2014. godinu
NE ODNOSI SE NA PODNOSITELJE PRIJAVE KOJI DOHODAK NE UTVRĐUJU TEMELJEM PAUŠALNOG DOHOTKA
6 Priložena je ispunjena Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
  1. Priložena Izjava o korištenim potporama male vrijednosti ovjerena je pečatom i potpisana od strane vlasnika ili osobe ovlaštene za zastupanje
  1. Sve dodijeljene potpore su opravdane i namjenski utrošene (izuzetak su bespovratne potpore dodijeljene za provedbu projekata čiji ugovoreni rok za završetak još nije istekao)
  1. Iznos ostvarenih potpora Podnositelja prijave i povezanih subjekata s Podnositeljem prijave u  je u skladu s odredbama o potporama male vrijednosti (Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimispotpore)
7 Priložena je Potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga prema državi
  1. Priložena Potvrda Porezne uprave  je u izvorniku te je ovjerena od strane Porezne uprave
  1. Priložena Potvrda Porezne uprave nije starija od 30 dana od datuma podnošenja prijave
  1. Podnositelj prijave nema duga po osnovi javnih davanja
8 Priložen je BON2/SOL2
  1. BON2/SOL2 nije stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave
  1. Žiro račun podnositelja prijave nije neprekidno blokiran dulje od 30 dana u posljednjih 6 mjeseci
9 Priložene su ponude
10 Priložena je  Skupna izjava
  1. Skupna izjava je u cijelosti ispunjena točnim podacima
  1. Skupna izjava ovjerena je pečatom i potpisana od strane vlasnika ili osobe/a ovlaštene/ih za zastupanje
  1. Podnositelj prijave je subjekt mikro i malog  gospodarstva sukladno  Preporuci Europske komisije 2003/361/EC
  1. Nad pojedinačnim vlasnicima, partnerskim i povezanim subjektima Podnositelja prijave nije otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije (ne odnosi se na one Podnositelje prijave koji nemaju partnerske i povezane subjekte)
11 Podnositelj prijave ima najmanje jednog zaposlenog
12 Priložen je ugovor o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Republike Hrvatske ili jedinica lokalne i  područne (regionalne) samouprave
  1. Ugovor o zakupu poslovnog prostora je važeći

 
 
 
Nad prijavama koje su zadovoljile provjeru vršit će se evidencija dodatnih bodova sukladno Obrascu za evidenciju dodanih bodova. Dodatni bodovi nikako ne utječu na rezultate provjere.
 
 
OBRAZAC ZA EVIDENCIJU DODATNIH BODOVA

DA NE
13 Podnositelj prijave je poduzetnik početnik (gospodarski subjekt koji je do datuma podnošenja prijave registriran najviše do 2 godine i nalazi se u većinskom vlasništvu fizičke/ih ili pravne/ih osobe/a (više od 50%) koja do trenutka podnošenja zahtjeva nije/su bila/e većinski vlasnik subjekta koji se prijavljuje i drugih pravnih subjekata kumulativno dulje od 2 godine)
14 Subjekt malog gospodarstva je tradicijski, odnosno umjetnički obrt (sukladno Pravilniku o tradicijskim, odnosno umjetničkim obrtima NN 112/07)
15 Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu žene/a (više od 50%) najmanje godinu dana do dana objave Javnog poziva
16 Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu osobe/a s invaliditetom (više od 50%) najmanje godinu dana do dana objave Javnog poziva
17 Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu pripadnika romske nacionalnosti (više od 50%) najmanje godinu dana do dana objave Javnog poziva
18 Subjekt je registriran u potpomognutom području jedinice lokalne samouprave (JLS):
  • I. skupina jedinica lokalne samouprave – manje od 50% prosjeka razvijenosti RH
  • II. skupina jedinica lokalne samouprave – 50%-75% prosjeka razvijenosti RH

Indeks razvijenosti definiran je prema Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/13) u skladu s Uredbom o indeksu razvijenosti (NN 63/10 i NN 158/13).
Tablica ocijenjenih i razvrstanih jedinica lokalne samouprave objavljena je na web stranicama Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU (http://narodne-novine.nn.hr/default.aspx).

 
10.2. OCJENA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA
 
Prijave koje su zadovoljile prethodnu provjeru upućuju se na ocjenu projektnog prijedloga prema sljedećim kriterijima.
KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE PROJEKTNIH PRIJEDLOGA

1. Financijski kapacitet maksimalno 5 bodova
2. Operativni kapacitet maksimalno 5 bodova
3. Relevantnost maksimalno 15 boda
4. Metodologija maksimalno 5 bodova
5. Održivost maksimalno 5 bodova
6. Isplativost proračuna projekta maksimalno 10 bodova
Ukupna ocjena projektnog prijedloga 45

 
DODATNI BODOVI

Podnositelj prijave je poduzetnik početnik 1 bod
Subjekt malog gospodarstva je tradicijski, odnosno umjetnički obrt 1 bod
Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu žene/a (više od 50%) najmanje godinu dana od dana objave Javnog poziva 1 bod
Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu osobe/a s invaliditetom (više od 50%) najmanje godinu dana od dana objave Javnog poziva 1 bod
Subjekt malog gospodarstva je u većinskom privatnom vlasništvu pripadnika romske nacionalnosti(više od 50%)najmanje godinu dana od dana objave Javnog poziva 1 bod
Subjekt je registriran u potpomognutom području jedinice lokalne samouprave (JLS):
§  I. skupina jedinica lokalne samouprave – manje od 50% prosjeka razvijenosti RH
2 boda
§  II. skupina jedinica lokalne samouprave – 50%-75% prosjeka razvijenosti RH
1 bod
1-2 boda

 
 
Po završetku ocjenjivanja svih projektnih prijedloga koji su prošli prethodne korake postupka odobravanja potpore, formirat će se bodovna lista.
Maksimalan broj dodatnih bodova koji se može dodijeliti je 5 bodova.
Minimalni broj bodova koje moraju ostvariti projektne prijave je 30 bodova
 
10.3. PROVJERA PRORAČUNA
 
Obrazac Tablice proračuna projektnog prijedloga sastavni je dio Prijavnog obrasca i služi za jasniji prikaz troškova temeljem kojih se traži potpora.
 
Svi troškovi moraju biti jasno iskazani Tablicom proračuna projektnog prijedloga, povezani s prihvatljivim troškovima iz točke 6. ovog Javnog poziva te neophodni za ostvarivanje ciljeva projektnog prijedloga.
 
Svaki trošak za koji se provjerom ustanovi da nije prihvatljiv bit će isključen iz Tablice proračuna projektnog prijedloga.
 
Postupkom provjere proračuna utvrđuje se konačna Tablica proračuna projektnog prijedloga koja je sastavni dio Ugovora o dodjeli bespovratne potpore. Temeljem utvrđene Tablice proračuna projektnog prijedloga i Završnog izvještaja o provedbi projekta kontrolira se namjensko korištenje dodijeljenih sredstava i odobrava isplata preostalog dijela dodijeljene potpore u iznosu maksimalno do 80% prihvatljivih troškova utvrđenih Tablicom proračuna projektnog prijedloga
 
11. OBVEZE KORISNIKA
 
Podnositeljima prijave čiji projektni prijedlozi prođu sve korake postupka odobravanja potpore, ponudit će se potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratne potpore.  Korisnik kojem je odobrena potpora, dužan je u roku od 15 dana od primitka Ugovora na adresu Ministarstvo dostaviti potpisani ugovor i  ovjerenu (solemniziranu) bjanko zadužnicu.
 
Bjanko zadužnica, sastavljena sukladno Pravilniku o obliku i sadržaju bjanko zadužnice („Narodne novine“, broj 115/12), služi kao instrument naplate dodijeljene potpore s pripadajućim zakonskim zateznim kamatama, a u slučaju nenamjenskog korištenja sredstava, u slučaju naknadno utvrđenog drugačijeg stanja od onog koje je bilo osnova za dodjelu bespovratne potpore Korisniku, u slučaju nepridržavanja obveza iz Ugovora i Prijavnog obrasca, odnosno u slučaju da Korisnik ne izvrši povrat sredstava na način utvrđen ugovornim odredbama.
 
Vrijednost zadužnice mora biti najmanje u iznosu odobrene potpore tj. unosi se prvi mogući iznos zadužnice od iznosa odobrene potpore.
 
Ako Korisnik ne dostavi potpisani Ugovor i zadužnicu u ugovorenom roku, smatrat će se da je odustao od dodijeljene bespovratne potpore.
 
Obveza Korisnika je da projektni prijedlog na temelju kojeg su mu odobrena bespovratna sredstva provede u cijelosti sukladno utvrđenoj Tablici proračuna projektnog prijedloga koja čini sastavni dio Ugovora o dodjeli bespovratne potpore i da u roku od 6 mjeseci (180 dana) od dana potpisivanja Ugovora dostavi Ministarstvu obrazac Privremenog izvještaja o provedbi projekta.
U roku od 1 godine (365 dana)od dana potpisivanja Ugovora,Korisnik je dužan dostaviti Ministarstvu obrazac Završnog izvještaja o provedbi projekta, dokaze da su sredstva utrošena namjenski – račune i izvode s bankovnog žiro računa kojima se dokazuje izvršeno plaćanje te Obrazac JOPPD kao dokaz o zadržavanju postojećeg broja zaposlenih i njegovom povećanju ukoliko je isto navedeno kao očekivani učinak dodijeljene potpore. Kontrola namjenskog utroška dodijeljenih sredstava vrši se na razini svake pojedinačne stavke u Tablici proračuna projektnog prijedloga.
 
Za svaku izmjenu u ugovorenoj Tablici proračuna projektnog prijedloga, Korisnik potpore dužan je prethodno zatražiti suglasnost Ministarstva.
Zahtjev Korisnika za produljenje ugovorenog roka za dostavu dokaza o namjenskom utrošku dodijeljenih sredstava Ministarstvu može se podnijeti najkasnije 30 dana prije isteka ugovorenog roka.
 
NAPOMENA: Ponude i predračuni ne predstavljaju prihvatljiv dokaz o namjenskom trošenju  sredstava. Nalog za plaćanje, carinske deklaracije, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz o izvršenom plaćanju.
 
Korisnici bespovratne potpore potpisom Ugovora daju suglasnost da se u okviru promidžbenih aktivnosti programa „Poduzetnički impuls“ za 2015. godinu medijski prati provedba njihovog projekta (pristup poslovnim objektima, intervju, snimanje i sl.).
Korisnik svojim potpisom Ugovora pristaje na javnu objavu svojih podataka u kontekstu dodjele potpora.
Korisnik bespovratne potpore dužan je o vlastitom trošku istaknuti na vidljivom mjestu (mrežnoj stranici i predmetu nabave u okviru provedenog projekta) informaciju da je za provedbu projekta ostvario bespovratna sredstva iz Državnog proračuna Republike Hrvatske, odnosno da su sredstva dodijeljena od strane Ministarstva. Predlošci će biti dostupni na mrežnim stranicama  Ministarstva.
 
12. NADZOR
 
U svrhu provođenja kontrole namjenskog korištenja sredstava Ministarstvo poduzetništva i obrta je ovlašteno izvršiti provjeru korištenja odobrenih sredstava uvidom u dokumentaciju na temelju koje je ostvarena potpora.
 
Korisnici kod kojih se prilikom kontrole utvrdi nenamjensko trošenje sredstava, bit će dužni vratiti dodijeljena sredstva s pripadajućim zakonskim zateznim kamatama te će ih se uvrstiti na popis Korisnika koji nisu namjenski koristili sredstva.
 
Ukoliko Korisnici ne izvrše sve obveze preuzete Ugovorom o dodjeli bespovratne potpore, Prijavnim obrascem, ovim Javnim pozivom i dokumentacijom koja je sastavni dio ovog Javnog poziva ili ne izvrše povrat nenamjenski odnosno neopravdano iskorištenih sredstava, Ministarstvo ima pravo podnijeti bjanko zadužnicu na prisilnu naplatu dodijeljene potpore s pripadajućim zakonskim zateznim kamatama.
 
13. INFORMACIJE I INDIKATIVNI VREMENSKI OKVIR
Informacije o zaprimljenim prijavama objavit će se na mrežnim stranicama Ministarstvawww.minpo.hr, gdje će Podnositelji prijave pod prečacem „Vodič za poduzetnike“ upisom OIB-a dobiti obavijest o statusu prijave.
 
 

INDIKATIVNI VREMENSKI ROKOVI
1. Pisana obavijest o odbacivanju prijave (Administrativna provjera i provjera prihvatljivosti) u roku od 20 radnih dana od dana zatvaranja Javnog poziva
2. Pisana obavijest o odbijanju prijave (Ocjena projektnog prijedloga) u roku od 45 radnih dana od dana  zatvaranja Javnog poziva
3. Prihvaćanje Ugovora od strane Korisnika u roku od 15 dana od dana primitka potpisanog Ugovora
4. Isplata sredstava u iznosu od 80% od odobrene potpore u roku od 10 radnih dana od dana primitka potpisanog Ugovora od strane Korisnika
5. Dostava Privremenog izvještaja o provedbi projekta  od strane Korisnika u roku 6 mjeseci (180 dana) od dana zaključenja Ugovora
6. Dostava Završnog izvještaja o provedbi projekta i dokaza o namjenskom utrošku sredstava od strane Korisnika u roku 1 godine (365 dana) od dana zaključenja Ugovora
7. Isplata preostalog iznosa potpore do maksimalno 100%od ukupno prihvatljivih troškova iskazanih u  utvrđenoj tablici proračuna u roku od 10 radnih dana od dana odobrenja Završnog izvještaja o provedbi projekta i dokaza o namjenskom utrošku sredstava (ne prije 1.1.2016. godine)

 

14. PRILOZISastavni dijelovi ovog Javnog poziva su:

15. ZAKLJUČNE ODREDBE

Ministarstvo zadržava pravo izmjena i dopuna ovog Javnog poziva. Eventualne izmjene i dopune Javnog poziva objavit će se na mrežnim stranicama Ministarstva poduzetništva i obrta (www.minpo.hr).