

Prilagodba pristupačnosti
Proteklog je vikenda u sklopu Zrmanja Adventures Festivala održan Zrmanja Adventure Week. Riječ je o jednoj od ključnih aktivnosti u provedbi projekta ADRIATIC CANYONING – Adriatic Canyons Adventure Tours, koji ima za cilj ima ojačati i diversificirati turističku ponudu u zaleđu Jadranskog mora i omogućiti kvalitetnije upravljanje prirodnom baštinom.
Projekt Adriatic Canyoning odobren je u sklopu INTERREG IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020, koji je s provedbom započeo 1. srpnja 2017. i koji će trajati do kraja 2019. godine. Partnerstvo projekta predstavljaju Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Grad Obrovac, Grad Drniš (Republika Hrvatska), Grad Široki Brijeg, Općina Grude (Bosna i Hercegovina) i Agencija za razvoj i izgradnju Herceg Novog AZIR (Crna Gora).
Projektom Adriatic Canyoning želi se potaknuti razvoj aktivnog turizma na širim prostorima Zrmanje i Čikole u Hrvatskoj, Peć Mlina i Borka u BiH te Orjena i Vrbanja u Crnoj Gori. Uređenjem turističke infrastrukture navedene destinacije jadranskog zaleđa postat će prepoznatljive kao outdoor odredišta te će se, osim što će oplemeniti turističku ponudu Jadrana, i same pozicionirati na turističkom tržištu kao prepoznatljive lokacije aktivnog turizma usmjerene turistima željnim aktivnog i adrenalinskog odmora.
Kako bi se spomenute lokacije, kao i cijelo zaleđe Jadranskog mora, prepoznale i promovirale kao destinacije aktivnog turizma nužno je ulagati u znanje lokalnih dionika o specifičnoj turističkoj ponudi, kao i podignuti razinu informiranosti ciljanih skupina o ovoj regiji i njenoj specifičnoj turističkoj ponudi.
U spomenutu svrhu organiziran je Zrmanja Adventure Week, trodnevni događaj koji je počeo u petak 27. travnja produktivnim sastankom projektnog tima i Upravnog odbora projekta u Vijećnici Grada Obrovca. Istovremeno, ukupno 30 gostiju projektnih partnera sudjelovalo je na predstavljaju prve discipline Zrmanja Adventures Festivala – SUP štafeti, i prezentaciji SEABIKE-a. Nakon sastanaka svi predstavnici projektnog tima, zajedno s ukupno 30 gostiju iz ostalih projektnih područja, zaputili su se prema obrovačkoj Gradskoj kavani i prisustvovali službenom otvorenju festivala i predavanjima dipl. ing. Tihomira Kovačevića i prof. Marsele Alić.
Drugog je dana događanja cjelokupni tim sudjelovao na Trailu tri rijeke, a u popodnevnim satima i na predavanjima dipl. ing. biologije Irme Popović Dujmović (WWF Adria), dr. geologije Nevena Cukrova i dr. biologije Marijane Cukrov, održanima također u Gradskoj kavani u Obrovcu, a aktivan je bio i posljednji dan kada su projektni predstavnici sudjelovali i na posljednjoj disciplini festivala u organizaciji Riva Rafting Centra – Rafting regati na Zrmanji.
U sklopu trodnevnog događaja projektni se tim upoznao s područjem Zrmanje, njenom specifičnom i vrlo atraktivnom turističkom ponudom, potencijalima za budući razvoj te važnosti i načinima zaštite spomenutog područja.
Dodatne informacije o projektu Adriatic Canyoning možete pronaći na Facebook i Instagram stranicama projekta.
U utorak 24. travnja 2018. godine ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac u Zagrebu je održala sastanak sa županima i regionalnim koordinatorima. Sastanku je nazočila Sanja Peričić, ravnateljica Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, ustanove koja je regionalni koordinator za Zadarsku županiju te zamjenik župana Zadarske županije Šime Vicković.
Razgovaralo se o Nacionalnoj razvojnoj strategiji RH, mogućnostima koje pružaju razvojni sporazumi, te o financiranju regionalnih koordinatora.
Tom prilikom je Šibensko-kninski župan i predsjednik Hrvatske zajednice županija Goran Pauk pohvalio inicijativu redovitih radnih sastanaka te uključivanje Hrvatske zajednice županija u kreiranje novog okvira operativnih programa. Istaknuto je kako je nužno da županije i regionalni koordinatori budu produžena ruka Ministarstva, ali i oni koji će najbolje artikulirati potrebe s lokalne i regionalne razine. Uz to, Župani i regionalni koordinatori aktivno sudjeluju i u izradu Nacionalne razvojne strategije.
Osvrt je dan i na izazove s kojima se regionalni koordinatori i županije susreću u realizaciji EU projekata.
Sastanku je prethodilo otvorenje manifestacije „Tjedan EU fondova“ koji se u Hrvatskoj održava od 24. do 27. travnja. Tjedan posvećen EU fondovima, uz ministricu Žalac je otvorio i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.
„Tjedan EU fondova“ je obrazovno-informativno događanje koje od 2013. godine organizira Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s kolegama iz drugih institucija u sustavu upravljanja i kontrole EU fondova, a tijekom kojeg se široj javnosti, korisnicima i potencijalnim korisnicima predstavljaju aktualne mogućnosti financiranja iz fondova Europske unije, rezultati, uspješni projekti te izazovi s kojima se prijavitelji najčešće susreću.
Na otvorenju su predstavljeni Operativni programi Konkurentnost i kohezija i Učinkoviti ljudski potencijali te Program ruralnog razvoja RH i Operativni program za pomorstvo i ribarstvo, a održan je i dijalog s publikom u obliku pitanja i komentara te je predstavljan proces izrade Nacionalne razvojne strategije.
„Vlada RH i resorno Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, u suradnji sa svima vama, aktivno radi na pojednostavljivanju procedura i sustava upravljanja EU fondovima te na izmjeni zakonske regulative kako bi se još više ubrzalo objavljivanje natječaja, ugovaranje i provedba projekata. Sve to radimo kako bismo povećali broj korisnika EU sredstava, a onima koji projekte već provode, pružili podršku i potrebne informacije, s krajnjim ciljem – što većom iskorištenosti sredstava Europske unije koja su nam na raspolaganju.“ – poručila je ministrica Žalac.
Ministar Tolušić je istaknuo kako je protekla godina rekordna u korištenju EU sredstava: „Ovakvi događaji su izuzetno potrebni kako bismo informirali javnost o mogućnostima i dobrim pričama iz EU fondova. Protekla godina svakako je bila rekordna u korištenju EU sredstava, a ozbiljni pomaci se vide i na terenu – ugovoreno je 8500 novih projekata vrijednih 4,8 milijardi kuna“.
U sklopu projekta CODE — Suradnja za razvoj prekograničnog poslovnog okruženja, kojeg Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA zajedno s nositeljem projekta Gradom Zadrom provodi u sklopu Interreg IPA CBC programa, organizirano je studijsko putovanje u Beograd od 18. do 20. travnja 2018. godine.
Osim predstavnika ciljanih organizacija iz zadarskog kraja, sudionici putovanja su bili predstavnici partnerskih institucija iz Mostara, Tuzle i Nikšića. Kako je svrha ovog putovanja bila upoznati se s primjerima dobre prakse povezivanja znanstvenog i privatnog sektora te stvaranja uvjeta za razvoj poduzetništva u sektoru informacijskih tehnologija, sudionici su bili predstavnici Sveučilišta u Zadru, Hrvatske gospodarske komore, Inovativnog Zadra, Ustanove za razvoj inovacije, kompetencija i specijalizacije Zadarske županije – INOVACIJE, ali i sami programeri, te predstavnici partnerskih institucija – Grada Zadra i ZADRE NOVE.
Kakva su iskustva upravljanja coworking prostorima te pokretanja ICT klastera i tehnoloških parkova u Srbiji sudionici su iz prve ruke vidjeli kroz obilazak, razgovor i prezentacije u Impact Hubu Beograd, Smart Office-u, Naučno tehnološkom parku, gdje je ujedno predstavljen i ICT klaster iz Novog Sada, te u ICT Hubu Playground i Startit Centru.
„Hub je zadruga 21. stoljeća.“ – istaknuo je Nenad Moslavac, osnivač i direktor Impact Huba Beograd. Svoj rad baziraju na dvije platforme, neprofitnoj kroz udrugu, i tržišno orijentiranoj kroz trgovačko društvo.
Zasićenje s radom u marketinškoj agenciji potaknulo je Miroslava Mijatova da pokrene coworking prostor – Smart Office koji danas u Beogradu radi na jednoj od najatraktivnijih adresa, na ulici Kneza Mihaila. Osim stalnih i povremenih korisnika prostora različitih poslovnih profila, kvalitetu njihove usluge prepoznali su i digitalni nomadi.
Suradnja između obrazovnog i poslovnog sektora iz prve je ruke viđena u Naučno tehnološkom parku. Impresivna zgrada na periferiji Beograda nedavno je uređena i dom je za brojne tvrtke koje su tu smjestile svoje tehnološko-razvojne centre. Naučno tehnološki park Beograd osnovan je u suradnji Vlade Republike Srbije, Grada Beograda i Sveučilišta u Beogradu s ciljem stvaranja povoljnog okruženja za povezivanje gospodarstva i obrazovno-istraživačkih organizacija, prijenosa znanja, razvoja novih tehnologija, komercijalizacije inovacija, umrežavanja i stimuliranja rasta ekonomije zasnovane na znanju.
Dodatan način osnaživanja tvrtki iz istog sektora je kroz osnivanje tematskih klastera, pa je tako Milan Šolaja predstavio ICT klaster Novi Sad osnovan 2010. godine na inicijativu IT kompanija.
Kako je suradnja i povjerenje ključ uspjeha u zajedničkom radu više puta je istaknuo Kosta Andrić iz ICT Hubu Playground.
A da stvaranje nove IT generacije kreće još od malih nogu najbolje znaju u Startit Centru, pa tako uz coworking prostor, veliki naglasak stavljaju na obuke programiranja za sve uzraste s posebnim programom za djecu, a sve novosti iz svijeta IT-a redovito dijele i na svome blogu, a u svom prostoru imaju i bogatu knjižnicu sa stručnom tehnološkom literaturom koje je često nedostupna u Srbiji. Posebnost ovog prostora je i VR Lab, virtualni laboratorij s najsuvremenijom opremom, dostupan korisnicima 24 sata.
{gallery}galerije/studijsko-putovanje-u-beogradu-pokazalo-kako-je-suradnja-kljuc-stvaranja-novih-ideja{/gallery}Radionica pod nazivom ”Očuvanje kulturne i prirodne baštine kroz ESI fondove – proces pripreme i financiranja projekata” održana je u Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRI NOVOJ 19. i 20. travnja 2018. godine u sklopu projekta ”Učinkovito upravljanje i korištenje sredstava Europskih strukturnih i investicijskih fondova na području Zadarske županije”.
Edukaciju je održala Monika Kordić iz tvrtke Genius Consulting d.o.o. iz Zagreba, koja ima višegodišnje iskustvo u pripremi i provedbi projekata.
Tijekom dvodnevne radionice obrađene su brojne korisne i relevantne teme. Od raspoloživih mogućnosti financiranja i natječaja koji nas očekuju, preko rezultata i dosadašnjih iskustva do ključnih informacija oko prihvatljivosti prijavitelja, troškova, vremenskih rokova, dinamike prijave, evaluacije, ugovaranja. Sve teme su dodatno potkrijepljene praktičnim primjerima.
Glavni cilj ove, a i preostale dvije edukacije koje će se održati tijekom svibnja ove godine, je osposobljavanje što većeg broja zaposlenika JLS-ova s područja Zadarske županije za samostalnu pripremu i provedbu EU projekata, te prijavu projektnih prijedloga na natječaje Europskih strukturnih i investicijskih fondova.
Edukacija službenika JLPRS jedna je od glavnih aktivnosti EU projekta ”Učinkovito upravljanje i korištenje sredstava Europskih strukturnih i investicijskih fondova na području Zadarske županije”. Podsjetimo, s ciljem povećanja korištenja dostupnih sredstava Europskih strukturnih i investicijskih (ESI) fondova na području Zadarske županije, ZADRA NOVA osmislila je projekt „Učinkovito upravljanje i korištenje sredstava Europskih strukturnih i investicijskih fondova na području Zadarske županije“ ukupne vrijednosti 1.499.968,18 kuna, te je prijavom na Poziv Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske (MRRFEU) unije dobila 1.274.972,95 kuna bespovratnih sredstava za financiranje prijavljenih aktivnosti. Projekt se provodi od 1. listopada 2016. do 31. ožujka 2019. godine.
Poštovani,
Pozivamo Vas na FAM turu u sklopu projekta Adriatic Canyoning koja će se krajem idućeg tjedna (27. – 29. travnja) održati na prostoru rijeke Zrmanje.
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA provodi projekt „ADRIATIC CANYONING – Adriatic Canyons Adventure Tours“ financiran iz INTERREG IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020. Ukupna vrijednost projekta je 1.879.251,32 EUR, od čega sufinanciranje iz EU sredstava iznosi 1.597.363,59 EUR, odnosno 85%. Projekt koji se provodi na teritoriju tri države s provedbom je počeo 1. srpnja 2017. godine, a trajat će zaključno do 31. prosinca 2019. godine.
Provedbom projekta želi se potaknuti razvoj aktivnog turizma na sljedećim lokacijama: Zrmanja i Čikola u Hrvatskoj, Peć Mlini i Borak u BiH te Orjen i Vrbanj u Crnoj Gori. Uređenjem male turističke infrastrukture navedene destinacije jadranskog zaleđa postat će prepoznatljive kao outdoor odredišta, koje će se, osim što će nadopuniti ponudu turistima koji posjećuju jadransku obalu, i same pozicionirati na turističkom tržištu kao prepoznatljive lokacije aktivnog turizma s novim atraktivnim turističkim sadržajima usmjerenim ciljanim skupinama željnim aktivnog i adrenalinskog odmora.
Kako bi se spomenute lokacije, kao i cijelo zaleđe Jadranskog mora, prepoznale i promovirale kao destinacija aktivnog turizma nužno je ulagati u znanje lokalnih dionika o specifičnoj turističkoj ponudi. Nadalje, važno je podignuti i razinu znanja međunarodnih posjetitelja i turista o ovoj regiji i njenoj specifičnoj turističkoj ponudi. U spomenutu svrhu pozivamo Vas na sudjelovanje na Familiarization ili FAM turi projekta Adriatic canyoning, za područje rijeke Zrmanje.
U sklopu trodnevnog događaja svim sudionicima bit će osiguran dvodnevni smještaj, obroci, transferi, prikladne aktivnosti i posjete bliskim lokacijama s pratnjom vodiča. Stoga pozivamo sve zainteresirane predstavnike medija (prvenstveno novinare i blogere specijalizirane za sektor turizma) i turističkih agencija na sudjelovanje na projektnoj aktivnosti.
Svoje prijave možete podnijeti isključivo putem maila na ana.skunca@zadra.hr, zaključno do utorka 24. travnja 2018 u 12,00 sati putem obrasca Registracijski obrazac FAM tura Napominjemo kako je broj sudionika ograničen na maksimalnih 16, stoga Vas pozivamo da svoju prijavu podnesete u kratkom roku. Svi uspješni prijavitelji će putem elektronske pošte primiti detaljan program sudjelovanja.
Dodatne informacije o Adriatic Canyoningu možete pronaći na poveznici, kao i na Facebook i Instagram stranicama projekta, a za sva pitanja možete nam se obratiti na navedenu mail adresu.
Srdačan pozdrav,
Koordinatorica projekta
Ana Škunca
Kvalitetnija usluga i produljenje radnog vremena dječjih vrtića bile su glavna tema sastanka održanog u prostorijama Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE u utorak, 17. travnja. Djelatnici ZADRE NOVE zainteresiranim ravnateljicama i osnivačicama dječjih vrtića iz cijele Zadarske županije predstavili su otvoreni poziv ”Unaprjeđenje usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja”.
Sastanku su nazočile predstavnice 14 dječjih vrtića s područja Zadarske županije, od otoka, preko gradova do zaleđa. Sve su one iskazale potrebu i namjeru javljanja na ovaj poziv.
Uvodno ih je pozdravila Sanja Peričić, ravnateljica ZADRE NOVE.
„Odmah po objavi poziva ZADRA NOVA je prepoznala važnost ovog projekta usmjerenog ka usklađivanju poslovnog života roditelja i radnog vremena dječjih vrtića. Stoga smo kontaktirali 54 dječja vrtića iz cijele županije i skrenuli im pažnju na ovaj otvoreni poziv koji im omogućava da bespovratnim sredstvima EU-a ponude bolju uslugu djeci i njihovim roditeljima.“ – kazala je ravnateljica, poručivši kako će ZADRA NOVA pružiti podršku u pripremi projektne prijave.
Bespovratnim sredstvima iz Europskog socijalnog fonda kroz ovaj natječaj financirat će se projekti koji će doprinijeti usklađivanju obiteljskog i poslovnog života obitelji te je moguće sufinancirati troškove proizišle iz produljenja radnog vremena dječjih vrtića, te uvođenje popodnevnog ili smjenskog rada.
Naglašeno je kako će se financirati projekti koji će poticati inovativan pristup u osiguranju produljenog radnog vremena novim načinima kombiniranja produljenog boravka, poslijepodnevnog i/ili smjenskog rada s ciljem veće dostupnosti, priuštivosti i obuhvaćenosti djece programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Na nacionalnoj razini, dječjim vrtićima je dostupno 300 milijuna kuna. Uz dječje vrtiće, prijavitelji i projektni partneri mogu biti i jedinice lokalne samouprave. Intenzitet potpore po pojedinom projektu iznosit će do 100% prihvatljivih troškova, odnosno sudionici nisu dužni osigurati vlastito sufinanciranje. Najniži iznos bespovratnih sredstava po pojedinom projektu je 500.000,00 kuna, dok je najviši iznos bespovratnih sredstava 15.000.000,00 kuna.
Budući da je sredstvima ovog poziva moguće financirati plaće djelatnika i njihovu edukaciju te oblikovanje i uvođenje novih posebnih i alternativnih programa za djecu, dječji vrtići su pokazali velik interes za prijavu, te su pozdravili i angažman ZADRE NOVE u informiranju o mogućnostima koje im se nude, te pomoći koju će im pružiti pri oblikovanju i pisanju projektne prijave.
Koje su mogućnosti da se projektne ideje financiraju bespovratnim sredstvima iz programa Life predstavljeno je na LIFE Tematskom info danu 11. travnja 2018. u Zagrebu.
Događanju su nazočile i djelatnice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE kako bi proučile mogućnosti koje ovaj program pruža za financiranje projektnih ideja s područja Zadarske županije.
Fokus Tematskog info dana, kojeg je pratilo 150 sudionika iz javnih institucija, privatnog sektora i nevladinih organizacija, bio je na tematskim prioritetima LIFE programa i aktualnim politikama zaštite okoliša, prirode i klime. Nakon uvodnog dijela, prezentacije i diskusija su se odvijale u tri paralelne sesije po tematskim prioritetima (Priroda i bioraznolikost, Okoliš i učinkovito korištenje resursa, Klimatske aktivnosti).
Otvaranje LIFE natječaja najavljeno je za 18. travnja 2018.
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike hrvatska je nacionalna kontakt točka za Program LIFE Europske unije, te je ovo događanje i organiziralo. Predavači, redom predstavnici Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, okupljenima su približili aktualne politike EU-a koje Hrvatska ima obavezu provoditi, te na koji način bi LIFE projekti pridonijeli izvršavanju tih obaveza.
Iz nacionalne kontakt točka za Program LIFE Europske unije naglasili su važnost kontaktiranja relevantnih institucija pri pisanju projektnog prijedloga kako bi nadležne institucije bile upoznate s budućim projektima, te su pozvali sve zainteresirane prijavitelje da im se jave.
Dana nakon info dana, za predstavnike razvojnih agencija organizirana je radionica i jednodnevno studijsko putovanje obilaska dviju projektnih lokacija, kako bi na terenu mogli vidjeti realizaciju LIFE programa.
Saznali su tako više o projektima: LIFE Stara Drava – Prekogranična suradnja na revitalizaciji kompleksa riječnih staništa u području Natura 2000 (LIFE13 NAT/HU/000388) koji se provodi na području općine Pitomača (Križnica) te DRAVA LIFE – Integrirano upravljanje rijekama (LIFE 14/NAT/HR/000115) koji se provodi na području općine Čađavica. Obje općine se nalaze u Virovitičko-podravskoj županiji.
U Eko centru Banov Brod u općini Pitomača, polaznike radionice su pozdravili Tatjana Arnold Sabo , ravnateljica Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mrežom Virovitičko–podravske županije, Željko Grgačić, načelnik Općine Pitomača i Josip Ivoš, ravnatelj Srednje škole Stjepana Sulimanaca.
Ravnateljica Arnold Sabo je prezentirala provedbu dvaju LIFE projekta u kojima sudjeluju zajedno s međunarodnim partnerima.
Križnicu, jedini prekodravski teritoriju u ovom dijelu Hrvatske, gosti su u pratnji djelatnika Javne ustanove i općine Pitomača obišli biciklima vozeći se poučnom stazom LIFE – Stara Drava.
Uslijedio je posjet Informativno edukativnom centru Dravska priča u Noskovcima, gdje je predstavljen postav Centra i provedba projekta Drava Life.
Kakva je budućnost coworkinga na području Mediterana, ali i šire – tema je to o kojoj se raspravljalo u četvrtak, 12. travnja u Akceleratoru Tehnološkog parka na Zagrebačkom velesajmu. Naime, panel rasprava na ovu temu bila je dio završne konferencije projekta COWORKMed kojim se promovirao inovativni koncept poduzetništva.
Tijekom provedbe projekta, od studenoga 2016. do travnja 2018. godine, 11 organizacija iz pet europskih mediteranskih država – Italije, Francuske, Španjolske, Grčke i Hrvatske nastojalo je povezati poduzeća, istraživačke i razvojne centre, institucije visokog obrazovanja te javno i civilno društva radi poticanja ulaganja u inovativno poduzetništvo.
Domaćin završne konferencije bila je Razvojna agencija Zagreb, koja je partner na ovom međunarodnom projektu na kojem je Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA sudjelovala kao suradnik.
Aktivna sudionica panel rasprave u kojoj su sudjelovali stručnjaci zemalja sudionica projekta, bila je i Renata Marušić voditeljica Odjela za provedbu EU projekata Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE.
Na konferenciji su se okupljenima još obratili Frane Šesnić, direktor Razvojne agencije Zagreb koji je naglasio važnost projekta usmjerenih ka razvoju coworking prostora i stvaranja novih prilika za mlade poduzetnike te pomoćnica pročelnice zagrebačkog Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Nera Pavić.
COWORKMed projekt okupljenima je predstavio Bernard Valero, direktor Agence des villes et territoires durables méditerranéens – AVITEM-a, francuske agencije koja je imala ulogu vodećeg partnera u projektu.
„Pojam coworkinga asocira na kreativnost, inovativnost, ali prije svega predani rad i tijekom projekta posebno smo se fokusirali na to kako možemo dati podršku freelancerima. Suradnja između mediteranskih zemalja donijela je niz benefita i u ovome trenutku moramo definirati u kojem smjeru će se ona nastaviti i koji nas izazovi očekuju u budućnosti.“ – kazao je Valero.
Izlažući rezultate projekta Fabio Bracci iz partnerske ustanove IRIS Research Instituta iz Italije naglasio je društvenu korist coworkinga, te ukazao na potencijal za rasta broja coworking prostora.
Marina Grgić Eldić, voditeljica projekta u Razvojnoj agenciji Zagreb, okupljenima je pak prezentirala dostupne modele i potpore za freelancere.
Osim predstavnice ZADRE NOVE, Renate Marušić, u panel diskusiji koja je uslijedila, sudjelovali su i Neus Inglada (Cowork Rambla Catalunya, Španjolska), Nera Pavić (Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Grada Zagreba), Matija Raos (Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca, Coworking Croatia), Ivana Čehić Rabljenović (Faro11 iz Rovinja) te dr. Anastasios Vasiliadis (IED Institute of Entrepreneurship Development iz Grčke).
Smisao coworkinga u svojoj je izjavio najbolje sažeo Matija Raos kazavši kako coworking svakom poduzetniku i pojedincu može dati društvenu i profesionalnu potporu.
Zaključak panel rasprave bio je kako je i dalje potrebno raditi na umrežavanju i suradnji između javnog i privatnog sektora te uključivanju lokalne i akademske zajednice u razvoj coworking prostora.
Projekt COWORKMed sufinanciran je sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Program Interreg Mediteran te je ukupni proračun projekta iznosio 599.972,50 eura.
Agencija za razvoj Zadarske županije organizira radionicu pod nazivom “Očuvanje kulturne i prirodne baštine kroz ESI fondove – proces pripreme i financiranja projekata” u sklopu projekta ”Učinkovito upravljanje i korištenje sredstava Europskih strukturnih i investicijskih fondova na području Zadarske županije”. Ukupna vrijednost projekta je 1.499.968,18 kuna, a bespovratna sredstva iznose 1.274.972,95 kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima tehničke pomoći iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Provedba projekta je započela 1. listopada 2016. godine, a završava 31. ožujka 2019. godine.
Cilj projekta je povećanje korištenja sredstava Europskih strukturnih i investicijskih fondova u Zadarskoj županiji putem jačanja kapaciteta regionalnog koordinatora – Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVE te sustavnom podrškom u vidu savjetodavnih usluga i jačanjem kapaciteta (potencijalnih) prijavitelja i korisnika u pripremi i provedbi projekata financiranih iz ESI fondova.
Radionica će se održati 19. i 20. travnja 2018. godine s početkom u 8:30 h na adresi: Grgura Budislavića 99, 23 000 Zadar (Novi Bokanjac, Inovativni Zadar).
Molimo sudionike da ponesu prijenosno računalo na radionicu.
Radionici mogu prisustvovati službenici/djelatnici zaposleni u tijelima lokalne i područne samouprave te javnopravnim tijelima s područja Zadarske županije.
Molimo da potvrdite sudjelovanje na e-mail: zadra@zadra.hr ili broj telefona: 023/492-880 najkasnije do 17. travnja 2018. godine.
Program se nalazi u prilogu:
Proteklog tjedna u periodu od 11. do 13. travnja 2018. godine Zadar su posjetili predstavnici talijanske Općine Padova i austrijskog istraživačkog studija iSpace iz Salzburga.
Njihov posjet organiziran je u sklopu projekta Urban Green Belts ukupne vrijednosti 2.391.306,02 EUR-a.
„Radi se o projektnim partnerima koji su nas posjetili s ciljem uvida u stanje upravljanja zelenilom u našem gradu te uspostave katastra zelenila koji oni imaju već dugi niz godina. Ovo nam je bila prilika da usvojimo neke od njihovih praksi koje će se dobro uklopiti u naš sustav upravljanja te na taj način pospješimo naš sustav upravljanja i održavanja gradskog zelenila, a kasnije i zelenila cijelog urbanog područja“ – istaknula je voditeljica projekta Marica Babić koja ih je ugostila zajedno sa svojom pomoćnicom Anom Zujić.
Nakon što su posjetili gradski Odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša gdje ih je primila Žana Klarić – voditeljica odsjeka za zaštitu okoliša te ih upoznala sa cjelokupnim procesom razvijanja i upravljanja zelenim površinama u samom gradu obratio im se i pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove Zadarske županije Lovro Jurišić.
Tom prilikom predstavio im je jedan od prvih projekata koji je bio usmjeren na sektor upravljanja i održavanja zelenih površina u Zadarskoj županiji a riječ je o projektu Zeleni otoci čiji je bio voditelj, a u okviru kojeg je uređen gradski park Vladimir Nazor.
Nakon sastanaka obišli su gradske parkove Vladimir Nazor i Perivoj kraljice Jelene gdje su na licu mjesta mogli vidjeti sve ono što im je prethodno predstavljeno tijekom sastanaka.
Njihov posjet bila je prilika za sastanak sa svim ključnim ljudima iz sektora upravljanja i održavanja zelenih površina pa su tako aktivno sudjelovali u 4. po redu sastanku tog tipa koji se održava u sklopu ovog projekta te su svima nazočnima predstavili svoje modele i aktivnosti koje razvijaju u okviru ovog projekta s ciljem još efikasnijeg i naprednijeg upravljanja zelenilom na svom području.
Kroz ovaj sastanak iskristalizirale su se neke nove ideje i planovi za budućnost a koje bi se mogle isfinacirati europskim sredstvima kao logičan nastavak već spomenutih projekata Zeleni otoci i Urban Green Belts.
Suradnja sa europskim stručnjacima, osobito onim iskusnijim i naprednijim, jedini je ispravan put dugoročnog, održivog i ravnomjernog razvoja na svim razinama pa tako i na području upravljanja zelenim površinama.
„Prilike kao što je ovaj posjet su ono što moramo znati prepoznati i dobro iskoristiti u svrhu vlastitog razvoja i napretka“ – riječi su to kojima je pomoćnica voditeljice projekta Ana Zujić zaključila ovaj sastanak i pozvala sve prisutne na daljnje sudjelovanje i razvijanje svježih ideja u ovom sektoru.
Izrada & održavanje: Point Web Factory