

Prilagodba pristupačnosti
Proteklog je tjedna u Kneževoj palači u Zadru u sklopu projekta CHESTNUT – CompreHensive Elaboration of STrategic plaNs for sustainable Urban Transport ključnim dionicima i zainteresiranoj javnosti održano zanimljivo predavanje o održivoj urbanoj mobilnosti.
Okupljeno mnoštvo uz informacije o općim ciljevima i prioritetima projekta dobilo je odgovore na pitanja poput: „Što je SUMP?“, „Što je FUA?“ te je saznalo u kojoj se fazi nalazi proces izrade Plana održive urbane mobilnosti. Nakon završetka serije predavanja održana je panel-rasprava na kojoj su sudionici aktivno participirali s ciljem povećanja razine mobilnosti na prostoru Velikog urbanog područja Zadar.
U rješavanju postojećih problema veliki je naglasak stavljen na iskorištavanje biciklističkih potencijala prilikom čega je ukazano na nedostatak biciklističkih staza, prvenstveno u perifernim dijelovima grada. Podatak o samo 15 kilometara biciklističkih staza na širem prostoru grada Zadra jasno ukazuje na postojanje infrastrukturnih nedostataka.
Na predavanju je spomenuta uloga kruzing turizma koji utječe na dodatni porast broja turista tijekom ljetnim mjeseci. Razvoj luke Gaženica kao jedne od točaka ticanja na istočnoj obali Jadranskog mora u posljednjim je godinama doveo do rasta broja dolazaka na prostoru Velikog urbanog područja Zadar što stvara dodatne probleme u prometu, pogotovo u špici sezone.
Okupljeni su se složili da treba povećati napore ne bi li intermodalnost postala uobičajena pojava, kako Zadranima tako i njihovim gostima, s ciljem smanjenja zagađenja i povećanja prometne efikasnosti. Imajući to u vidu Agencija za razvoj Zadarske županije kroz projekt CHESTNUT u suradnji s ekspertima za mobilnost izradila je SUMP Velikog urbanog područja Zadar. Osnovni ciljevi SUMP-a su povećanje sigurnosti u prometu, smanjenje emisije stakleničkih plinova i potrošnje fosilnih goriva, povećanje kvalitete života, zdraviji okoliš i smanjenje štetnih posljedica koje suvremeni promet u urbanim sredinama ostavlja po zdravlje građana.
Projekt CHESTNUT financiran je iz programa transnacionalne suradnje Interreg Danube 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.004.272,18 EUR, a za cilj ima doprinijeti boljoj povezanosti te interoperabilnosti prometnog sustava temeljenog na integraciji više različitih sredstava prijevoza kao što su javni prijevoz, biciklizam, korištenje električnih vozila i slično.
Rector’s palace in Zadar was host of an interesting lecture to key stakeholders and general public within project CHESTNUT- Comprehensive elaboration of Strategic plaNs for sustainable Urban Transport.
Gathered multitude beside informations about general objectives and priorities of the project has also gotten the answers to questions: „ What is SUMP?“, „ What is FUA?“ . Furthermore, it has been announced in which phase is the process of making Sustainable urban mobility plan. After the series of lectures have finished panel discussion has been held where participants actively tried to find the solution to raising mobility level at FUA Zadar.
By solving current issues the stress has been put on using the cycling potential during which has been pointed out the lack of bike roads, especially in peripheral parts of the city. Information about 15 kilometers of bike roads in FUA Zadar clearly indicates the existence of infrastructural deficiencies.
Cruising tourism and its effect on strengthening tourist arrivals during summer period has been touched upon. Gaženica port development as an important port on the East Adriatic coast has created more congestion and traffic issues, especially during the summer period.
Participants agreed that efforts should be made in making intermodality the common appearance , to tourists as well as citizens of Zadar, with the goal of reducing the pollution and increasing traffic efficiency. Bearing in mind the aforementioned issues Zadar County development agency through CHESTNUT project and in cooperation with mobility experts has made the FUA Zadar SUMP. Basic goals of SUMP are raising traffic security, reducing the greenhouse gasses emission and fossil fuels consumption, raising the quality of life, healthier environment and reducing detrimental outcomes that modern traffic in urban areas leaves on the citizens health.
Project CHESTNUT is financed from transnational cooperation programme Interreg Danube 2014-2020. Total value of the project is 2.004.272,18 EUR, and the goal is to improve connection and interoperability of traffic system based on the integration of different means of transport like public transport, cycling, using electric vehicles and others.
U okviru projekta PESCAR u subotu 1. prosinca 2018. godine u sklopu 10. Degustacije mladih vina i maslinovih ulja Nadin 2018. održana je treća radionica na temu „Važnost vođenja evidencije za održivu uporabu pesticida“.
Stupanjem na snagu Pravilnika o integriranoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda početkom 2013. godine (NN 137/12) redefinirani su uvjeti poljoprivredne proizvodnje i evidentiranja proizvodnih postupaka. Sukladno istom, svaki proizvođač u integriranoj proizvodnji obvezan je voditi evidenciju o proizvodnji od početka proizvodnje do prodaje proizvoda. Za projekt PESCAR, najvažniji dio cijelog postupka je onaj koji obvezuje korisnika o vođenju evidencije o uporabi sredstava za zaštitu bilja i sadržaju te evidencije.
Radionicu je održao doc.dr.sc. Tomislav Kos sa Sveučilišta u Zadru koji je tijekom prezentacije sudionicima pojasnio što je vođenje evidencije u integriranoj proizvodnji i kako se ona vodi s ciljem planiranja i prognoziranja, a poseban naglasak stavljen je na važnost i svrhu vođenja evidencije.
Tijekom prezentacije prikazane su i elektroničke aplikacije koje služe kao pomoć u vođenju evidencije, a korisnicima omogućavaju brz pristup i detaljnije informacije o pripravcima kao i podatke o aktivnoj tvari.
S ekološkog aspekta, osim evidencija putem kojih se primjena i upotreba sredstava za zaštitu bilja stavlja pod nadzor, poljoprivredni proizvođači dužni su na adekvatan način zbrinuti otpadnu ambalažu sredstava za zaštitu bilja, a što je propisano Zakonom o otpadu (NN 178/04 i 60/2008). Ove dvije naizgled odvojene aktivnosti zapravo su jako međusobno povezane.
U sklopu provedbe projekta u planu je održavanje još jedne radionice na temu „Zaštita poljoprivrednih kultura od štetnika i uzročnika bolesti“ za koju će najava biti pravovremeno objavljena.
Projekt PESCAR – Pesticide Control and Reduction financiran je iz Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014-2020, a ukupna vrijednost iznosi 601.639,26 EUR od čega sufinanciranje sredstvima EU iznosi 511.393,35 EUR-a, odnosno 85%. Nositelj projekta je Zadarska županija, a partneri na projektu su Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Hercegovačko-neretvanske županije, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Sveučilište u Zadru i Zavod za poljoprivredu Županije Zapadnohercegovačke.
Nakon što se o temi „pametnih gradova“ raspravljalo na nedavno održanoj konferenciji i hackathonu, ova aktualna tema našla se u fokusu četvrtog Code On Meetup-a, održanog u utorak, 4. prosinca u prostoru Code Huba Zadar.
Događanje je organizirala Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, u sklopu projekta CODE, kroz kojeg je uređen i prostor u kojem je ovaj susret održan.
Predavača Josip Kalebić, koji trenutno radi na razvoju softvera za polarna istraživanja, s okupljenima je raspravljao o utjecaju tehnologije na kvalitetu života. Tijekom predavanja iznesen je pregled značajnijih uređaja i platformi.
Nije se zaobišla niti definicija pojma pametne kuće. Pa se tako moglo čuti kako se na konceptu pametnih kuća počelo raditi još u 60-tim godinama, te se danas razvojem novih tehnologija omogućava lakša integriranost na postojeće platforme čime pametne kuće sve više postaju dostupne širem krugu korisnika. Smisao pametne kuće je da poboljša kvalitetu života tako da omogući uštedu vremena i novca, zatim da stvori mogućnosti istodobnog obavljanja više zadataka i pruža stalni nadzor te kontrolu nad imovinom bez obzira gdje se nalazili.
Kalebić je aktivan u Udruzi Zadar Developers Hub, te su predavanje sa zanimanjem pratili i ostali članovi Udruge koja okuplja brojne profesionalce u području IT-a.
Projekt „CODE – Cooperation for Development of Cross Border Business Environment“ odobren je za financiranje u sklopu 1. poziva na dostavu projektnih prijedloga iz Programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020. Glavni cilj projekta je unapređenje poduzetničkog okruženja u prekograničnom području kroz razvoj poslovne infrastrukture i usluga podrške inovativnim poduzetničkim idejama. Ukupna vrijednost projekta je 883.555,54 eura. Uz Grad Zadar kao nositelja, projektni partneri ZADRI NOVOJ su još Javno preduzeće „Biznis inovacije i tehnologije“ d.o.o. iz Tuzle, Zaklada za inovacijski i tehnološki razvitak INTERA iz Mostara te Inovaciono preduzetnički centar TEHNOPOLIS iz Nikšića.
U organizaciji Agencije ZADRA NOVA, a u sklopu projekta CODE, održat će se početkom 2019. godine i peto, ujedno i finalno izdanje Code On Meetup-a, a događanja ovog tipa nastavit će se održavati u prostoru i nakon toga.
Završena je obnova, uređenje i opremanje poslovnog inkubatora na Novom Bokanjcu.
O ponedjeljka, 3. prosinca 2018. godine, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA ponovno posluje na matičnoj adresi: Grgura Budislavića 99, Zadar. Zbog proširenog obima poslovanja, dio ureda Agencije ZADRA NOVA nastavlja s radom na adresi: Put Murvice 14-16.
ZADRA NOVA na raspolaganju je svim pravnim i fizičkim osobama za pomoć i podršku u okviru svojih djelatnosti.
Infrastrukturni radovi na zgradi inkubatora na Novom Bokanjcu bili su središnja aktivnosti u sklopu projekta „InZad inkubator 2.0“ kojem je u fokusu bilo poboljšanje platforme za pokretanje i početak rada MSP-ova i omogućavanje bolje šanse za njihovu održivost na tržištu. Dio projektnih aktivnosti uz to je bilo i održavanje serijala događanja nazvani Friday Talks@InZad. Tri petka u nizu razgovaralo se o poduzetništvu i tehnologiji, a gosti predavači su bili Mateja Zbodulja, Albert Gajšak i Tomislav Car.
Inovativni Zadar d.o.o. bio je nositelj ovog projekta vrijednog 6.177.659,64 kuna, dok su partnerske institucije bili Grad Zadar i Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA. Projekt je financira u 100% iznosu bespovratnim sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj.
{gallery}galerije/zavrsena-obnova-poslovnog-inkubatora-zadra-nova-ponovno-na-maticnoj-adresi{/gallery}Da srednjovjekovne ruševine mogu biti „živi dijelovi“ okoline potvrđeno je u petak, 29. studenoga 2018. godine u Multimedijalnoj dvorani Kneževe palače u Zadru. Naime, u sklopu projekta RUINS održana je treća u nizu panel rasprava. I dok je u fokusu prve dvije rasprave bila održiva zaštita i očuvanje te moderno upravljanje srednjovjekovnim ruševinama, ovog puta pozornost je dana ponovnom korištenju srednjovjekovnih ruševina.
U panel raspravi u kojoj je naglasak stavljen na crkvicu sv. Stošije na Puntamici u Zadru, sudjelovali su Bruna Supičić, predsjednica Društva prijatelja Puntamike, te prof. dr. sc. Serđo Dokoza i dr. sc. Antun Nekić s Odjel za povijest Sveučilišta u Zadru. Naime, crkvica sv. Stošije je pilot lokacija projekta.
Prof. dr. sc. Dokoza dao je tako uvid u povijest imena Puntamika, te je objasnio društveni i povijesni kontekst lokacije. Primjere dobre prakse iz zemlje i inozemstva kako srednjovjekovna ruševina u suvremenom okruženju može biti revitalizirana i korištena dao je pak dr. sc. Dokoza. A o značenju crkvice za same Punatmičane progovorila je gđa. Supičić. Premda je često bila zaboravljana od nadležnih, stanovnici Puntamike udruženim snagama su čuvali srednjovjekovnu baštinu od zaborava.
Projekt RUINS, punim imenom „Sustainable re-use, preservation and modern management of historical ruins in Central Europe – elaboration of integrated model and guidelines based on the synthesis of the best European experiences“, provode Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i Grad Zadar u sklopu Interrreg Programa Središnja Europa 2014.–2020. Kroz ovaj projekt, vrijedan 1.765.421,10 eura, partneri iz šest europskih zemalja – Poljske, Češke, Italije, Slovenije, Slovačke i Hrvatske žele „udahnuti život“ srednjovjekovnim ruševinama kroz moderno upravljanje i dodjeljivanje suvremenih, društveno korisnih funkcija, uz očuvanje njihove povijesne vrijednosti. Suradnja partnera iz šest zemalja s različitim tradicijama i iskustvima rezultirat će razvojem univerzalnih modela koji bi se mogli primijeniti za upravljanje, korištenje i zaštitu srednjovjekovnih ruševina diljem Europe, pružajući europsku dodanu vrijednost.
Zadovoljstvo nam je obavijestiti Vas da Zadarska županija u suradnji sa Sveučilištem u Zadru organizira treću edukativnu radionicu na temu „Važnost vođenja evidencije za održivu uporabu pesticida“. Radionica će se održati u subotu 1. prosinca 2018. godine u sklopu 10. Degustacije mladih vina i maslinovih ulja Nadin 2018.
Kroz prve dvije radionice održane u okviru provedbe projekta PESCAR, poljoprivrednim proizvođačima s područja županije predstavljena je nova usluga davanja preporuka temeljnih na prikupljenim podacima postavljenih agrometeoroloških stanica koje očitavaju i mjere klimatske parametre, a u sklopu kojih se poljoprivrednim proizvođačima izdaju savjeti o potrebi izvršenja preventivne zaštite te se proizvođače upoznalo sa svim prednostima integriranog načina poljoprivredne proizvodnje. Također, sudionici su pozvani da preporuke i klimatske parametre s mjernih postaja redovito prate na službenoj stranici projekta PESCAR (www.agroprognoza.eu) i novo uspostavljenoj Viber grupi AgroprognozaEU Zadar.
Stupanjem na snagu Pravilnika o integriranoj proizvodnji poljoprivrednih proizvoda početkom 2013. godine (NN 137/12) redefinirani su uvjeti poljoprivredne proizvodnje i evidentiranja proizvodnih postupaka. Sukladno istom, svaki proizvođač u integriranoj proizvodnji obvezan je voditi evidenciju o proizvodnji od početka proizvodnje do prodaje proizvoda. Vođenje evidencije u integriranoj poljoprivrednoj proizvodnji s naglaskom na važnost za održivu upotrebu pesticida upravo je glavna tema 3. edukativne radionice.
Tako će se sudionicima pojasniti način vođenja evidencija po parcelama ili kulturama, za zaštićene prostore ili objekte kao i potrebni podaci o kojima se vodi evidencija.
Projektom PESCAR promovira se vođenje evidencije dok nadzor provedbe evidencije vodi savjetodavna služba.
Na radionicu se pozivaju zainteresirani poljoprivredni proizvođači i svi ostali važni sudionici ruralnog razvoja.
U nastavku donosimo program stručnog dijela manifestacije u sklopu kojeg će biti održana 3. edukativna radionica:
VRIJEME I MJESTO ODRŽAVANJA: 1.12.2018. godine u osnovnoj školi Nadin
POČETAK I ZAVRŠETAK: 14.00 do 16.00 sati
MODERATOR: Hrvatska poljoprivredno – šumarska savjetodavna služba Podružnica Zadarske županije – Gordana Dragun, dipl.ing.agr.
TEME I PREDAVAČI:
Radionica se organizira u sklopu provedbe projekta PESCAR – Pesticide Control and Reduction koji se financira iz Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014-2020.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 601.639,26 EUR od čega sufinanciranje sredstvima EU iznosi 511.393,35 EUR-a, odnosno 85%. Nositelj projekta je Zadarska županija, a partneri na projektu su Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Hercegovačko-neretvanske županije, Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Sveučilište u Zadru i Zavod za poljoprivredu Županije Zapadnohercegovačke. Glavni cilj projekta PESCAR je promovirati smanjenu i ciljanu uporabu pesticida na području Zadarske županije u HR i Hercegovačko – neretvanske i Zapadnohercegovačke županije u BiH u svrhu zaštite prirode.
Jučer održani „Regionalni dani EU fondova“ bili su prilika da predstavnici institucija i lokalni poduzetnici razmjene iskustva u korištenju sredstava iz fondova Europske unije.
Naime, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s institucijama u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova i Grad Zadar organizirali su 20. studenoga informativno-edukativno događanje s ciljem informiranja javnosti o korištenju fondova Europske unije.
Koncertna dvorana Kneževe palače bila je pretijesna za predstavnike javnog, privatnog i civilnog sektora koju su htjeli saznati više o mogućnostima koje im se pružaju kroz sredstva Unije.
„Ljudi nisu svjesni prilika i mogućnosti koje im se nude među kojima su i one za OPG-ovce, male i srednje poduzetnike… Dobiti besplatna sredstva nije jednostavno, ali nije ni strašno teško. Potrebno se malo potruditi, osmisliti kreativan projekt i nakon toga stvari se događaju. U Hrvatskoj je tisuće pozitivnih primjera osoba koji su putem EU fondova ostvarili svoje poslovne ambicije i postali konkurentni na domaćem, ali i inozemnom tržištu.“ – naglasio je državni tajnik Velimir Žunac na otvorenju događanja, pohvalivši Zadar kao primjer grada koji je prepoznao prilike koje nude EU fondovi.
Domaćin, gradonačelnik Branko Dukić je pak s ponosom kazao: „Prema rezultatima analize Ministarstva financija, Zadar spada u sam vrh gradova koji su uzeli najviše sredstva iz EU fondova. Upravo je i atraktivni prostor Kneževe palače, u kojem se nalazimo, primjer uspješne realizacije zahtjevnog kapitalnog projekta obnove kulturne baštine. EU fondovi postali su neizostavan način rada i razvoja.“
O pripremi projektnih prijava, apliciranju na natječaje te provedeni projekta i korištenju sredstava kroz panel raspravu su progovorili sami poduzetnici, predstavnici Grada Zadra i Zadarske županije te regionalnog koordinatora Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVE koja je dosad je pripremila i provodila projekte vrijedne preko 500 milijuna kuna.
„U pretpristupnom razdoblju proces je bio poprilično kompliciran, a mi smo se prvi put susreli s nečim takvim. Dobili smo pomoć od ZADRE NOVE koja je našu ideju predočila u dobar projekt. Imali smo određene probleme u samoj provedbi, nedostajalo nam je vremena, promijenio se suradnik… No sada je sve jednostavnije i naše iskustvo nam puno znači za nove prijave.“ – poručila je Tatjana Beneti, iz zadarske tvrtke Marex Elektrostroj koja je među prvima, još 2013. godine, povukla sredstva za razvoj poslovanja, te je uz to u proteklih godinu i pol dana povukla još 750 tisuća kuna.
Još jedan pozitivni primjer je i Tvornica konopa i veziva Zadar.
„Nabavili smo stroj kojim smo razvili novi proizvod, a bez EU fondova bio bi to preveliki zalogaj za nas.“ – jasan je bio član uprave tvrtke Ante Antunović, uz napomenu kako je ipak potrebno imati određena početna sredstva.
Ravnateljica ZADRE NOVE Sanja Peričić je na to dodala kako je to upravo razlog zbog kojeg poduzetnici često ostanu razočarani, jer kako je istaknula, EU sredstva ne služe za rješavanje financijskih problema, već za iskorak u poslovanju.
Dodala je i kako „postoji dio ključnih potreba građana, poput izgradnje vrtića, staračkih domova, rješavanja katastarskih knjiga, no takvi projekti nažalost jednostavno nisu prihvatljivi za financiranje EU sredstvima. Trenutno se radi nova strategija kako bi se ispravile ranije aktivnosti i riješili prioritetni problemi. Mi smo ponosni na ono što je dosad napravljeno u Zadarskoj županiji“.
Posebni naglasak dan je i ITU mehanizmu kroz kojeg je Gradu Zadru trenutno na raspolaganju 22,8 milijuna eura.
„Čak i u krizi EU fondovi su nam omogućili ono što zaista ne bi mogli ostvariti kroz proračun. Aktualni ITU mehanizam stavlja fokus na gradove kao centre razvoja. To je najkonkretniji primjer decentralizacije u kojem jedinice funkcioniraju kao mala ministarstva.“ – kazao je resorni gradski pročelnik Šime Erlić.
Nikolina Miočić iz resornog odjela Zadarske županije je ukazala kako, premda se to ne vidi na vani, iza projekata koji su tu prvenstvo zbog lokalne zajednice, stoji puno truda i neprospavanih noći.
Ksenija Slivar, voditeljica Odjela za programiranje i vrednovanje programa u Ministarstvu turizma predstavila je potom nove javne pozive na koje se mogu javiti okupljeni.
Uslijedila su zatim stručna predavanja na temu „EU fondovi kao mogućnost financiranja”, te je Boris Pekić iz tvrtke UHY Savjetovanje održao radionicu „Kako napisati projektni prijedlog i dobiti sredstva iz EU fondova za male i srednje poduzetnike”.
Coworking Europe konferencija godišnji je događaj koji okuplja upravitelje, predstavnike i operatere coworking prostora, predstavnike javnih uprava i agencija za razvoj, sveučilišta, voditelja poduzetničkih inkubatora i sl. Ove godine se konferencija održala u Amsterdamu od 14. do 16. studenoga, a na njoj su sudjelovale predstavnice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRE NOVE, zajedno s predstavnicima Grada Zadra. Ove dvije institucije partneri su na projektu CODE, u sklopu kojeg je pokrenut coworking prostor Code Hub u Zadru u srpnju ove godine.
Glavni fokus ovogodišnje konferencije, kao i njenih prijašnjih izdanja, bilo je predstavljanje svih tema povezanih s coworkingom iz tri različite perspektive: poslovanje, trendovi i utjecaj. Konferencija kao takva, bila je izvanredna prilika za razmjenu najboljih praksi te povezivanje i uspostavljanje suradnje na novim zanimljivim projektima.
Pozdravnim govorom gđe. Marjan Blumberg, globalne voditeljice branda B. Building Business, čija je zgrada bila domaćin konferencije, službeno je započeo trodnevni program. Kroz popunjene dnevne termine sudionicima su ponuđene teme globalne coworking industrije, među kojima njene perspektive i izazova s kojim se susreće, prednosti i nedostataka u širenju postojećih coworking prostora te tržišnog pozicioniranja i konkuriranja, obzirom na sve veći broj osnovanih i pokrenutih coworking prostora diljem svijeta.
Drugi dan konferencije organiziran je kroz pet „Unconference“ sesija, na kojima su sudionici konferencije sami predlagali teme i moderirali interaktivne radne skupine, a treći dan su uslijedila predavanja i radionice raznih izlagača uključujući i pregled coworking tržišta u Izraelu, kao primjera zemlje ubrzanog rasta broja coworking prostora s 40 na 200 u prethodne dvije godine.
Razvojni program „Pokreni nešto svoje“ namijenjen je poduzetnicima početnicima i mikro poduzećima odgovarajući na njihove potrebe za početak i razvoj poslovanja.
Prijave za novi natječaj otvorene su do 14. prosinca 2018. godine do 12 sati na web stranici www.pokreninestosvoje.hr , a rezultati natječaja će biti javno predstavljeni te objavljeni 28. veljače 2019.
Kroz dva dosadašnja izdanja projekta prošlo je više od 700 prijava i dodijeljeno je gotovo milijun kuna za 13 uspješnih poduzetničkih projekata. Ove godine program doživljava svoje treće izdanje u organizaciji ACT Grupe, vodećeg primjera društvenog poduzetništva u Hrvatskoj i regiji, podržavajući projekte s pozitivnim društvenim utjecajem kroz mentorsku podršku, dok je Philip Morris Zagreb d.o.o. i ove godine osigurao bespovratna financijska sredstva za sedam novih projekata.
Program je namijenjen postojećim društvenim poduzećima, društvenim poduzećima u nastajanju, inovativnim start-upovima te poduzetnicima početnicima s društveno-poduzetničkom idejom, odnosno poduzetničkom idejom koja će imati pozitivan utjecaj na društvo ili okoliš.
Za financiranje projekata u okviru trećeg kruga natječaja osiguran je iznos ukupne vrijednosti od 504.000,00 kuna, dok će projekti koji se prijavljuju biti sufinancirani iz programa u vrijednosti do 72.000,00 kuna.
Dobitnici 2. generacije programa “Pokreni nešto svoje” predstavili su svoj rad u kratkom promo videu.
Izrada & održavanje: Point Web Factory