Prilagodba pristupačnosti

Image

Regionalni koordinator razvoja

Zadarske županije

Najava Javnog natječaja za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavit će Javni natječaj za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023. za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina (u daljnjem tekstu: Ulaganja) u veljači 2021. godine.

Predmet Javnog natječaja je dodjela sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje 2019.-2023. (u daljnjem tekstu: Nacionalni program) sukladno uvjetima propisanim Pravilnikom o provedbi mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023. (Narodne novine br. 21/2019 i 21/2020) (u daljnjem tekstu: Pravilnik).

Prihvatljive aktivnosti i troškovi su troškovi izgradnje/poboljšanja, stjecanja (kupnje) nepokretne imovine radi prenamjene u vinarije i/ili prezentacijske i/ili prodajne objekte uključujući i kupnju zemljišta kao jedne od aktivnosti u okviru projekta s ciljem izgradnje vinarije i/ili prezentacijskog i/ili prodajnog objekta,  troškovi kupnje novih strojeva i opreme do iznosa njihove tržišne vrijednosti, opći troškovi povezani s izgradnjom/poboljšanjem, stjecanjem nepokretne imovine i troškovima kupnje novih strojeva i opreme, troškovi kupnje ili razvoja računalnih softvera i kupnje patenata, licencija i autorskih prava te registracije zajedničkih žigova, a u skladu s člankom 33. stavkom 1. točkom a), b), c) i d) Delegirane uredbe Komisije (EU) 2016/1149 od 15. travnja 2016. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu nacionalnih programa potpore u sektoru vina i izmjeni Uredbe Komisije (EZ) br. 555/2008 (SL L 190, 15.7.2016.) (u daljnjem tekstu: Delegirana uredba Komisije (EU) 2016/1149) i Listom prihvatljivih troškova iz Priloga I. Pravilnika.

Korisnici mjere Ulaganja u vinarije i marketing vina su: poduzeća u sektoru vina (vinarije – fizičke ili pravne osobe upisane u Vinogradarski registar u trenutku podnošenja prijave) koja se bave proizvodnjom ili prodajom proizvoda iz dijela II. Priloga VII. Uredbe (EU) 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o uspostavljanju zajedničke organizacije tržišta poljoprivrednih proizvoda i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EEZ) br. 922/72, (EEZ) br. 234/79, (EZ) br. 1037/2001 i (EZ) br. 1234/2007, organizacije proizvođača vina, udruženja dvaju ili više proizvođača ili sektorske organizacije.

Razina potpore iznosi do 50% prihvatljivih troškova i ovisi o veličini Podnositelja (za mikro, mala i srednja poduzeća maksimalna potpora iznosi 50%, za velika poduzeća s manje od 750 zaposlenih ili prometom manjim od 200 milijuna EUR potpora iznosi 25 % dok za ostala velika poduzeća potpora iznosi 24%).

Više o Natječaju pročitajte ovdje

Uskoro novi Javni natječaj za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavit će Javni natječaj za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023. za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda (u daljnjem tekstu: Restrukturiranje) u veljači 2021. godine.

Predmet Javnog natječaja je dodjela sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019.-2023. sukladno uvjetima propisanim Pravilnikom o provedbi mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019-2023. („Narodne novine“ br. 26/19, 21/20).

Korisnici mjere Restrukturiranje su vinogradari upisani u Vinogradarski registar (fizičke ili pravne osobe čije se gospodarstvo nalazi na području Republike Hrvatske i koji posjeduju površinu zasađenu vinovom lozom gdje se proizvodi tog područja upotrebljavaju za komercijalnu proizvodnju vinskih proizvoda, a površine vinograda su upisane u Vinogradarski registar).

Prihvatljivi troškovi unutar mjere Restrukturiranje su:

  • ulaganja vezana uz zamjenu sorte/sorata i/ili premještanje vinograda i
  • ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom.

Razina potpore iznosi do 75% od ukupno prihvatljivih troškova za aktivnosti dokumentirane računima ili drugim dokumentima jednake dokazne snage te za troškove doprinosa u naravi.

Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 1.000.000,00 EUR.

Broj projekata odobrenih pojedinom korisniku u istoj godini nije ograničen, međutim u okviru jedne financijske godine ne može se istom korisniku odobriti potpora u iznosu većem od 750.000 EUR uključujući i nadoknadu gubitka dohotka.

Više o Natječaju pročitajte ovdje.

Europska komisija odobrila hrvatski program državnih potpora od oko 202 milijuna eura za potporu poduzećima u sportskom i turističkom sektoru pogođenima pandemijom koronavirusa

Europska komisija odobrila je 11. siječnja 2021. godine hrvatski program državnih potpora vrijednih oko 202 milijuna eura (1,5 milijardi kuna) za potporu poduzećima svih veličina koja djeluju u sportskom i turističkom sektoru, a pogođena su pandemijom koronavirusa.

Program je odobren na temelju Privremenog okvira za državne potpore, s osnovnom svrhom pomoći tvrtkama koje ispunjavaju uvjete da dobiju pristup likvidnosti kako bi očuvala kontinuitet svoje gospodarske aktivnosti. Potpora će se dodijeliti u obliku jamstava za nove zajmove za obrtni kapital i ulaganja i subvencioniranih kamatnih stopa za nove zajmove.

Konkretno, potpora u obliku subvencioniranih kamatnih stopa za nove zajmove neće premašiti 800 000 eura po poduzeću. Potpora u obliku jamstava za nove zajmove za obrtni kapital i zajmove za ulaganja ne premašuje 800 000 eura, a odnosi se na nove zajmove s dospijećem od najviše šest godina. Također, pokriće jamstva ograničeno je na 90 posto glavnice zajma ili na 35 posto ako je riječ o jamstvima za pokrivanje gubitaka u portfelju duga.
Predviđena je minimalna nadoknada jamstva. Program sadržava i adekvatne zaštitne mjere kako bi banke ili druge financijske institucije potporu doista usmjerile prema korisnicima kojima je potrebna.

Potpora će biti odobrena najkasnije do 30. lipnja 2021. godine, i to samo poduzećima koja se 31. prosinca 2019. nisu smatrala poduzećima u teškoćama, uz iznimku mikropoduzeća i malih poduzeća koja su prihvatljiva čak i ako su 31. prosinca 2019. već bila u teškoćama.

Pojašnjenje Europske komisije možete pročitati ovdje.

Cilj Programa je osigurati financijsku podršku poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti u sektoru turizma i sporta radi ublažavanja posljedica krize uzrokovane pandemijom koronavirusa na njihovo poslovanje. Program će provoditi Ministarstvo turizma i sporta, u suradnji s HBOR-om, HAMAG-BICRO-om i poslovnim bankama izdavanjem državnih jamstava omogućiti lakši pristup likvidnosti kod financijskih institucija kako bi se očuvao kontinuitet gospodarske aktivnosti u sektoru turizma i sporta.

Sredstva potpora u obliku državnih jamstava osigurana su u okviru Državnog proračuna Republike Hrvatske na temelju Komunikacije Europske Komisije-Privremeni okvir za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19.

Kredite po Programu će odobravati HBOR, HAMAG-BICRO i poslovne banke. Kako bi se osiguralo lakše odobrenje povoljnih kredita za likvidnost od strane financijskog sektora, za kredite za obrtna sredstva u sektoru turizma i sporta, Program predviđa izdavanje državnog jamstva u iznosu od 100% glavnice kredita za mikro, male i srednje poduzetnike  te do 90% za velike poduzetnike.

Prihvatljivi korisnici su mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji posluju u sektoru turizma, sporta i povezanih djelatnosti na teritoriju Republike Hrvatske, a odnosi se na djelatnosti razvrstane u odjeljcima, skupinama ili razredima: (prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti – NKD/2007):

  • 55.1 Hoteli i sličan smještaj
  • 55.2 Odmarališta i slični objekti za kraći odmor
  • 55.3 Kampovi i prostori za kampiranje
  • 55.9 Ostali smještaj
  • 56.1 Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane
  • 56.2 Djelatnosti keteringa i ostale djelatnosti pripreme i usluživanja hrane
  • 56.3 Djelatnosti pripreme i usluživanja pića
  • 79.11 Djelatnosti putničkih agencija i organizatora putovanja (turoperatora)
  • 79.12 Djelatnosti organizatora putovanja (turoperatora)
  • 79.90 Ostale rezervacijske usluge i djelatnosti povezane s njima
  • 77.34 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) plovnih prijevoznih sredstava
  • 93.11 Rad sportskih objekata
  • 93.13 Fitnes centri
  • 93.19 Ostale sportske djelatnosti
  • 93.21 Djelatnosti zabavnih i tematskih parkova
  • 93.29    Ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti (osim rada automata za igre na kovanice 

Također korisnici potpora iz ovog Programa mogu biti i poduzetnici koji obavljaju djelatnosti zdravstvenog turizma u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, kao i korisnici koji obavljaju djelatnosti bolnica, opće medicinske prakse, specijalističke medicinske prakse, stomatološke prakse i ostale djelatnosti zdravstvene zaštite (NKD 86.10, 86.21, 86.22, 86.23, 86.90) koji su uključeni u turističku ponudu te pretežito ostvaruju prihode izvan sustava javnog zdravstva.
 
Ukupan iznos proračuna planiran na temelju ovog Programa iznosi 1.500.000.000,00 HRK, s time da:

  • Proračun HAMAG-BICRO-a iznosi 1.000.000.000,00 kn, a namijenjen je za izdavanje državnih jamstva mikro, malim i srednjim poduzetnicima. 
  • Proračun HBOR-a iznosi 500.000.000 kn, a namijenjen je za izdavanje državnih jamstva velikim poduzetnicima. 

Detaljnije možete pročitajte ovdje.

Objavljen Poziv "Sufinanciranje troškova uključivanja djece u socioekonomski nepovoljnoj situaciji u predškolske programe"

 U okviru ovog Poziva financirat će se uključivanje djece iz skupina u socioekonomski nepovoljnoj situaciji u predškolske programe kroz financiranje cjelodnevnog redovitog programa predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu pripadnike ciljane skupine.

 

Opći cilj:
Povećanje sudjelovanja djece iz skupina u socioekonomski nepovoljnom položaju u predškolskim programima u svrhu smanjenja rizika ranog napuštanja školovanja te rizika od siromaštva i socijalne isključenosti.

Specifični cilj:
Pružiti podršku uključivanju djece iz skupina u socioekonomski nepovoljnom položaju u predškolske programe.

Ciljna skupina:

Djeca u dobi između četiri godine i godine za početak obveznog osnovnog obrazovanja koja žive u lošim socioekonomskim uvjetima.

 

Ukupan iznos Poziva: 150.000.000,00 KN

ESF sufinanciranje (85%): 127.500.000,00 KN

Nacionalno sufinanciranje (15%): 22.500.000,00 KN

Sufinanciranje projekata:

U sklopu ovog Poziva sufinanciranje projekata od strane prijavitelja i/ili partnera je obavezno, a stope sufinanciranja određene su sukladno stopama rizika od siromaštva županija u kojoj se nalazi prijavitelj.

 

Trajanje projekata: 24 mjeseca

 

Više o uvjetima Poziva i dokumentaciji pročitajte ovdje

Europska komisija objavila poziv COSME za poticanje digitalizacije, inovacija i novih tehnologija u turističkom sektoru

Europska komisija objavila je poziv za zainteresirane da se priključe programu COSME, koji potiče primjenu digitalizacije, inovacija i novih tehnologija u turističkom sektoru. Opći cilj poziva je pojačati prihvaćanje digitalizacije i inovacija od strane turističkih malih i srednjih poduzeća kroz transnacionalnu suradnju i izgradnju kapaciteta.

Aktivnosti su usmjerene na:

  • jačanje transnacionalne i prekogranične suradnje, posebno integracije turističkih poduzeća i dionika u transnacionalne i međuregionalne inovacijske ekosustave kako bi se omogućio pametan i održiv rast turističkih MSP-a;
  • jačanje kapaciteta i vještina malih i srednjih poduzeća pri poboljšanju uporabe novih digitalnih tehnologija, što rezultira novim poslovnim modelima u turizmu;
  • poticanje inovativnih rješenja za poboljšanje upravljanja turizmom i turističke ponude kroz suradnju unutar turističkog ekosustava, uključujući javno-privatna partnerstva

Prihvatljivi podnositelji prijedloga su pravne osobe koje formiraju konzorcij s najmanje pet i najviše deset članova/partnera iz najmanje pet država uključenih u program COSME. Najmanje jedan od partnera/članova konzorcija mora biti poduzetnička potporna institucija ili organizacija.

Prihvatljivi prijavitelji su i jedinice regionalne i lokalne samouprave, nevladine organizacije, privatni subjekti uključujući mikro, mala i srednja poduzeća u sektoru turizmu, gospodarske komore, obrazovne institucije uključujući sveučilišta i istraživačke centre aktivne u turizmu i poslovnoj podršci.
 
Ukupni proračun namijenjen sufinanciranju projekata je 8 000 000 EUR, a maksimalni iznos po projektu iznosit će 1 000 000 EUR. Očekuje se da će biti financirano ukupno 8 do 11 projektnih prijedloga. Maksimalna stopa sufinanciranja je 75% ukupnih prihvatljivih troškova.
 
Rok za prijavu: 11. veljače 2021.

Više o pozivu pročitajte ovdje.

Prekid obustave Poziva „Zaželi – program zapošljavanja žena – faza II“

Dana 22. prosinca 2020. Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike objavljuje prekid obustave za Poziv „Zaželi – program zapošljavanja žena – faza II“ (UP.02.1.1.13).

Sukladno izmjenama natječajne dokumentacije objavljenima 22. prosinca 2020. godine, prijave na Poziv ponovno će se zaprimati od 11. siječnja 2021. godine od 9:00 sati.

Sukladno točki 5.5. Uputa za prijavitelje, Poziv se obustavlja u trenutku kada zaprimljeni projektni prijedlozi, u odnosu na zahtijevani iznos bespovratnih sredstava, dosegnu 120% ukupno raspoloživog iznosa PDP-a.

Više pročitajte ovdje.

Objavljen Poziv "Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja"

Objavljen je otvoreni poziv na dostavu projektnih prijedloga "Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja" u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.

Opći cilj Poziva je doprinijeti usklađivanju poslovnog i obiteljskog života obitelji s uzdržavanim članovima uključenima u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Pozivom će se financirati projekti koji će poticati inovativan pristup u osiguranju produljenog radnog vremena vrtića s ciljem veće dostupnosti, priuštivosti i obuhvaćenosti djece  programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Dječjim vrtićima, omogućit će se i razvoj posebnih programa te jačanje kapaciteta odgojitelja/ica, stručnih suradnika i stručnih radnika (logopeda) s ciljem unaprjeđenja usluga kroz edukacije usmjerene na jačanje stručnih kompetencija te edukacije kuhara/ica o zdravoj prehrani.

U skladu s navedenim, projekti koji će se financirati u okviru ove operacije doprinijet će usklađivanju poslovnog i obiteljskog života obitelji s uzdržavanim članovima kroz unaprjeđenje usluga, produljenje radnog vremena dječjih vrtića te daljnji razvoj postojećih i/ili novih programa.

Ukupna financijska sredstva u okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga iznose 300.000.000,00 kn. Stopa sufinanciranja iznosi 100% ukupnih prihvatljivih troškova od kojih 85% predstavljaju sredstva Europske unije, a 15% predstavljaju sredstva Državnog proračuna Republike Hrvatske. Najniža vrijednost potpore po pojedinom projektu iznosi 500.000,00 kn, a najviša 6.000.000,00 kn. Intenzitet potpore po pojedinom prpjektu iznosi do 100% prihvatljivih troškova, odnosno prijavitelji/partneri nisu dužni osigurati sufinanciranje projekta iz vlastitih sredstava. 

Poziv se financira u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., Prioritetne osi 2 „Socijalno uključivanje“, Investicijskog prioriteta 9.iv „Poboljšanje pristupa pristupačnim, održivim i visokokvalitetnim uslugama, uključujući usluge zdravstvene skrbi i socijalne usluge od općeg interesa“, Specifičnog cilja 9.iv.2 „Poboljšanje pristupa visokokvalitetnim socijalnim uslugama, uključujući podršku procesu deinstitucionalizacije“.

Rok za podnošenje projektnih prijedloga počinje teći od 18.1.2021. godine u 9:00 sati.

Više pročitajte ovdje

Otvoreni poziv na dostavu projektnih prijedloga „Čitanjem do uključivog društva“

Objavljen je Otvoreni poziv na dostavu projektnih prijedloga (bespovratna sredstva) „Čitanjem do uključivog društva“ u okviru operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.

Poziv „Čitanjem do uključivog društva“, usmjeren je na povećanje socijalne uključenosti ranjivih skupina (djece i mladih do 25 godina, osoba starijih od 54 godine, nezaposlenih, uključujući dugotrajno nezaposlene, osoba s invaliditetom te pripadnika romske i drugih nacionalnih manjina) kroz razvoj čitalačke pismenosti. Pozivom će se financirati aktivnosti pripreme i provedbe participativnih aktivnosti poticanja čitanja i razvoja čitalačkih kompetencija za pripadnike ciljanih skupina te aktivnosti podizanja javne svijesti o važnosti čitanja za osobni razvoj i društvenu integraciju. Provedbom Poziva doprinijet će se ostvarenju ciljeva Nacionalne strategije poticanja čitanja za razdoblje od 2017. – 2022.

Poziv se provodi u okviru specifičnog cilja 9.i.1 Borba protiv siromaštva i socijalne isključenosti kroz promociju integracije na tržište rada i socijalne integracije ranjivih skupina, i borba protiv svih oblika diskriminacije.

Opći cilj operacije: Povećanje socijalne uključenosti pripadnika ciljanih skupina kroz razvoj čitalačke pismenosti.

Prijavitelji:

Skupina aktivnosti A:

narodne knjižnice:

  • jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave koja u sastavu svoje pravne osobe ima ustrojenu jedinicu narodne knjižnice (knjižnica u sastavu),
  • udruga koja u sastavu svoje pravne osobe ima ustrojenu jedinicu narodne knjižnice (knjižnica u sastavu),
  • ustanova koja samostalno obavlja knjižničnu djelatnost ili koja u svom sastavu ima ustrojenu jedinicu narodne knjižnice (knjižnica u sastavu)

Skupina aktivnosti B

  • umjetnička organizacija
  • udruga koja djeluje u području kulture i umjetnosti
  • ustanova u kulturi
  • jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave

Ukupni iznos bespovratnih sredstava: 41.000.000,00 HRK.

Iznos bespovratnih sredstava po projektnom prijedlogu: Najmanji iznos zatraženih bespovratnih sredstava može biti 100.000,00 HRK, a najviši iznos zatraženih bespovratnih sredstava može biti 4.000.000,00 HRK.

Sufinanciranje projekata: Udio financiranja po pojedinom projektu iznosi 100 % prihvatljivih troškova, tj. prijavitelji/partneri ne osiguravaju sufinanciranje projekata iz vlastitih sredstava.

Detaljnije o Pozivu i dokumentaciji pročitajte ovdje

Izrada & održavanje: Point Web Factory