

Prilagodba pristupačnosti
Predstavnice Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i Grada Zadra sudjelovale su na sastanku svih partnera projekta RUINS, sufinanciranog iz Programa prekogranične suradnje Središnja Europa, a čija je glavna tema suvremena upotreba srednjovjekovnih ruševina uz očuvanje njihovih povijesnih vrijednosti.
Sastanak je održan 12. prosinca 2019. u talijanskom gradu Marostica, a organizator je bila partnerska institucija Venecijanski klaster baštine. Glavna tema sastanka bilo je predstavljanje razrađenih planova upravljanja za pet odabranih pilot lokacija projekta.
Plan upravljanja crkvom sv. Stošije, koja je odabrana kao zadarska pilot lokacija, sastavljen je od tri ključna poglavlja; analitički i vrijednosni opis objekta, opis sustava zaštite i upravljanja objektom te opis uporabe prostora. Plan upravljanja je na sastanku prezentiran svim projektnim partnerima, a u Zadru će biti predstavljen na panel raspravi koju će ZADRA NOVA organizirati u siječnju 2020. godine. Napominjemo kako usporedno s provedbom projekta RUINS, Grad Zadar provodi i Projekt prve faze rekonstrukcije crkve sv. Stošije na Puntamici, koji obuhvaća konsolidaciju svih zidova i svodova, restauratorske zahvate na sačuvanim rimskim i srednjovjekovnim elementima te sprječavanje prodora vode u unutrašnjost crkve. Završetak radova očekuje se početkom 2020. godine.
U organizaciji Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u ponedjeljak, 16. prosinca 2019. godine održano je događanje „ZADRA NOVA ZA VAS Ususret 2020.“ tijekom kojeg je predstavljen projekt ZADRA NOVA ZA VAS te mogućnosti EU financiranja za javnopravna tijela i ostale prihvatljive prijavitelje.
Predstavnici gradova, općina, institucija i ustanova iz cijele županije pozorno su popratili mogućnosti koje im se pružaju za financiranje njihovih projektnih ideja sredstvima iz EU fondova.
„Agencija ZADRA NOVA kao regionalni koordinator razvoja svakog je dana tu za vas, bilo da nam se sami obratite za pomoć, bilo da vam se mi obraćamo s prijedlozima za sudjelovanje u projektima, savjetom ili podrškom. Upravo zato jer je naša uloga koordinirati razvojem županije, odnosno prinositi dobrobiti zajednice, projekt koji ćemo vam danas predstaviti nazvali smo ZADRA NOVA ZA VAS.“ - poručila je okupljenima ravnateljica Agencije Marina Dujmović Vuković dodavši: „To doslovno znači da nam sredstva ovog projekta omogućavaju pružanje izravne pomoći županiji, općinama, gradovima i ustanovama u Zadarskoj županiji. Pa tako kroz ovaj projekt djelatnici Agencije izrađuju strateške i provedbene dokumente regionalne razine te pružaju stručnu pomoć javnopravnim tijelima u pripremi i provedbi projekata koji se financiraju iz EU fondova. Ovaj nam projekt omogućava da radimo sve što nam zakon propisuje da moramo raditi kao regionalni koordinator razvoja Zadarske županije bez dodatnog financijskog tereta onome kome pomoć pružamo.“
Ovo događanje mjera je informiranja u sklopu projekta ''ZADRA NOVA ZA VAS'' kojeg provodi Agencija ZADRA NOVA, a cilj mu je povećanje korištenja sredstava EU fondova u Zadarskoj županiji putem jačanja kapaciteta regionalnog koordinatora Agencije ZADRA NOVA te kontinuiranom podrškom javnopravnim tijelima u pripremi i provedbi projekata te jačanjem kapaciteta (potencijalnih) prijavitelja u pripremi i provedbi projekata. Ukupna vrijednost projekta je 33.050.497,28 kuna, a bespovratna sredstva iznose 28.092.922,67 kuna.
Projekt je sufinanciran sredstvima tehničke pomoći u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Provedba projekta je započela 1. svibnja 2019. godine te završava 31. prosinca 2023. godine.
{gallery}galerije/zadranovazavas-ususret2020{/gallery}
Projekt „Building the ADRION Brand Name in Tourism: Indulging all Five Senses – ADRION 5 SENSES“ predstavljen je na Internacionalnom turističkom sajmu - AITE u Ateni koji je održan od 6. do 8. prosinca 2019. godine.
Kako je cilj projekta ADRION 5 SENSES stvaranje novog turističkog proizvoda koji stimulira svih pet osjetila turista kreiranjem Mape doživljaja koja obuhvaća zvukove, boje, teksture, mirise, gastronomske osobitosti ovog transnacionalnog područja, tijekom tri dana Sajma predstavnici projektnih partnera, a među njima i djelatnice Agencije ZADRA NOVA, predstavili su projekt i aktivnosti. Putem brošura, plakata i direktnog kontakta s posjetiteljima Sajma predstavljana je i prezentirana višejezična platforma projekta i ADRION 5 SENSES brend. Kroz projekt će se pokrenuti i virtualni izložbeni centri kod svakog projektnog partnera.
U provedbu projekta uključeno je devet partnera iz osam zemalja – po jedan iz Hrvatske (Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA), Italije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Albanije i Crne Gore, te dva iz Grčke. Sredstva projekta ADRION 5 SENSES osigurana su kroz INTERREG V-B Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. – 2020., prioritetna os 2 – Održiva regija.
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA poziva Vas na događanje „ZADRA NOVA ZA VAS Ususret 2020.“ u ponedjeljak, 16. prosinca 2019. godine s početkom u 10 sati na adresi Put Murvice 14, Zadar.
Ovo događanje mjera je informiranja u sklopu projekta ''ZADRA NOVA ZA VAS'' kojeg provodi Agencija ZADRA NOVA, a cilj mu je povećanje korištenja sredstava EU fondova u Zadarskoj županiji putem jačanja kapaciteta regionalnog koordinatora Agencije ZADRA NOVA te kontinuiranom podrškom javnopravnim tijelima u pripremi i provedbi projekata te jačanjem kapaciteta (potencijalnih) prijavitelja u pripremi i provedbi projekata. Ukupna vrijednost projekta je 33.050.497,28 kuna, a bespovratna sredstva iznose 28.092.922,67 kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima tehničke pomoći u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Provedba projekta je započela 1. svibnja 2019. godine te završava 31. prosinca 2023. godine.
Program događanja:
Molimo da sudjelovanje potvrdite na e-adresu zadra@zadra.hr ili pozivom na 023/492-880 najkasnije do 13. prosinca 2019. godine.
U Tuzli je u ponedjeljak, 2.12. i utorak, 3.12.2019. godine održana finalna konferencija projekta CODE.
Kada je početnom konferencijom u Zadru u srpnju 2017. godine započela implementacija projekta CODE, projektni partneri iz Mostara, Tuzle, Zadra i Nikšića najavili su provedbu seta aktivnosti kojima će doprinijeti unapređenju poduzetničkog okruženja u prekograničnom području.
Trideset mjeseci kasnije, finalnom konferencijom proslavljeni su postignuti rezultati i ostvareni ciljevi. Pozdravnim govorom Roberta Martića, direktora BIT Centra iz Tuzle, svečano je otvorena konferencija koja je započela prikazivanjem promotivnih video uradaka coworking prostora otvorenih u partnerskim gradovima. Ana Marija Tahija, predstavnica vodećeg partnera Grada Zadra, prezentirala je projektne rezultate među kojima se posebno ističe uspostava četiri coworking prostora, provedeni mentorski programi, organizirani različiti promotivni događaji, seminari, treninzi, lokalni sastanci, međunarodne konferencije i hackathoni, kreirane studije izvodljivosti uspostavljanja IT klastera u Tuzli, Zadru i Nikšiću.
Drugi dan konferencije obilježile su dvije panel diskusije vezane uz tematiku coworking prostora i mentorstva. Prvu panel diskusiju obilježila je dinamična razmjena iskustava o četiri projektom uspostavljena coworking prostora, a o izazovima s kojima su se suočavali tijekom dosadašnjeg rada Code Hub-ova u Mostaru, Tuzli, Zadru i Nikšiću govorili su predstavnici projektnih partnera Ana Bogdanović, Vedrana Ajanović, Lidija Perić i Aleksandar Janičić uz moderiranje Renate Marušić. O važnosti mentorstva za mlade ljude, ali i pravim koracima u kreiranju kvalitetnog i adekvatnog mentorskog programa u drugoj panel diskusiji s moderatoricom dr. sc. Sabinom Đonlagić Alibegović razgovarali su Meliha Gekić Lerić, Vesna Glavaš Hrustić i Haris Selmanović.
Projektne partnere Grad Zadar, Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, INTERA Tehnološki Park, BIT Centar i Inovaciono preduzetnički centar Tehnopolis do kraja godine čeka implementacija posljednjih aktivnosti, ali i priprema za njihov nastavak kroz projekt 2CODE odabran za sufinanciranje u okviru drugog poziva na dostavu projektnih prijedloga iz Programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020.
Predstavnici partnera u sklopu projekta ADRIREEF okupili su se 21. i 22. studenoga 2019. u Rijeci na trećem sastanku. Glavna tema sastanka bio je monitoring prirodnih i umjetnih grebena na pilot lokacijama, nabavljanje opreme i aktiviranje ključnih dionika u projekt.
Održane su prezentacije na kojima su predstavljeni rezultati sastanaka s dionicima i prezentacije o kupljenoj opremi koja je nužna kako bi se vršio monitoring pilot lokacija. Drugi dan sastanka napravio se pregled odrađenih aktivnosti i plan za provedbu nadolazećih aktivnosti, predložen je dnevni red znanstvene radionice koja će biti održana 5. prosinca 2019. godine u Anconi.
Jedan od ciljeva ADRIREEF – „Inovative exploitation of Adriatic Reefs in order to strengthen blue economy“ projekta, u kontekstu Jadranskog mora, je usklađivanje održivog upravljanja, istraživanja i praćenja stanja te jačanje kapaciteta.
Na području Italije određene su četiri pilot lokacije (dva prirodna grebena i dva umjetna grebena) dok su u Hrvatskoj tri pilot lokacije (prirodni grebeni) na kojima će se vršiti istraživanja i praćenje stanja kako bi se odredile mogućnosti navedenih lokacija u svrhu unaprjeđenja i jačanja sektora plave ekonomije. Pilot lokacije u Hrvatskoj su: Plićina Konjsko (Primorsko – goranska županija), Plić Lagnjići (Zadarska županija) i otok Vis (Splitsko – dalmatinska županija).
Pilot lokacija Plić Lagnjići nalazi se na sjeveroistočnom dijelu Dugog otoka. Riječ je o prirodnom grebenu na kojem se nalazi potopljena olupina broda. Na navedenoj lokaciji provode se ribolovne aktivnosti. S obzirom na plićine pomorski promet se ne odvija u blizini obale. Budući da je ova lokacija uključena u ekološku mrežu Luke Soliščice (HR3000067) s ciljem zaštite pješčanih staništa, livada Posidonije i uvala, provođenje istraživanja na tom području moglo bi biti od velikog značaja ne samo za očuvanje već i za potrebe održivog razvoja. Aktivnosti koje se planiraju provesti kroz fazu praćenja uključuju: geomorfološko mapiranje grebena, mjerenje parametara vodenog stupca radi procjene kakvoće vode i oceanografskog stanja, istraživanje sedimenta koji okružuju greben, zajednice bentosa nastanjene na mekim i tvrdim podlogama te riblje vrste. Rezultati će se koristiti kako bi se odredile prednosti lokacije za provođenje turističkih aktivnosti u dogovoru s plavom ekonomijom, poput rekreativnog ronjenja.
Projekt ADRIREEF je financiran iz programa prekogranične suradnje Interreg Italija – Hrvatska 2014. – 2020., ukupna vrijednost projekta iznosi 2.814.830,00 eura. Vodeći partner projekta je Grad Ravenna. Od Hrvatskih partnera uz Agenciju za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA na projektu sudjeluju još Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj SUNCE, Sveučilište u Zadru, Javna ustanova RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko dalmatinske županije, Institut Ruđer Bošković i Pomorski fakultet u Rijeci. Uz grad Ravennu, projektni partneri iz Italije su: ARPAE Emilia – Romagna, Consiglio Nazionale delle Ricerche – CNR, ARPAE Puglia, Instituto Nazionale di Oceanografia e di Geofisica Sperimentale – OGS.
Stvaranje i marketing novog turističkog proizvoda temelj su uspješne turističke priče koju prati i puno truda, inovativnosti i suradnje - zaključak je to seminara održanog u ponedjeljak, 2. prosinca 2019. u Kneževoj palači u Zadru.
Kako je održavanje seminar "Stvaranje i marketing novog turističkog proizvoda" jedna od aktivnosti u sklopu provedbe projekta ADRION 5 SENSES okupljene je na samom uvodu pozdravila Nika Cohen, viša stručna suradnica u Agenciji za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA. Naime, upravo je Agencija ZADRA NOVA jedini hrvatski partner u ovom međunarodnom projektu kojim se potiče stvaranje turističkih proizvoda koji stimuliraju svih pet osjetila turista.
„U okviru projektne aktivnosti stvaranja Brenda jadransko jonske regije ZADRA NOVA organizirala je Seminar kako bih približila dionicima marketinške strategije turističkih proizvoda i usluga. Za tehničku pomoć pri pripremi i provedbi Seminara angažirali smo obrt za usluge i savjetovanje u turizmu Feel Croatia na čelu s Ivanom Surać ujedno i moderatorom cjelokupnog događaja. Primjerima dobre prakse Zadarske županije nastojali smo predočiti uspješne marketinške strategije te iz prve ruke saznati kako su se proizvođači nosili s eventualnim problemima i kako su ih riješili.“ - pojasnila je voditeljica projekta Nika Cohen.
Uspješnu pašku priču potvrđenu nagradama predstavila je Martina Pernar Škunca iz Paške sirane , a jedinstveni ninski cvijet soli Ivan Ivanac iz Solane Nin. O izazovima s kojima se susreo pri plasiranu na tržište vina i likera od domaćih sorti kao što su maraška ili maraština progovorio je Mario Fiolić, dok je zlatom ovjenčani maslinar Božo Surać predstavio svoje maslinovo ulje Koruna. Nije zaboravljena niti smokva, kraljica Mediterana koje je glavni sastojaka delicija brenda Šinjorina Smokva iza kojeg stoji Sandra Babac. Tamara Tomas Dušević predstavila je pak svoj nadasve originalane Adriatic Shell proizvode i Coral wine vina iz mora. A željno iščekivani Mediteranski armerun interaktivni foto brevijar čija objava se uskoro očekuje predstavili su Bruno Ćurko i Stipe Surać. Nakon predstavljanja primjera dobre prakse i turističkih proizvoda koji na najbolji način predstavljaju Zadarsku županiju uslijedili su panel diskusija i zaključak pod stručnim vodstvom Ivane Surać.
Projekt ADRION 5 SENSES usmjeren je na stvaranje novog turističkog proizvoda koji stimulira svih pet osjetila turista kreiranjem Mape doživljaja s ciljem obuhvaćanja zvukova, boja, tekstura, mirisa i gastronomskih osobitosti transnacionalnog područja. Kroz projekt će se dizajnirati i razviti višejezična web platforma te će se pokrenuti virtualni izložbeni centri kod svakog projektnog partnera. U provedbu projekta uključeno je devet partnera iz osam zemalja – po jedan iz Hrvatske (Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA), Italije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Albanije i Crne Gore, te dva iz Grčke.
Sredstva projekta ADRION 5 SENSES osigurana su kroz INTERREG V-B Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. – 2020., prioritetna os 2 – Održiva regija. Ukupna vrijednost projekata je 1.437.076,09 eura, dok je budžet ZADRA NOVE 166.696,20 eura.
Kako promovirati kulturnu i prirodnu baštinu zaleđa, unaprijediti povezanost zaobalja s obalnim područjima te kako valorizirati turističke potencijale kontinentalnih područja, pitanja su o kojima se raspravljalo na drugom projektnom sastanku projekta MAnagement and DEvelopment of INLANDs - MADE IN-LAND održanom od 27. do 28. studenoga 2019. u središnjem dijelu talijanske regije Molise. Domaćin sastanka bila je općina Riccia koja je ujedno i projektni partner.
U projektnom području prisutni su veliki pritisci zbog turističke posjećenosti u najužim obalnim područjima, dok s druge strane veliki kulturni, prirodni i gastronomski turistički potencijal kontinentalnih dijelova partnerskih regija ostaje neiskorišten.
Razvojem Prekogranične strategije za održivi ekonomski razvoj zaleđa te provedbom tri Pilot aktivnosti usmjerenih na promociju turističkih sadržaja, doprinijet će se uravnoteženoj turističkoj posjećenosti između obalnih i kontinentalnih dijelova partnerskih regija. Informacijski centri i Eko muzeji, dvije su pilot aktivnosti predviđene na području Italije, dok je na području dviju županija u Hrvatskoj, Zadarskoj i Istarskoj županiji, predviđen razvoj i implementacija brenda za turističku promociju i razvoj zaleđa. Projektne aktivnosti uključivat će lokalne zajednice na području zaleđa i obale, u suradnji s kojima će se razviti teritorijalni brend, a kroz zajedničke marketing planove i IT alate promovirat će se materijalna i nematerijalna kulturna i prirodna baština u skladu sa razvojem i potrebama lokalne zajednice.
Tijekom sastanka partnerstvu su predstavljene analize kulturnih i prirodnih dobara projektnog područja te su prezentirane inicijalni planovi za razvoj pilot aktivnosti.
Osim Agencije ZADRA NOVA, partneri na projektu koji traje 30 mjeseci, s hrvatske strane su i Sveučilište u Zadru te Agencija za ruralni razvoj Istre ltd. Pazin, dok s talijanske strane u projektu sudjeluje još sedam partnerskih institucija iz područja obrazovanja, zaštite kulturne i prirodne baštine, jedinica regionalne (područne) i lokalne samouprave te civilnog sektora.
Sredstva za financiranje projektom predviđenih aktivnosti osigurana su kroz Program prekogranične suradnje Interreg Italija-Hrvatska 2014.-2020. Ukupna vrijednost projekta 2.814.830,00 eura, s EU financiranjem u iznosu od 2.392.605,50 eura (85%).
Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA objavila je javni poziv za dodjelu potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja.
U sklopu projekta „SOS - Surađuj i ostvari sebe“ trenutno je otvoren javni poziv za dodjelu potpora za samozapošljavanje u iznosu do 71.000 kuna. Da bi im sredstva bila odobrena prijavitelji svoju ideju moraju izložiti kroz poslovni plan i biti pripadnici ciljane skupine.
Svi detalji samog Poziva objavljeni su na mrežnoj stranici Agencije ZADRA NOVA - poveznica.
Svima koji su zainteresirani za sudjelovanje za prijavu na javni poziv, Agencija ZADRA NOVA osigurava stručnu pomoć kroz radionicu na temu općeg mentoringa koja će održati 4.12. 2019. s početkom u 12 sati u prostorijama COIN-a (Put Murvice 14, 23000 Zadar), tako da zainteresirani u suradnji sa stručnjacima mogu na jednom mjestu dobiti sve relevantne informacije o aktivnostima vezanima uz realizaciju poduzetničke ideje. Broj polaznika je ograničen, a prijavljuje se putem poveznice.
Projekt SOS – Surađuj i ostvari sebe, provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je u 100% iznosu financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III", ukupna vrijednost mu je 1.925.833,68 kuna
Kako osmisliti poslovnu ideju, razviti ju i prilagoditi tržištu te na kraju prezentirati i pred stručnim žirijem? Odgovor na ovo pitanje dobili su sudionici Zadar Youth Challenge-a.
Naime, u sklopu projekta „SOS – Surađuj i ostvari sebe“ u prostorijama COIN-a organiziran je Zadar Youth Challenge, dvodnevno događanje usmjereno nezaposlenim mladima u dobi od 18 do 30 godina. Uz mentore i predavače sudionici su intenzivno radili na razvijanju poduzetničke ideje kroz timski rad i kombiniranje tri ključne riječi. Sudionike su mogli pratiti i predavanja na kojima su im bila prezentirana osnovna znanja potrebna za oblikovanje i razvoj poslovne ideje te kako istu prezentirati i prilagoditi tržištu.
Stručni sud je bio jednoglasan - sudionici su pokazali iznimnu kreativnost, snalažljivost kao i volju da uspiju na zahtjevnom tržištu rada.
Nakon prezentacije (pitcha) stručni žiri (Branka Lukić – Illeconcept, Ana Odvitović – Inovativni Zadar, Selma Čmelik – Zona Plus) je imao težak zadatak jer sve predstavljene poslovne ideje bile su jako dobre te odlično osmišljenje i razrađene. No pobjednik se morao izabrati, a kako je stručni žiri naglasio - presudile su nijanse.
Članovi grupe Empiria proglašeni su najboljom grupom, a njihova ideja bazirala se na platformi za umrežavanje lokalnih turističkih vodiča, ali i svih onih koji bi htjeli upoznati nove ljude kroz prezentaciju svog grada turistima, ali tako da potencijalni turist koji ih unajmi doživi destinaciju kroz oči lokalaca.
Cilj Zadar Youth Challengea je promovirati suradnju među mladima kako bi im se pružila podrška u postizanju vidljivosti i skupljanju potpore u trenutku kada postaju poduzetnici.
Zadar Youth Challenge jedna je od brojnih aktivnosti projekta "SOS – Surađuj i ostvari sebe". Tako su kroz projekt održane četverodnevne radionice namijenjene budućim poduzetnicima koje će im pomoći u pripremi za natječaj za dodjelu financijskih potpora poduzetnicima početnicima. Radionice, koje su se u prostoru COIN-a održale od 18. do 21. studenog, bile su oblikovane za buduće poduzetnike koji nemaju prethodnih znanja o poduzetništvu. Cilj radionica bio je pripremiti i informirati buduće poduzetnike o tome kako uklopiti svoje poslovne ideje u realne okvire, jasno sagledati poslovne prilike, te usmjeriti i voditi poslovne aktivnosti i troškove. Sudionici su naučili više o osnovama poduzetništva, o pokretanju poslovanja i marketingu, te financijskom poslovanju i izradi poslovnog plana.
Trenutno je otvoren i javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za samozapošljavanje u iznosu do 71.000,00 kuna.
Projekt SOS - Surađuj i ostvari sebe provodi Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u partnerstvu sa Zadarskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Projekt SOS je u 100% iznosu financiran iz „Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014-2020" Europskog socijalnog fonda kroz natječaj „Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja - faza III", ukupna vrijednost mu je 1.925.833,68 HRK.
Izrada & održavanje: Point Web Factory